Senin beklentin o şekildeyse tabii ki saygı duyarım hocam. Ama biliyorsun sürüş karakteri ölçmüyor bu test. Adı üstünde geyik testi, devrilme testi. Yani güvenlik testi. Ncap'de, iihs'de izlediğimiz çarpışma testlerinin amaçlarından daha farklı bir amaç içermiyor hocam sen de iyi biliyorsun. Hani zevk için piste soktuk araçların sürüş karakterlerini, viraj limitlerini denedik de birisi daha vasat öbürü daha iyi şeklinde nasıl yorumlayalım.. Fiesta Active. Standart versiyonuna göre yerden biraz daha yükseltilmiş B segment bir otomobil. Müşteri kitlesi de haliyle sürüş isteyen nesil değil. 3008 dediğin aracın şasisi bile C segmente ait. Yerden yükseltilmiş bir otomobille 81 kmh hızla bu manevrayı yapıyorsun, otomobil gövdesini hiç dağıtmadan şarampolden aşağı uçmamanı, karşıdan gelene vurmamanı, önüne çıkan cisme kafadan girmemeni sağlayıp seni güvenli şekilde yerinde tutuyor. Ha bunu ister fren yaparak yapsın ister hiç fren yapmadan fark etmez. Amaç, saçma sapan gövde hareketine izin vermeden nispeten de yüksek sayılabilecek hızlarda yolcuları korumaksa görevini yapmış demektir. Eğer kişisel tercih olarak önemli olan sürüş karakteri, zevki, yapısı ise o zaman Fiesta var zaten. Yerden yükseltilmişiyle kimsenin işi olmaz.