Ağalar 2 saat sonra Kırmızı Giulietta'ya bakmaya gideceğim. Araca bakarken nelere dikkat etmem lazım?
Cep telefonundan girince videoyu yanlışlıkla düz vitesli olarak vermişim sonradan fark ettim ama 15 dakikalık süre geçmişti mesajımı düzenleyemedim. Şimdi doğru videoyu vereyim sadece hız sınırını iptal edince yazılımsız olarak 182 hp'lik RS'in CVT şanzımanla yapacağı hız şu şekilde oluyor.
Bu hız sınırlama konusunda yanlış anlaşılan bir durum var. Arabanın son hızı yazılım ile kısıtlanmış durumda. Bunu neden kısıtladıklarını bilmiyorum ancak bu kısıtlamanın CVT'ye zarar gelmemesi için olacağını zannetmiyorum. Çünkü Hondata yazılımı ile bu araç çok yüksek hızlara çıkabiliyor ve bu yazılım olsa bile abd'de araç garanti dışı kalmıyor. Demek ki 200 km üzerine çıkmasına engel olan şey CVT şanzıman değil.
Belki lastik, belki güvenlik belki de ticari nedenlerle bu sınırı koymuşlardır. Ancak ben bu güne kadar neden bu araç 200 km üzerine çıkmıyor diye hiç düşünmedim. Bu hızı yapabilecek bir yolumuz olmadığı gibi aracın gidişi benim beklentimi gayet iyi şekilde karşılıyor.
182 beygirlik arabaya güveniyorsun sollamaya çıkmak için gaza basıp 2-3 saniye bekliyorsun demişsiniz ama geçen gün acil olarak şerit değiştirip iki aracın arasındaki boşluğa girmem gerekti ve gaza bastıktan yarım saniye sonra araç gayet iyi bir şekilde ivmelendi. Bugün en hızlı tepkileri verdiği söylenen tsi-dsg kombinasyonunda bile gaza basınca 1 saniye kadar aracın ivmelenmesi bekleniyorsa CVT ile 1 saniye beklenmesinin kötü bir değer olacağını düşünmüyorum.
Son olarak Toyota'nın CVT şanzımanı belki daha çabuk vites düşürüyordur belki tepkileri daha iyidir ama bunu ortaya koyabilecek herhangi bir test göremedim. Şanzımanı çok kötü dediğiniz Civic ile 0-100 değerini karşılaştırınca arada şanzıman kaynaklı bir fark gözükmüyor. Honda kullananlara sorarsanız da Toyota'nın CVT şanzımanı kötü derler. Bu nedenle kişisel görüşler dışında net veriler olmadan Toyota'nın CVT'sinin daha iyi olduğu konusundaki yorumlara katılamayacağım. Elimizde test verileri ya da karışlıklı roll videoları olursa ancak o zaman iki aracın şanzımanlarını değerlendirip bu konuda net bir şekilde yorumda bulunabiliriz.
Bu video efsane ya. Arabanin hizlanma suresi vs ayri bir konuda o ses o zaar diye kalmasi falan eziyet gibi hissettiriyor. Allah mecbur birakmasin cvt ye ama eski tip 1.6 atmosferigin 4 ileri otomatik ile 200 e cikmasi resmen daha fazla eglendiriyor beni.Şahsi fikrim düz yolda o hızları görmesi zor. Sadece bu otomobil özelinde değil 1.4, 1.5 genel olarak o motorların bu hızları düz yolda öyle kolay yapacaklarını düşünmüyorum. Muhtemelen yolda ciddi bir eğim var. Türkiye'de videosu da çekilmişti
Bu video efsane ya. Arabanin hizlanma suresi vs ayri bir konuda o ses o zaar diye kalmasi falan eziyet gibi hissettiriyor. Allah mecbur birakmasin cvt ye ama eski tip 1.6 atmosferigin 4 ileri otomatik ile 200 e cikmasi resmen daha fazla eglendiriyor beni.
Ağalar 2 saat sonra Kırmızı Giulietta'ya bakmaya gideceğim. Araca bakarken nelere dikkat etmem lazım?
arabanin fabrika verisi 190 km son hiz. Ben kadranda 215 gordum ama reelde gps uzerinde bu deger gercek degildir elbette4 ilerinin tek eksiği yüksek hızlarda dişli olarak yetersiz olması. Yetersiz dediğim de 200'ü ve biraz üstünü görür (yeter zaten ). Hızlanmasında sorun yok
arabanin fabrika verisi 190 km son hiz. Ben kadranda 215 gordum ama reelde gps uzerinde bu deger gercek degildir elbette
Yakiyor cok yakiyor gecen az basayim dedim hizlanmalar cok yavas frenler az 9.5 yakti zf veya dsg olsaydi daha cok duserdi bu deger.Her kadranda sapma var, reel olarak 215'i görmemiş olsa bile muhtemelen 190'ı geçmiştir
Bence bağırması dışında bir sorunu yok. Hatta motor sesi güzelse veya güzel bir egzoz takımı olursa keyifli hale bile gelebilir. Mazda'da kullanmadım ama 4 ileri kullanmışlığım var ve gayet seri
Dsg lafını ağzımıza almıyoruz zf iyidirYakiyor cok yakiyor gecen az basayim dedim hizlanmalar cok yavas frenler az 9.5 yakti zf veya dsg olsaydi daha cok duserdi bu deger.
Şahsi fikrim düz yolda o hızları görmesi zor. Sadece bu otomobil özelinde değil 1.4, 1.5 genel olarak o motorların bu hızları düz yolda öyle kolay yapacaklarını düşünmüyorum. Muhtemelen yolda ciddi bir eğim var. Türkiye'de videosu da çekilmişti
Cep telefonundan girince videoyu yanlışlıkla düz vitesli olarak vermişim sonradan fark ettim ama 15 dakikalık süre geçmişti mesajımı düzenleyemedim. Şimdi doğru videoyu vereyim sadece hız sınırını iptal edince yazılımsız olarak 182 hp'lik RS'in CVT şanzımanla yapacağı hız şu şekilde oluyor.
Bu hız sınırlama konusunda yanlış anlaşılan bir durum var. Arabanın son hızı yazılım ile kısıtlanmış durumda. Bunu neden kısıtladıklarını bilmiyorum ancak bu kısıtlamanın CVT'ye zarar gelmemesi için olacağını zannetmiyorum. Çünkü Hondata yazılımı ile bu araç çok yüksek hızlara çıkabiliyor ve bu yazılım olsa bile abd'de araç garanti dışı kalmıyor. Demek ki 200 km üzerine çıkmasına engel olan şey CVT şanzıman değil.
Belki lastik, belki güvenlik belki de ticari nedenlerle bu sınırı koymuşlardır. Ancak ben bu güne kadar neden bu araç 200 km üzerine çıkmıyor diye hiç düşünmedim. Bu hızı yapabilecek bir yolumuz olmadığı gibi aracın gidişi benim beklentimi gayet iyi şekilde karşılıyor.
182 beygirlik arabaya güveniyorsun sollamaya çıkmak için gaza basıp 2-3 saniye bekliyorsun demişsiniz ama geçen gün acil olarak şerit değiştirip iki aracın arasındaki boşluğa girmem gerekti ve gaza bastıktan yarım saniye sonra araç gayet iyi bir şekilde ivmelendi. Bugün en hızlı tepkileri verdiği söylenen tsi-dsg kombinasyonunda bile gaza basınca 1 saniye kadar aracın ivmelenmesi bekleniyorsa CVT ile 1 saniye beklenmesinin kötü bir değer olacağını düşünmüyorum.
Son olarak Toyota'nın CVT şanzımanı belki daha çabuk vites düşürüyordur belki tepkileri daha iyidir ama bunu ortaya koyabilecek herhangi bir test göremedim. Şanzımanı çok kötü dediğiniz Civic ile 0-100 değerini karşılaştırınca arada şanzıman kaynaklı bir fark gözükmüyor. Honda kullananlara sorarsanız da Toyota'nın CVT şanzımanı kötü derler. Bu nedenle kişisel görüşler dışında net veriler olmadan Toyota'nın CVT'sinin daha iyi olduğu konusundaki yorumlara katılamayacağım. Elimizde test verileri ya da karışlıklı roll videoları olursa ancak o zaman iki aracın şanzımanlarını değerlendirip bu konuda net bir şekilde yorumda bulunabiliriz.
O zaman honda nın cvt sine güvenmediği için 200 üstüne çıkmasını istemiyor demekki diğer şanzımanlar kadar güvenli değil bunu sende kabul etmene sevindim işte sen de diyorsun şanzımandan dolayı ama kabul etmiyorsun nedenle
Sen verilerle konuşuyorsun bütün forum sürüş tecrübeleri ile. Keşke yarım saniye olsa burada kimse itiraz etmez zaten
Bide hondata takmışsın da diğer bütün markalara yazılım atmadan rahatça 240 lara ulaşıyor zaten
Honda markasi ve cvt vitesleri en guzeli desek konular kapanirmi acabaHocam cevap verdiğiniz mesajımı bir daha okursanız benim yazdıklarımla sizin yazdıklarınızın birbirinden ne kadar kopuk olduğunu görebilirsiniz.
Hocam cevap verdiğiniz mesajımı bir daha okursanız benim yazdıklarımla sizin yazdıklarınızın birbirinden ne kadar kopuk olduğunu görebilirsiniz.
Honda ve cvt ilgili 20 sayfalık konu vardırBence bu tur konulari ayri acarsak foruma inanilmaz yararli olur, Geyik Basligi altinda eriyip gidiyor.