Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Şaşırtıcı. 85 km hıza kadar gayet başarılıydı halbuki. Ama bir super sport arabadan daha iyisini beklerdim ben. Yine de diğer otomobillere kıyasla iyi denebilir.
 
Son düzenleme:
İnsignia Sport Tourer daha uzun ve daha ağır olmasına rağmen daha iyiydi sanki Country Tourer böyle tepkiler vermişti
CT'nin tepkileri ve hatta hızı Passat ile oldukça benzer. ST de Passat'a benzer arkasını fazlaca bırakıyor ama en azından biraz daha yüksek hızda bunu yapıyor. Maalesef sw konseptli araçlarda arka kısmın hareketleri genellikle böyle sorunlu oluyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tb96
CT'nin tepkileri ve hatta hızı Passat ile oldukça benzer. ST de Passat'a benzer arkasını fazlaca bırakıyor ama en azından biraz daha yüksek hızda bunu yapıyor. Maalesef sw konseptli araçlarda arka kısmın hareketleri genellikle böyle sorunlu oluyor.
İnsignia az önce izledim ben sadece hızın daha yüksek olduğunu hatırlıyordum. Arkasını bırakması birazda Opel in esp ayarına bağlı. GS de böyle oynaktı.

Sorundan çok fizik kuralları ve markaların tembelliği denilebilir. Sedandan devşirme sw ler bakarsak.
Aks mesafesi birebir aynı.
Teker izleri birebir aynı.
Üstüne arka tarafa eklenen cam,yalıtım ve d sutunu ile gelen ağırlık

Bunlardan sonra bu araçların şase kalitesi ile düzgün tepkiler vermelerine imkan yok. Şöyle aşırı düzeyde müdahale eden Esp ile belki kurtarabilirler ama yine de Sedan gibi olmaz. İşte burada markaların tembelliği geliyor. Station wagon özel şase yapılmadığı sürüce hepsi böyle tepkiler verecek. Ben bu yüzden stationlara çok sıcak bakmıyorum. Subaru Levorg hariç :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
İnsignia az önce izledim ben sadece hızın daha yüksek olduğunu hatırlıyordum. Arkasını bırakması birazda Opel in esp ayarına bağlı. GS de böyle oynaktı.

Sorundan çok fizik kuralları ve markaların tembelliği denilebilir. Sedandan devşirme sw ler bakarsak.
Aks mesafesi birebir aynı.
Teker izleri birebir aynı.
Üstüne arka tarafa eklenen cam,yalıtım ve d sutunu ile gelen ağırlık

Bunlardan sonra bu araçların şase kalitesi ile düzgün tepkiler vermelerine imkan yok. Şöyle aşırı düzeyde müdahale eden Esp ile belki kurtarabilirler ama yine de Sedan gibi olmaz. İşte burada markaların tembelliği geliyor. Station wagon özel şase yapılmadığı sürüce hepsi böyle tepkiler verecek. Ben bu yüzden stationlara çok sıcak bakmıyorum. Subaru Levorg hariç :)
Benzer durum binek şasisi üstüne inşa edilen crossover ve suv gibi araçlarda da görülebiliyor. Onlar da bu durumun üstesinden gelebilmek adına elektronik sistemlerin ayarlarını değiştirilebildiği gibi araçları sertleştiriyorlar. Bakarsanız binek altyapısına sahip çoğu crossover sert veya sertçe sürüşe sahiptir. Bu da maliyeti yükseltmeden gövde hareketlerini kotarmaya yönelik.

Aynı durum dediğin gibi sw için de geçerli. Normal şartlarda sw araçları aile kullanımı, konfor ve hacim beklentisi yönünde düşündüğüm için ekstra bir spor sürüş beklemem. Bunu bekleyeceğim tek durum, sw makineyi spor versiyon olarak öne süren markalardır. Eğer onu spor versiyon olarak öne sürüyorsan o zaman ona göre bir süspansiyon ayarı / geliştirmesi veya elektronik yazılım değişikliği yapman gerekiyor.

Neticede çoğu hothatch standart binek versiyonların şasisi üstüne kuruluyor. Ama baktığında hothatch'lerin hemen hepsi binek versiyonlarından daha yetenekli olabiliyor. Burada yürüyen kalitesini arttırıyorlar. Benzer yükseklikte bir oranla spor konseptli sw araçların yürüyenlerinde iyileştirme yapılsın demiyorum tabi ki ama en azından isminin ve konseptinin hakkını verecek, spor olmayan versiyonundan biraz daha farklı hissettirecek bir şeyler sunabiliyor olmalı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
Arkadaslar 2019 corolla sedanin geyik testi yok ancak hatchbackinki var hatchbackine bakip sedaninkide asagi yukari boyledir diyebilirmiyiz ? Ayni sekil kaza testlerindede hep avrupadaki hatchback kullanilmis sedan yok yani hatchbackin geyik testi ve carpisma testine bakilip sedana yorum yapabilirmiyiz sizce?
 
Bu estate kasaların da bir çoğu acayip oluyor
1576566651880.png
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bu testlerin standartlarını neye göre belirliyorlar hiç anlamıyorum. Km77'nin testlerinde 80'i gören araç sayısı o kadar az ki motor1'in testlerinde çoğu araç çok daha yüksek hızları görebiliyor. Üstelik premium contact 2 gibi kötü lastiklere rağmen bu hızlarda manevra yapabiliyor. Kukalar arası mesafe km77'ye göre daha fazla gibi görülüyor videolardan. Aynı lastiklerle ve ebatlarla km77'ye soksan 80'i zor görür net.

Mevzunun cevabını başka bir yerde buldum. İzlerken dikkatimden kaçmış; km77'de gps hızına bakılırken motor1'de kadran hızına bakılıyormuş.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Akın