Koleos'un ESP'si çok akıllıca ayarlanmış. Understeer yapacağı aşikar olan kasada ön taraf salmaya başlamadan arka tekerleklere müdahaleyle hafif bir el freni etkisi yaptırıyor, araç kısa mesafede çok çevik davranmış oluyor.
X-Trail'de ise işi biraz abartmışlar. ESP, araç tepkisinden önce direksiyon açı sensöründen veri alıp ihtiyaç öncesi müdahalede bulunuyor gibime geldi. Tamam, sayısal olarak çok iyi bir değer elde etmiş de, manevraların sonunda araç durma noktasına geliyor neredeyse.
İkisi de süspansiyon değil, ESP tabanlı yol tutuş sergiliyor. O yüzden aradaki farkı ESP konfigürasyonları oluşturuyor. Şasileri de süspansiyonları da benzer yapıda olduklarını belli ediyorlar. Koleos'ta işi çevikliğe döküp ESP'yi küçük araç gibi eğlenceli manevraya göre ayarlamışlar. X-Trail'de ise direk güvenliğe kasmışlar, ESP aşırı ihtiyatlı çalışıyor. Hız farklarına bakmaksızın bence ikisi de gayet başarılı.
Premium markalarin muhendisleri ornek alsin..