Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bu forum özelinde yazarsam, geyik testlerine gereksiz anlam yükleniyor. Hatta bu forum değil Türkiye'de olan bir durum (bu da bizim milletin "en iyisini, en doğrusunu ben bilirim, ben tercih ettiysem en doğrusu budur" düşüncesinde kişinin çok olmasından gelen bir durum). Beğendiği araç iyi çıkınca yere göğe sığdıramayanlar, beğenmediği veya nötr baktığım araç kötü çıkınca yerden yere vuran, çöp diyenler; beğendiği araçlar kötü çıkınca ölü taklidi yapıyor. Evet sürüş anlamında bir yol tutuş değil, güvenlikle ilgili, aracın beklenmedik durumlarda nasıl tepki vereceğiyle ilgili bir durum. Bu testler (günlük hayatta bir çok değişken devreye gireceği için) o durum hakkında da tam bir sonuç vermez, biraz fikir verebilir. Aslolan aracın durumu ve sürücünün sergileyeceği davranış, hiç beklenmedik bir araç 70 km/s'de buna benzer bir durumla karşılaşınca spin atabilir, şarampole uçabilir vs.
Benim bakış açım çoğunlukla sanki eğlence sektöründeki bir etkinliği izlemek, izledikleri üzerinden kısmen bir fikir almak ama çoğunluğu goygoy olsun, muhabbet olsun anlayışından öte değil açıkçası. Çünkü daha önce dediğimiz gibi bu testte olabilecek tüm şartların sadece tek bir versiyonu test ediliyor. Farklı asfaltlar, farklı şoförler, farklı yol durumları, farklı hava koşulları, farklı lastik kondisyonları v.s daha bir çok kombinasyonu var bu simülasyonun. Haliyle bunu bildiğim için kısmi yorum, çoğunluğu muhabbete kaçan bir eğlence etkinliği benim açımdan. Ama bir çok insan tarafından bu testin böyle düşünülmemesinin en temel sebebini yeteri kadar bilgi sahibi olamamak olarak görüyorum. Mesela diğer sosyal mecralarda bu testin neyi ölçtüğünü bilen, sonucu etkileyebilecek çok fazla değişken olduğunu bilen kişilerin yorumlarına baktığımda onlar da pek ciddiye almıyor. Sadece muhabbetine yorum yapıyor.

Tabi işin psikolojik boyutu çok başka. İnsanlar eğer bir markaya, modele sallamak istiyorsa, bundan besleniyorsa ve hoşuna gidiyorsa veya kendi seçimini daha üstün görüyorsa en ufak fırsatı bile kaçırmadığı için bu testi de kaçırmıyor. Testin gerçeklerini bilseler bile görmezden gelip aynı davranışı sergiliyorlar. Açıkçası bunlara karşı yapılabilecek bir şey yok. Onlara yeter ki bahane olsun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mtb_rider
3bdcd5a3d1f2229729047d547730537f.jpg


ESP muhabbeti geçince işte böyle bakıyorum.😁
 
Son düzenleme:
  • Haha
Tepkiler: fujiwara
Ben açıkçası i10'unda i20'ninde testte sergiledikleri karakterleri başarılı buldum. Sürüşü keyifli makineler gibi duruyorlar.

Aracın geyik testindeki sonuçlarının yanı sıra, geyik testlerinin ülkemiz sınırlarında yapılıyor olması da bir o kadar güzel. Motor 1 kanalındaki arkadaşları uzun zamandır takip ediyor ve taktir ediyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Aracın geyik testindeki sonuçlarının yanı sıra, geyik testlerinin ülkemiz sınırlarında yapılıyor olması da bir o kadar güzel. Motor 1 kanalındaki arkadaşları uzun zamandır takip ediyor ve taktir ediyorum.
Doğrudur. Fakat bir ufak eklemem var.

Önceki testleri yaptıkları otopark, istanbulpark'ın arkasındaki otopark. Orada etkinlikler, motosiklet eğitimi vs veriliyor. Oranın asfaltı, normal yol asfaltı değil. Acayip tutuyor. O yüzden fark edeceksiniz ki, araçların limitleri daha yüksek. Karşılaştırma olarak ancak aynı yerde test ettikleri başka arabalarla sağlıklı olur. Km77 ile falan değil yani.
 
Doğrudur. Fakat bir ufak eklemem var.

Önceki testleri yaptıkları otopark, istanbulpark'ın arkasındaki otopark. Orada etkinlikler, motosiklet eğitimi vs veriliyor. Oranın asfaltı, normal yol asfaltı değil. Acayip tutuyor. O yüzden fark edeceksiniz ki, araçların limitleri daha yüksek. Karşılaştırma olarak ancak aynı yerde test ettikleri başka arabalarla sağlıklı olur. Km77 ile falan değil yani.
Doğru bir noktaya değinmişsiniz. Km77'nin bile asfaltı yenliemesi sonrası test sonuçları inanılmaz farklı çıkıyordu. Benim bu videolarda beğendiğim kriter aracın espsinin hızı inanılmaz ölçüde öldürmeden biraz arkanın oynanmasına imkan tanıması ve önünde bu sırada tutunmayı korumasıydı. Tabi daha güvenli bir şekilde yavaşlatıp aracı daha stabil bir çizgiye oturtan bir araç kimileri tarafından daha başarılı da görülebilir.
 
Son düzenleme:
Ben açıkçası i10'unda i20'ninde testte sergiledikleri karakterleri başarılı buldum. Sürüşü keyifli makineler gibi duruyorlar.
+1
i10'u kullanmadım ama yeni i20'yi kullandım. Direksiyon yeni nesil elektrikli direksiyon, tam ölü olmasa da vasat geri bildirimleri var. Ama yol tutuşu hakikaten falsosuz kusursuz hissettirdi bana. Bir önceki kasası, ağırlığını biraz hissettiriyordu tepkilerde ama bu öyle de değil, bayağı başarılı buldum. Hissettiklerime paralel şekilde testlerde de çok dinamik tepkiler veriyor. Ama maalesef fiyatları, iç mekanının hissettirdiğinin çok üstünde ¯\_(ツ)_/¯
 
Doğrudur. Fakat bir ufak eklemem var.

Önceki testleri yaptıkları otopark, istanbulpark'ın arkasındaki otopark. Orada etkinlikler, motosiklet eğitimi vs veriliyor. Oranın asfaltı, normal yol asfaltı değil. Acayip tutuyor. O yüzden fark edeceksiniz ki, araçların limitleri daha yüksek. Karşılaştırma olarak ancak aynı yerde test ettikleri başka arabalarla sağlıklı olur. Km77 ile falan değil yani.
+ olarak kullandıkları koni aralıkları daha geniş km77'den. O yüzden sonuçların km77 ile alakası yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara
Helal be Dacia'ya. Leylek gibi arabayı takla attırmamayı, tekerlerini havaya kaldırtmamayı başarmış. Özellikle EV modellerin bu testte nasıl çakıldıklarını düşününce testteki hızına şapka çıkartılır... Tamam bolca kontra filan verdiriyor, çok rijit duruşu da yok ama başarılı mı? Evet başarılı.