Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Koleos'un ESP'si çok akıllıca ayarlanmış. Understeer yapacağı aşikar olan kasada ön taraf salmaya başlamadan arka tekerleklere müdahaleyle hafif bir el freni etkisi yaptırıyor, araç kısa mesafede çok çevik davranmış oluyor.
X-Trail'de ise işi biraz abartmışlar. ESP, araç tepkisinden önce direksiyon açı sensöründen veri alıp ihtiyaç öncesi müdahalede bulunuyor gibime geldi. Tamam, sayısal olarak çok iyi bir değer elde etmiş de, manevraların sonunda araç durma noktasına geliyor neredeyse. :)

İkisi de süspansiyon değil, ESP tabanlı yol tutuş sergiliyor. O yüzden aradaki farkı ESP konfigürasyonları oluşturuyor. Şasileri de süspansiyonları da benzer yapıda olduklarını belli ediyorlar. Koleos'ta işi çevikliğe döküp ESP'yi küçük araç gibi eğlenceli manevraya göre ayarlamışlar. X-Trail'de ise direk güvenliğe kasmışlar, ESP aşırı ihtiyatlı çalışıyor. Hız farklarına bakmaksızın bence ikisi de gayet başarılı.

Premium markalarin muhendisleri ornek alsin..
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Ben de bunu soylemeye calisiyorum. Her mqb platformlu otomobile Polo muamelesi yapiliyor
Her mqb platformlu araca bu muameleyi yapanlar genelde ' anti ' diye tabir ettiğimiz kişiler hocam. Açıkçası hiç bir markanın anti ve fan grubunu ciddiye almamak gerekiyor. Mqb platformda istenildiği vakit güzel işler çıkarılabiliyor. Daha önce de dediğim gibi eleştiriye tutulmasının sebebi ucuz türevlerin üzerine eğilmemek. Bugün pist rekoru kırabilen bir leon cupra geliştiriyorsun ama onun normal versiyonu leon'un sürüşü yerlerde. İki otomobil arasında sürüş anlamında kalıtsal bile bir benzerlik yok. Golf R - Gti ile bağımsız süspansiyonlu golf arasında keza yine sürüş açısından hiç benzerlik yok. Normal polo ve polo gti için de bunu söyleyebiliriz. Normalde diğer markalara bakıyorsun, performanslı modellerinin kalıtsal özellikleri normal versiyonlarında da devam edebiliyor. Açıkçası mqb'nin bana kalırsa en çok eleştirilen kısmı budur. Fakat ilk cümlemde dediğim gibi her mqb'li araca polo muamelesi yapmak gerçek dışı ve adaletsiz bir yorumdur. Bana kalırsa bu yorumları pek ciddiye almayın derim.
 
Her mqb platformlu araca bu muameleyi yapanlar genelde ' anti ' diye tabir ettiğimiz kişiler hocam. Açıkçası hiç bir markanın anti ve fan grubunu ciddiye almamak gerekiyor. Mqb platformda istenildiği vakit güzel işler çıkarılabiliyor. Daha önce de dediğim gibi eleştiriye tutulmasının sebebi ucuz türevlerin üzerine eğilmemek. Bugün pist rekoru kırabilen bir leon cupra geliştiriyorsun ama onun normal versiyonu leon'un sürüşü yerlerde. İki otomobil arasında sürüş anlamında kalıtsal bile bir benzerlik yok. Golf R - Gti ile bağımsız süspansiyonlu golf arasında keza yine sürüş açısından hiç benzerlik yok. Normal polo ve polo gti için de bunu söyleyebiliriz. Normalde diğer markalara bakıyorsun, performanslı modellerinin kalıtsal özellikleri normal versiyonlarında da devam edebiliyor. Açıkçası mqb'nin bana kalırsa en çok eleştirilen kısmı budur. Fakat ilk cümlemde dediğim gibi her mqb'li araca polo muamelesi yapmak gerçek dışı ve adaletsiz bir yorumdur. Bana kalırsa bu yorumları pek ciddiye almayın derim.

Altina sadece imzami atarim saygilarimi sunarim :)
 
Bunu diyen yok ki. Sadece ucuz MQB türevlerinin problemleri var deniliyor zaten. Gerçi MQB kullanan en pahallı araç ne onu da bilmiyorum da, Passat/Tiguan falan olabilir mi?

Aslinda bunu diyen arkadaslarimiz var. Tabi herkes dusuncesinde ozgur bir sey diyemem. Ama su net her mqb platformlu arac bir degil. Ucuz iscilikle yapilani oldugu gibi gercekten kaliteli olani da var
RS3 ve TT RS’dir muhtemelen en pahalilari
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Tepkiler gayet iyi. Testten kaldığı noktada da kontrolden çıkma gibi bir durumu olmadığı için sayısal değere o kadar takılmıyorum.
Motor1'in Peugeot versiyonu testinde direksiyon turunun çokluğundan şikayet etmişlerdi. Burada da ona benzer bir durum var sanki yetişemiyorlar gibi.
 
Clio ile bu kadar fark olması beni şaşırttı biraz.
Hatırlamayanlar için Clio
Araba tamamen dağılmış da, ESP'si Demir Bükey misali uzman sürücü olup tamamen dağılacak arabayı toparlamaya çalışmış.
AllWeather helva paket, direk olarak yağmurda çamurda karda sakin kullanım için yapılmış çok belli. Dynamic de 80km/h hızı kale alıp müdahale etmemiş herhalde :) 82'yle giderken sonuçlar daha iyi. Keşke 85'e de çıksalarmış :p. Bu arabanın standart kullanımı hakikaten Normal mode'u istiyor gibi duruyor.
Yalnız dikkatimi çekti, bütün testlerde arabanın burnu asfalta yapışıyor, direk olarak direksiyonun çevrildiği tarafa bakıyor.
 
AllWeather helva paket, direk olarak yağmurda çamurda karda sakin kullanım için yapılmış çok belli. Dynamic de 80km/h hızı kale alıp müdahale etmemiş herhalde :) 82'yle giderken sonuçlar daha iyi. Keşke 85'e de çıksalarmış :p. Bu arabanın standart kullanımı hakikaten Normal mode'u istiyor gibi duruyor.
Yalnız dikkatimi çekti, bütün testlerde arabanın burnu asfalta yapışıyor, direk olarak direksiyonun çevrildiği tarafa bakıyor.
Dynamic modunda aracın üstüne iyice binmek gerekiyor belli ki. Elektronik sistem müdahalesi ancak o şartta, ciddi üstüne binince gerçekleşiyor gibi görünüyor. Belki dubalara biraz vururdu ama 85'in de üstesinden gelebilir gibi duruyor. Aracın güvenli sınırını aşıyor herhalde ki çıkmamışlar :D

50:50 ağırlık dağılımının da payı oldukça büyük burnun hareketlerinde. Aracın ağırlığı direkt kafaya yüklenmediği için understeer olmadan burnu daha dengeli ve rahat içeri sokabiliyor.
 
M5 jant üstünde gayet iyi performans vermiş. Lastikler tutunmaya başlayınca burnu çok seri yönleniyor. Sıkı araba, dengesini çok beğendim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams