Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bu da torsiyonlu 1.0 ecoboost st-line mk4 focus.. İleride double wishbone süspansiyonlu versiyonu da gelir umarım.
Sırf bağımsız süspansiyon için bütçeyi kasıp baz donanım da olsa Focus alacak müşteri kitlesi artık elendi. Bozuk zeminde torsiyonun tillahı olsa, olaylar bu senaryolardakinden daha zorlu koşullarda gerçekleşirken bozulacak. Focus'tan önce Escort da çok iyi yol tutardı ama Focus çıkınca bu konu tamamen unutuldu =).
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Lansman önümüzdeki hafta :) Bu ay sonuna kadar bayilerde yerini almış olacak. Bakım için gittiğimde hemen test edeceğim.
Ben de, bakım için gittiğimde sormuştum abi, 1 ay içinde bayiilerdeki yerini alacakmış.
Kapıdaki deri döşemeleri ve yeni motorları çok merak ediyorum ben. Pazara baya iyi girecek gibi duruyor.
 
Sırf bağımsız süspansiyon için bütçeyi kasıp baz donanım da olsa Focus alacak müşteri kitlesi artık elendi. Bozuk zeminde torsiyonun tillahı olsa, olaylar bu senaryolardakinden daha zorlu koşullarda gerçekleşirken bozulacak. Focus'tan önce Escort da çok iyi yol tutardı ama Focus çıkınca bu konu tamamen unutuldu =).
Zaten benim tercih belli; st - line 150 veya 180'lik focus olacak. Hatta gövde tipi, renk, jant ve far seçeneği de tam videoda ki gibi olur. Double wishbone varken torsiyonlu versiyonu ben de almam. Fakat bu torsiyonlu versiyon çoğu sürücünün sürüş beklentisi için oldukça yeterli konumda. Daha ileri seviye sürüş becerisine sahip ve o yönde bir beklentisi olanların da hızlı versiyonları almaları gerekiyor. Ben yine double wishbone koyduklarına seviniyorum. Baksanıza markaların hepsi sürüş konusunda değişime gidiyor. Bmw 1 serisini önden tahrikliye çevirdi, mercedes a da torsiyona geçti, mazda 3 sadece torsiyonla gelecek. Ford da bundan nasibini aldı. Ama en azından torsiyonlu versiyonu oldukça yeterli tutup daha ileri sürüş için de control blade ve integral link süspansiyondan daha gelişmiş olan double wishbone'u ihmal etmemişler. Bu da bir şeydir :D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: NeR0N
Ben de, bakım için gittiğimde sormuştum abi, 1 ay içinde bayiilerdeki yerini alacakmış.
Kapıdaki deri döşemeleri ve yeni motorları çok merak ediyorum ben. Pazara baya iyi girecek gibi duruyor.
Eski fiyatlar olsaydı 180 ve 150'liklerin oldukça satacağını söyleyebilirdim. Fakat artık bu fiyatlarla Focus sadece filoya hitap eder :D
 
Zaten benim tercih belli; st - line 150 veya 180'lik focus olacak. Hatta gövde tipi, renk, jant ve far seçeneği de tam videoda ki gibi olur. Double wishbone varken torsiyonlu versiyonu ben de almam. Fakat bu torsiyonlu versiyon çoğu sürücünün sürüş beklentisi için oldukça yeterli konumda. Daha ileri seviye sürüş becerisine sahip ve o yönde bir beklentisi olanların da hızlı versiyonları almaları gerekiyor. Ben yine double wishbone koyduklarına seviniyorum. Baksanıza markaların hepsi sürüş konusunda değişime gidiyor. Bmw 1 serisini önden tahrikliye çevirdi, mercedes a da torsiyona geçti, mazda 3 sadece torsiyonla gelecek. Ford da bundan nasibini aldı. Ama en azından torsiyonlu versiyonu oldukça yeterli tutup daha ileri sürüş için de control blade ve integral link süspansiyondan daha gelişmiş olan double wishbone'u ihmal etmemişler. Bu da bir şeydir :D
Yalnız düz yolda 83 km/h hakikaten iyi değer ha. :) Yolları düzgün olan ülkelerde iyi satar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Ahaha, bayiilere en dolusu, yani vişbanlı ve 180'lik modeli gelir değil miiiii?
180'liğin Türkiye'ye gelip gelmeyeceği belli değil. Bayilerde test aracı olarak falan göremeyiz. 150'lik 8 ileri otomatik versiyonu Türkiye'ye gelecek ama ilk etapta değil, lansmandan belli zaman sonra diye biliyorum. Şuan için 1.0 benzinli ve 1.5 dizel üstünde duruyorlar. Fakat dediğim gibi 150'lik kesinlikle gelecek. Sadece zamanı belli değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: NeR0N
Yalnız düz yolda 83 km/h hakikaten iyi değer ha. :) Yolları düzgün olan ülkelerde iyi satar.
Ben de oldukça beğendim. Zonguldak'ın bozuk yollarında torsiyonlu versiyonu denediğimde son fikrim ortaya çıkacak :D Ama zaten videoda ki araç 10 mm alçaltılmış şasi, spor süspansiyon ayarı, fiesta st yaylarına sahip. Bu kombinasyonlarda zaten böyle bir sonuç çıkarması gerekiyordu. İşin en ilginç yanı diğer Focus modellerinde yaşanacak. Double wishbone'lu 10 mm alçaltılmış şasili ve spor ayarlı süspansiyonla beraber, alçaltılmış şasisi olmayan diğer torsiyonlu ve double wishbone'lu kasa tipleri ne yapacak ben onu merak ediyorum :D Mesela 1.5 dizel torsiyonlu titanium ne yapar ? Yerden daha yüksek ama bağımsız süspansiyonlu Active kasa ne yapar ? Yine Active kasa gibi yüksek, bağımsız süspansiyonlu sw kasa ( Audi allroad konspetli ) ne yapar ? Bunlar hep soru işareti. Focus'da o kadar çok gövde seçeneği, süspansiyon modeli ve farklı ayarda şasi + süspansiyon setup'lı kombinasyon oldu ki bunların hepsi geyik testinde ne işler çıkarır çok merak ediyorum.
 
Ben de oldukça beğendim. Zonguldak'ın bozuk yollarında torsiyonlu versiyonu denediğimde son fikrim ortaya çıkacak :D Ama zaten videoda ki araç 10 mm alçaltılmış şasi, spor süspansiyon ayarı, fiesta st yaylarına sahip. Bu kombinasyonlarda zaten böyle bir sonuç çıkarması gerekiyordu. İşin en ilginç yanı diğer Focus modellerinde yaşanacak. Double wishbone'lu 10 mm alçaltılmış şasili ve spor ayarlı süspansiyonla beraber, alçaltılmış şasisi olmayan diğer torsiyonlu ve double wishbone'lu kasa tipleri ne yapacak ben onu merak ediyorum :D Mesela 1.5 dizel torsiyonlu titanium ne yapar ? Yerden daha yüksek ama bağımsız süspansiyonlu Active kasa ne yapar ? Yine Active kasa gibi yüksek, bağımsız süspansiyonlu sw kasa ( Audi allroad konspetli ) ne yapar ? Bunlar hep soru işareti. Focus'da o kadar çok gövde seçeneği, süspansiyon modeli ve farklı ayarda şasi + süspansiyon setup'lı kombinasyon oldu ki bunların hepsi geyik testinde ne işler çıkarır çok merak ediyorum.
Active gibi şasi yükselirse araç yine dengeli olur ama geyik testi yalan olur. sağa sola çok salınır. Fiesta ve Fusion arasındaki farktan biliyorum, ikisi de çok iyi yol tutardı ama Fusion'da kısa mesafe çevikliği deyince sağa sola yatmaya başlıyordu. esp canhıraş çalışmazsa Active bu testte 77'yi filan zor görür. Esp desteğine bağlı olarak yine bu hızlara çıkar.
 
Active gibi şasi yükselirse araç yine dengeli olur ama geyik testi yalan olur. sağa sola çok salınır. Fiesta ve Fusion arasındaki farktan biliyorum, ikisi de çok iyi yol tutardı ama Fusion'da kısa mesafe çevikliği deyince sağa sola yatmaya başlıyordu. esp canhıraş çalışmazsa Active bu testte 77'yi filan zor görür. Esp desteğine bağlı olarak yine bu hızlara çıkar.
Ford'un esp'sini bilirsin malum psa grubu gibi oldukça temkinli çalışmaz, hemen devreye girmez. İşlerin çirkinleşmesini bekler. Tabii tüm esp ayarlamalarını standart mı tutmuşlardır yoksa active gibi yüksek kasada daha temkinli hale mi getirmişlerdir bilemiyorum. Netice itibariyle active kasanın ben de yüksek hız çıkaracağını çok düşünmüyorum. Sadece yerden yüksek yapısından dolayı saçma sapan gövde hareketlerini fazla yapmasın yeter. Öyle 77-80 falan beklentim yok.
 
Bence Focus'un en büyük problemi iç mekanı ki şu testte 7.40'tan sonra dile getiriyor. Bu iç mekan sanki 5-6 yaşındaki bir aracınmış gibi diyor ki %100 doğru bence. Mesela VAG bu işi çok güzel kotarıyor. Kaliteli olmasa bile güncel ve janjanlı görünüyor onların araçları.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve fksarall
Arkalar için diyorsan onlar multilink olacak diye biliyorum ben hocam.
Arkalar short and long arm ( SLA ) süspansiyon, yani double wishbone hocam bağımsız süspansiyonlu modellerde. Ford'un araçları için kullandığı 2 tip multilink var; birisi control blade, diğeri de integral link. Bunların ikisi de mk4 focus'ta yok. Onun yerine SLA süspansiyon kullanmışlar. Gerçi bu videoda ki torsiyon tabii.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall
Bence Focus'un en büyük problemi iç mekanı ki şu testte 7.40'tan sonra dile getiriyor. Bu iç mekan sanki 5-6 yaşındaki bir aracınmış gibi diyor ki %100 doğru bence. Mesela VAG bu işi çok güzel kotarıyor. Kaliteli olmasa bile güncel ve janjanlı görünüyor onların araçları.
Ford'un o sıkıntısı her daim var hocam. Tüm modellerinde de görülüyor. Malzeme kaliteleri iyi ama tasarım, renk seçimi gibi konularda geri kalıyorlar. Bu sebeple albenili bir görüntü oluşmadığı gibi yeni nesil rakiplerinin kokpitlerine göre daha eski bir görüntü oluşturuyor. He bu benim için pek problem olmadığından sorun etmiyorum. Malzeme kalitesi + işçilik iyi seviyede olsun, pratik ve kullanışlılık yönünden de yeterli seviyede olsun bana yeter. Fakat premium araçlarda bahsedilen tarzda ki iç mekanı arıyorum yalan yok.
 
Arkalar short and long arm ( SLA ) süspansiyon, yani double wishbone hocam bağımsız süspansiyonlu modellerde. Ford'un araçları için kullandığı 2 tip multilink var; birisi control blade, diğeri de integral link. Bunların ikisi de mk4 focus'ta yok. Onun yerine SLA süspansiyon kullanmışlar. Gerçi bu videoda ki torsiyon tabii.
Doğrudur valla, birkaç sitede multilink diye okumuştum da yanlış bilgiymiş demek ki. Eyvallah.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk