Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
İyi hoş, tipik İtalyan karakteri olarak burnunu çok güzel sokuyor güzel yönlendiriliyor, SW olmasına rağmen 77 km/h ile yapılan ilk denemede bile araba kesinlikle kontrolden çıkmıyor AMA bir türlü tam istenilen noktaya götüremiyor ki arabayı, hep 1-2 metre hedeften sapıp koni devirmeye meyilli. Araba hep kontrol altında kalmasına rağmen çizgisindeki bu hafif sapmalar yüzünden hızının bu kadar düşük çıkması sinir bozucu. Gerçek senaryoda öldürmez, başı belaya sokmaz ama sövdürür =)
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcanerg
İyi hoş, tipik İtalyan karakteri olarak burnunu çok güzel sokuyor güzel yönlendiriliyor, SW olmasına rağmen 77 km/h ile yapılan ilk denemede bile araba kesinlikle kontrolden çıkmıyor AMA bir türlü tam istenilen noktaya götüremiyor ki arabayı, hep 1-2 metre hedeften sapıp koni devirmeye meyilli. Araba hep kontrol altında kalmasına rağmen çizgisindeki bu hafif sapmalar yüzünden hızının bu kadar düşük çıkması sinir bozucu. Gerçek senaryoda öldürmez, başı belaya sokmaz ama sövdürür =)
fazla yumuşak araba :D yaylanma payı yüksek birtarafa binikken ağırlık öbür tarafa transfer olupta lastiğe oturması uzun sürüyor. bi yaylık işi var :D
 
Bisiklet tekerleği gibi incecik tabanlara rağmen mükemmel bir sonuç çıkarmış. Çok beğendim.
elektrikli otomobiller ile çıtalar daha yükseğe çıkacak artık.
Elektrikli otomobillerde genelde bataryalar tabana konumlandırılıyor, bu sayede ağırlık merkezi aşağıda, ağırlık dengesi güzel ve şasi burulması minimum oluyor. Tesla'nın ncap testinde de bataryalar sayesinde direkten gelen darbeye karşı ne kadar dayanıklı olduğunu görmüştük.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
elektrikli otomobiller ile çıtalar daha yükseğe çıkacak artık.
Elektrikli otomobillerde genelde bataryalar tabana konumlandırılıyor, bu sayede ağırlık merkezi aşağıda, ağırlık dengesi güzel ve şasi burulması minimum oluyor. Tesla'nın ncap testinde de bataryalar sayesinde direkten gelen darbeye karşı ne kadar dayanıklı olduğunu görmüştük.

Araç dengesi çok ayrı bir mühendislik. Ağırlık dengesi tabanda konumlandırılıyor da Tesla baya baya hantal bir otomobil çünkü çok ağır..Öncelikle elektrikli otomobillerdeki aşırı ağırlık sorunun çözülmesi gerekiyor.
Ncap'te direkten gelecek darbelere dayanıklı olsa da halen güvenlikleri tartışılır. Bir darbede bomba gibi patlayan bir otomobilin içinde kimse olmak istemez.. Aracın tabanını aşan bir su birikintisinde Tesla ne hale geliyor merak ediyorum mesela :)
 
Son düzenleme:
Araç dengesi çok ayrı bir mühendislik. Ağırlık dengesi tabanda konumlandırılıyor da Tesla baya baya hantal bir otomobil çünkü çok ağır..Öncelikle elektrikli otomobillerdeki aşırı ağırlık sorunun çözülmesi gerekiyor.
Ncap'te direkten gelecek darbelere dayanıklı olsa da halen güvenlikleri tartışılır. Bir darbede bomba gibi patlayan bir otomobilin içinde kimse olmak istemez.. Aracın tabanını aşan bir su birikintisinde Tesla ne hale geliyor merak ediyorum mesela :)
En iyi ihtimal suya düşmüş el feneri gibi olur. :)
Elektrikli arabaların gelişmesi konusu eyvallah, süspansiyonlarda da bir şekilde uygun setup elde edilir. Bence asıl mesele, B sınıfında bile 2 tonu zorlayabilecek ağırlık standartlarına uygun dayanıklı lastiklerin geliştirilip (muhtemelen çoktan geliştirilmiştir) uygun fiyatla piyasaya sürülebilmesi.
 
Araç dengesi çok ayrı bir mühendislik. Ağırlık dengesi tabanda konumlandırılıyor da Tesla baya baya hantal bir otomobil çünkü çok ağır..Öncelikle elektrikli otomobillerdeki aşırı ağırlık sorunun çözülmesi gerekiyor.
Ncap'te direkten gelecek darbelere dayanıklı olsa da halen güvenlikleri tartışılır. Bir darbede bomba gibi patlayan bir otomobilin içinde kimse olmak istemez.. Aracın tabanını aşan bir su birikintisinde Tesla ne hale geliyor merak ediyorum mesela :)

ağırlık konusunda hem fikirim ama hantal değil, elektrik motorlarındaki gecikmenin olmaması ve tork yüksekliği ile aynı hızlanma değerlerine sahip bir otomobil kat kat daha pahalı. Tabi o ağırlığına ve bataryaya rağmen aynı şekilde viraj alabilir mi? pistte iyi işler çıkartabilir mi? o apayrı konu. Dolaylı yoldan da olsa bataryanın tabanda oluşu aracın dengesini ve ağırlık merkezini aşağı çekiyor. İçten yanmalı motorlara sahip otomobillerdeki en büyük denge sorunu motorun konumu ve ağırlığı mesela. Bundandır ki ortadan motorlu nadir otomobiller çok kıymetlidir.
 
ağırlık konusunda hem fikirim ama hantal değil, elektrik motorlarındaki gecikmenin olmaması ve tork yüksekliği ile aynı hızlanma değerlerine sahip bir otomobil kat kat daha pahalı. Tabi o ağırlığına ve bataryaya rağmen aynı şekilde viraj alabilir mi? pistte iyi işler çıkartabilir mi? o apayrı konu. Dolaylı yoldan da olsa bataryanın tabanda oluşu aracın dengesini ve ağırlık merkezini aşağı çekiyor. İçten yanmalı motorlara sahip otomobillerdeki en büyük denge sorunu motorun konumu ve ağırlığı mesela. Bundandır ki ortadan motorlu nadir otomobiller çok kıymetlidir.

Güç anlamında hantal demiyorum, dönüşlerde ve virajlarda ciddi ciddi hantal bir araç. Bir Model S'in bir de 5.20d'nin geyik testine bakın ne demek istediğimi anlayacaksınız.
Ayrıca kaç yıldır piyasada olmasına ve o kadar güçlü diye lanse edilmesine rağmen bugüne kadar hiç Model S'ten pistte limitlerinin sınandığı bir test göremedik..Tüm testler düz yolda ne yapabildiği ile alakalı
 
Güç anlamında hantal demiyorum, dönüşlerde ve virajlarda ciddi ciddi hantal bir araç. Bir Model S'in bir de 5.20d'nin geyik testine bakın ne demek istediğimi anlayacaksınız.
Ayrıca kaç yıldır piyasada olmasına ve o kadar güçlü diye lanse edilmesine rağmen bugüne kadar hiç Model S'ten pistte limitlerinin sınandığı bir test göremedik..Tüm testler düz yolda ne yapabildiği ile alakalı
evet bu konuda katılıyorum. Belki roadsterdan bir şeyler görürüz :)
Eskilerin dediği gibi araba ağır yere iyi basıyor demek yanlış düşünce fizik kurallarına da aykırı. Ben sadece ağırlık merkezinin dengeli ve aşağıda olmasını söylemiştim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Premium rakiplerinden bile daha iyi bulduğum iç mekanıyla birlikte, geyik testinde de yerden yüksek yapısı ve ağırlığına rağmen gerçekten çok iyi işler çıkaran 5008'i çok beğendiğimi söyleyebilirim. Kendime düşünmediğim bir segmenttir suv ligi ama 5008'i gerçekten isterdim..

valla 8 aydır kullanıyorum,ıslak zemin haricinde kolay kolay esp yi çalıştıramadım, şasi dengesi çok güzel ,arkasını da çok az bırakıyor ıslakta ama esp zaten mükemmel,3008 gibi değil pek tepkileri,video herşeyi anlatıyor zaten
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk