Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Honda markasi ve cvt vitesleri en guzeli desek konular kapanirmi acaba

Hocam benim ne Honda en iyi marka ne de CVT en iyi şanzıman diye bir iddiam yok. Başka bir konuda yazdığım mesajımdan alıntı yapılarak bu konu açıldı bende bilgim dahilinde cevap yazıyorum.

Yo okudum zaten sürekli veri,yazılım diyorsun başka bir şey demiyorsun ki. Niyeyse bütün forumun kullanım tecrübesine inanmayıp hala veriler olmadan olmaz diyorsun ve Toyota'nın CVT'sinin daha iyi olduğuna inanmam diyorsun daha ne yapalım. Gaza basınca araba yürüdüyse vites zaten hazırdır. Ben kickdown tepkisinden bahsediyorum

-Yazılım ile bu hızı yapar demiyorum tam tersi yazılım olmadan 230 km hıza ulaşır diyorum.
-Video ve fotolarla 200 km üstüne çıkabildiğini gösteriyorum, şanzıman nedeniyle 200 km üstüne çıkamıyor dediniz diyorsunuz.
-Hondata ile 250 km hıza çıkabiliyor hatta abd'de garantisi bile bozulmuyor diyorum, şanzımanın güvensiz olduğunu kabul ettiniz diyorsunuz.
Bence mesajımı dikkatli okumadan yorum yazıyorsunuz.

Konfor, rahatlık vs gibi konularda evet kullanım tecrübesine göre yorum yapılabilir çünkü kişisel şeylerdir ancak hızlanma, fren mesafesi gibi skaler büyüklükler kullanım tecrübesi ile değil test sonuçları ile kıyaslanır.

Konu çıkmaza girdi, buradakiler de sıkıldı... konuyu burada kapatalım isterseniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Hocam benim ne Honda en iyi marka ne de CVT en iyi şanzıman diye bir iddiam yok. Başka bir konuda yazdığım mesajımdan alıntı yapılarak bu konu açıldı bende bilgim dahilinde cevap yazıyorum.



-Yazılım ile bu hızı yapar demiyorum tam tersi yazılım olmadan 230 km hıza ulaşır diyorum.
-Video ve fotolarla 200 km üstüne çıkabildiğini gösteriyorum, şanzıman nedeniyle 200 km üstüne çıkamıyor dediniz diyorsunuz.
-Hondata ile 250 km hıza çıkabiliyor hatta abd'de garantisi bile bozulmuyor diyorum, şanzımanın güvensiz olduğunu kabul ettiniz diyorsunuz.
Bence mesajımı dikkatli okumadan yorum yazıyorsunuz.

Konfor, rahatlık vs gibi konularda evet kullanım tecrübesine göre yorum yapılabilir çünkü kişisel şeylerdir ancak hızlanma, fren mesafesi gibi skaler büyüklükler kullanım tecrübesi ile değil test sonuçları ile kıyaslanır.

Konu çıkmaza girdi, buradakiler de sıkıldı... konuyu burada kapatalım isterseniz.
Bence keyifliydi ama nasıl isterseniz :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop
Honda ve CVT konusunda herkes fikrini beyan etti keşke bir baslik altinda tartışsaymışsınız. Ihtiyaci olanlar bilgilere ulaşamayacak. Forum açısından CVT ve Civic RS hakkında baya şey öğrenmiş olduk. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop
Md7YXN.jpg

Haftasonu içimdeki Sinan'ı dışarı çıkardim. Yedek lastik ve arka koltuk varken yokken 0-100 denemeleriydi , viraj çizgisi downshiftlerdi derken bu değere ulaştım. Rolantide artmaya devam ediyordu :) Kendi çapımda bu rekor. Araba 1.4 D-4D Corolla MMT bu arada. Olabilecek en alakasız kombinasyon :(
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve DouglasAdams
Civic RS 240 yapsa ne olur, yapmasa ne olur. Çoluk çoçuk bisikleti bagaja atıp, yedigöller bölgesinde seyhate giderken saate 110 km hızla 5 litreden fazla yakıp yakmaması önemli. Boş işler bu son süratler. Ölüp gideceksiniz yapışacaksınız refüje , kimseyede faydanız olmaz. Devlet parçaladığınız bariyer ve refüjlere verdiğiniz zararı sizin ailenize kesecekler. Ölürken borca sokacaksınız. Zaten sigortanın karşılamayacağı arabanın krediside ailenize kalacak. Borç harç içinde bırakacaksınız milleti.
Abi neden herşeyi para hesabına vururak açıklıyosun, aşıraya kaçarak para hesabı yapılcaksa bu ülkede araba almak binmek başlı başına intihar sebebi zaten.
 
Abi neden herşeyi para hesabına vururak açıklıyosun, aşıraya kaçarak para hesabı yapılcaksa bu ülkede araba almak binmek başlı başına intihar sebebi zaten.

Asıl millet, son sürat yapacam herkesi geçeçem, benim arabam jet jet, varex takam, cama film takam diye hep bir uçuşta. Önce bu kadar yüksek sürat yapıyonuz bunu bir cevap vermeniz lazım.
 
Haftasonu içimdeki Sinan'ı dışarı çıkardim. Yedek lastik ve arka koltuk varken yokken 0-100 denemeleriydi , viraj çizgisi downshiftlerdi derken bu değere ulaştım. Rolantide artmaya devam ediyordu :) Kendi çapımda bu rekor. Araba 1.4 D-4D Corolla MMT bu arada. Olabilecek en alakasız kombinasyon :(

187500 km .. maşallah. Bu yaştaki şanzımanı zorlamasaydın keşke.
 
Civic RS 240 yapsa ne olur, yapmasa ne olur. Çoluk çoçuk bisikleti bagaja atıp, yedigöller bölgesinde seyhate giderken saate 110 km hızla 5 litreden fazla yakıp yakmaması önemli. Boş işler bu son süratler. Ölüp gideceksiniz yapışacaksınız refüje , kimseyede faydanız olmaz. Devlet parçaladığınız bariyer ve refüjlere verdiğiniz zararı sizin ailenize kesecekler. Ölürken borca sokacaksınız. Zaten sigortanın karşılamayacağı arabanın krediside ailenize kalacak. Borç harç içinde bırakacaksınız milleti.
hocam icimi kararttin ne yalan soyliim :) acikcasi otobanda kazadan degilde pistte olan kazadan korkarim, zira piste girdigin an kasko sigorta devre disi :) hic sansin yok, arac pert olursa uzerine soguk su iciyorsun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: petrich
hocam icimi kararttin ne yalan soyliim :) acikcasi otobanda kazadan degilde pistte olan kazadan korkarim, zira piste girdigin an kasko sigorta devre disi :) hic sansin yok, arac pert olursa uzerine soguk su iciyorsun.

Benimde maksatım bu. Birilerinin size gerçek hayatı anlatması gerek. 240 yaptım bitti demeyle olmuyor. Ya 240 ile kaza yaparsan ne olcak. Birileri bunu hatırlatmalı.
 
Benimde maksatım bu. Birilerinin size gerçek hayatı anlatması gerek. 240 yaptım bitti demeyle olmuyor. Ya 240 ile kaza yaparsan ne olcak. Birileri bunu hatırlatmalı.
Başkalarına zarar verebilme riskini başka bir başlıkta değerlendirecek olursak; 60'ın üzerinde bir hızla yapacağımız her kazada ölüm riski katlanarak artacaktır. Normal seyir hızı olarak kabul ettiğimiz 100-120 arası hızlarda olası bir kazada muhtemelen çoğumuz ölürüz. Hele bindiğimiz araçların genel profili hesaba katıldığında kurtulma şansı yok denecek kadar az. Hayatımda belki 1-2 defa son hız denemesi yapmışımdır. Son hız denemek bana pek heyecan vermiyor. Yüksek hızda araç kullanmış mıyımdır ? Kesinlikle.. Bana kalırsa uygun şartlarda yapılan yüksek hızdan korkmak yerine, uygun olmayan şartlarda yapılan tüm riskli hareketler değerlendirilmelidir. Mesela 240'la kaza yapmak ne derece yüksek risk taşıyorsa, orta şerit için azami hızı 120 olan bir otobanda orta şeritten 70-80 giderken arkadan gelen tarafından biçilmek de bir o kadar yüksek risk taşıyor.
 
Konuya fazla müdahil değilim ama; hangimiz yüksek hızın vermiş olduğu adrenalini sevmiyoruz?
Tabii ki kimseyi riske atmadan :)
 
İşte hayalimdeki Proje.

Adam 1,2 dizel Wolkswagen motorunu Lupoya takmış. Sonrada arabayı aerodinamik olarak yeniden şekillendirip ağırlık azlatması yapmış.
Sonuç saate 100 km hız ile 2,1 litre dizel yakarak 100 km giden lupo çıkmış.

 
Son düzenleme:
187500 km .. maşallah. Bu yaştaki şanzımanı zorlamasaydın keşke.
Araba neredeyse 10 yaşında. Kullanım amacı dışında kullanmamak lazım tabii ki haklısınız. Arabama hiç bir zaman Corolla RS muamelesi yapmadım. Uzun yıllardır kullandığım için limitlerini de biliyorum. Üretilmiş amacına uygun şekilde hareket etmeye çalışıyorum. Bu şekilde o beni uzmuyor ben de onu :) . Ufaktan kafamı dinlemekti amacım yoksa söylediğinizde haklısınız. Araba 50 binde dahi olsa olası metal yorgunluğunu göz önüne almak lazım. Zaten kullanım kılavuzuna göre bu araba 10 yıllık üretilmiş. 10 yıldan sonra arabayi tedavülden kaldırılması için gerekenleri dahi sıralamış. Ömrü uzun yıllar daha götürür ama çok da sey etmemek lazım tabi :)
 
Cumartesi akşamı pederin corolla bendeydi.Yeşildere yıkık kemer yolunu bilen bilir limiti 120 falandır altımdaki corollayla.Daha önce yapardım arada oradan biliyorum.Neyse gece 12:30 suları önümde astra j sedan yardırıyor ona takılarak gidiyorum.Astra J ufak sola kavisli bir virajda savrulur gibi oldu kendini en sol şeritten yavaş yavaş açarak en sağ şeride atarak topladı kendini.Ben onu görünce ayağı gazdan çektim.Çektim çekmesine ama orta şeritte corollanın c sütunu tarafında bir araba var.Direk şeridimde gitmek için hızımı 100 e düşürecek hafif bir fren koydum virajın başlangıcında.Koyar koymaz aracın arkası sağa aniden açıldı.Bir anda kaldırımları ve istimlak duvarını gördüm.Kontralar vererek virajı hem almaya hem arabayı duvara oturtmamak için bayağı bir çaba sarfettim işte Sağ-sol kontrolar kafa düzleişince az verilen gazlar vs.Neyseki 5.kontramda verdiğim gaz ve hızım oturttu beni düz çizgiye.Hemen sağa çekip indim sakinlemek için.Bir baktım yola; yağın üzerini kumla kapatmışlar.Ve tam kaydığım alandan başlıyor.Gece gece tüm sülalelerine küfrederek eve tin tin gittim.
2-3 gündür ne gazlıyorum ne bişey biraz travma oldu bende.Ne olacağı belli olmayan bir ülke şartlarında yaşıyoruz.Hatırlattı tekrar.
Not:Corollada esp yok.Sadece direksiyon ve hissiyatla büyük br badireden kurtuldum.Sadakamız varmış
19458419.jpg

Önde gördüğünüz tatlı viraj ve dediğim istimlak duvarı
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...