Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Doğrudur valla, birkaç sitede multilink diye okumuştum da yanlış bilgiymiş demek ki. Eyvallah.
İlkten ben de öyle zannettim hocam normaldir. SLA diye bir süspansiyon kullanmıyor Ford bu ne ki falan diye çok araştırdım. Sonra dip bucak bazı yabancı sitelerden bilgileri buldum ve akabinde Ford da süspansiyon görsellerini paylaşınca mevzuyu anlayabildim. Alt ve üst kollu şeklinde double wishbone kullanılmış.
 
Youtube'da görüp geldim, burada tartışılmış bile. Ford yine asfaltı ağlatmış. Değerler Fiesta ST'den bile iyi. Tabii bunda ST ayarlarının etkisi de var. Torsiyon konusunda ise kararsızım. Daha ağır motorlarla, ağır yüklerde nasıl tepkiler verir bilemedim. Mesela benim için en güzeli Active SW modeli. Active SW'nin bile çok güvenli bir sürüş sunacağını tahmin edebiliyorum.
 
test verileri çok iyi. focusun özellikle mk1 den sonraki tasarımları bana göre sürüşüyle taban tabana zıt olarak biraz sıradan ve eskimeye yüz tutacak cinstendi. yeni kasanın tasarımı da gayet iyi duruyor. şimdilik eksisi bana göre çağ dışı iç mekanı. bakalım 27 sinde mazda 3, yaza doğru da golf geliyor. güzel rekabet olacak
 
Son düzenleme:
Bu da torsiyonlu 1.0 ecoboost st-line mk4 focus.. İleride double wishbone süspansiyonlu versiyonu da gelir umarım.
İlk sola kırıştaki kafanın dinamizmi inanılmaz.İşte kafayı takip eden arka gövde; ''abi araba dediğin tren gibi viraja girecek'' diyenleri korkutuyor. Çok optimal dönmüş çok iyi ya
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
İlk sola kırıştaki kafanın dinamizmi inanılmaz.İşte kafayı takip eden arka gövde; ''abi araba dediğin tren gibi viraja girecek'' diyenleri korkutuyor. Çok optimal dönmüş çok iyi ya
Vallahi doktor ben bu segmentte ' tren ' kavramıyla viraj alan bir araba henüz görmedim. Evet, bazı markaların modellerinin viraj limitleri yüksek. Fakat tren gibi viraj alan versiyonları sürdüğümde bir tek D segment ve üstünde gördüm. Normalde tepkiler çirkinleşmeye başladığında arkasını açan araba beni korkuturdu. Fakat kendi kullandığım araçta da gördüm ki üstesinden gelinmesi zor virajlarda arkanın burnu takip ediyor olması virajı atlatmada büyük kolaylık. Zaten piyasada ki çoğu sürücüye bu araçlar tren gibi gelecektir o ayrı :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Geyik testi hikaye, adamlar başka boyuta çıkarmış olayı.
Bu geyik testinin bir üst versiyonu olan manevra öncesinde panik frenli senaryo gibi duruyor Bana kalırsa gerçek hayatı daha iyi simule ediyor. Neticede önüne bir cisim çıktığında çoğumuz manevradan önce bir panik freni yapıştırıyoruz. Tabii testin panik frenle birlikte yapılması normal geyik testine göre kasa tepkilerini daha fazla değiştirecektir.
 
km77'nin yaptığı geyik testi daha iyi bir kontrollü deney, çünkü sürücü girdisi az. Mantık olarak bu da iyi de çok fazla değişken var.
Ben ikisinin de mantıklı olduğunu düşünüyorum. Zaten trafik dediğin lastiğinden, hava şartına, sürücüden, araç tipine kadar değişkenlik gösteren bir şey.
 
Vasat. Tamam, lastikler de kötü ama sonuca çok etkisi yok. Araba fazla yüksek tasarlanmış gibi. SUV'ler gibi esp'ye bakar olmuş. Eski B sınıfı arabaların standardında.
Zaten suspansiyonlari da fazla tutmamislar. Konforlu olabilmek icin tasarlanmis bir arac bu belli.
 

Dün bi bayide çok avantajlı fiyat verince, ve bayideki satış danışmanı tam bağımsız arka süspansiyon dediğinde hemen izledim ve hayal kırıklığı. Torsiyon bu araba sanki? danışman mı bilmiyor, motora göre değişiyor mu?
 

Dün bi bayide çok avantajlı fiyat verince, ve bayideki satış danışmanı tam bağımsız arka süspansiyon dediğinde hemen izledim ve hayal kırıklığı. Torsiyon bu araba sanki? danışman mı bilmiyor, motora göre değişiyor mu?
Şöyle bir bağımsızı var.
upload_2018-11-16_9-56-58.png

Kia Ceed'de de bunda da aynı şekilde limitler kısıtlı. Bozuk zeminde tedirgin etmeden viraja giriliyor ama bir noktadan sonra amortisörlerin çalışma aralığı bitiyor. İşler orada çirkinleşmeye başlıyor. Ön dip yapıyor, arka da top yaptığından havalanıyor. Yol bozukluklarında çok güzel dengeli ama ani manevralarda sonuçlar maalesef bu. Bu yine iyi, eski kasada limitler daha aşağıdaydı :) ESP de çok temkinli davranmıyor. Fransızlar gibi erken devreye girse iş buralara hiç gelmez.
 
Şöyle bir bağımsızı var.
Ekli dosyayı görüntüle 16034
Kia Ceed'de de bunda da aynı şekilde limitler kısıtlı. Bozuk zeminde tedirgin etmeden viraja giriliyor ama bir noktadan sonra amortisörlerin çalışma aralığı bitiyor. İşler orada çirkinleşmeye başlıyor. Ön dip yapıyor, arka da top yaptığından havalanıyor. Yol bozukluklarında çok güzel dengeli ama ani manevralarda sonuçlar maalesef bu. Bu yine iyi, eski kasada limitler daha aşağıdaydı :) ESP de çok temkinli davranmıyor. Fransızlar gibi erken devreye girse iş buralara hiç gelmez.
az kalsın torsiyon olacakmış :) Dün torsiyonlu Focus'u 3 saat boyunca orman yollarında denedim bu kadar saçmalamamıştır. Tabi i30'u da yolda denemek lazım. Araba genel olarak oldukça tok, sıkı hissettiriyor ama. Tek beğenmediğim nokta bir önceki jenerasyonunda çok daha kaslı ve geniş bir görüntüsü varken yenisi i20 'den hallice olmuş. Dıştan çok cılız duruyor.