Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Limite ulaşana kadar gövde hareketleri gayet iyi. Hatta bir suv için limiti de yüksek sayılır. Buraya kadar her şey iyi giderken limit ötesine geçtiği vakit ciddi derecede sekme ve zıplama yapması tüm işi bozdu. Yerden yüksek araçlarda güvenlik gereği bunun olmaması beklenir. Limiti aşınca kafadan açılması, dört lastik komple açılması gibi şeyler olağan. Ama lastiklerin yerden kesilip zıplaması işi tamamen bozuyor. Kafadan kayan bir suv'a elektronik sistemler hala müdahale edebilir ama lastikleri yerden kesilerek sıçrayan bir araca hiç bir şey yapamazlar devrilme önleme sistemi gibi bu iş için yapılmış sistemler yoksa. Üstüne üstlük sürücü direksiyonu tamamen kaybedebilir. Yerden yüksek araçlarda bu durum istenmeyen bir hareket olduğundan ani kaçış manevralarında bunu önlemek adına devrilme önleme sistemi koyuyorlar genelde ama her modelde olmayabiliyor.
 
Son düzenleme:
Daglıs TUS'a kadar foruma girmeyecekmiş herkese çok selamı var bir de üstteki video için bunu diyor:
Bari en azindan bu forumda su geyik testine yol tutus testi demesek daha hayirli olur gibi geliyor. Hayir disaridan gelip okuyanlar da oluyor sonra donanimhaber, instagram postlarindan farksiz gormesinler burayi. İsin sonunda post yorumlari gibi Egea bile mercedes'ten, bmw'den iyi yol tutuyora gelecek mevzu 😅
 
Son düzenleme:
Bari en azindan bu forumda su geyik testine yol tutus testi demesek daha hayirli olur gibi geliyor. Hayir disaridan gelip okuyanlar da oluyor sonra donanimhaber, instagram postlarindan farksiz gormesinler burayi. İsin sonunda post yorumlari gibi Egea bile mercedes'ten, bmw'den iyi yol tutuyora gelecek mevzu 😅

Dediğim gibi Daglıs'ın yorumu.

Benim bu geyik testleri için tutumum belli, ani durumlarda aracın ne tepki vereceği hakkında fikir verebilir ancak hiçbir zaman otorite kabul etmem. Arazi lastikleriyle SUV teste sokup, başka SUV'lerin yol lastiğiyle girdiği için ilkinin çok laf yemesine neden olan bir oluşum. Keza aynı hızlarla, aynı durumda farklı sınıf araçları teste sokup onların da gereksiz yerilmesine neden oluyorlar. Gerçi bu yazdıklarım biraz da bizim insanımızın sorunu, o oluşumun değil.

Aracın durumu, lastiklerin durumu, lastiğin markası/modeli, sürücünün o anki refleksi vb. bir çok değişken var. Bunların aynı olmadığı testlerde, şu duruma düşmemiş belki de hiç düşmeyecek kişiler markaların modellerini yerin dibine sokuyor, çöp diyor vs. vs.

Allah kimseyi düşürmesin bir defa bu duruma 80 km/s civarında giderken düştüm, araç ve lastik marka modeli bu forumda pek sevilmeyen bir ikili olmasına rağmen (araç ve lastik modelini yazmayacağım güzelleme yaptığım sanılmasın) gayet iyi kurtardım, en azından yan şeritlere taşıp kaza yapmadan aracı şeride topladım yoluma devam ettim. Kağıt üstünde iyi yol tutan, daha iyi lastiğe sahip bir araç düşük lastik basıncı nedeniyle kaza yapabilir veya kazaya neden olabilirdi. Çoğu araç yüksek süratte değilseniz sizin kurtulmanıza olanak verebilir, aslolan şey aracın bakımlı olması ve sürücünün soğukkanlı kalıp gerekli müdahaleyi yapabilmesi.
 
Son düzenleme:
Dediğim gibi Daglıs'ın yorumu.

Benim bu geyik testleri için tutumum belli, ani durumlarda aracın ne tepki vereceği hakkında fikir verebilir ancak hiçbir zaman otorite kabul etmem. Arazi lastikleriyle SUV teste sokup, başka SUV'lerin yol lastiğiyle girdiği için ilkinin çok laf yemesine neden olan bir oluşum. Keza aynı hızlarla, aynı durumda farklı sınıf araçları teste sokup onların da gereksiz yerilmesine neden oluyorlar. Gerçi bu yazdıklarım biraz da bizim insanımızın sorunu, o oluşumun değil.

Aracın durumu, lastiklerin durumu, lastiğin markası/modeli, sürücünün o anki refleksi vb. bir çok değişken var. Bunların aynı olmadığı testlerde, şu duruma düşmemiş belki de hiç düşmeyecek kişiler markaların modellerini yerin dibine sokuyor, çöp diyor vs. vs.

Allah kimseyi düşürmesin bir defa bu duruma 80 km/s civarında giderken düştüm, araç ve lastik marka modeli bu forumda pek sevilmeyen bir ikili olmasına rağmen (araç ve lastik modelini yazmayacağım güzelleme yaptığım sanılmasın) gayet iyi kurtardım, en azından yan şeritlere taşıp kaza yapmadan aracı şeride topladım yoluma devam ettim. Kağıt üstünde iyi yol tutan, daha iyi lastiğe sahip bir araç düşük lastik basıncı nedeniyle kaza yapabilir veya kazaya neden olabilirdi. Çoğu araç yüksek süratte değilseniz sizin kurtulmanıza olanak verebilir, aslolan şey aracın bakımlı olması ve sürücünün soğukkanlı kalıp gerekli müdahaleyi yapabilmesi.
Bende zaten doktorun yorumuna istinaden yazmadım. Kamu spotu gibi düşünülebilir 😅

Elin otomobil magazincileri yurt dışında bu işi handling ve grip diye ayırıyor. Bizde tabi öyle bir durum yok. Bir aracın direksiyonunu çevirdiğinde neredeyse yaptığı her harekete yol tutuş diyorlar sosyal medya ortamlarında. Halbuki geyik testi direkt olarak yönlendirme ve kontrol edilebilirlik kriterlerine bağlı olarak handling özelliğine vurgu yapıyor. Grip dedikleri yol tutuşu da viraj hızı limitlerindeki tutunma kapasitesi olarak görüyorlar. Bizimkiler de ne yani Type R, Fiesta'dan, Yaris'ten, 208'den daha mı kötü yol tutuyor mevzusuna çekiyorlar olayı. Tabi bu işin teorik kısmı denebilir.

Pratikte dediğin gibi işler çok başka oluyor. Mesela km77'nin 1 sene evvelki asfaltıyla şuan ki asfaltı arasında dağlar kadar fark var. Aynı durum bizim günlük kullanımımızdaki asfalt farklılığına da örnek olabiliyor. Aracın yönlendirme kabiliyetinin iyi olduğunu düşünüyorsun ki gerçekten öyledir ama kötü asfalta denk geldiğin vakit patlıyorsun. Lastik markası, modeli, türü, kondisyonu, bakımı, hava sıcaklığı, asfalt sıcaklığı derken bir ton değişik etki de giriyor devreye. Haliyle dediğin gibi test bir yerden sonra nihai bir sonuç çıkarmaktan öte salt küçük bir fikir verme noktasına dönüyor.

Bu testlerde her bahsi geçtiğinde bunun yol tutuşu ölçmediğini ısrarla, özel olarak belirtiyor olmamın tek sebebi aslında insanların olayı yanlış anlamasından kaynaklı yaptıkları tehlikeli işler. Adam kendi aracını bu testte iyi görüyor, yol tutuşu harbiden iyiymiş deyip ona güvenerek virajlara şöyle daldım, şöyle çıktım diye denemeye kalkıyor aracın testine güvenerek. Sonra patlayınca vah tüh oluyor. Halbuki aynı eleman bunun yol tutuş ve viraj limitini ölçmekten ziyade tehlikeli bir durumda ani manevrada aracın ne yapabileceğini gösteren kısmi bir test olduğunu idrak edebilse diyecek ki demek tehlikeli anda yapılan bir şey bu. Ben buna güvenip saçma sapan çıkıp aracımı virajda zorlamayayım. Yani kamu spotu yanı ağır basıyor tanımlamaların. Allah kimseye yaşatmasın.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Tb96
Bende zaten doktorun yorumuna istinaden yazmadım. Kamu spotu gibi düşünülebilir 😅

Elin otomobil magazincileri yurt dışında bu işi handling ve grip diye ayırıyor. Bizde tabi öyle bir durum yok. Bir aracın direksiyonunu çevirdiğinde neredeyse yaptığı her harekete yol tutuş diyorlar sosyal medya ortamlarında. Halbuki geyik testi direkt olarak yönlendirme ve kontrol edilebilirlik kriterlerine bağlı olarak handling özelliğine vurgu yapıyor. Grip dedikleri yol tutuşu da viraj hızı limitlerindeki tutunma kapasitesi olarak görüyorlar. Bizimkiler de ne yani Type R, Fiesta'dan, Yaris'ten, 208'den daha mı kötü yol tutuyor mevzusuna çekiyorlar olayı. Tabi bu işin teorik kısmı denebilir.

Pratikte dediğin gibi işler çok başka oluyor. Mesela km77'nin 1 sene evvelki asfaltıyla şuan ki asfaltı arasında dağlar kadar fark var. Aynı durum bizim günlük kullanımımızdaki asfalt farklılığına da örnek olabiliyor. Aracın yönlendirme kabiliyetinin iyi olduğunu düşünüyorsun ki gerçekten öyledir ama kötü asfalta denk geldiğin vakit patlıyorsun. Lastik markası, modeli, türü, kondisyonu, bakımı, hava sıcaklığı, asfalt sıcaklığı derken bir ton değişik etki de giriyor devreye. Haliyle dediğin gibi test bir yerden sonra nihai bir sonuç çıkarmaktan öte salt küçük bir fikir verme noktasına dönüyor.

Bu testlerde her bahsi geçtiğinde bunun yol tutuşu ölçmediğini ısrarla, özel olarak belirtiyor olmamın tek sebebi aslında insanların olayı yanlış anlamasından kaynaklı yaptıkları tehlikeli işler. Adam kendi aracını bu testte iyi görüyor, yol tutuşu harbiden iyiymiş deyip ona güvenerek virajlara şöyle daldım, şöyle çıktım diye denemeye kalkıyor aracın testine güvenerek. Sonra patlayınca vah tüh oluyor. Halbuki aynı eleman bunun yol tutuş ve viraj limitini ölçmekten ziyade tehlikeli bir durumda ani manevrada aracın ne yapabileceğini gösteren kısmi bir test olduğunu idrak edebilse diyecek ki demek tehlikeli anda yapılan bir şey bu. Ben buna güvenip saçma sapan çıkıp aracımı virajda zorlamayayım. Yani kamu spotu yanı ağır basıyor tanımlamaların. Allah kimseye yaşatmasın.
Bir video bırakayım bu konuyla alakalı, ayarladığım zamandan(51:05) itibaren izleyebilirsiniz:
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bir video bırakayım bu konuyla alakalı, ayarladığım zamandan(51:05) itibaren izleyebilirsiniz:
Yalın Gülmez'i oldukça severim. Videolarını da takip ederim. Ama bu sohbet videolarını kaçırmışım. Bence otomobil magazinciliği işinde piyasadaki en iyi 3'e rahatça girer otomobilleri doğru anlatım ve tanıtım konusunda. Az yukarıda söylediklerimle paralel konuşmuş ki aklın yolu bir zaten. Geyik testi konularında yol tutuş muhabbeti döndükçe bana çocukken hız ibresi fazla gösteren aracın daha hızlı gittiğini sandığımız zamanları hatırlatıyor.
 
Yalın Gülmez'i oldukça severim. Videolarını da takip ederim. Ama bu sohbet videolarını kaçırmışım. Bence otomobil magazinciliği işinde piyasadaki en iyi 3'e rahatça girer otomobilleri doğru anlatım ve tanıtım konusunda. Az yukarıda söylediklerimle paralel konuşmuş ki aklın yolu bir zaten. Geyik testi konularında yol tutuş muhabbeti döndükçe bana çocukken hız ibresi fazla gösteren aracın daha hızlı gittiğini sandığımız zamanları hatırlatıyor.
Bu forum özelinde yazarsam, geyik testlerine gereksiz anlam yükleniyor. Hatta bu forum değil Türkiye'de olan bir durum (bu da bizim millette "en iyisini, en doğrusunu ben bilirim, ben tercih ettiysem en doğrusu budur" düşüncesinde kişinin çok olmasından gelen bir durum). Beğendiği araç iyi çıkınca yere göğe sığdıramayanlar, beğenmediği veya nötr baktığı araç kötü çıkınca yerden yere vuran, çöp diyenler; beğendiği araçlar kötü çıkınca ölü taklidi yapıyor. Evet sürüş anlamında bir yol tutuş değil, güvenlikle ilgili, aracın beklenmedik durumlarda nasıl tepki vereceğiyle ilgili bir durum. Bu testler (günlük hayatta bir çok değişken devreye gireceği için) o durum hakkında da tam bir sonuç vermez, biraz fikir verebilir. Aslolan aracın durumu ve sürücünün sergileyeceği davranış, hiç beklenmedik bir araç 70 km/s'de buna benzer bir durumla karşılaşınca spin atabilir, şarampole uçabilir vs.

Düzenleme: İmla.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: babayimben