Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Biz test yapilmasin demiyoruz hocam. Ama testlerde belli standartlarin olmadigi yahut izleyiciye yeterince aciklanmadigi ortada. Lastik mevzusu mesela sadece ebat ve modeli aciklanarak izleyiciye sunulabilecek bir mevzu degil bu testlerde. Her marka ve modele ayni marka ve model, ayni uretim tarihi ve birbirine yakin kondsiyona sahip lastikleri takip izleyiciye durumu aciklarsin o zaman tamam. Biz nereden bilecegiz kotu sonuc almis bir otomobilin lastigin ozelliginden kaynakli o sonucu alip almadigini ?
Ayrica teknikensvarld'in yaptigi buyuk bir hata daha var ki ozellikle pulsar, toledo ve focus'un yuklu haldeki geyik testinde otomobillerin yuksuz agirligini baz versiyonlarina gore aliyorlar. Halbuki titanium donanim + opsiyonlari eklenmis focus o teste sokuluyor ve nereden baksaniz 50 kg'a yakin donanim farkindan dolayi bir agirlik degisimi ortaya cikiyor
Dedigim gibi biz testlerin yapilmamasi degil, izleyiciyi ve test sonuclarini tatmin edebilecek standartlar getirilmesinden yanayiz.
Lastik efektini zaten minimuma indiriyorlar. Adamların yolları bizim ülkenin yolları değil ki, pist asfaltı kalitesinde asfaltta yapılıyor testler, ülkemin parlak asfaltında değil. Lastik basıncı ise üretici firmanın verdiği değerlere göre değişiyor haliyle. Aynı ebatta aynı derecede kullanılmış ve aynı tarihte üretilmiş lastikleri kullanmak da takdir edersiniz ki imkansız gibi bir şey. Dediğim gibi, asfalt kalitesi belirli bir düzeyin üstünde olduğu için lastik efekti zaten minimumda.

Ha, demek istediğiniz şey kuruluş firmalardan para alıp, bazı otomobilleri kaytarıyor, bazılarını da gereksiz yeriyorsa orasını bilemem.
 
Son düzenleme:
Lastik efektini zaten minimuma indiriyorlar. Adamların yolları bizim ülkenin yolları değil ki, pist asfaltı kalitesinde asfaltta yapılıyor testler, ülkemin parlak asfaltında değil. Lastik basıncı ise üretici firmanın verdiği değerlere göre değişiyor haliyle. Aynı ebatta aynı derecede kullanılmış ve aynı tarihte üretilmiş lastikleri kullanmak da takdir edersiniz ki imkansız gibi bir şey. Dediğim gibi, asfalt kalitesi belirli bir düzeyin üstünde olduğu için lastik efekti zaten minimumda.

Ha, demek istediğiniz şey kuruluş firmalardan para alıp, bazı otomobilleri kaytarıyor, bazılarını da gereksiz yeriyorsa orasını bilemem.
Bazılarını kayırıp kayırmama konusunu biz tespit edemeyiz tabii ki. Kayırmak istediği aracın değişkenlerini en iyi seviyeye getirirler ve araç olduğundan daha iyi bir değer çıkarabilir veya tam tersi durum da olabilir. Onu bizim anlamamız zor.

Asfalt olarak tabii ki çok daha kaliteli koşullarda test ediliyorlar ama asfaltın kaliteli olması lastiğin tutuşu konusunda sadece yardımcı bir etken olur. Ömrünü tamamlamış herhangi bir lastik dünyanın en iyi asfaltında bile etkin performans gösteremez. Aynı şekilde dünyanın en iyi model ve kondisyonuna sahip lastiğini de kötü asfalta soksak etkin performans veremez. Burada bir denge tutturulması gerekli. Mesela focus ve golf test edilirken ( aynı segment oldukları için söylüyorum ) 205-55-16 jantı iki araç için standart hale getirirsiniz ve iki aracada pc5 aynı üretim tarihli ve aynı olmasa da benzer kondisyonlu lastiği alıp takarsınız. Lastik gibi önemli bir faktörü de elemiş olursunuz böylece. Bunu yapmak tabii ki kolay değil ama bu işin profesyonel ve şüpheye yer bırakmayacak şekilde yapılmasını istiyorlarsa bu maliyete katlanmak zorundalar. Onun haricinde test sonuçlarının doğruluğuna gölge düşecektir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Muhtemelen fabrikadan arabanın üstünde gelen lastiği kullanıyorlar direkt. Ben bunda da bir gariplik göremiyorum açıkçası. Firmanın bu lastik uygundur deyip arabaya koyduğu lastiği kaç kişi alıp değiştiriyor.

Lastikle ilgili bir sıkıntı olduğunu veya olacağını düşünmüyorum. Onlar da farkındadır bunun sonuçta.
 
Muhtemelen fabrikadan arabanın üstünde gelen lastiği kullanıyorlar direkt. Ben bunda da bir gariplik göremiyorum açıkçası. Firmanın bu lastik uygundur deyip arabaya koyduğu lastiği kaç kişi alıp değiştiriyor.

Lastikle ilgili bir sıkıntı olduğunu veya olacağını düşünmüyorum. Onlar da farkındadır bunun sonuçta.
Sifir araclarin verildigini, yani direkt fabrikadan cikartilip o teste gonderildigini nereden biliyorsunuz ? Gonderilen test araci belki 40 bin km'de ve ustundeki lastik de hic degismedi. Diger bir segment rakibi arac ise 5 bin km'de ve lastikleri de taze olabilir. Bu degiskenler test sonuclarina direkt etki eder.

Adac ve ncap testlerinde nasil ki profesyonel standartlar belirleniyor, markalar ona gore test araci tedarik ediyor, sonuclarin markalar nezdinde yaptirimi oluyor bu testlerin de ayni duzeye getirilmesi gerekli. Cunku burada yol tutustan ote araclarin tehlikeli anlarda guvenlik sistemlerinin ne kadar basarili ve guvenli tepkiler verdigi denetleniyor. O yuzden bana gore bu testlerin kalitesi ve guvenilirligi daha profesyonel yontemlerle saglanmali.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Doğru düşünüyorsunuz ama tarihi fazla detaya giriyor lastik model ve ebatı şunların yaptığı testlerde oluyor :)
Bu başlıkta da bu konuda düşündüğüm yorumları yaptım hocam :) Üretim tarihi eski ( rafta kalma ömrü uzun ) bir lastik özelliğini yitirir, uzun km'ler kullanılmış bir lastik yıpranmış veya hamuru bozulmuş olabilir. Bu tarz etkenler testin sonucunu doğrudan etkiler. Eğer objektif ve profesyonel bir test hazırlanması gerekiyorsa bunlara dair etkilerin minimuma indirilmesi gerekiyor ve en önemlisi de izleyiciye aktarılması gerekiyor. Hepsi bir yana misal 16 inç ebatıyla 17-18 inç ebattaki bir golf-focus ikileminde ebatı büyüyen bir lastik bu testlerde daha stabil ve kararlı sonuçlar verebilir. Hele 17-18 ebattaki lastikte spor ve başarılı bir lastik modeli kullanılıyorsa sonucu etkileme ihtimali daha da yükselir. Bunlar gerçekten önemli değişkenler.
 
Son düzenleme:
Bide başlıkta genel olarak bişey fark ettim 3008 e karşı nasıl bir önyargı varsa primacy 3 le 80 ile koni devirmeden dönen aleti yermiş millet. Şurdaki bütün videoları izledim esp si en sert devreye giren net tiguan girerken 77ile giriyo çıkışı 40 falandır anca. Buna rağmen baksana tiguana ne güzel esp giriyo demelerini cahilliklerine sayıyorum. Onun haricinde başlık güzel :)
 
Bide başlıkta genel olarak bişey fark ettim 3008 e karşı nasıl bir önyargı varsa primacy 3 le 80 ile koni devirmeden dönen aleti yermiş millet. Şurdaki bütün videoları izledim esp si en sert devreye giren net tiguan girerken 77ile giriyo çıkışı 40 falandır anca. Buna rağmen baksana tiguana ne güzel esp giriyo demelerini cahilliklerine sayıyorum. Onun haricinde başlık güzel :)
3008'i yol tutuş anlamında değil konfor anlamında eleştiriyorlar. Tiguan ise 4 çeker versiyonu ile yol tutuş konusunda beğenilmişti tabi sportcontact 5 denen illetinde payı bir hayli büyük.