NothingAlakasi yok bu ne ya bu elemanların ne vasfi var bilmiyorum bilen var mi
NothingAlakasi yok bu ne ya bu elemanların ne vasfi var bilmiyorum bilen var mi
3yıldız almış 2 yıldız mı alsın daha nasıl kötü olacakNcapte koltuk çıktı diyenler çok ama aynı teste yetişkin puanı %82...
Tork düşük olursa max tork bandı kısalır cümlesine %100 katılıyorum ama şöyle bir durum var olmayan gücü yaymak zaten çok daha kolaydır. En basitinden civic rs max 220 torkunu 1700-5500 devir arasında veriyor. Benim benzer güç üreten arabam 1500-5500 devir de 220 tork üretiyor. Yani çok daha geniş bir aralıkta 220 tork ve üstünü alabiliyorum.
Torkun yüksek hızdan çok ara hızlanmalar için iş yapıyor. Turbo nun amacı da bu zaten alt devirlerde tork üretip arabayı düşük devirde tutup az yaktırmak.
Yalnız yüksek torka dayalı güç patlamaları günümüz turbo benzinli motorlarda kalmadı. eski golf gt ya da 1.6 ecoboost larda filan vardı ama artık yok denecek kadar az ve bunu markalar torktan kısarak değilde turbo motorları geliştirerek yaptılar.
3yıldız almış 2 yıldız mı alsın daha nasıl kötü olacak
valla ben hiç halinden şikayet eden görmüyorum herkes memnun, parası olmayan da çalışsın kazansın o zamanParası olmayan ne yapsın. Gariban 3 yıl kredi ile alıp üstüne birde 3000 liralık tüp taktırıyor.
E abi 2-3 litre yakacak hali yok ya.Bizim Pcx 125 2-2.5 litre benzin yakıyordu.Duke 250 ye geçtik 3-3.5 yakıyor yaksın valla hakkıdır100 km yolu 14 liraya gitmiş. 50cc motorsijletten bahsediyorum. Acayip çokıyor. Hiç verimli değil..
E abi 2-3 litre yakacak hali yok ya.Bizim Pcx 125 2-2.5 litre benzin yakıyordu.Duke 250 ye geçtik 3-3.5 yakıyor yaksın valla hakkıdır
Normal aslında 2.5 litre yakması. Bizim arabanın 75hp olanının 110hp olandan daha fazla yakması gibi bir şey. Bu bisiklet kitleri vardı 50cc 80cc falan onlar da çok yakıyormuş. 80km/h sürate kadar açabiliyorlarmış bir de bu motorlarıDuke ve pcx helal sıkıntı değil. 50 km hız yapan 50 cc motordan bahsediyoruz. Ne biliyim 1 litre altında felan yakmasını bekliyorum. 0.8 litre yakan prius var..
Motorların çoğu iki zamanlı ama direk ordan kaybediyorlarDuke ve pcx helal sıkıntı değil. 50 km hız yapan 50 cc motordan bahsediyoruz. Ne biliyim 1 litre altında felan yakmasını bekliyorum. 0.8 litre yakan prius var..
Sizin araç hangisi hocam tork bandı gayet geniş ayarlanmış. Sizde de ani tork patlamaları yaşanmaz tabi ki.
Yüksek torklu araçlarda tork patlaması ani sarsılma ile kendini belli etmiyorsa bu yazılım ile sağlanıyordur. Muhtemelen Ecu belli bir devir aralığında turbo basıncını ve benzini ayarlıyordur.
Tork patlamasını sarsılma ile hissettirmeseler bile yüksek torku erken devirde veren araçlar yüksek devirlerde ivmelenme kaybı yaşamaktan kurtulamaz. Civic ile Leon Fr'nin karşılaşırması olan bir video vardı orada bu anlattığım olay tam olarak gözüküyor.
Civic'deki motorda aslen 1700 ile 5500 devir arasında 240 nm tork üretiyor ancak CVT şanzıman ile uyum sağlamak için olsa gerek 220 nm torka düşürmüşler. Torku 200 nm'ye düşürüp tork bandını 1200 devir ile 5500 devir arasına da yayabilirlerdi torku 300 nm'ye çıkarıp tork bandını 1700 ile 4500 devir arasına da sıkıştırabilirlerdi.
Motorun kalibrasyonunu istenen sürüş profili ve kullanılacak şanzımana göre planlıyorlar. Honda böyle uygun görmüş farklı markalar da farklı şekilde yapabilir.
valla ben hiç halinden şikayet eden görmüyorum herkes memnun, parası olmayan da çalışsın kazansın o zaman
Hocam hesaplarsak daha fazla yakması gerekir motorun bu hesaba göre.1000 cc motor 5 litre benzinle 1 tonluk gövdeyi 100 km götürüyorsa, 50 cc motor 120 kiloluk yükü 100 km götürdüğünde 0.5 litre bilemedin 1 litre felandır diye düz orantı çıkartıyorum..
Motorun yağını sürekli kontrol etmek lazım. 1.5'lik blok turbolanıp o güçleri çıkarmaya ne kadar dayanıklı zaman gösterir tabii. Ama yürüyen muazzam olmuş. Diferansiyel kilidi bu kasaya çok lazımdı. Hep söylerler ya Fiesta arkasıyla oynanan araç diye, bazen dönüşlerde gaza oturdun mu pekala önü de salıyordu, hatta buna meyilliydi bile denebilir. O handikapı için çok iyi olmuş. Bambaşka bişey olmuş bubu seferki çok farklı abi adamlar 3 silindirli motordan 200 hp 300nm çıkarmış ve bunu olabilecek en keyifli şaseyle birleştirmiş
Bmw i8 var alır mısın ?