Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Yüksek tork ani patlamadan çok gücü yayarak sağlanıyor mesela eski 1.6t ile 1.6 sidi motorun güç yayılımı. Bu yayılım yazılım olduğu kadar motorun yapısı ile alakalı ve yeni nesil turbo benzinlilerde bu sorun fazlasıyla çözüldü. Hatta eski dizellerde de tork patlaması vardı hatta bu patlamalara yalancı performans diyoruz onlar bile giderildi dizeller bile gayet akıcı olarak hızlanıyor.

286390-m.jpg


Üst hızlarda sizde diyorsunuz beygir konuşuyor ve civic 30 bg avantajı ile açmayı başarıyor o videoyu biliyorum. Ama burada max torku cvt den dolayı düşürmeleri. Açıkcası torku 240 dan 220 düşürüp yaymalarındaki amacı ben sürüş için yaptıklarını düşünmüyorum. Buyurun benim arabamın güç bandına bakın 1750-4250 devir arası (overboost ile) 280 tork 4250-6000 arasında da 170 bg ini veriyor. Yani gücü yaymak için güçten düşmeye gerek yok. Eğer honda 1.6 dizel motora cvt koysaydı dediğinize katılırdım ama dizele cvt koymayıp daha maliyetli zf9 koyduklarına göre bu cvt yüksek güce dayanmadığını düşündürüyor.

Civic RS'teki torku sürüş için düşürdüklerini bende düşünmüyorum. Zaten tork bantları aynı olduğu için sürüşe çok bir etkisi olmuyor. Muhtemelen CVT şanzımanı ani tork patlamalarından korumak için torku biraz daha düşürüp motor grafiğini değiştirmişlerdir. Aşağıdaki 1.5 turbo motora ait düz vites ve otomatik vitest tork/hp grafiklerine bakınca bu daha iyi gözüküyor.

Bu düz vites
Civic 1.5 Manual Hp Tork.png

Bu da otomatik vites
Civic 1.5 Auto Hp Tork.jpg


Cvt olmasa elbette tork düşürülmezdi ama daha öncede söylediğim gibi 1.0 turbo'da bile torku 190 nm'den 180 nm'ye düşürdükleri için neden böyle birşey yaptıklarını tam olarak bilemiyorum. Hondata tarafından yapılan testlere göre Civic'de kullanılan CVT 290 nm torka kadar dayanabiliyor. Zaten hondata yazılımı ile 270 nm torka kadar sorunsuz yükseltilebiliyor. Dizel de CVT kullanılmaz diye bir şart yok Subaru 2.0 dizel motorda CVT şanzıman kullanıyor. Tabi ki böyle bir motorda kullanmak için ilk önce CVT şanzımanın tork dayanımını yukarı çekmek gerekiyor.

Leon - Civic karşılaştırmasında sadece motor gücü farkı değil erken devirde gelen yüksek torkun etkisi de gözüküyor. 0-100 arası Civic ile kafa kafaya gidiyor görenler vay be ne aktarma yapmış adamlar diyor. Ancak 150 km üstüne çıkıp şanzıman dişlileri küçülmeye başlayınca erken devirde gelen yüksek torkun bir yararı kalmıyor.

Tork, beygir gücü ve hızlanma üzerine güzel bir yazı vardı herkesin okumasını tavsiye ederim.

https://forum.donanimhaber.com/tork-beygirgucu-rpm-ve-hizlanma-uzerine-temel-bilgiler--38360434
 
Son düzenleme:
Civic RS'teki torku sürüş için düşürdüklerini bende düşünmüyorum. Zaten tork bantları aynı olduğu için sürüşe çok bir etkisi olmuyor. Muhtemelen CVT şanzımanı ani tork patlamalarından korumak için torku biraz daha düşürüp motor grafiğini değiştirmişlerdir. Aşağı 1.5 turbo düz vites ve otomatik vitesteki tork/hp grafiklerine bakınca bu daha iyi gözüküyor.

Bu düz vites
Ekli dosyayı görüntüle 13097
Bu da otomatik vites
Ekli dosyayı görüntüle 13098

Cvt olmasa elbette tork düşürülmezdi ama daha öncede söylediğim gibi 1.0 turbo'da bile torku 190 nm'den 180 nm'ye düşürdükleri için neden böyle birşey yaptıklarını tam olarak bilemiyorum. Hondata tarafından yapılan testlere göre Civic'de kullanılan CVT 290 nm torka kadar dayanabiliyor. Zaten hondata yazılımı ile 270 nm torka kadar sorunsuz yükseltilebiliyor. Dizel de CVT kullanılmaz diye bir şart yok Subaru 2.0 dizel motorda CVT şanzıman kullanıyor. Tabi ki böyle bir motorda kullanmak için ilk önce CVT şanzımanın tork dayanımını yukarı çekmek gerekiyor.

Leon - Civic karşılaştırmasında sadece motor gücü farkı değil erken devirde gelen yüksek torkun etkisi de gözüküyor. 0-100 arası Civic ile kafa kafaya gidiyor görenler vay be ne aktarma yapmış adamlar diyor. Ancak 150 km üstüne çıkıp şanzıman dişlileri küçülmeye başlayınca erken devirde gelen yüksek torkun bir yararı kalmıyor.

Tork, beygir gücü ve hızlanma üzerine güzel bir yazı vardı herkesin okumasını tavsiye ederim.

https://forum.donanimhaber.com/tork-beygirgucu-rpm-ve-hizlanma-uzerine-temel-bilgiler--38360434


0-100 de torktan çok ağırlık ve şanzıman avantajı. Dsg bu işi çok iyi yapıyor. Zaten güç bandına bakınca bu arabanın neden gitmeme hissi verdiği ve gazı kökleyince direk 6000 devirde sabitleyip yürütmeye çalıştığı belli oluyor. Cvt kadar motorun beygirini verme konusunda esnekliği de zayıf. Yukarı da paylaştığım grafikte 2008 in 1.6t su ile neredeyse aynı karakteri gösteriyor.
 
0-100 de torktan çok ağırlık ve şanzıman avantajı. Dsg bu işi çok iyi yapıyor. Zaten güç bandına bakınca bu arabanın neden gitmeme hissi verdiği ve gazı kökleyince direk 6000 devirde sabitleyip yürütmeye çalıştığı belli oluyor. Cvt kadar motorun beygirini verme konusunda esnekliği de zayıf. Yukarı da paylaştığım grafikte 2008 in 1.6t su ile neredeyse aynı karakteri gösteriyor.

CVT şanzımana 300 hp motorda taksanızda gazı kökleyince zaten ilk iş olarak 6000 devire çıkarıp orada deviri sabit tutar. Bu olay şanzımanın karakteristik özelliği. Ancak Honda gazı kökleyince sabit devirde gitmesin diye turbo motora sahip araçlarda vites atma efekti yapmış bu nedenle söylediğiniz gibi gazı kökleyince sabit 6000 devirde gitmiyor. Arada vites atar gibi deviri 4500 civarına düşürüp tekrar yükseltiyor. Bu vites atma efekti bana göre gereksiz ve boş yere aracın performansından çalıyor. Söylediğiniz gibi sabit 6000 devirde gitse araç daha iyi bir hızlanma sunardı.

İlk bakışta karakter olara yukarıda paylaştığınız grafikte yer alan A16 LET kodlu motora benziyor ama o motor max torku 2200 devir civarında vermeye başlıyor sanırım. Civic 1.5 turbo ise 500 devir erken vermeye başlıyor. Hızlanmalarını zeperfs üzerinden karşılaştırınca şöyle bir sonuç çıkıyor.

http://www.zeperfs.com/en/duel3321-6717.htm

Astra düz vites olmasına karşın CVT şanzımanlı Civic 0-180 arasında daha iyi hızlanmış. Muhtemelen 200 km hıza kadar da önde yer alacaktır. Ben burada Honda adına bir başarısızlık göremiyorum.
 
CVT şanzımana 300 hp motorda taksanızda gazı kökleyince zaten ilk iş olarak 6000 devire çıkarıp orada deviri sabit tutar. Bu olay şanzımanın karakteristik özelliği. Ancak Honda gazı kökleyince sabit devirde gitmesin diye turbo motora sahip araçlarda vites atma efekti yapmış bu nedenle söylediğiniz gibi gazı kökleyince sabit 6000 devirde gitmiyor. Arada vites atar gibi deviri 4500 civarına düşürüp tekrar yükseltiyor. Bu vites atma efekti bana göre gereksiz ve boş yere aracın performansından çalıyor. Söylediğiniz gibi sabit 6000 devirde gitse araç daha iyi bir hızlanma sunardı.

İlk bakışta karakter olara yukarıda paylaştığınız grafikte yer alan A16 LET kodlu motora benziyor ama o motor max torku 2200 devir civarında vermeye başlıyor sanırım. Civic 1.5 turbo ise 500 devir erken vermeye başlıyor. Hızlanmalarını zeperfs üzerinden karşılaştırınca şöyle bir sonuç çıkıyor.

http://www.zeperfs.com/en/duel3321-6717.htm

Astra düz vites olmasına karşın CVT şanzımanlı Civic 0-180 arasında daha iyi hızlanmış. Muhtemelen 200 km hıza kadar da önde yer alacaktır. Ben burada Honda adına bir başarısızlık göremiyorum.
Yalnız astra 1578 kilo civic 1472 kilo ile hızlanması yapılmış buna rağmen civic ara hızlanmalarda geri kalmış. 106 kiloluk avantaj ile bir zahmet geçsin :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Yalnız astra 1578 kilo civic 1472 kilo ile hızlanması yapılmış buna rağmen civic ara hızlanmalarda geri kalmış. 106 kiloluk avantaj ile bir zahmet geçsin :)
Boş ağırlığı 1280 kg olan araç 75 kg sürücü dahil edilirse 1355 kg yapar. Yakıt deposu %90 doldurulunca nasıl 1578 kg yapmış ben anlayamadım. Yakıt deposunun %90'ı 223 kg, toplamı ise 247 kg benzin mi alıyor? Bence o ağırlık değerlerinde bir hata var.
 
Boş ağırlığı 1280 kg olan araç 75 kg sürücü dahil edilirse 1355 kg yapar. Yakıt deposu %90 doldurulunca nasıl 1578 kg yapmış ben anlayamadım. Yakıt deposunun %90'ı 223 kg, toplamı ise 247 kg benzin mi alıyor? Bence o ağırlık değerlerinde bir hata var.

Almış demek ki veriler öyle diyor. :)
Bizde başka bir araba bakalım mesela 1.8 tsi 172 bg lik golf 7 e. Daha ağır ve güçsüz olmasına rağmen 180 e daha başarılı çıkmış. Ayrıca ara hızlanmaları da daha iyi.


http://www.zeperfs.com/en/duel6748-6717.htm
 
Almış demek ki veriler öyle diyor. :)
Bizde başka bir araba bakalım mesela 1.8 tsi 172 bg lik golf 7 e. Daha ağır ve güçsüz olmasına rağmen 180 e daha başarılı çıkmış. Ayrıca ara hızlanmaları da daha iyi.


http://www.zeperfs.com/en/duel6748-6717.htm

Bakın bu verdiğimiz örneklere daha uygun. Golf düşük devirde yüksek tork sunuyor. Keşke 200 hatta 220 km'ye kadar olan değerleri de görebilseydik. O zaman yüksek hızlardaki performansları daha iyi karşılaştırılabilirdi. Neyse yeterince konuştuk max tork, tork bandı ve RPM konusu anlaşılmıştır sanrım.
 
i3 hibrit değil zaten, düz elektrikli o. Hibrit dediğiniz şey zaten hem elektrik motoru hem benzinli motoru olan arabalar. Plugin hibrit denen naneyse istendiğinde arabanın bataryalarının prize takılarak şarj edilebilmesi sadece. BMW'nin 3, 5, 7, X5 gibi modellerinde hibrit var ama 2 litrelik benzinli üniteyle geliyorlar, dolayısıyla fiyatları pahalı vergiden ötürü. Aynı şekilde Lexus'un da hibrit modelleri var. En cazipleri muhtemelen Toyota'dadır yine ama hangileri plugin hiçbir fikrim yok, @DouglasAdams yardımcı olabilir o konuda sanırsam.
Başta prius olmak üzere plug in hibrit modelleri var (prius, prius c, prius plug in olarak 3 prius var mesela), ama bildiğim kadarıyla Türkiye'ye getirmiyorlar. Türkiye'de plug in prius bile duymadım.

Doktora sorulmuş ama bildiğim kadarıyla yazayım dedim.
 
Son düzenleme:
Bakın bu verdiğimiz örneklere daha uygun. Golf düşük devirde yüksek tork sunuyor. Keşke 200 hatta 220 km'ye kadar olan değerleri de görebilseydik. O zaman yüksek hızlardaki performansları daha iyi karşılaştırılabilirdi. Neyse yeterince konuştuk max tork, tork bandı ve RPM konusu anlaşılmıştır sanrım.

Abi civic 200 de tıkanıyor nasıl 220 görecez :D
 
Başta prius olmak üzere plug in hibrit modelleri var (prius, prius c, prius plug in olarak 3 prius var mesela), ama bildiğim kadarıyla Türkiye'ye getirmiyorlar. Türkiye'de plug in prius bile duymadım.

Doktora sorulmuş ama bildiğim kadarıyla yazayım dedim.
İhtiyaçlarımı göz önünde bulundurduğumda 30-40 km şehir içi elektrik menzili olan plugin hybrid güzel olur. Prius 45k euro ya satılıyor. Euro şuanda 5,31 iyi ihtimalle 5,1 olsa 229,5k tl yapıyor bu da bu araç için çok fazla. Bu satılan araç 1.8 hybrid e-cvt yazıyor yani chr ile benzer sisteme sahip olucağını, sonuç olarak plugin olacağından şüpheliyim. Dediğiniz gibi plugin olarak ayrı bir model seçimi sunulmuyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
İhtiyaçlarımı göz önünde bulundurduğumda 30-40 km şehir içi elektrik menzili olan plugin hybrid güzel olur. Prius 45k euro ya satılıyor. Euro şuanda 5,31 iyi ihtimalle 5,1 olsa 229,5k tl yapıyor bu da bu araç için çok fazla. Bu satılan araç 1.8 hybrid e-cvt yazıyor yani chr ile benzer sisteme sahip olucağını, sonuç olarak plugin olacağından şüpheliyim. Dediğiniz gibi plugin olarak ayrı bir model seçimi sunulmuyor.

Şimdi kontrol ettim, Türkiye'de satışta sadece Prius var. Prius plug-in yok.
Prius:
exterior-3.jpg


Plug in:
exterior-3.jpg


Bu da Prius C:
1.png
 
i3 hibrit değil zaten, düz elektrikli o. Hibrit dediğiniz şey zaten hem elektrik motoru hem benzinli motoru olan arabalar. Plugin hibrit denen naneyse istendiğinde arabanın bataryalarının prize takılarak şarj edilebilmesi sadece. BMW'nin 3, 5, 7, X5 gibi modellerinde hibrit var ama 2 litrelik benzinli üniteyle geliyorlar, dolayısıyla fiyatları pahalı vergiden ötürü. Aynı şekilde Lexus'un da hibrit modelleri var. En cazipleri muhtemelen Toyota'dadır yine ama hangileri plugin hiçbir fikrim yok, @DouglasAdams yardımcı olabilir o konuda sanırsam.
Plug in rx gibi lexusun bayağı bir pahalı modellerinde geliyor.Auris yaris chr rav4 hibritler ise prize takılmayan hibrit arabalar.Yılda 25k km yapıyorsanız eğer hibrit avantajlı veya hep şehir içi trafikteyseniz 20k üstü km de hibrit avantajlı kar ettirici hal alıyor.Bu arada auris ve chr da ayda 160 lira farkla hibrit modelini alabiliyorsunuz.v
 
Bilmek ve okumakla alakalı bir durumunuz olduğuna göre çap, strok ve sıkıştırma oranlarının tork, tork bandı ve devir sayısını nasıl etkilediğini zaten biliyorsunuzdur anlatmama gerek yok diye düşünüyorum.

Bir önceki mesajımda yazılanları bu bilgileriniz ışığında değerlendirip mesajımda yanlış olan taraf neresi ise yazabilir misiniz?

Kopya vereyim: https://www.sekizsilindir.com/2016/08/cap-strok-nedir-tork-beygir.html

Honda'nın 1.5 motoru Dohc ve i-vtec ile Vtc teknolojilerini barındırıyor.

Çalışma sistemi hakkında buradan bilgi alabilirsiniz.

https://www.honda.co.nz/technology/engine/VTEC/
https://www.honda.co.nz/technology/engine/ivtec-vtc/

Sitedeki flash animasyonları izlemek için bilgisayardan giriş yapmanız gerekiyor.

Okuduğunuz yazıdaki bir çok özelliğin geliştiricisi zaten Honda dikkat ederseniz Honda'nın aldığı patente karşılık farklı yöntemlerle benzer işleri yapmaya çalışıyorlar. Sıkıştırma oranı da Civic'deki 1.5 turbodan düşük.

Sizin aracınızın kadranındaki 100-180 arası hızlanmaya bakıp 1.5 i-vtec+vtc dohc motorun kötü olduğu sonucuna nasıl varabileceğimi anlamadığım için o konuya yorum yapamıyorum.

Sadece yanlış algıladığınız bir konuda bilgi vermek istemiştim işi benim arabam iyi senin araban kötüye getirmeye gerek olmadığını düşünüyorum.

Bu arada söylemeden edemeyeceğim bu güne kadar Civic'deki 1.5 turbo motorun kötü bir motor olduğunu söyleyene hiç denk gelmemiştim. Uzun uzun yazmak isterdim ama teknik konulardaki mesajlar geyik başlığında boşa gittiği için bu konuda teknik konularda detaylı mesajlar yazmak istemiyorum. Aklınıza takılan ya da öğrenmek istediğiniz noktalarla ilgili olarak foruma konu açarsanız o konuda teknik konular hakkında konuşabiliriz.
Benim arabam iyi falan yapmam ki zaten bir yıldır forumdayım bunu yapmadığımı herkesin kendi arabasının ne şartlar altında ne düşünülerek alındığına saygı duymuş biriyim.Benim dediğim şey şu japon mu japon turbo downsize mı evet cvt mi evet.O zaman rakip motorlar ve şanzımanlar.Forumda kullanlar da oldu sana attığım videoyu izleyenler de oldu ve kimse cvt törpülüyor demedi aksine tork konvertörlü gibi dediler. Hondanın 1,5 turbosuna bakıyorum çok da severim detaylı mekanik bilgileri. araştırdım ve arge falan göremedim üstüje burada beğenilmeyen bir cvt yle kombinlendiği için yaygara da çıktı.98 yılından beri kullanılan bir cvtye 1,5 turboyu rakiplerinden az beygir ve torkla getirmesi cvt yle uyumunun kötü olması üstüne 200 den sonra kapalı olması bana kötü uyum dedirtiyor.Demek ki diyorum asıl doğuştan rakibi Toyota'dan geride diyorum basit
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...