KAPALI Golf 7 Satılıp Mazda 3 Benzinli Alınır Mı?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Mondeo konforu ve yalıtımı iyi olan bir araba, 5.20i'den inip mondeo'ya bindiğimde ne konforu ne yalıtımı bana eğreti gelmemişti. Zaten testte de üst segment araçlarla yarışır seviyede olduğunu söylüyorlar. Mondeo iyi lastiklerle çok güzel viraj yapar, eski kasanın şasisi kullanılıyor ne de olsa. Ama ondan daha sportif karakter sunan araçlar var misal passat.
Konfor ve yalıtım arayana mondeo ilaç gibi gelir. Arkada itiş, sportif sürüş falan isteyen olursa bmw 1 alır ama benim o civarda param olsa d segment alırım.
Ayrıca viraj limitleri konusunda passat, 1 serisini 2'ye katlar bunu da söylemeden edemedim.

D segmentine geçilecekse Mondeo mu Passat mı alınır panpa?
Ya yemin ediyorum C segmenti arabalar 2 sene öncesinin D segmenti parasına satılıyor şuan şaka gibi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
eskisi EUCD diye biliyorum sanırım farklı bir versiyonu ama birebir aynı değil.
Yeni versiyonu CD4 diye geçiyor ama şasi tamamen farklı değil, şasi için kullanılan materyaller farklılaştırılmış bir de direnci eski kasanın şasesine göre arttırılmış. Bu platformu yeni diye adlandırmışlar değişikliklerinden ötürü fakat bildiğim kadarıyla bambaşka bir mühendislik ve sürüş kabiliyeti ile üretilmemiş. Eski neslin izlerini hala taşıyor.
 
D segmentine geçilecekse Mondeo mu Passat mı alınır panpa?
Ya yemin ediyorum C segmenti arabalar 2 sene öncesinin D segmenti parasına satılıyor şuan şaka gibi.
Daha sportif sürüş isteyen passat almalı, konfor isteyen mondeo almalı. Eskiden durum böyle değildi ama son kasalarla birlikte iki araç da değişim geçirdi. Tamamen ihtiyaç ve beklenti meselesi, ikisi de konfor ve yol tutuş isteklerini karşılıyor ama birinin sürüş zevki kuvvetlendirilmiş ( passatın), diğerinin ise konforu kuvvetlendirilmiş ( mondeonun)
 
Yeni versiyonu CD4 diye geçiyor ama şasi tamamen farklı değil, şasi için kullanılan materyaller farklılaştırılmış bir de direnci eski kasanın şasesine göre arttırılmış. Bu platformu yeni diye adlandırmışlar değişikliklerinden ötürü fakat bildiğim kadarıyla bambaşka bir mühendislik ve sürüş kabiliyeti ile üretilmemiş. Eski neslin izlerini hala taşıyor.
Bir çok tester sürüş yetenekleri kaybettiğini söylüyor :(
 
Bir çok tester sürüş yetenekleri kaybettiğini söylüyor :(
O maalesef direksiyon sisteminin ve süspsansiyon sisteminin ayarlamasıyla alakalı. Misal focus'dan inip mondeo'ya bindiğinde iki araç da epas sistemini kullanıyor olmasına rağmen aynı keskinlik ve direktlikte tepkiler vermiyor. Mondeo'nun tepkileri törpülenmiş daha sakin sürüşler için, tabii süspansiyon ayarları da konfor odaklı yapılmış. Viraj limitleri düşük değil ama eğlence unsurları elinden alınmış.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TheAMG56
Benim okuduğum bazı açıklama ve röportajlarda Ford'un, One Ford stratejisi doğrultusunda segmentlerdeki araçlarında değişikliğe gideceği yönündeydi. Misal focus ve fiesta'nın eğlenceli sürüş özelliklerini arttırmaya yönelik bir üterim yapılacağını, mondeo'nun ise d segment doğrultusunda konforlu ve sakin sürüşlere yönelik oluşturulacağını yazıyordu. Eğlence unsurunu d segmentten almışlar.
 
bu arada yabancı kaynaklar mazdanın eskisi kadar sağlam olmadığını söylüyor. geri dönüşüme açık parçalar kullandığı için ve çevrecilik uğruna bazı kimyasallardan feragat ettiği için paslanmaya bağlı aşınma ve bozulma çok oluyormuş. ayrıca motorda yüksek sıkıştırma oranından arızaya daha meyilliymiş. zaten arıza oranı artmış. tabi bunu ben söylemiyorum internette gördüklerim doğrulunu bilemem. ama doğru olma ihtimali var toyotanında frenleri kötüdür diğer araçlara göre çünkü kansere neden olan bir kimyasal kullanmıyor oda fren mesafesini etkiliyormuş.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...