Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Günaydın Millet...
Benim kız 15 aylık olup Baba Baba diye kuyruğumda gezmeye başladı. Artık beni kendime bırakmıyor. Bende onu bırakamıyorum.. Bu nedenle evde pc başına geçipde 2 kalem yazı yazamıyorum. Arabada 2 ayda 1000 km yolu zar zor yaptı. Anca işte mesaide , çay çorba molasında forumu okuyabiliyorum. Ama yazacak zamanda artık bulamıyorum. Mayısda uzun yol yapmak konusunda hanım ile anlaştık. Ama daha nere gideceğimizi bulamadık. Bakalım @emreozukan instagramından kopya çektiğim , benimde aklımda olan bir kaç yer var. Kızı babaannesi bakarsa, hanımla yola çıkacaz hayırlısı ile.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Günaydın Millet...
Benim kız 15 aylık olup Baba Baba diye kuyruğumda gezmeye başladı. Artık beni kendime bırakmıyor. Bende onu bırakamıyorum.. Bu nedenle evde pc başına geçipde 2 kalem yazı yazamıyorum. Arabada 2 ayda 1000 km yolu zar zor yaptı. Anca işte mesaide , çay çorba molasında forumu okuyabiliyorum. Ama yazacak zamanda artık bulamıyorum. Mayısda uzun yol yapmak konusunda hanım ile anlaştık. Ama daha nere gideceğimizi bulamadık. Bakalım @emreozukan instagramından kopya çektiğim , benimde aklımda olan bir kaç yer var. Kızı babaannesi bakarsa, hanımla yola çıkacaz hayırlısı ile.
Hangi yerlere niyetin var abi ? İzmir taraflaına ineceksen bir iki otel mekan önerebilirim ?
 
İşte niye hız sınırlayıcı var. Manuel de yok demekki cvt arabanın performansını sınırlıyor buna sende katılıyorsun.
Toyota nın şanzıman ın farkı çok daha içgüdüsel ve tepkisel çalışıyor özellikle düşüşleri çok daha iyi ki bana sorarsanız şanzımanın kalitesini vites düşüşü belirler.Civic de sollamaya çıkacaksın arkadan araba geliyor 180 bg arabaya güveniyorsun gaza bir basıyorsun 2-3 saniye bekliyorsun ve arkadan gelen sana çoktan yetişmiş oluyor ya da en basitinden kalkışta berbat asfaltta gaz-fren kalkışı yapmama rağmen 180 bg lik araba sarmıyor. Gücü aktarması,sürücünün tepkilerine verdiği yanıtlar vasatın altında sen şimdi hızlanma verileri atıyorsun ama vites elinde hazır olduktan sonra şuan piyasadaki her şanzıman sıkıntısız gidiyor ki. Tek kavramalarda dahil asıl önemli olan sürücüye verdiği tepkiler yani sürüş hisleri.

Cep telefonundan girince videoyu yanlışlıkla düz vitesli olarak vermişim sonradan fark ettim ama 15 dakikalık süre geçmişti mesajımı düzenleyemedim. Şimdi doğru videoyu vereyim sadece hız sınırını iptal edince yazılımsız olarak 182 hp'lik RS'in CVT şanzımanla yapacağı hız şu şekilde oluyor.


Bu hız sınırlama konusunda yanlış anlaşılan bir durum var. Arabanın son hızı yazılım ile kısıtlanmış durumda. Bunu neden kısıtladıklarını bilmiyorum ancak bu kısıtlamanın CVT'ye zarar gelmemesi için olacağını zannetmiyorum. Çünkü Hondata yazılımı ile bu araç çok yüksek hızlara çıkabiliyor ve bu yazılım olsa bile abd'de araç garanti dışı kalmıyor. Demek ki 200 km üzerine çıkmasına engel olan şey CVT şanzıman değil.

Belki lastik, belki güvenlik belki de ticari nedenlerle bu sınırı koymuşlardır. Ancak ben bu güne kadar neden bu araç 200 km üzerine çıkmıyor diye hiç düşünmedim. Bu hızı yapabilecek bir yolumuz olmadığı gibi aracın gidişi benim beklentimi gayet iyi şekilde karşılıyor.

182 beygirlik arabaya güveniyorsun sollamaya çıkmak için gaza basıp 2-3 saniye bekliyorsun demişsiniz ama geçen gün acil olarak şerit değiştirip iki aracın arasındaki boşluğa girmem gerekti ve gaza bastıktan yarım saniye sonra araç gayet iyi bir şekilde ivmelendi. Bugün en hızlı tepkileri verdiği söylenen tsi-dsg kombinasyonunda bile gaza basınca 1 saniye kadar aracın ivmelenmesi bekleniyorsa CVT ile 1 saniye beklenmesinin kötü bir değer olacağını düşünmüyorum.

Son olarak Toyota'nın CVT şanzımanı belki daha çabuk vites düşürüyordur belki tepkileri daha iyidir ama bunu ortaya koyabilecek herhangi bir test göremedim. Şanzımanı çok kötü dediğiniz Civic ile 0-100 değerini karşılaştırınca arada şanzıman kaynaklı bir fark gözükmüyor. Honda kullananlara sorarsanız da Toyota'nın CVT şanzımanı kötü derler. Bu nedenle kişisel görüşler dışında net veriler olmadan Toyota'nın CVT'sinin daha iyi olduğu konusundaki yorumlara katılamayacağım. Elimizde test verileri ya da karışlıklı roll videoları olursa ancak o zaman iki aracın şanzımanlarını değerlendirip bu konuda net bir şekilde yorumda bulunabiliriz.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...