Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bir Côte d'Azur değildi ama biz de Kartepe'de çok Fiesta sürdük.:p Bir ST değildi ama 1.4 de olsa benzinliydi :'D, bir Sinan Koç değildik ama bizim de arabamızdan dumanlar tüttü :D
Sol arka teker kalktıkça benim yüzüm güldü:)
Bu seferki çok fena olmuş çook. :cool::)
bu seferki çok farklı abi adamlar 3 silindirli motordan 200 hp 300nm çıkarmış ve bunu olabilecek en keyifli şaseyle birleştirmiş :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Porsche
Bir Côte d'Azur değildi ama biz de Kartepe'de çok Fiesta sürdük.:p Bir ST değildi ama 1.4 de olsa benzinliydi :'D, bir Sinan Koç değildik ama bizim de arabamızdan dumanlar tüttü :D
Sol arka teker kalktıkça benim yüzüm güldü:)
Bu seferki çok fena olmuş çook. :cool::)
keşke gtr da boyle cekılmıs olsaydı tatmın oldum ben sahsım adına st vıdeosundan
 
Güncelleme paylaşayım burada bahsetmiştim, kazada sol jantı refüje vurmuştum, borusanda salıncaklar rot amortisör ve m jant değişimi 14.000tl oldu kasko ödedi ama hasar kaydı da bana girdi, iyi tarafı trafikte bi mal kornaya asılmama rağmen geri gelirken hafif çarpmıştı böbrek çatlamıştı, ben de kaldırıma tamponu sürtmüştüm onları da parasız hallettiler, bir de daha önce bmwye sorduğumda yapamayız demişlerdi ama araç kamerasının kabloyu gizlediler şu an hiçbir kablo görünmüyor
Geçmiş olsun, Allah beterinden korusun. Meblağ yüksek olsa da hasar aracın gidişini etkileyecek bir şey değil ama tabi satma durumunda ölücüler başınızı çok ağrıtır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcanerg
Buradaki yanlış algıyı düzeltmek için ufak bir bilgi vereyim.

Max tork ve max tork bandı birbiri ile ters orantılıdır. Motor gücü sabit kalırken max torku 220 nm'den 300 nm'ye çıkarırlarsa max tork bandı kısalır.

Kısa şanzıman oranları ile bu size 7 saniyede 0-100 arasını tamamlama imkanı verir. Ancak şanzıman oranları küçülüp (yüksek vitesler) motor devrinin önemli olduğu yüksek hızlara çıkıldığında yüksek devirde düşük tork ile başbaşa kalınır yani 100 km üzerinde aracın ivmelenmesi düşmeye başlar 150 km'den sonra isteksiz bir şekilde hızlanır.

Bu dediğimi görebilmek için 1.4 150 hp tsi motora sahip Golf'ün 0-200 hızlanma videolarını inceleyebilirsiniz.

Düşük devirde yüksek torkun avantajı

-0-100 km süresini düşürür.

Düşük devirde yüksek torkun dezavantajı

-Rahatsız edici tork patlamaları yaşanır.
-Yüksek hızlarda ivmelenme düşer.

Fiesta st 1,5 L motor 200hp 290 nm tork mesela.Tork steering ten eser yok. Ya bence Honda turbo motoruna pek çalışmamış gibi.Var mı kaynak bununla alakalı motorundaki argeyle ilgili

Tork düşük olursa max tork bandı kısalır cümlesine %100 katılıyorum ama şöyle bir durum var olmayan gücü yaymak zaten çok daha kolaydır. En basitinden civic rs max 220 torkunu 1700-5500 devir arasında veriyor. Benim benzer güç üreten arabam 1500-5500 devir de 220 tork üretiyor. Yani çok daha geniş bir aralıkta 220 tork ve üstünü alabiliyorum.

Torkun yüksek hızdan çok ara hızlanmalar için iş yapıyor. Turbo nun amacı da bu zaten alt devirlerde tork üretip arabayı düşük devirde tutup az yaktırmak.

Yalnız yüksek torka dayalı güç patlamaları günümüz turbo benzinli motorlarda kalmadı. eski golf gt ya da 1.6 ecoboost larda filan vardı ama artık yok denecek kadar az ve bunu markalar torktan kısarak değilde turbo motorları geliştirerek yaptılar.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Güncelleme paylaşayım burada bahsetmiştim, kazada sol jantı refüje vurmuştum, borusanda salıncaklar rot amortisör ve m jant değişimi 14.000tl oldu kasko ödedi ama hasar kaydı da bana girdi, iyi tarafı trafikte bi mal kornaya asılmama rağmen geri gelirken hafif çarpmıştı böbrek çatlamıştı, ben de kaldırıma tamponu sürtmüştüm onları da parasız hallettiler, bir de daha önce bmwye sorduğumda yapamayız demişlerdi ama araç kamerasının kabloyu gizlediler şu an hiçbir kablo görünmüyor

Geçmiş olsun yav Allah beterinden saklasın
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ozzy41 ve mcanerg
Tork düşük olursa max tork bandı kısalır cümlesine %100 katılıyorum ama şöyle bir durum var olmayan gücü yaymak zaten çok daha kolaydır. En basitinden civic rs max 220 torkunu 1700-5500 devir arasında veriyor. Benim benzer güç üreten arabam 1500-5500 devir de 220 tork üretiyor. Yani çok daha geniş bir aralıkta 220 tork ve üstünü alabiliyorum.

Torkun yüksek hızdan çok ara hızlanmalar için iş yapıyor. Turbo nun amacı da bu zaten alt devirlerde tork üretip arabayı düşük devirde tutup az yaktırmak.

Yalnız yüksek torka dayalı güç patlamaları günümüz turbo benzinli motorlarda kalmadı. eski golf gt ya da 1.6 ecoboost larda filan vardı ama artık yok denecek kadar az ve bunu markalar torktan kısarak değilde turbo motorları geliştirerek yaptılar.
Üstüne gelişmesinin zayıf olduğunu yine cvt yle kombinlemiş downsize turbo motora yapılan teknolojiyi atıcam
https://www.ototeknikveri.com/haber/4158/yeni-2015-toyota-auris-12-turbonun-teknik-detaylari
Bu benim kullandığım motor.Son hızı sabitleme gibi bir durum yok.217 gördüm zaten ibre 220 son.1300 kilo cdsi 0.34 olan bir arabada böyle bir veri ve 100-180 hızlanma çıkıyor.O yüzden 1,5 turbo 182 hp 220 nm luk motora geliştirilmiş bir motor diyemiyorum.

Yazıyı okuyup kaçıracağınız nokta olursa diye şöyle anlatayım düşük devirlerde atkinson çevirme normal devirlerde otto çevirmek 5100 devirden sonra Honda'nın vtecine karşı geliştirilmiş yağlı egzantrikli bişeylerle geçen vtec açma olayı gerçekleşiyor 1,2 turbo toyota motorunda.Geliştirme budur bana kalırsa. @AcilStop Yani algıdan çok bilmek-okumakla-kullanmakla alakalı benim durumum
 
Son düzenleme:
Geçmiş olsun, Allah beterinden korusun. Meblağ yüksek olsa da hasar aracın gidişini etkileyecek bir şey değil ama tabi satma durumunda ölücüler başınızı çok ağrıtır.
Geçmiş olsun yav Allah beterinden saklasın
eyvallah uzun süre satmayı düşünmüyorum, 2 yıl oldu alalı dolar ötv felan derken fiyatı uçtu şimdi daha iyi bakıyorum :D satarken de benim arabaya nasıl baktığımı bilen bilir, eskilerinde olduğu gibi sahibindene bile veremeden tanıdık biri alır muhtemelen
 
@sinan güzel araba ile güzel bir test olmuş. Bir testi izlerken almak istediğim sayılı araçlardan oldu resmen.


Bu tarz videolardan haberin vardır. Bineural sound ve pov ile senin gazlamanı izlemeyi şahsen isterim. Bu format genelde konuşma gerektirmemesi sebebiyle dil engelini ortadan kaldırarak daha önce İngilizce altyazı ile denediğiniz gibi global izleyici kitlesine erişebilirsiniz.

Samimiyetimle yaptığım öneriden öte bir niyetim yok. Sevgiler :)
 
@Porsche garajdan çıkarılan reno 5 turbo yu gördün mu?
Bi tane daha varmış türkiyede:eek:
IMG-20180515-WA0002.jpg
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...