Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Cumartesi akşamı pederin corolla bendeydi.Yeşildere yıkık kemer yolunu bilen bilir limiti 120 falandır altımdaki corollayla.Daha önce yapardım arada oradan biliyorum.Neyse gece 12:30 suları önümde astra j sedan yardırıyor ona takılarak gidiyorum.Astra J ufak sola kavisli bir virajda savrulur gibi oldu kendini en sol şeritten yavaş yavaş açarak en sağ şeride atarak topladı kendini.Ben onu görünce ayağı gazdan çektim.Çektim çekmesine ama orta şeritte corollanın c sütunu tarafında bir araba var.Direk şeridimde gitmek için hızımı 100 e düşürecek hafif bir fren koydum virajın başlangıcında.Koyar koymaz aracın arkası sağa aniden açıldı.Bir anda kaldırımları ve istimlak duvarını gördüm.Kontralar vererek virajı hem almaya hem arabayı duvara oturtmamak için bayağı bir çaba sarfettim işte Sağ-sol kontrolar kafa düzleişince az verilen gazlar vs.Neyseki 5.kontramda verdiğim gaz ve hızım oturttu beni düz çizgiye.Hemen sağa çekip indim sakinlemek için.Bir baktım yola; yağın üzerini kumla kapatmışlar.Ve tam kaydığım alandan başlıyor.Gece gece tüm sülalelerine küfrederek eve tin tin gittim.
2-3 gündür ne gazlıyorum ne bişey biraz travma oldu bende.Ne olacağı belli olmayan bir ülke şartlarında yaşıyoruz.Hatırlattı tekrar.
Not:Corollada esp yok.Sadece direksiyon ve hissiyatla büyük br badireden kurtuldum.Sadakamız varmış
19458419.jpg

Önde gördüğünüz tatlı viraj ve dediğim istimlak duvarı
Çok geçmiş olsun. Üstte yazdığım gibi çokta şey etmemek lazım ama işte bir anlık heves tüm hayata mal olabilirmiş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Cumartesi akşamı pederin corolla bendeydi.Yeşildere yıkık kemer yolunu bilen bilir limiti 120 falandır altımdaki corollayla.Daha önce yapardım arada oradan biliyorum.Neyse gece 12:30 suları önümde astra j sedan yardırıyor ona takılarak gidiyorum.Astra J ufak sola kavisli bir virajda savrulur gibi oldu kendini en sol şeritten yavaş yavaş açarak en sağ şeride atarak topladı kendini.Ben onu görünce ayağı gazdan çektim.Çektim çekmesine ama orta şeritte corollanın c sütunu tarafında bir araba var.Direk şeridimde gitmek için hızımı 100 e düşürecek hafif bir fren koydum virajın başlangıcında.Koyar koymaz aracın arkası sağa aniden açıldı.Bir anda kaldırımları ve istimlak duvarını gördüm.Kontralar vererek virajı hem almaya hem arabayı duvara oturtmamak için bayağı bir çaba sarfettim işte Sağ-sol kontrolar kafa düzleişince az verilen gazlar vs.Neyseki 5.kontramda verdiğim gaz ve hızım oturttu beni düz çizgiye.Hemen sağa çekip indim sakinlemek için.Bir baktım yola; yağın üzerini kumla kapatmışlar.Ve tam kaydığım alandan başlıyor.Gece gece tüm sülalelerine küfrederek eve tin tin gittim.
2-3 gündür ne gazlıyorum ne bişey biraz travma oldu bende.Ne olacağı belli olmayan bir ülke şartlarında yaşıyoruz.Hatırlattı tekrar.
Not:Corollada esp yok.Sadece direksiyon ve hissiyatla büyük br badireden kurtuldum.Sadakamız varmış
19458419.jpg

Önde gördüğünüz tatlı viraj ve dediğim istimlak duvarı
Aynı yağ yüzünden otobanda sol şeritte önümde seyir eden mk3 mondeo 140-150 gibi bir hızla önce yakınındaki sol refüje vurdu, sonra döne döne en sağ şeritte ki istinat duvarına vurup durmuştu. Hemen peşinde ben vardım, onun kaza yaptığını görünce erkenden frene asıldım. Onun geçtiği yerden geçerken lastiklerimin yola tutunmadığını fark ettim. Hemen çektim adamın yanına durdum. Çok şükür otoban kalabalık değildi, sağ şeritte falan da tır yoktu. Neyse ki aracın içindekiler sağ çıktı ama aracın hasar almayan hiç bir yeri yoktu. Maalesef çok sıkıntılı bir durum. Allah'a şükür sen ucuz atlatmışsın. Keşke hemen polisi ya da belediye'yi arasaydın.
 
Çok geçmiş olsun. Üstte yazdığım gibi çokta şey etmemek lazım ama işte bir anlık heves tüm hayata mal olabilirmiş.
Görünce yazayım dedim.Aslında limiti üzmez o kasa corollaların yenilerini limitte kullanmadım.Direksiyon da hidrolik vs diye düşünürsek.Şanzıman da aisin manuelleri için.Heel&toe da yaptırıyor vs 190 nm da bazen devrini tutturunca bana delilikler yaptırabiliyor.Yalnız işte kum-yağ kombinasyonu tüm hevesimi aldı.Artık hipercilik yapıyorum benzinli 1300 kg arabaya ş içi 3,9 yakıtırıyorum
 
Cumartesi akşamı pederin corolla bendeydi.Yeşildere yıkık kemer yolunu bilen bilir limiti 120 falandır altımdaki corollayla.Daha önce yapardım arada oradan biliyorum.Neyse gece 12:30 suları önümde astra j sedan yardırıyor ona takılarak gidiyorum.Astra J ufak sola kavisli bir virajda savrulur gibi oldu kendini en sol şeritten yavaş yavaş açarak en sağ şeride atarak topladı kendini.Ben onu görünce ayağı gazdan çektim.Çektim çekmesine ama orta şeritte corollanın c sütunu tarafında bir araba var.Direk şeridimde gitmek için hızımı 100 e düşürecek hafif bir fren koydum virajın başlangıcında.Koyar koymaz aracın arkası sağa aniden açıldı.Bir anda kaldırımları ve istimlak duvarını gördüm.Kontralar vererek virajı hem almaya hem arabayı duvara oturtmamak için bayağı bir çaba sarfettim işte Sağ-sol kontrolar kafa düzleişince az verilen gazlar vs.Neyseki 5.kontramda verdiğim gaz ve hızım oturttu beni düz çizgiye.Hemen sağa çekip indim sakinlemek için.Bir baktım yola; yağın üzerini kumla kapatmışlar.Ve tam kaydığım alandan başlıyor.Gece gece tüm sülalelerine küfrederek eve tin tin gittim.
2-3 gündür ne gazlıyorum ne bişey biraz travma oldu bende.Ne olacağı belli olmayan bir ülke şartlarında yaşıyoruz.Hatırlattı tekrar.
Not:Corollada esp yok.Sadece direksiyon ve hissiyatla büyük br badireden kurtuldum.Sadakamız varmış
19458419.jpg

Önde gördüğünüz tatlı viraj ve dediğim istimlak duvarı

Çok geçmiş olsun verilmiş sadakanız varmış. 100 km hızla giderken ufak bir kayma bile aracın kontrolünü kaybetmenize ve dolayısı ile büyük bir felakete yol açabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Aynı yağ yüzünden otobanda sol şeritte önümde seyir eden mk3 mondeo 140-150 gibi bir hızla önce yakınındaki sol refüje vurdu, sonra döne döne en sağ şeritte ki istinat duvarına vurup durmuştu. Hemen peşinde ben vardım, onun kaza yaptığını görünce erkenden frene asıldım. Onun geçtiği yerden geçerken lastiklerimin yola tutunmadığını fark ettim. Hemen çektim adamın yanına durdum. Çok şükür otoban kalabalık değildi, sağ şeritte falan da tır yoktu. Neyse ki aracın içindekiler sağ çıktı ama aracın hasar almayan hiç bir yeri yoktu. Maalesef çok sıkıntılı bir durum. Allah'a şükür sen ucuz atlatmışsın. Keşke hemen polisi ya da belediye'yi arasaydın.
Babama anlattım olayı o belediyeye şikayet dilekçesi yazdı.Babamın dediği şey şuydu ''nereyi vurdun'' daha anlatırken sordu.Kurtardığımı anlatınca; Yavrum yapma oğlum bak izmir burası yolları benden iyi biliyorsun diye bayağı içi burkuldu.Abi harbiden çok ciddi olaydı ya önümdeki astra 120 yle girdi en sağa yalpalaya yalpalaya bıraktı kendini.Benim orta şeridim dolu olunca onları kurtarmak için bayağı cebelleştim.Ama araba 35- 40 yan verince lastikten ses gelmemişti.Arabadan inince şüphelendim yolda kaygan bişey var diye
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Cumartesi akşamı pederin corolla bendeydi.Yeşildere yıkık kemer yolunu bilen bilir limiti 120 falandır altımdaki corollayla.Daha önce yapardım arada oradan biliyorum.Neyse gece 12:30 suları önümde astra j sedan yardırıyor ona takılarak gidiyorum.Astra J ufak sola kavisli bir virajda savrulur gibi oldu kendini en sol şeritten yavaş yavaş açarak en sağ şeride atarak topladı kendini.Ben onu görünce ayağı gazdan çektim.Çektim çekmesine ama orta şeritte corollanın c sütunu tarafında bir araba var.Direk şeridimde gitmek için hızımı 100 e düşürecek hafif bir fren koydum virajın başlangıcında.Koyar koymaz aracın arkası sağa aniden açıldı.Bir anda kaldırımları ve istimlak duvarını gördüm.Kontralar vererek virajı hem almaya hem arabayı duvara oturtmamak için bayağı bir çaba sarfettim işte Sağ-sol kontrolar kafa düzleişince az verilen gazlar vs.Neyseki 5.kontramda verdiğim gaz ve hızım oturttu beni düz çizgiye.Hemen sağa çekip indim sakinlemek için.Bir baktım yola; yağın üzerini kumla kapatmışlar.Ve tam kaydığım alandan başlıyor.Gece gece tüm sülalelerine küfrederek eve tin tin gittim.
2-3 gündür ne gazlıyorum ne bişey biraz travma oldu bende.Ne olacağı belli olmayan bir ülke şartlarında yaşıyoruz.Hatırlattı tekrar.
Not:Corollada esp yok.Sadece direksiyon ve hissiyatla büyük br badireden kurtuldum.Sadakamız varmış
19458419.jpg

Önde gördüğünüz tatlı viraj ve dediğim istimlak duvarı
Aynı yağ yüzünden otobanda sol şeritte önümde seyir eden mk3 mondeo 140-150 gibi bir hızla önce yakınındaki sol refüje vurdu, sonra döne döne en sağ şeritte ki istinat duvarına vurup durmuştu. Hemen peşinde ben vardım, onun kaza yaptığını görünce erkenden frene asıldım. Onun geçtiği yerden geçerken lastiklerimin yola tutunmadığını fark ettim. Hemen çektim adamın yanına durdum. Çok şükür otoban kalabalık değildi, sağ şeritte falan da tır yoktu. Neyse ki aracın içindekiler sağ çıktı ama aracın hasar almayan hiç bir yeri yoktu. Maalesef çok sıkıntılı bir durum. Allah'a şükür sen ucuz atlatmışsın. Keşke hemen polisi ya da belediye'yi arasaydın.

Benzer bir durumu ben de yaşadım. Tabi sizin kadar şanslı değildim ve Mini ile sulama kanalına uçtum
Aks bilyeleri dağıldı, jant yamuldu..Hızım düşük olduğu için (60-70 km/h civarı) herhangi bir yaralanma vs.. olmadı çok şükür
Ancak şöyle söyleyeyim, öyle bir durum yaşadığınızda esp falan hak getire..Tamamen Allah'a emanet
 
Çok geçmiş olsun verilmiş sadakanız varmış. 100 km hızla giderken ufak bir kayma bile aracın kontrolünü kaybetmenize ve dolayısı ile büyük bir felakete yol açabilir.
Öyle maalesef bilmediğim bir araba olmaması avantajımdı.Üzerinde en az 40k km var diyebilirim.Tepkilerine tepkim reflex olmuş olmasa zor
 
Babama anlattım olayı o belediyeye şikayet dilekçesi yazdı.Babamın dediği şey şuydu ''nereyi vurdun'' daha anlatırken sordu.Kurtardığımı anlatınca; Yavrum yapma oğlum bak izmir burası yolları benden iyi biliyorsun diye bayağı içi burkuldu.Abi harbiden çok ciddi olaydı ya önümdeki astra 120 yle girdi en sağa yalpalaya yalpalaya bıraktı kendini.Benim orta şeridim dolu olunca onları kurtarmak için bayağı cebelleştim.Ama araba 35- 40 yan verince lastikten ses gelmemişti.Arabadan inince şüphelendim yolda kaygan bişey var diye
Ana baba haklı olarak çok tedirgin oluyor, acayip korkuyor bu durumlardan. Hafta sonu tek başıma 800 km kadar yol yapacağım benim babamın da aklı şimdiden bende. Maalesef bu işler böyle ve çok dikkat etmek gerekiyor. Yolun kaygan olup olmadığı önceden kestirilemiyor bile. O sebeple virajlarda özellikle yavaşlamak lazım. En büyük eğlencem viraj kasmakken artık virajlarda basmaya korkuyorum ya yolda kaygan bir şey varsa diye. Cidden üzüldüm, inşaallah sizden sonra kimsenin canı yanmamıştır. Çok geçmiş olsun kardeşim, bir daha yaşamazsınız umarım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Benzer bir durumu ben de yaşadım. Tabi sizin kadar şanslı değildim ve Mini ile sulama kanalına uçtum
Aks bilyeleri dağıldı, jant yamuldu..Hızım düşük olduğu için (60-70 km/h civarı) herhangi bir yaralanma vs.. olmadı çok şükür
Ancak şöyle söyleyeyim, öyle bir durum yaşadığınızda esp falan hak getire..Tamamen Allah'a emanet
Size de büyük geçmiş olsun.Zor durum vallahi.Miniler toplanması zor bir ağırlık dengesine sahip araba.Bırakınca yaptığınız hiçbir hamle yaramıyor.Dİreksiyon yokmuş gibi
 
Benzer bir durumu ben de yaşadım. Tabi sizin kadar şanslı değildim ve Mini ile sulama kanalına uçtum
Aks bilyeleri dağıldı, jant yamuldu..Hızım düşük olduğu için (60-70 km/h civarı) herhangi bir yaralanma vs.. olmadı çok şükür
Ancak şöyle söyleyeyim, öyle bir durum yaşadığınızda esp falan hak getire..Tamamen Allah'a emanet
Çok geçmiş olsun hocam. Cana geleceğine mala gelsin. Maalesef dediğin gibi lastiklerin tutunması mümkün değilse hiç bir sistem kurtaramıyor. Artık o an kendince gerekli dokunuşları yapıyorsun ama Allah'a emanet vurmamayı bekleyerek geçiriyorsun saniyeleri.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Size de büyük geçmiş olsun.Zor durum vallahi.Miniler toplanması zor bir ağırlık dengesine sahip araba.Bırakınca yaptığınız hiçbir hamle yaramıyor.Dİreksiyon yokmuş gibi

Çok geçmiş olsun hocam. Cana geleceğine mala gelsin. Maalesef dediğin gibi lastiklerin tutunması mümkün değilse hiç bir sistem kurtaramıyor. Artık o an kendince gerekli dokunuşları yapıyorsun ama Allah'a emanet vurmamayı bekleyerek geçiriyorsun saniyeleri.

Toplamaya bile fırsat olmadı, keskin bir viraj içindeydi..Bazen düşünüyorum da insan hayatı pamuk ipliğine bağlı.
Burada max hız, esp, güvenlik testi muhabbetleri falan yapıyoruz da, ortalama 70 km/h ile yaptığımız kazada bile durum ortadayken altımızdaki tenekelere çok fazla güvenmemiz gerekiyor bana kalırsa. Marka ve modeli ne olursa olsun
 
Ana baba haklı olarak çok tedirgin oluyor, acayip korkuyor bu durumlardan. Hafta sonu tek başıma 800 km kadar yol yapacağım benim babamın da aklı şimdiden bende. Maalesef bu işler böyle ve çok dikkat etmek gerekiyor. Yolun kaygan olup olmadığı önceden kestirilemiyor bile. O sebeple virajlarda özellikle yavaşlamak lazım. En büyük eğlencem viraj kasmakken artık virajlarda basmaya korkuyorum ya yolda kaygan bir şey varsa diye. Cidden üzüldüm, inşaallah sizden sonra kimsenin canı yanmamıştır. Çok geçmiş olsun kardeşim, bir daha yaşamazsınız umarım.
Yok ya yapmam zaten yaz geliyor.İzmirin asfaltı gevşedi şimdiden.Ne bizim chr ne corolla ne focus tutabiliyor yolu olmuyor yani lastiklerden değil asfalttan olay.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Yok ya yapmam zaten yaz geliyor.İzmirin asfaltı gevşedi şimdiden.Ne bizim chr ne corolla ne focus tutabiliyor yolu olmuyor yani lastiklerden değil asfalttan olay.
Çok geçmiş olsun @DouglasAdams .El ayak titretircesine travmatik olabiliyor bu olaylar geçen sene R9 ile yaşadığım 2 kötü tecrübeden ötürü biraz daha usul takılıyorum(hypermiller misali), ama emin ol Türkiye'deki yollara, altımızdaki araçlara, hatta ve hatta en temelinde avuç içi kadar yere yer basan 4 tekere güvenmemek, gerek.Çok zor bir durum inşallah bir daha yaşamazsın 5.kontrada stabil hale getirebildiysen bravo vallahi o kadar kontradan sonra insanın önü arkası karışıyor.o_O
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
İşte hayalimdeki Proje.

Adam 1,2 dizel Wolkswagen motorunu Lupoya takmış. Sonrada arabayı aerodinamik olarak yeniden şekillendirip ağırlık azlatması yapmış.
Sonuç saate 100 km hız ile 2,1 litre dizel yakarak 100 km giden lupo çıkmış.

Projelik biliyorum ama kabin için gürültüsünden videoyu izleyemedim, günlük kullanılabilecek seviyede hafif(softcore) bir şey yapsaymış keşke bu kadar hardcore projeye gerek yokmuş çünkü günlük kullanamaz bu aracı, günlük kullanamadıktan sonra da neyleyim az yakan aracı.:D:p
 
Yok ya yapmam zaten yaz geliyor.İzmirin asfaltı gevşedi şimdiden.Ne bizim chr ne corolla ne focus tutabiliyor yolu olmuyor yani lastiklerden değil asfalttan olay.
Aynen oyle.. Paramin ve jant ebatimin yettigi en iyi yazlik kislik lastikleri almaya calisiyorum. Ona ragmen yolu tutamadigim cok yer oluyor. Asfalt kalitemiz maalesef cogu yerde dusuk.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Toplamaya bile fırsat olmadı, keskin bir viraj içindeydi..Bazen düşünüyorum da insan hayatı pamuk ipliğine bağlı.
Burada max hız, esp, güvenlik testi muhabbetleri falan yapıyoruz da, ortalama 70 km/h ile yaptığımız kazada bile durum ortadayken altımızdaki tenekelere çok fazla güvenmemiz gerekiyor bana kalırsa. Marka ve modeli ne olursa olsun
Oyle tabii. 60'in uzerinde yapacagimiz her kazada herhangi bir guvencemiz yok. Hele cogumuzun yavas gordugu 90 110 gibi hizlarda. Hayatin duzenini kapilip gidince unutuyorsun ama omur dedigimiz sey cok kolay elden gidebiliyor. Mumkun oldugunca hatirlayarak yasamak davranmak lazim.
 
Babama anlattım olayı o belediyeye şikayet dilekçesi yazdı.Babamın dediği şey şuydu ''nereyi vurdun'' daha anlatırken sordu.Kurtardığımı anlatınca; Yavrum yapma oğlum bak izmir burası yolları benden iyi biliyorsun diye bayağı içi burkuldu.Abi harbiden çok ciddi olaydı ya önümdeki astra 120 yle girdi en sağa yalpalaya yalpalaya bıraktı kendini.Benim orta şeridim dolu olunca onları kurtarmak için bayağı cebelleştim.Ama araba 35- 40 yan verince lastikten ses gelmemişti.Arabadan inince şüphelendim yolda kaygan bişey var diye

Fotoğraftan tanıdık gelmişti zaten İzmir deyince anladım. Sanırım Yeşildere yolunda aşağı doğru inerken yaşanmış bu olay. O yol hem çok hızlı akar hem de baya kalabalık olur, sağ taraf dere, sol taraf duvar... büyük bir felaket olmaması sevindirici.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
kendimi riske atmayacak sekilde arabayi kullanirim, suana kadar hic asiri hiz cezasi yemedim radara girmedim, altimdaki arabanin sollamalarda guven vermesi rampalarda yigilmamasi guzel tabi ama avrupada 60 la girilen viraja 120 ile girenlerin ehliyetini aliyorlar, hatali sollama yaparken karsidakinin hayatini riske attiysan 1 sene hapis cezasi var, hepsini gectim ben canimi yolda bulmadim.. gazlamayi kim sevmez ama ben baraj yolunda 45-60 km hizlarla rampayi cikarken saga sola yilan gibi kivrilirken de aliyorum yada almanya otobaninda gazlarkende , zevk aldigim aktiviteler tamamen legal hiz limitlerinde ve arabanin hakkini verebilecek pilotaja sahip oldugumu da dusunmuyorum, toplasan 4 kere piste ciktim ama pist benim yerim degil bunu biliyorum. benim olayim baraj yolu dag yolu
 
Görünce yazayım dedim.Aslında limiti üzmez o kasa corollaların yenilerini limitte kullanmadım.Direksiyon da hidrolik vs diye düşünürsek.Şanzıman da aisin manuelleri için.Heel&toe da yaptırıyor vs 190 nm da bazen devrini tutturunca bana delilikler yaptırabiliyor.Yalnız işte kum-yağ kombinasyonu tüm hevesimi aldı.Artık hipercilik yapıyorum benzinli 1300 kg arabaya ş içi 3,9 yakıtırıyorum
Limit konusunda aynen katılıyorum size. Beni baya şaşırttı. Stock hali yere baya yakın onun hissedilir derecede artısı oluyor viraj performansında
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Fotoğraftan tanıdık gelmişti zaten İzmir deyince anladım. Sanırım Yeşildere yolunda aşağı doğru inerken yaşanmış bu olay. O yol hem çok hızlı akar hem de baya kalabalık olur, sağ taraf dere, sol taraf duvar... büyük bir felaket olmaması sevindirici.
Aynen öyle tehlikel arz eden yollardan biri.
Çok geçmiş olsun @DouglasAdams .El ayak titretircesine travmatik olabiliyor bu olaylar geçen sene R9 ile yaşadığım 2 kötü tecrübeden ötürü biraz daha usul takılıyorum(hypermiller misali), ama emin ol Türkiye'deki yollara, altımızdaki araçlara, hatta ve hatta en temelinde avuç içi kadar yere yer basan 4 tekere güvenmemek, gerek.Çok zor bir durum inşallah bir daha yaşamazsın 5.kontrada stabil hale getirebildiysen bravo vallahi o kadar kontradan sonra insanın önü arkası karışıyor.o_O
Sorma 4 ve 5 te dünyam dönüyordu.Zaten bir sağa bir sola kafam gidiyor üstüne araba kayınca indiğimde başım dönüyordu
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...