Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Öncelikle foruma hoşgeldiniz. Sorunuza gelirsek, eski bir Fiesta sahibi olarak aklımda kaldığı kadarıyla cevaplayayım:

- Turbosu en az bir kere değişmiş olsun :) 100-120bin km civarlarında turbosu arıza verir genelde.
- Arabayı alıp biraz kullanın. Sol ayağı koyacak yeri yok. Bazı insanlar sırf bu nedenle almaktan vazgeçebiliyor.
- Kapıların B sütunu üzerine denk gelen yerlerindeki siyah plastikler zamanla kalkıyor. Onları iyi yapıştırıcılarla geriye yapıştırmak gerekir.
- Bazı araçlarda abs olmama ihtimali var. Özel olarak kızaklamaya meyilli bir araba değil ama ABS iyidir, sonuçta her arabaya lazım. :) Kullanıp ABS'ye sokacak gibi frenleme yapın, en iyi öyle anlarsınız.
- Direksiyon göbeği ve orta konsoldaki airbag kapağı yıllara yenik düşüyor. Airbag patlamış gibi durabilirler. Görürseniz hemen celallenmeyin derim, görünüş aldatıcı olabilir. Özellikle sürücü kornaya direksiyon göbeğini yumruklayarak basmaya alışıksa, o yumuşak bölümü iyice perişan eder.
- Eski sahipleri tarafından seyir halinde 1. vitese geçirme konusunda zorlanmışsa, 1. vites dişlisi kolaylıkla sıkıntı yaratabilir. Arabalar seyir halindeyken 3-4 km/h hıza düşene kadar 1. vitese geçmeyi sevmezler. Ford'lar hiç sevmez. Onu kontrol edin.
- Arka kapı içleri çok kötü tasarlanmıştır. Yolcuların bacakları cam açma koluna değip iniş binişlerde camın hafifçe açılmasına neden olurlar. Bunun farkında olmayan çok araç sahibi var. O yüzden arka koltuk ve kapı döşemelerinde normal dışı kir ve leke olabilir. Bu durumun farkında olup özensizce yüklenenler de gördüm, o cam açma kolları yalama olup gevşemişine denk geldim. Kronik bir dert değildir ama başaran insan gördüm. Siz de kontrol edin derim.
- Kronik sorunlarından biri plaka aydınlatma ampullerini yakmasıdır. Sık sık onları değiştirtir. :)
- El freni kötüdür. Ne kadar sıktırırsanız sıktırın hemen birkaç haftada tekrar gevşer. Yapısal bir zayıflıktır. Tabii ki temel amacı değil ama şöyle örnekleyeyim: 2 kere el freni çekerek dönmeye kalkışsanız 3.ye tutmaz :)
B sütununun ortasında emniyet kemer tokalarının sarktıkları yere denk gelen, sallanınca sert plastik yüzeye çarpıp ses yapmamaları için konmuş lastikler vardır. Onlar genelde düşüp kayboluyor. Çoğu sahibi farkında bile olmadıkları için önemseyen de olmuyor.
- Benzer şekilde arka emniyet kemerleri kullanılmıyorken C sütunu civarında takılmaları için yuvalar vardır. Onların da plastik çerçeveleri vardır küçük. Aynı şekilde onlar da düşer kaybolur. Dikkatli kullanmak lazım oraları.
- Araba yere çok yakındır. Modifiyeli yere yaklaştırılmış apaçi arabaları gibi özenli kullanmak gerekir. Özellikle ön tarafında tampon altı lip bir yerlere takılmaya çok yatkındır ve tırnakları çok kolay kırılıp sarkma yapar; hatta kopar. Onu iyice vidalayıp filan sabitletmek gerekir.
- 200k km'den sonra arka amortisörleri değiştirmekte fayda var. Hafif çökmeye başlıyor.

Doğru kullanılırsa bu yazdıklarım dışında pert edilene kadar hiçbir şey olmaz :)


ADAMLIKKK
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Beyler bu örümceğin adı porşa örümceğiymiş gözleri de Porsche nin kadranına benziyor ?? o_Oo_O
 

Ekli dosyalar

  • IMG_0652.JPG
    IMG_0652.JPG
    69.3 KB · Görüntüleme: 122
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...