Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ağalar 2 saat sonra Kırmızı Giulietta'ya bakmaya gideceğim. Araca bakarken nelere dikkat etmem lazım?
 
Ağalar 2 saat sonra Kırmızı Giulietta'ya bakmaya gideceğim. Araca bakarken nelere dikkat etmem lazım?

Ön lastiklerin arakaya nazaran ne kadar yıpranmış. çok patinaj çekmişmi bir bak. Tam tur dönüşlerde tak tuk ses geliyormu rotlardan bir bak. Bel altında kaldırım sürtmesi veya macun varmı bak.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Cep telefonundan girince videoyu yanlışlıkla düz vitesli olarak vermişim sonradan fark ettim ama 15 dakikalık süre geçmişti mesajımı düzenleyemedim. Şimdi doğru videoyu vereyim sadece hız sınırını iptal edince yazılımsız olarak 182 hp'lik RS'in CVT şanzımanla yapacağı hız şu şekilde oluyor.


Bu hız sınırlama konusunda yanlış anlaşılan bir durum var. Arabanın son hızı yazılım ile kısıtlanmış durumda. Bunu neden kısıtladıklarını bilmiyorum ancak bu kısıtlamanın CVT'ye zarar gelmemesi için olacağını zannetmiyorum. Çünkü Hondata yazılımı ile bu araç çok yüksek hızlara çıkabiliyor ve bu yazılım olsa bile abd'de araç garanti dışı kalmıyor. Demek ki 200 km üzerine çıkmasına engel olan şey CVT şanzıman değil.

Belki lastik, belki güvenlik belki de ticari nedenlerle bu sınırı koymuşlardır. Ancak ben bu güne kadar neden bu araç 200 km üzerine çıkmıyor diye hiç düşünmedim. Bu hızı yapabilecek bir yolumuz olmadığı gibi aracın gidişi benim beklentimi gayet iyi şekilde karşılıyor.

182 beygirlik arabaya güveniyorsun sollamaya çıkmak için gaza basıp 2-3 saniye bekliyorsun demişsiniz ama geçen gün acil olarak şerit değiştirip iki aracın arasındaki boşluğa girmem gerekti ve gaza bastıktan yarım saniye sonra araç gayet iyi bir şekilde ivmelendi. Bugün en hızlı tepkileri verdiği söylenen tsi-dsg kombinasyonunda bile gaza basınca 1 saniye kadar aracın ivmelenmesi bekleniyorsa CVT ile 1 saniye beklenmesinin kötü bir değer olacağını düşünmüyorum.

Son olarak Toyota'nın CVT şanzımanı belki daha çabuk vites düşürüyordur belki tepkileri daha iyidir ama bunu ortaya koyabilecek herhangi bir test göremedim. Şanzımanı çok kötü dediğiniz Civic ile 0-100 değerini karşılaştırınca arada şanzıman kaynaklı bir fark gözükmüyor. Honda kullananlara sorarsanız da Toyota'nın CVT şanzımanı kötü derler. Bu nedenle kişisel görüşler dışında net veriler olmadan Toyota'nın CVT'sinin daha iyi olduğu konusundaki yorumlara katılamayacağım. Elimizde test verileri ya da karışlıklı roll videoları olursa ancak o zaman iki aracın şanzımanlarını değerlendirip bu konuda net bir şekilde yorumda bulunabiliriz.

Hondata yazılımı aracı daha farklı yürütüyor o bir gerçek. Şahsi fikrim düz yolda 240 km/h gibi hızları görmesi zor, muhtemelen yolda eğim var. Sadece bu otomobil özelinde değil 1.4, 1.5, 1.6 genel olarak o motorların bu hızları düz yolda öyle kolay yapacaklarını düşünmüyorum. Türkiye'de videosu da çekilmişti

 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Şahsi fikrim düz yolda o hızları görmesi zor. Sadece bu otomobil özelinde değil 1.4, 1.5 genel olarak o motorların bu hızları düz yolda öyle kolay yapacaklarını düşünmüyorum. Muhtemelen yolda ciddi bir eğim var. Türkiye'de videosu da çekilmişti

Bu video efsane ya. Arabanin hizlanma suresi vs ayri bir konuda o ses o zaar diye kalmasi falan eziyet gibi hissettiriyor. Allah mecbur birakmasin cvt ye ama eski tip 1.6 atmosferigin 4 ileri otomatik ile 200 e cikmasi resmen daha fazla eglendiriyor beni.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler
Bu video efsane ya. Arabanin hizlanma suresi vs ayri bir konuda o ses o zaar diye kalmasi falan eziyet gibi hissettiriyor. Allah mecbur birakmasin cvt ye ama eski tip 1.6 atmosferigin 4 ileri otomatik ile 200 e cikmasi resmen daha fazla eglendiriyor beni.

4 ilerinin tek eksiği yüksek hızlarda dişli olarak yetersiz olması. Yetersiz dediğim de 200'ü ve biraz üstünü görür (yeter zaten :D). Hızlanmasında sorun yok
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
arabanin fabrika verisi 190 km son hiz. Ben kadranda 215 gordum ama reelde gps uzerinde bu deger gercek degildir elbette

Her kadranda sapma var, reel olarak 215'i görmemiş olsa bile muhtemelen 190'ı geçmiştir
Bence bağırması dışında bir sorunu yok. Hatta motor sesi güzelse veya güzel bir egzoz takımı olursa keyifli hale bile gelebilir. Mazda'da kullanmadım ama 4 ileri kullanmışlığım var ve gayet seri
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler ve Sailor
Her kadranda sapma var, reel olarak 215'i görmemiş olsa bile muhtemelen 190'ı geçmiştir
Bence bağırması dışında bir sorunu yok. Hatta motor sesi güzelse veya güzel bir egzoz takımı olursa keyifli hale bile gelebilir. Mazda'da kullanmadım ama 4 ileri kullanmışlığım var ve gayet seri
Yakiyor cok yakiyor :D gecen az basayim dedim hizlanmalar cok yavas frenler az 9.5 yakti :Dzf veya dsg olsaydi daha cok duserdi bu deger.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler ve Porsche
Şahsi fikrim düz yolda o hızları görmesi zor. Sadece bu otomobil özelinde değil 1.4, 1.5 genel olarak o motorların bu hızları düz yolda öyle kolay yapacaklarını düşünmüyorum. Muhtemelen yolda ciddi bir eğim var. Türkiye'de videosu da çekilmişti


Benim paylaştığım videoda Türkiye'de çekilmiş ancak maalesef ki profesyonel test olmadığı için yol gözükmüyor. Sadece limit iptali ile düz yolda 240 olmazda 230 olur. Sonuçta 208 km'lik sınırı rahatlıkla aşabilir.

Farklı bir forumda Civic hb'ye uygulanan hondata sonrası 242 km'lik fotosu paylaşıldı ancak aracın sahibi daha devir olduğunu 250 km'yi görebileceğini söylüyor. Civic hb bu hızlara çıkabiliyorsa RS'in rüzgar direnci daha düşük olduğuna göre yazılımsız olarak en az 230 km'yi görebilir diye düşünüyorum.


c06812f0a8488c28bf600bdb1a067500.jpg


Sizin paylaştığınız videoyu daha öncede izlemiştim. Videoda görüleceği üzere inanılmaz rüzgar var, yol yokuşlu ve yoldan bir sürü kamyon geçiyor. Bu şartlar altında sağlıklı bir hız testi yapmak mümkün değil.
 
Son düzenleme:
O değilde düşük hacimli turbo araçları bu şekil limitlerde kullanarak son hız denememek lazım. Hacimden kaynaklı oldukça zorlanıyorlar, yazıktır makinelere.
 
Cep telefonundan girince videoyu yanlışlıkla düz vitesli olarak vermişim sonradan fark ettim ama 15 dakikalık süre geçmişti mesajımı düzenleyemedim. Şimdi doğru videoyu vereyim sadece hız sınırını iptal edince yazılımsız olarak 182 hp'lik RS'in CVT şanzımanla yapacağı hız şu şekilde oluyor.


Bu hız sınırlama konusunda yanlış anlaşılan bir durum var. Arabanın son hızı yazılım ile kısıtlanmış durumda. Bunu neden kısıtladıklarını bilmiyorum ancak bu kısıtlamanın CVT'ye zarar gelmemesi için olacağını zannetmiyorum. Çünkü Hondata yazılımı ile bu araç çok yüksek hızlara çıkabiliyor ve bu yazılım olsa bile abd'de araç garanti dışı kalmıyor. Demek ki 200 km üzerine çıkmasına engel olan şey CVT şanzıman değil.

Belki lastik, belki güvenlik belki de ticari nedenlerle bu sınırı koymuşlardır. Ancak ben bu güne kadar neden bu araç 200 km üzerine çıkmıyor diye hiç düşünmedim. Bu hızı yapabilecek bir yolumuz olmadığı gibi aracın gidişi benim beklentimi gayet iyi şekilde karşılıyor.

182 beygirlik arabaya güveniyorsun sollamaya çıkmak için gaza basıp 2-3 saniye bekliyorsun demişsiniz ama geçen gün acil olarak şerit değiştirip iki aracın arasındaki boşluğa girmem gerekti ve gaza bastıktan yarım saniye sonra araç gayet iyi bir şekilde ivmelendi. Bugün en hızlı tepkileri verdiği söylenen tsi-dsg kombinasyonunda bile gaza basınca 1 saniye kadar aracın ivmelenmesi bekleniyorsa CVT ile 1 saniye beklenmesinin kötü bir değer olacağını düşünmüyorum.

Son olarak Toyota'nın CVT şanzımanı belki daha çabuk vites düşürüyordur belki tepkileri daha iyidir ama bunu ortaya koyabilecek herhangi bir test göremedim. Şanzımanı çok kötü dediğiniz Civic ile 0-100 değerini karşılaştırınca arada şanzıman kaynaklı bir fark gözükmüyor. Honda kullananlara sorarsanız da Toyota'nın CVT şanzımanı kötü derler. Bu nedenle kişisel görüşler dışında net veriler olmadan Toyota'nın CVT'sinin daha iyi olduğu konusundaki yorumlara katılamayacağım. Elimizde test verileri ya da karışlıklı roll videoları olursa ancak o zaman iki aracın şanzımanlarını değerlendirip bu konuda net bir şekilde yorumda bulunabiliriz.

O zaman honda nın cvt sine güvenmediği için 200 üstüne çıkmasını istemiyor demekki diğer şanzımanlar kadar güvenli değil bunu sende kabul etmene sevindim işte sen de diyorsun şanzımandan dolayı ama kabul etmiyorsun nedenle :D
Sen verilerle konuşuyorsun bütün forum sürüş tecrübeleri ile. Keşke yarım saniye olsa burada kimse itiraz etmez zaten :D

Bide hondata takmışsın da diğer bütün markalara yazılım atmadan rahatça 240 lara ulaşıyor zaten :D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
O zaman honda nın cvt sine güvenmediği için 200 üstüne çıkmasını istemiyor demekki diğer şanzımanlar kadar güvenli değil bunu sende kabul etmene sevindim işte sen de diyorsun şanzımandan dolayı ama kabul etmiyorsun nedenle :D
Sen verilerle konuşuyorsun bütün forum sürüş tecrübeleri ile. Keşke yarım saniye olsa burada kimse itiraz etmez zaten :D

Bide hondata takmışsın da diğer bütün markalara yazılım atmadan rahatça 240 lara ulaşıyor zaten :D

Hocam cevap verdiğiniz mesajımı bir daha okursanız benim yazdıklarımla sizin yazdıklarınızın birbirinden ne kadar kopuk olduğunu görebilirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 2jzihtiyar
Hocam cevap verdiğiniz mesajımı bir daha okursanız benim yazdıklarımla sizin yazdıklarınızın birbirinden ne kadar kopuk olduğunu görebilirsiniz.

Yo okudum zaten sürekli veri,yazılım diyorsun başka bir şey demiyorsun ki. Niyeyse bütün forumun kullanım tecrübesine inanmayıp hala veriler olmadan olmaz diyorsun ve Toyota'nın CVT'sinin daha iyi olduğuna inanmam diyorsun daha ne yapalım. Gaza basınca araba yürüdüyse vites zaten hazırdır. Ben kickdown tepkisinden bahsediyorum
 
Civic RS 240 yapsa ne olur, yapmasa ne olur. Çoluk çoçuk bisikleti bagaja atıp, yedigöller bölgesinde seyhate giderken saate 110 km hızla 5 litreden fazla yakıp yakmaması önemli. Boş işler bu son süratler. Ölüp gideceksiniz yapışacaksınız refüje , kimseyede faydanız olmaz. Devlet parçaladığınız bariyer ve refüjlere verdiğiniz zararı sizin ailenize kesecekler. Ölürken borca sokacaksınız. Zaten sigortanın karşılamayacağı arabanın krediside ailenize kalacak. Borç harç içinde bırakacaksınız milleti.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...