Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Altindaki lastiklere ve nispeten yumusak ayarli suspansiyonun getirdigi kismi yana yatma egilimine ragmen oldukca iyi, hatta cok guzel. Hafiflik her seydir.. Daha iyi lastikler ve hatta isteyen icin profesyonel bir yay kitiyle bu arac daha yuksek hizlari yine dengeli sekilde gorur.
Harika ya. Istersen viraj döner istersen drift yapar. Şu araca ulaşmanın bu kadar zor olması insanı üzüyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal ve Mt.Akina
Tucson idare eder, suv için makul.
Cee'd bana yetersiz geldi. Sonra lastik neymiş dedim, Primacy3'ü görünce tamam dedim konu kapanmıştır.:D
0.25 e kadar yavaşlatıp izledim.Cidden primacy3 yüzünden tutamadığı bariz belli.Kafayı koyuyor steeringe önden de değil arkadan da değil lastik üzerinde kaya kaya dubalara geliyor.
Tucson aynı xc40 gibi tutuyor.O ağırlıklar bu anatomide arabalar bu kadar dedirtti bana.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Bir zamanlar Ford Fusion vardı. Fiesta'nın yerden yükseltilmişi ki sürüşünün normal Fiesta'ya benzediği pek söylenemezdi. Belli ki Ford, bu yeni Fiesta Acitve'de otomobili yerden yükseltince direkt aynı bırakmamış. Altyapı zaten işini doğru yapıyor olsa da elektronik sistemleri de yerden yükseltilmiş gövdenin güvenli manevra yapabilmesi adına farklı ayarlamışlar. Oldukça temkinli ve anında müdahale edecek şekle getirmişler. Muhtemelen Focus Active'e de benzer mantıkta elektronik sistem ayarlaması yapmışlardır.
 
Son düzenleme:
Bir zamanlar Ford Fusion vardı. Fiesta'nın yerden yükseltilmişi ki sürüşünün normal Fiesta'ya benzediği pek söylenemezdi. Belli ki Ford, bu yeni Fiesta Acitve'de otomobili yerden yükseltince direkt aynı bırakmamış. Altyapı zaten işini doğru yapıyor olsa da elektronik sistemleri de yerden yükseltilmiş gövdenin güvenli manevra yapabilmesi adına farklı ayarlamışlar. Oldukça temkinli ve anında müdahale edecek şekle getirmişler. Muhtemelen Focus Active'e de benzer mantıkta elektronik sistem ayarlaması yapmışlardır.
E dursaymış? Bu nasıl bir esp...
 
Temkinli esp :D Adamlar otomobili yerden yükseltme konusuna belli ki çok ihtiyatlı yaklaşmış. Orayı burayı salıp dağıtacağına dursun daha iyi demişler :D
aynı testte aynı manevrada 3008'den bile fazla yavaşlıyorsa haklı olarak ikisinin sürüş karakterini bundan sonra karşılaştırırım. Yapma bunu Ford... Zamanında Fusion da kullandım. Bir Fiesta değildi ama hiç de fena değildi. Konfordan kısmışlardı, sert süspansiyonla gayet iyi toparlıyordu.
 
aynı testte aynı manevrada 3008'den bile fazla yavaşlıyorsa haklı olarak ikisinin sürüş karakterini bundan sonra karşılaştırırım. Yapma bunu Ford... Zamanında Fusion da kullandım. Bir Fiesta değildi ama hiç de fena değildi. Konfordan kısmışlardı, sert süspansiyonla gayet iyi toparlıyordu.
sert süspansiyonlu yerden yüksek aşırı gürültülü çalışan ve yalıtımsız bir Ford ?
maxresdefault.jpg
 
aynı testte aynı manevrada 3008'den bile fazla yavaşlıyorsa haklı olarak ikisinin sürüş karakterini bundan sonra karşılaştırırım. Yapma bunu Ford... Zamanında Fusion da kullandım. Bir Fiesta değildi ama hiç de fena değildi. Konfordan kısmışlardı, sert süspansiyonla gayet iyi toparlıyordu.
Senin beklentin o şekildeyse tabii ki saygı duyarım hocam. Ama biliyorsun sürüş karakteri ölçmüyor bu test. Adı üstünde geyik testi, devrilme testi. Yani güvenlik testi. Ncap'de, iihs'de izlediğimiz çarpışma testlerinin amaçlarından daha farklı bir amaç içermiyor hocam sen de iyi biliyorsun. Hani zevk için piste soktuk araçların sürüş karakterlerini, viraj limitlerini denedik de birisi daha vasat öbürü daha iyi şeklinde nasıl yorumlayalım.. Fiesta Active. Standart versiyonuna göre yerden biraz daha yükseltilmiş B segment bir otomobil. Müşteri kitlesi de haliyle sürüş isteyen nesil değil. 3008 dediğin aracın şasisi bile C segmente ait. Yerden yükseltilmiş bir otomobille 81 kmh hızla bu manevrayı yapıyorsun, otomobil gövdesini hiç dağıtmadan şarampolden aşağı uçmamanı, karşıdan gelene vurmamanı, önüne çıkan cisme kafadan girmemeni sağlayıp seni güvenli şekilde yerinde tutuyor. Ha bunu ister fren yaparak yapsın ister hiç fren yapmadan fark etmez. Amaç, saçma sapan gövde hareketine izin vermeden nispeten de yüksek sayılabilecek hızlarda yolcuları korumaksa görevini yapmış demektir. Eğer kişisel tercih olarak önemli olan sürüş karakteri, zevki, yapısı ise o zaman Fiesta var zaten. Yerden yükseltilmişiyle kimsenin işi olmaz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall ve Bilal
Senin beklentin o şekildeyse tabii ki saygı duyarım hocam. Ama biliyorsun sürüş karakteri ölçmüyor bu test. Adı üstünde geyik testi, devrilme testi. Yani güvenlik testi. Ncap'de, iihs'de izlediğimiz çarpışma testlerinin amaçlarından daha farklı bir amaç içermiyor hocam sen de iyi biliyorsun. Hani zevk için piste soktuk araçların sürüş karakterlerini, viraj limitlerini denedik de birisi daha vasat öbürü daha iyi şeklinde nasıl yorumlayalım.. Fiesta Active. Standart versiyonuna göre yerden biraz daha yükseltilmiş B segment bir otomobil. Müşteri kitlesi de haliyle sürüş isteyen nesil değil. 3008 dediğin aracın şasisi bile C segmente ait. Yerden yükseltilmiş bir otomobille 81 kmh hızla bu manevrayı yapıyorsun, otomobil gövdesini hiç dağıtmadan şarampolden aşağı uçmamanı, karşıdan gelene vurmamanı, önüne çıkan cisme kafadan girmemeni sağlayıp seni güvenli şekilde yerinde tutuyor. Ha bunu ister fren yaparak yapsın ister hiç fren yapmadan fark etmez. Amaç, saçma sapan gövde hareketine izin vermeden nispeten de yüksek sayılabilecek hızlarda yolcuları korumaksa görevini yapmış demektir. Eğer kişisel tercih olarak önemli olan sürüş karakteri, zevki, yapısı ise o zaman Fiesta var zaten. Yerden yükseltilmişiyle kimsenin işi olmaz.
Diyorum ki, Ford kendi dna'larını inkar etmeye başlamış. Araba yol tutmuyor demiyorum, Ford'un esp ye sırtını fazlasıyla yaslamış arabalar yapmaya başlamasını eleştiriyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: petrich
Diyorum ki, Ford kendi dna'larını inkar etmeye başlamış. Araba yol tutmuyor demiyorum, Ford'un esp ye sırtını fazlasıyla yaslamış arabalar yapmaya başlamasını eleştiriyorum.
Haklısın hocam ama altyapı ve süspansiyon bileşenlerini binek versiyon ile aynı tutup salt amortisör yükseltmeyle araca yükseklik kazandırınca maalesef o dna'yı yakalamak zor hocam. Mesela suv araçlar da c veya b altyapısı üzerine inşa ediliyor ama viraj denge çubukları, burç sertlikleri v.b bir çok altyapı mekanizması da ona göre dizayn edilip ayarlanıyor. Maalesef bu tarz crosscountry, allroad tarzı araçlarda bu durum yok. Zaten o sebeple bir çoğunun sürüşünde handikap görülebiliyor. Minimum maliyetle farklı bir konsept çıkarma amacı güdülüyor denilebilir. En azından premium değilsen bu tarz araçlarda görülebilen durum bu. Haliyle o noktada güvenliği de elden bırakmamak adına elektronik sistemlere çok iş düşüyor. Fark edersen eğer normal Fiesta'nın elektronik sistemleri daha rahat ve müsamaha gösteren bir yapıda çalışırken bu araçta daha sıkı ve sürekli kontrol eder bir yapıda ayarlanmış. Hatta hiç bir binek Ford'da görülmeyecek derecede temkinli ayarlanmış. O da işte bahsettiğim handikapından ötürü. Artık tercih eden müşteri de bunu bilerek bir yol izleyecek gibi duruyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal ve fksarall
Bence bu testte önemli olan güvenlik. Fiesta her halukarda çizgisini korumayı başarıyor. Bazı markaların rüyalarında göreceği 81 km/s hızda bile istifini bozmamış, çoluğumuzun çocuğumuzun hayatını başarıyla kurtarmış.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve Bilal