Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
IMG-20180515-WA0000.jpg
8 serisi prototipi
 
Güncelleme paylaşayım burada bahsetmiştim, kazada sol jantı refüje vurmuştum, borusanda salıncaklar rot amortisör ve m jant değişimi 14.000tl oldu kasko ödedi ama hasar kaydı da bana girdi, iyi tarafı trafikte bi mal kornaya asılmama rağmen geri gelirken hafif çarpmıştı böbrek çatlamıştı, ben de kaldırıma tamponu sürtmüştüm onları da parasız hallettiler, bir de daha önce bmwye sorduğumda yapamayız demişlerdi ama araç kamerasının kabloyu gizlediler şu an hiçbir kablo görünmüyor
Bugün davarın birisi önüme kırınca çarpmamak için sola kırdım nasıl oldu tam anlayamadım ama tak diye bir ses geldi, sol teker refüje çarptı tampon değmeden araba uyarı verdi '' SÜRÜŞ DENGELEMESİ DİKKATLİ OLUN'' şeklinde jantın kenarı kırılmış direksiyonu 30 derece sağa kırınca araba düz gidiyor? araç 3.20 i ed
1. @motorsinann ve diğer bilgisi olan arkadaşlar sizce sorun nerededir? tahmini ne masraf çıkar?
2. Merter OTOMOL a götüreyim diyorum bana en yakın o -Ataköydeyim- nasıl bir servis, ikame araç veriyor mu, sanıyorum Borusanın şubesi @Ozgur Gunes @fksarall[/USER] ve diğer BMW kullanan arkadaşlar
 
Son düzenleme:
Sana şöyle diyeyim 1,5 turbo benzinli araba alıyorsun torkun 220 nm de sınırlandırıyorsun neden? Cvt in ancak o kadar aktarabiliyor.Sonra az yakıyor 1,5 motorum diye zannediyorlar.Ümüğü sıkılmış 1,5 turbo motora biniyorum denmiyor ama:D

Buradaki yanlış algıyı düzeltmek için ufak bir bilgi vereyim.

Max tork ve max tork bandı birbiri ile ters orantılıdır. Motor gücü sabit kalırken max torku 220 nm'den 300 nm'ye çıkarırlarsa max tork bandı kısalır.

Kısa şanzıman oranları ile bu size 7 saniyede 0-100 arasını tamamlama imkanı verir. Ancak şanzıman oranları küçülüp (yüksek vitesler) motor devrinin önemli olduğu yüksek hızlara çıkıldığında yüksek devirde düşük tork ile başbaşa kalınır yani 100 km üzerinde aracın ivmelenmesi düşmeye başlar 150 km'den sonra isteksiz bir şekilde hızlanır.

Bu dediğimi görebilmek için 1.4 150 hp tsi motora sahip Golf'ün 0-200 hızlanma videolarını inceleyebilirsiniz.

Düşük devirde yüksek torkun avantajı

-0-100 km süresini düşürür.

Düşük devirde yüksek torkun dezavantajı

-Rahatsız edici tork patlamaları yaşanır.
-Yüksek hızlarda ivmelenme düşer.
 
Son düzenleme:
Buradaki yanlış algıyı düzeltmek için ufak bir bilgi vereyim.

Max tork ve max tork bandı birbiri ile ters orantılıdır. Motor gücü sabit kalırken max torku 220 nm'den 300 nm'ye çıkarırlarsa max tork bandı kısalır.

Kısa şanzıman oranları ile bu size 7 saniyede 0-100 arasını tamamlama imkanı verir. Ancak şanzıman oranları küçülüp (yüksek vitesler) motor devrinin önemli olduğu yüksek hızlara çıkıldığında yüksek devirde düşük tork ile başbaşa kalınır yani 100 km üzerinde aracın ivmelenmesi düşmeye başlar 150 km'den sonra isteksiz bir şekilde hızlanır.

Bu dediğimi görebilmek için 1.4 150 hp tsi motora sahip Golf'ün 0-200 hızlanma videolarını inceleyebilirsiniz.

Düşük devirde yüksek torkun avantajı

-0-100 km süresini düşürür.

Düşük devirde yüksek torkun dezavantajı

-Rahatsız edici tork patlamaları yaşanır.
-Yüksek hızlarda ivmelenme düşer.
Fiesta st 1,5 L motor 200hp 290 nm tork mesela.Tork steering ten eser yok. Ya bence Honda turbo motoruna pek çalışmamış gibi.Var mı kaynak bununla alakalı motorundaki argeyle ilgili
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...