Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Pirelli/P-Zero-PZ4.htm
Yenisini atayım.

Michelin PS4 muadili, izlediğim çoğu testte de kafa kafaya gelmişti PS4'le. PS4'e göre bariz tek sıkıntısı erken bitmesi diyebiliriz. Onun dışında iyi lastiklerdir.
En büyük dezavantajı wear gibi duruyor zaten. Ama hothatch ligi için handling kısmı da maalesef tam yeterli değil. Aynı durum sc5'de de vardı ki zaten o sebeple hothatch'ler de markalar daha çok pilot sport 4 veya cup'a yönelmeye çalışıyor. Hatta fiesta st geliştirilirken mühendisler muadil lastiklerin ve hatta pilot sport'un aracın performansına uygun olmadığını ve bu sebeple pilot super sport lastiklerini seçtiklerini söylemişlerdi. Bizim araçlar için bu lastiklerin çoğu biçilmiş kaftan fakat iş hothatch'e gelince 1-2 lastikten fazlası kalmıyor piyasada maalesef.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall
Arabanın ağırlık merkezi, süspansiyon dengesi filan çok iyi. Aslında hiç dağılmıyor ama asfaltı tutuşta garip şekilde bir zayıflık var. Artık lastik ebatı yanlış tasarlanmış da tabanı mı ince kalmış, yoksa üstündeki lastikler kasanın bindirdiği yükü taşıyamayacak kalitede mi onu bilemeyeceğim. Sıkıntı net olarak lastik yetersizliğinde.
 
Arabanın ağırlık merkezi, süspansiyon dengesi filan çok iyi. Aslında hiç dağılmıyor ama asfaltı tutuşta garip şekilde bir zayıflık var. Artık lastik ebatı yanlış tasarlanmış da tabanı mı ince kalmış, yoksa üstündeki lastikler kasanın bindirdiği yükü taşıyamayacak kalitede mi onu bilemeyeceğim. Sıkıntı net olarak lastik yetersizliğinde.
Ben de sıkıntının lastiklerde olduğunu düşünüyorum. Lastiklere bakinca araba ile uyumsuzluğu açık şekilde ortada.
 
Hayal kırıklığı yaşadım, arkası çok çabuk geliyor(lastikler iyi olmayabilir), istediğim ve sevdiğim tarzda bir tutuş tutumu olsa da pistte süre kaybettirmesine neden olur. Porsche'ların bir zamanlar ''Widowmaker'' kavramı vardı, bu araca bayağı uyuyor.:)Yine de param olsa alırdım, pist süresindense pist zevki almak daha iyi.:DCayman daha başarılıydı diye biliyorum, otoriteler hep ikisiyle kıyaslıyor.Cayman da çok alınası bir araç.:)
boşverET bunu yapıştır bi dörtCE :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Muscle car konseptinin yumuşak yapısından ötürü genelde iyi tepkiler vermediği konuşulur fakat o kanıya göre ben gayet beğendim diyebilirim. Ayrıca PS 4S lastiğini de es geçmemek lazım. Şiir gibi maşaallah..
 
Son düzenleme:
Muscle car konseptinin yumuşak yapısından ötürü genelde iyi tepkiler vermediği konuşulur fakat o kanıya göre ben gayet beğendim diyebilirim. Ayrıca PS 4S lastiğini de es geçmemek lazım. Şiir gibi maşaallah..

82'ye kadar oldukça dengeli döndü. Ben Bilaller'dekini kullandım, araçta yatma eğilimi çok. İlk etapta korkuttu ancak bir iki viraj sonra alıştım, hatta zorladım da, sonra anladım ki kupa esnerken, altta tutunma var, bırakmıyor araç. Bu hissiyatta devasa gövde, uzun kaput da etkili :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
82'ye kadar oldukça dengeli döndü. Ben Bilaller'dekini kullandım, araçta yatma eğilimi çok. İlk etapta korkuttu ancak bir iki viraj sonra alıştım, hatta zorladım da, sonra anladım ki kupa esnerken, altta tutunma var, bırakmıyor araç. Bu hissiyatta devasa gövde, uzun kaput da etkili :)
Süspansiyon takımı alüminyumdan üretim hafif malzeme. Haliyle gövde yaylanırken alt takım tutmaya devam ediyor. Yaylanma hissini bilerek bırakmışlar zaten. Aynı anda da yolu yeterince tutabiliyor olması çok iyi tabii. Güzel araba. Türkiye'de bu paralar etmez ama yurt dışında symbol niyetine alıp binmek güzel olurdu :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Reddington
Süspansiyon takımı alüminyumdan üretim hafif malzeme. Haliyle gövde yaylanırken alt takım tutmaya devam ediyor. Yaylanma hissini bilerek bırakmışlar zaten. Aynı anda da yolu yeterince tutabiliyor olması çok iyi tabii. Güzel araba. Türkiye'de bu paralar etmez ama yurt dışında symbol niyetine alıp binmek güzel olurdu :D
şuan düşününce ilk çıktığı rakamlarda 2.3 ler bedavaymış :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Tam bu videoyu paylaşmaya geldim benden hızlı davranmışsın. Çok iyi bence.
Bende önerilerde denk geldim bir anda.. Torsiyonlu bir araca göre ben de oldukça beğendim. Sonuç şaşırtmadı okuduğum incelemelerden zaten biliyordum. Şasiyi çok beğenmişler. Fiesta St set up'a sahip arka süspansiyon ve yaylar da işe yaramış. Double wishbone süspansiyonlu versiyonu bu performansı bir çıt daha yukarı çıkarabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Bende önerilerde denk geldim bir anda.. Torsiyonlu bir araca göre ben de oldukça beğendim. Sonuç şaşırtmadı okuduğum incelemelerden zaten biliyordum. Şasiyi çok beğenmişler. Fiesta St set up'a sahip arka süspansiyon ve yaylar da işe yaramış. Double wishbone süspansiyonlu versiyonu bu performansı bir çıt daha yukarı çıkarabilir.
Hocam st line olunca bağımsızlarla gelecekti sanki motora bakılmaksızın st line ve o yüksek versiyonda bağımsız olacak demiştin ford karar mı değiştirmiş
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Hocam st line olunca bağımsızlarla gelecekti sanki motora bakılmaksızın st line ve o yüksek versiyonda bağımsız olacak demiştin ford karar mı değiştirmiş
Vignale, Active ve Sw kasalarda motora bakılmaksızın bağımsız süspansiyon geliyor hocam. Buna benzer bir yorum yaptığımı hatırlıyorum ama o zaman St-line kasayı eklemiş miydim yorumlarıma onu hatırlayamadım. Eklediysem de bilgiyi güncellemeyi unutmuşum. Dediğim gibi Vignale, Active ve Sw kasalar motora bakılmaksızın bağımsız olacak. Haricinde Titanium ve St-line kasalar 150 ve 180'lik benzinlilerle bağımsız olacak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mustafak