Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Tork düşük olursa max tork bandı kısalır cümlesine %100 katılıyorum ama şöyle bir durum var olmayan gücü yaymak zaten çok daha kolaydır. En basitinden civic rs max 220 torkunu 1700-5500 devir arasında veriyor. Benim benzer güç üreten arabam 1500-5500 devir de 220 tork üretiyor. Yani çok daha geniş bir aralıkta 220 tork ve üstünü alabiliyorum.

Torkun yüksek hızdan çok ara hızlanmalar için iş yapıyor. Turbo nun amacı da bu zaten alt devirlerde tork üretip arabayı düşük devirde tutup az yaktırmak.

Yalnız yüksek torka dayalı güç patlamaları günümüz turbo benzinli motorlarda kalmadı. eski golf gt ya da 1.6 ecoboost larda filan vardı ama artık yok denecek kadar az ve bunu markalar torktan kısarak değilde turbo motorları geliştirerek yaptılar.

Sizin araç hangisi hocam tork bandı gayet geniş ayarlanmış. Sizde de ani tork patlamaları yaşanmaz tabi ki.

Yüksek torklu araçlarda tork patlaması ani sarsılma ile kendini belli etmiyorsa bu yazılım ile sağlanıyordur. Muhtemelen Ecu belli bir devir aralığında turbo basıncını ve benzini ayarlıyordur.

Tork patlamasını sarsılma ile hissettirmeseler bile yüksek torku erken devirde veren araçlar yüksek devirlerde ivmelenme kaybı yaşamaktan kurtulamaz. Civic ile Leon Fr'nin karşılaşırması olan bir video vardı orada bu anlattığım olay tam olarak gözüküyor.

Civic'deki motorda aslen 1700 ile 5500 devir arasında 240 nm tork üretiyor ancak CVT şanzıman ile uyum sağlamak için olsa gerek 220 nm torka düşürmüşler. Torku 200 nm'ye düşürüp tork bandını 1200 devir ile 5500 devir arasına da yayabilirlerdi torku 300 nm'ye çıkarıp tork bandını 1700 ile 4500 devir arasına da sıkıştırabilirlerdi.

Motorun kalibrasyonunu istenen sürüş profili ve kullanılacak şanzımana göre planlıyorlar. Honda böyle uygun görmüş farklı markalar da farklı şekilde yapabilir.
 
Son düzenleme:

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2018-05-16-00-20-09-838_com.android.chrome.png
    Screenshot_2018-05-16-00-20-09-838_com.android.chrome.png
    323.3 KB · Görüntüleme: 256
  • Beğeni
Tepkiler: emert20
1000 cc motor 5 litre benzinle 1 tonluk gövdeyi 100 km götürüyorsa, 50 cc motor 120 kiloluk yükü 100 km götürdüğünde 0.5 litre bilemedin 1 litre felandır diye düz orantı çıkartıyorum.. :)
 
Duke ve pcx helal sıkıntı değil. 50 km hız yapan 50 cc motordan bahsediyoruz. Ne biliyim 1 litre altında felan yakmasını bekliyorum. 0.8 litre yakan prius var..
Normal aslında 2.5 litre yakması. Bizim arabanın 75hp olanının 110hp olandan daha fazla yakması gibi bir şey. Bu bisiklet kitleri vardı 50cc 80cc falan onlar da çok yakıyormuş. 80km/h sürate kadar açabiliyorlarmış bir de bu motorları
 
Son düzenleme:
Sizin araç hangisi hocam tork bandı gayet geniş ayarlanmış. Sizde de ani tork patlamaları yaşanmaz tabi ki.

Yüksek torklu araçlarda tork patlaması ani sarsılma ile kendini belli etmiyorsa bu yazılım ile sağlanıyordur. Muhtemelen Ecu belli bir devir aralığında turbo basıncını ve benzini ayarlıyordur.

Tork patlamasını sarsılma ile hissettirmeseler bile yüksek torku erken devirde veren araçlar yüksek devirlerde ivmelenme kaybı yaşamaktan kurtulamaz. Civic ile Leon Fr'nin karşılaşırması olan bir video vardı orada bu anlattığım olay tam olarak gözüküyor.

Civic'deki motorda aslen 1700 ile 5500 devir arasında 240 nm tork üretiyor ancak CVT şanzıman ile uyum sağlamak için olsa gerek 220 nm torka düşürmüşler. Torku 200 nm'ye düşürüp tork bandını 1200 devir ile 5500 devir arasına da yayabilirlerdi torku 300 nm'ye çıkarıp tork bandını 1700 ile 4500 devir arasına da sıkıştırabilirlerdi.

Motorun kalibrasyonunu istenen sürüş profili ve kullanılacak şanzımana göre planlıyorlar. Honda böyle uygun görmüş farklı markalar da farklı şekilde yapabilir.

Yüksek tork ani patlamadan çok gücü yayarak sağlanıyor mesela eski 1.6t ile 1.6 sidi motorun güç yayılımı. Bu yayılım yazılım olduğu kadar motorun yapısı ile alakalı ve yeni nesil turbo benzinlilerde bu sorun fazlasıyla çözüldü. Hatta eski dizellerde de tork patlaması vardı hatta bu patlamalara yalancı performans diyoruz onlar bile giderildi dizeller bile gayet akıcı olarak hızlanıyor.

286390-m.jpg


Üst hızlarda sizde diyorsunuz beygir konuşuyor ve civic 30 bg avantajı ile açmayı başarıyor o videoyu biliyorum. Ama burada max torku cvt den dolayı düşürmeleri. Açıkcası torku 240 dan 220 düşürüp yaymalarındaki amacı ben sürüş için yaptıklarını düşünmüyorum. Buyurun benim arabamın güç bandına bakın 1750-4250 devir arası (overboost ile) 280 tork 4250-6000 arasında da 170 bg ini veriyor. Yani gücü yaymak için güçten düşmeye gerek yok. Eğer honda 1.6 dizel motora cvt koysaydı dediğinize katılırdım ama dizele cvt koymayıp daha maliyetli zf9 koyduklarına göre bu cvt yüksek güce dayanmadığını düşündürüyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve bt
valla ben hiç halinden şikayet eden görmüyorum herkes memnun, parası olmayan da çalışsın kazansın o zaman

Çalışıp kazanıyorlarda ayda 3000 tl den fazla maaş alabilen kendi şanslı hisediyor.

Gecen sene yaptığım bir hesaplamada, kiracı olupda arabasıda olacak kişinin ayda en az 4500 geliri olması lazım... Asgari ücretin 3 katı nerdeyse.
Araba dediğimde i10 olarak hesapladım.
Emlak borcuna girerse zaten araba tatil haram..
 
1000 cc motor 5 litre benzinle 1 tonluk gövdeyi 100 km götürüyorsa, 50 cc motor 120 kiloluk yükü 100 km götürdüğünde 0.5 litre bilemedin 1 litre felandır diye düz orantı çıkartıyorum.. :)
Hocam hesaplarsak daha fazla yakması gerekir motorun bu hesaba göre. :D
Arabada Motor hacmi 20 kat daha büyük yük 1 ton desek
motorda da motor+bir kişi desek hadi 200kg olsun
Araç için motor hacmi 20 kat artarken ağırlık 5 kat artmış oluyor daha fazla güç daha az zorlanma ile daha az yakar bir de motor farklılıkları var tabi. Zaten 125-150-200lüklere kadar yakıt düşebilir ondan sonra da güç de arttığı için yakıt da artıyor. Bence bu 500cclerin tek esprisi A sınıfından bir ehliyetim yok yazlıkta veya kısa mesafelerde falan süreyim gibi.
 
bu seferki çok farklı abi adamlar 3 silindirli motordan 200 hp 300nm çıkarmış ve bunu olabilecek en keyifli şaseyle birleştirmiş :D
Motorun yağını sürekli kontrol etmek lazım. 1.5'lik blok turbolanıp o güçleri çıkarmaya ne kadar dayanıklı zaman gösterir tabii. Ama yürüyen muazzam olmuş. Diferansiyel kilidi bu kasaya çok lazımdı. Hep söylerler ya Fiesta arkasıyla oynanan araç diye, bazen dönüşlerde gaza oturdun mu pekala önü de salıyordu, hatta buna meyilliydi bile denebilir. O handikapı için çok iyi olmuş. Bambaşka bişey olmuş bu :)
Bizim araba 4 silindirden 80 beygir alıyordu, onu çok tüttürmüştüm dağ yollarında. 4 silindirden 96 beygir alan vardı burada levent arkadaşımıza sattığımız, o benden pek çekmedi. Onun çektiğini çekeceğini Corsa'ya çektirdim :D
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...