Merhabalar, ceratec'in nasıl bir etkisi sonucu böyle bir sorun yaşadığınızı öngörüyorsunuz? Babamın Corsa'ya aldığım zaman LM 4200 5w30 kullanmıştım ve memnunum. Bu yıl bakımda 3 lt LM 4200 üzerine 200 ml ceratec kullanmayı düşünüyordum onun üzerine postu görünce sormak istedim. (Dipnot araç 132.000 km'de dizel)
Merhaba, dozajlama konusunda sorun olduğunu düşünüyorum, normal şartlarda ben de Cera Tec in zarar vermeyeceği düşüncesindeyim zira çok arabaya tavsiye ettim ve kullandım.

Ben 3,5 litrelik motor yağına 300ml döktüm, bu noktada seramik bazının zaten motor içinde tutunacağını düşünerek sorun olmayacağı kanaatini getirdim. 300ml Cera Tec 5 litrelik motor yağına yetiyor, ancak 3,5 litreye 300 ml fazla mı geldi açıkçası bu soru bana mantıklı geldi.

Onun haricinde yağ modeli değiştirmiştim, bu bakımda Special Tec AA 5W-30 yağa geçmiştim önceki yağımda kendinden Molygen katkısı olduğu için Cera Tec uygulanamıyordu. Yağ farkından olacağını sanmıyorum ama o da ihtimal dahilinde elbette. Şu anlık bir sorun görünmüyor, ışık 2-3 saniye içinde sönüyor.
 
Merhaba, dozajlama konusunda sorun olduğunu düşünüyorum, normal şartlarda ben de Cera Tec in zarar vermeyeceği düşüncesindeyim zira çok arabaya tavsiye ettim ve kullandım.

Ben 3,5 litrelik motor yağına 300ml döktüm, bu noktada seramik bazının zaten motor içinde tutunacağını düşünerek sorun olmayacağı kanaatini getirdim. 300ml Cera Tec 5 litrelik motor yağına yetiyor, ancak 3,5 litreye 300 ml fazla mı geldi açıkçası bu soru bana mantıklı geldi.

Onun haricinde yağ modeli değiştirmiştim, bu bakımda Special Tec AA 5W-30 yağa geçmiştim önceki yağımda kendinden Molygen katkısı olduğu için Cera Tec uygulanamıyordu. Yağ farkından olacağını sanmıyorum ama o da ihtimal dahilinde elbette. Şu anlık bir sorun görünmüyor, ışık 2-3 saniye içinde sönüyor.
Anladım en mantıklısı denemek olacak sanırım. Çevremde deneyenlerin hepsi memnuni tabi psikolojik etkisi de olabilir :) Corsa 3.2 lt alıyor, 1'er lt den 3 lt lik yağ 200 ml ceratec deneyeceğim sanırım. Matematiğe göre 180 ml olması gerekiyor ama 20 ml fazlanın bir zarar getirmeyeceği kanısındayım, teşekkürler bilgileriniz için
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Herkese merhaba arkadaşlar, yine bir durum güncellemesiyle birlikteyiz :)

Son güncellemeden bu yana, özellikle düşük yağ basıncı sorunu yaşamam üzere vakit geçirmeden yağ ve filtremi tazeledim.

Ekli dosyayı görüntüle 48073
Bu soruna sebebiyet veren şeyin Cera Tec olduğunu düşünüyorum. Öte yandan bulunabilirliği daha az olan bir yağa geçmiştim katkısız ve uygun olması amacıyla lakin Special Tec AA çok getirilen bir seri olmadığı için 150 bin bakımı sonrası Molygen’e geri döneceğim.
Bu bakımda işi şansa bırakmayıp yağı bizzat nokta atışı 3,2l dolduran @Testarossa dostuma teşekkürü borç bilirim hatatat

Ekli dosyayı görüntüle 48074

Aynı zamanda dur kalklarda vuruntuya ve sese neden olmasından dolayı şanzıman alt takozunu da değiştirdim.

Ekli dosyayı görüntüle 48072

Yağ bakımı sonrası LPG sorunları için taktırdığım bayiiye gittim. Uzun zamandır anlık benzine atıp gaza geçme, şamandıranın gazı erken kesmesi ve sesli çalışması, sistemin motor sıcakken 2-3 dk gecikmeli açılması gibi problemler yaşadım

Ekli dosyayı görüntüle 48080

Bilgisayar bağlandı, yol testine çıkıldı.

Ekli dosyayı görüntüle 48082

Donör bir beyin ile denendi.

Ekli dosyayı görüntüle 48081

En sonunda tam giderken yolda bir anda LPG sistemi tamamen kapandı. O şekilde gittiğimde sorunu buldular, anlık benzine atma, elektrik kesme ve geç açılma gibi problemleri yapan şey aracın benzin enjektör soketi çıktı.

Ekli dosyayı görüntüle 48084

100 TL yeni bir soket alarak sorunu çözdük.

Ekli dosyayı görüntüle 48083

LPG şamandırası yine erken kesme, sesli ve yavaş dolum ve gösterge sapması nedeniyle 3. ye değişti. İlk şamandıra Atiker’di, ikincisi Cangas’tı, @Testarossa ile istişare sonucu Atiker’e tekrar bir şans vermek adına yine Atiker olmasını istedim :D

İlk defa tamamen sessiz bir şekilde yakıt aldım, tamamen boş 52 litrelik tankın 46 litresini doldurabildik.

Bunların yanı sıra, kışa hazırlık amacıyla rutin yıkamaya ek olarak demir tozu-kil-m700 tiner temizliği yaparak boyayı wax’a hazır hale getirdik.

Ekli dosyayı görüntüle 48085

Ekli dosyayı görüntüle 48086


Motor temizliği yapıldı

Ekli dosyayı görüntüle 48075


Wax olarak @Basri Amca dostumun Jayswax Ceramic ürününü tercih ettim.


Ekli dosyayı görüntüle 48077

Ekli dosyayı görüntüle 48079

Yağmurda silecek çalıştırmaya gerek kalmasın diye ön ve arka cama Glaco uyguladım, ilk uyguladığımda memnun kalmamıştım umarım bu sefer memnun eder

Ekli dosyayı görüntüle 48078

Baştan sona yıkamanın ve özellikle kil temizliğinin tamamında büyük emeği olan @Bedirhan müdürüme ve wax kısmında yardımları/malzeme tedariği için @Basri Amca dostuma teşekkürü borç bilirim, araba sayelerinde olabilecek en prime dönemlerini yaşıyor.
LPG konusunda gerçekten şansızlık yaşamışsınız. Şeytan kulağına kurşun benim araçta era 1.6 aynı sistem var yaklaşık 5 sene 65 bin km'dir hiç sorun çıkarmadı. Aracınıza gerçekten çok güzel bakıyorsunuz, güzel günlerde kullanın :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
LPG konusunda gerçekten şansızlık yaşamışsınız. Şeytan kulağına kurşun benim araçta era 1.6 aynı sistem var yaklaşık 5 sene 65 bin km'dir hiç sorun çıkarmadı. Aracınıza gerçekten çok güzel bakıyorsunuz, güzel günlerde kullanın :)

Taksilerin çoğu Atiker-BRC takıyor onlar da sorunsuz 200-300 bin km katediyorlar fakat şans işte, geldi beni buldu Prins taktırmama rağmen. Bir masrafım olmadı da, gerçekten vakit kaybı. O gün dua ettim burada bozulsun da bu iş bugün hallolsun diye, ilk sapakta sistem tümden gitti :D Bu kitten sorunsuz 150-200 bin km bekliyorum. İyi dilekleriniz için çok teşekkürler :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: cerberra
Selam arkadaşlar, arabaya bazı ufak tefek eklemeler, alışverişler yaptım hedef Prime paket :D

Geçen ay lastikçilerin fahiş fiyatları ve sadece takması olduğu için kışlıkları kendim taktım.

IMG_1902.jpeg

IMG_1906.jpeg


Bununla birlikte bonus olarak bütün bijonları tek tek 105 nm olacak şekilde torkladım.

IMG_1910.jpeg


@Basri Amca ’nın ince el emeğiyle artık bütün saklama gözleri ve torpidoyu kadife kapladık, bununla birlikte sadece intiba yükselmedi aynı zamanda sesler de oldukça azaldı.

IMG_1938.jpeg


IMG_1941.jpeg


IMG_1940.jpeg


IMG_1939.jpeg


Beni en çok heyecanlandıran güncellemelerden biri olan kapı üstü tweeterlarını orijinal olarak getirttim ve soket sokete taktık.

IMG_1948.jpeg


IMG_1945.jpeg


4 tane mid hoparlörden sonra önlere tiz gelmesi gerçekten ses kalitesini epey yükseltti. Prime pakette standart gelen ancak Mode Plus’ta olmayan bir donanım olduğu için ara kabloyla ekstra hiçbir işlem gerektirmeden takılabiliyor.

Öncesi

IMG_2026.jpeg


Sonrası

IMG_2080.jpeg


Bununla beraber hazır kapı açılmışken bir de otomatik cam kaldırma modülümüz olmasın mı dedim ve onu da bağlantılarını yaparak soket sokete olacak şekilde taktım.

52E84336-D6FE-4873-8CEF-A690DF06E929.jpeg


Soket sokete olduğu için takması pek zorlamadı, ancak kapı kilidi ve elektriğini manuel almak zorundasınız. Güzelce yalıtımlayıp kapı içinde de uygun bir yere montajını yaptım, artık camlar açık kaldıysa aracı kilitledikten sonra tüm camlar otomatik olarak kapanıyor. Hyundai’nin bir ayıbını daha örtmüş olduk.
IMG_2389.jpeg


Sıra bakım stoğunu güncellemeye geldi, daha önceden aldığım parçalara ek uzun süredir 60 bin yapmış olduğum disk ve balata setimde hiç memnun kalmadığım için diskler çok kötü durumda olmasa da @Testarossa ile birlikte 2 set disklerimizi de balatalarla birlikte 150 bin ağır bakımına hazırladık. Ek olarak bulmuşken de birkaç ıvır zıvırla karbonlu polen filtresini aldım.

IMG_2153.jpeg


IMG_2150.jpeg


Mevcut stokları güncel tutuyoruz, buna ek olarak @Testarossa dostumun hediyesiyle K&N filtre temizleme kitini de stoğa dahil ettik.

IMG_2159.jpeg


IMG_2278.jpeg



Son olarak, bu hafta muayene sürecini de sorunsuz tamamlayıp LPG’yi ruhsata işlettim

IMG_2309.jpeg


Gelecek güncellemelerde görüşmek üzere :)
 
Selam arkadaşlar, arabaya bazı ufak tefek eklemeler, alışverişler yaptım hedef Prime paket :D

Geçen ay lastikçilerin fahiş fiyatları ve sadece takması olduğu için kışlıkları kendim taktım.

Ekli dosyayı görüntüle 48757
Ekli dosyayı görüntüle 48758

Bununla birlikte bonus olarak bütün bijonları tek tek 105 nm olacak şekilde torkladım.

Ekli dosyayı görüntüle 48759

@Basri Amca ’nın ince el emeğiyle artık bütün saklama gözleri ve torpidoyu kadife kapladık, bununla birlikte sadece intiba yükselmedi aynı zamanda sesler de oldukça azaldı.

Ekli dosyayı görüntüle 48760

Ekli dosyayı görüntüle 48761

Ekli dosyayı görüntüle 48762

Ekli dosyayı görüntüle 48763

Beni en çok heyecanlandıran güncellemelerden biri olan kapı üstü tweeterlarını orijinal olarak getirttim ve soket sokete taktık.

Ekli dosyayı görüntüle 48764

Ekli dosyayı görüntüle 48765

4 tane mid hoparlörden sonra önlere tiz gelmesi gerçekten ses kalitesini epey yükseltti. Prime pakette standart gelen ancak Mode Plus’ta olmayan bir donanım olduğu için ara kabloyla ekstra hiçbir işlem gerektirmeden takılabiliyor.

Öncesi

Ekli dosyayı görüntüle 48766

Sonrası

Ekli dosyayı görüntüle 48767

Bununla beraber hazır kapı açılmışken bir de otomatik cam kaldırma modülümüz olmasın mı dedim ve onu da bağlantılarını yaparak soket sokete olacak şekilde taktım.

Ekli dosyayı görüntüle 48775

Soket sokete olduğu için takması pek zorlamadı, ancak kapı kilidi ve elektriğini manuel almak zorundasınız. Güzelce yalıtımlayıp kapı içinde de uygun bir yere montajını yaptım, artık camlar açık kaldıysa aracı kilitledikten sonra tüm camlar otomatik olarak kapanıyor. Hyundai’nin bir ayıbını daha örtmüş olduk.
Ekli dosyayı görüntüle 48776

Sıra bakım stoğunu güncellemeye geldi, daha önceden aldığım parçalara ek uzun süredir 60 bin yapmış olduğum disk ve balata setimde hiç memnun kalmadığım için diskler çok kötü durumda olmasa da @Testarossa ile birlikte 2 set disklerimizi de balatalarla birlikte 150 bin ağır bakımına hazırladık. Ek olarak bulmuşken de birkaç ıvır zıvırla karbonlu polen filtresini aldım.

Ekli dosyayı görüntüle 48770

Ekli dosyayı görüntüle 48769

Mevcut stokları güncel tutuyoruz, buna ek olarak @Testarossa dostumun hediyesiyle K&N filtre temizleme kitini de stoğa dahil ettik.

Ekli dosyayı görüntüle 48771

Ekli dosyayı görüntüle 48772


Son olarak, bu hafta muayene sürecini de sorunsuz tamamlayıp LPG’yi ruhsata işlettim

Ekli dosyayı görüntüle 48773

Gelecek güncellemelerde görüşmek üzere :)
Aracınıza gerçekten özenle bakıyorsunuz.Elinize sağlık.👏
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Selam arkadaşlar, arabaya bazı ufak tefek eklemeler, alışverişler yaptım hedef Prime paket :D

Geçen ay lastikçilerin fahiş fiyatları ve sadece takması olduğu için kışlıkları kendim taktım.

Ekli dosyayı görüntüle 48757
Ekli dosyayı görüntüle 48758

Bununla birlikte bonus olarak bütün bijonları tek tek 105 nm olacak şekilde torkladım.

Ekli dosyayı görüntüle 48759

@Basri Amca ’nın ince el emeğiyle artık bütün saklama gözleri ve torpidoyu kadife kapladık, bununla birlikte sadece intiba yükselmedi aynı zamanda sesler de oldukça azaldı.

Ekli dosyayı görüntüle 48760

Ekli dosyayı görüntüle 48761

Ekli dosyayı görüntüle 48762

Ekli dosyayı görüntüle 48763

Beni en çok heyecanlandıran güncellemelerden biri olan kapı üstü tweeterlarını orijinal olarak getirttim ve soket sokete taktık.

Ekli dosyayı görüntüle 48764

Ekli dosyayı görüntüle 48765

4 tane mid hoparlörden sonra önlere tiz gelmesi gerçekten ses kalitesini epey yükseltti. Prime pakette standart gelen ancak Mode Plus’ta olmayan bir donanım olduğu için ara kabloyla ekstra hiçbir işlem gerektirmeden takılabiliyor.

Öncesi

Ekli dosyayı görüntüle 48766

Sonrası

Ekli dosyayı görüntüle 48767

Bununla beraber hazır kapı açılmışken bir de otomatik cam kaldırma modülümüz olmasın mı dedim ve onu da bağlantılarını yaparak soket sokete olacak şekilde taktım.

Ekli dosyayı görüntüle 48775

Soket sokete olduğu için takması pek zorlamadı, ancak kapı kilidi ve elektriğini manuel almak zorundasınız. Güzelce yalıtımlayıp kapı içinde de uygun bir yere montajını yaptım, artık camlar açık kaldıysa aracı kilitledikten sonra tüm camlar otomatik olarak kapanıyor. Hyundai’nin bir ayıbını daha örtmüş olduk.
Ekli dosyayı görüntüle 48776

Sıra bakım stoğunu güncellemeye geldi, daha önceden aldığım parçalara ek uzun süredir 60 bin yapmış olduğum disk ve balata setimde hiç memnun kalmadığım için diskler çok kötü durumda olmasa da @Testarossa ile birlikte 2 set disklerimizi de balatalarla birlikte 150 bin ağır bakımına hazırladık. Ek olarak bulmuşken de birkaç ıvır zıvırla karbonlu polen filtresini aldım.

Ekli dosyayı görüntüle 48770

Ekli dosyayı görüntüle 48769

Mevcut stokları güncel tutuyoruz, buna ek olarak @Testarossa dostumun hediyesiyle K&N filtre temizleme kitini de stoğa dahil ettik.

Ekli dosyayı görüntüle 48771

Ekli dosyayı görüntüle 48772


Son olarak, bu hafta muayene sürecini de sorunsuz tamamlayıp LPG’yi ruhsata işlettim

Ekli dosyayı görüntüle 48773

Gelecek güncellemelerde görüşmek üzere :)
Araba da şaşırmıştır bu kadar elinin yüzünün toplanmasına :d
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Aracınıza gerçekten özenle bakıyorsunuz.Elinize sağlık.👏

Çok teşekkür ederim, elimdekinin kıymetini bilerek mümkün olduğunca orijinal ve günümüze uygun, sorunsuz tutmaya çalışıyorum. O da beni sorunsuzca taşıyor, bu devirde bu çok kıymetli özellikle 11 yaşında bir araba için :)

En bakımlı funday olma konusunda iddialıyız maşallahı var arabanın.

Ben çok farketmez diyerek söktüm taktım hoparlörleri ama gerçekten farketti.
Kaplamalar çok iyi oldu, gerçekten sesi kesmesi falan epey iyi.

Sırada bir şey daha var ama senin haberin yok 🙃

Araçta hepimizin emeği var ve bu şekilde kaldığı için çok mutluyum, eline sağlık dostum. Hoparlörler gerçek anlamda ses kalitesini değiştirdiler zaten bekliyorduk bunu, bu devirde kabul edilecek bir şey değil. Some low budget car problems.. Bu arada haberim olmayan şeyi merakla bekliyorum :D

Araba da şaşırmıştır bu kadar elinin yüzünün toplanmasına :d


Şimdilerde bir şey yok önemli olan 300 bine geldiğinde de bu halini devam ettirebilmesi :D O kadar görür müyüm bilemem ancak 200 binlerde de bu hali devam etsin isterim, biz kendisinden razıyız :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: cerberra ve bt
Selam arkadaşlar, arabayı opsiyonlama konusunda koşar adım devam ediyoruz :)

Araç, dünya çapında yaşanmış bir olaydan dolayı geri çağırma kapsamına girmişti, ivedilikle sigortaları değiştirtmek üzere yetkili servise gittim. Normalde ABS/ESP beyni yekpare bir sigortayken, artık güvenlik amacıyla çoğul sigortaya dönmüşler.

Öncesi

IMG_2892.jpeg


Sonrası

IMG_2897.jpeg


Arabanın orijinal multimedyasının TV kiti hediye olarak gelmişti, bunun montajını yaptım. Öncelikle TV Box’u teybin arkasında uygun bir yere konumlandırdım.

IMG_3027.jpeg


Daha sonra en zor kısmı olan anten bağlama kısmına geçtim. Anteni aracın arka camına konumlandırmak için bütün tavan döşemesini ve fitilleri kaldırıp tesisatı geçirdim.

IMG_3023.jpeg


Sıra sigorta paneline geldi, TV antenini araç şasesine bağlayıp + ucunu sigortadan elektrik alma aparatıyla sigortaya bağladım

IMG_3016.jpeg


Sigorta panelinde 5 adet 10 ve 15 amperlik Spare hattı yani elektrik alabilmeniz için boş bırakılan özel yerler var, buradan hiçbir tesisata ek yapmadan bu sigortalardan elektriği aldım.

IMG_3022.jpeg


IMG_3025.jpeg

TV’miz daha anten konumlandırması tam bitmemişken bile bu şekilde yayın almaya başladı hatatat

IMG_3046.jpeg


Tabii ki bu fonksiyon el frenini indirince otomatik olarak kapanıyordu, güzel bir güvenlik önlemi ancak sürekli el freninin çekili olmasını gerektirdiği için teybin el freninden tetik alan kablosunu bulup, düz mantık düşünerek aracın şasisine bağlı bir noktasına sabitledim ve bingo, güvenli sürüş kriterinin içinden geçerek her şartta video oynatmasını sağladık :D

IMG_3028.jpeg



Aynı zamanda elim değmişken sigortadan harici çakmaklık çıkışı aldım, bu sayede ayak aydınlatmaları ve kameranın elektriği hem gizlenmiş oldu, hem de sigorta konumunu değiştirerek istediğim zaman 7/24 kayıt yapabilmesini sağlayabildim.

IMG_3026.jpeg

Üstelik buradaki kalabalıkta tamamen gitmiş oldu

IMG_3052.jpeg


Keyfii kısım harici bir gereksinim olan otomatik kararan dikiz aynasını almaya niyetlendim, başta nasıl cama sabitleyeceğimi düşünürken oraya cuk diye oturduğunu görünce epey rahatladım

IMG_3045.jpeg


İçinden çıkan kanalla Kablo kalabalığını elimden geldiğince gizledim

IMG_3050.jpeg


Ayna gece sürüşlerinde beni epey rahat ettirdi, arka cam filmi ışığı süzse de, onun süzemediğini otomatik olarak ayna filtreliyor.
 
Son düzenleme:
Selamlar, 150 bin bakımını yapmak için 150 bini bekleyemedim. Artan işçilik maliyetleri ve en önemlisi, kendim yapınca içime daha çok sineceği için 148 binde atölyenin ilk müsaitliğini yakaladığım anda kolları sıvadık. Bu bakımda normal periyodik bakıma ek olarak şanzıman yağ ve filtresi, külbütör ve triger kapak contaları ve bujileri değiştirdik, kelebeğini temizledik.

İlk olarak işe motor yağını değiştirmekle başlıyoruz, eski yağa flush katarak 15 dakika çalıştırdım,

IMG_3645.jpeg


Bu aşamadan sonra hazır elimizde yağ varken ticari yağı Castrol Vectron 10W-40 ile 30 dakika çalıştırarak bütün motorun durulanmasını sağladım,

IMG_3653.jpeg

IMG_3656.jpeg


Tekrardan yağ filtremizi yağ ile doldurup contasını yağlayıp el kuvvetiyle sıkıp Molygen 5W-30'a geri dönüyoruz

44428dd9-3d96-4a56-b438-decdf8f0c58a.jpeg



Şanzıman yağ değişiminin videosu aşağıda,


Külbütör kapak contasını, yaşı gereği hafif yağ terletmeleri yaptığı için söküyoruz. Egzantrik konum sensörü, değişken subap zamanlama sensörü, pcv havalandırma borusunu söküp kapağı alıyoruz

5f3200b6-64cc-474c-91c4-505b3e80f44f.jpeg


İlk manzara, kaçıran yerlerdeki contalar artık eridiği için kendini belli ediyor. Bütün eski conta kalıntılarını kazıyarak zemini hazırlıyoruz

IMG_3683.jpeg


6d431360-471e-42e0-b935-a8a42a9cc022.jpeg



Yaklaşık 45 bin km sonra çıkardığım nikel buji bu şekildeydi, bir şikayetim yoktu ama motorun stabilitesi değişimden sonra farkedilir arttı

IMG_3689.jpeg


Yeni bujilerin yuva içinin temizliğini yapıp buji gresi sürüp torklayıp takıyoruz
IMG_3692.jpeg


IMG_3691.jpeg


Yeni Mobis orijinal külbütör kapak contamızı takmadan önce külbütörü balata spreyiyle temizliyoruz
IMG_3687.jpeg


Yeni conta takılı hali, fabrikanın yaptığı gibi contanın kıvrım yerlerini sıvı contayla destekleyip kürleştikten sonra 12nm ile torklayıp kapatıyoruz

IMG_3695.jpeg


IMG_3698.jpeg


Bonus olarak boğaz kelebeğini iç dış güzelce temizliyoruz

IMG_3706.jpeg


Ve nihayet K&N kutuya giriyor :)

IMG_3722.jpeg


Alt takımdaki burçları da gresledikten sonra bakım işlemi bitiyoruz.

Gelelim kozmetiğe,

Uzun zamandır iyi bir lastiğe geçebilmek ve görünüşte bir farklılık kazandırmak için i20 jantı bakıyordum, baktığım jantlar Elite paketin 16 jantıydı. Offset ve inç olarak çok kısıtlı jantların benim aracıma uyduğunu bildiğim için tam 17 jantlardan vazgeçtiğim esnada önüme i20 active'in orijinal 17 jantları düştü. Aylar süren matematik hesapları, sürter mi sürtmez mi, dışarıya taşar mı taşmaz mı hesaplarından sonra tek atımlık kurşun misali alabileceğim en iyi lastiği alarak riski göze aldım. Bu jantlar 17 inçler arasında offseti 50 ve 6.5 inç olmasından dolayı tam aradığım ve sürtme yapmadan kullanabileceğim tek janttı ve tam tahmin ettiğim gibi arabanın üzerine cuk diye oturdu.

Lastikler 49. hafta 2024 üretimi 205/45/17 88Y XL Asymmetric 6, PC7 ile arasında çok kalsam da hep merak ettiğim ve 5. neslini oldukça beğendiğim bir lastikti. Yorum yapmak için erken, ancak şimdiden söylemek gerekirse tutuş 10 kat arttı :D Konfor konusu ise beni oldukça şaşırttı zira XL olmasına rağmen 16 inç Primacy 4 varmışcasına bir konfor sunuyor ki beni epey memnun etti. Negatif yan olarak tabii ki aracı daha hantallaştırdı ve tüketimi bir miktar arttırdı, ancak buna değer gibi duruyor.

Taktırdıktan hemen sonra rot ayarını da yaptırdım, 2.5 yılın ardından neredeyse hiç bozulmamış.

IMG_3993.jpeg

IMG_3994.jpeg




IMG_4013.jpeg



IMG_4015.jpeg


IMG_3990.jpeg


Sonraki haftalarda V kayışı, antifriz, 4 disk 4 balata ve hidrolik değişimi yapacağım.
 
Son düzenleme:
Selamlar, 150 bin bakımını yapmak için 150 bini bekleyemedim. Artan işçilik maliyetleri ve en önemlisi, kendim yapınca içime daha çok sineceği için 148 binde atölyenin ilk müsaitliğini yakaladığım anda kolları sıvadık. Bu bakımda normal periyodik bakıma ek olarak şanzıman yağ ve filtresi, külbütör ve triger kapak contaları ve bujileri değiştirdik, kelebeğini temizledik.

İlk olarak işe motor yağını değiştirmekle başlıyoruz, eski yağa flush katarak 15 dakika çalıştırdım,

Ekli dosyayı görüntüle 50290

Bu aşamadan sonra hazır elimizde yağ varken ticari yağı Castrol Vectron 10W-40 ile 30 dakika çalıştırarak bütün motorun durulanmasını sağladım,

Ekli dosyayı görüntüle 50304
Ekli dosyayı görüntüle 50303

Tekrardan yağ filtremizi yağ ile doldurup contasını yağlayıp el kuvvetiyle sıkıp Molygen 5W-30'a geri dönüyoruz

Ekli dosyayı görüntüle 50291


Şanzıman yağ değişiminin videosu aşağıda,


Külbütör kapak contasını, yaşı gereği hafif yağ terletmeleri yaptığı için söküyoruz.

Bobin tesisatı

Ekli dosyayı görüntüle 50294

Temizledik,

Ekli dosyayı görüntüle 50305

Ekli dosyayı görüntüle 50293

Egzantrik konum sensörü, değişken subap zamanlama sensörü, pcv havalandırma borusunu söküp kapağı alıyoruz

Ekli dosyayı görüntüle 50293

İlk manzara, kaçıran yerlerdeki contalar artık eridiği için kendini belli ediyor. Bütün eski conta kalıntılarını kazıyarak zemini hazırlıyoruz

Ekli dosyayı görüntüle 50300

Ekli dosyayı görüntüle 50292


Yaklaşık 45 bin km sonra çıkardığım nikel buji bu şekildeydi, bir şikayetim yoktu ama motorun stabilitesi değişimden sonra farkedilir arttı

Ekli dosyayı görüntüle 50298

Yeni bujilerin yuva içinin temizliğini yapıp buji gresi sürüp torklayıp takıyoruz
Ekli dosyayı görüntüle 50296

Ekli dosyayı görüntüle 50297

Yeni Mobis orijinal külbütör kapak contamızı takmadan önce külbütörü balata spreyiyle temizliyoruz
Ekli dosyayı görüntüle 50299

Yeni conta takılı hali, fabrikanın yaptığı gibi contanın kıvrım yerlerini sıvı contayla destekleyip kürleştikten sonra 12nm ile torklayıp kapatıyoruz

Ekli dosyayı görüntüle 50295

Ekli dosyayı görüntüle 50306

Bonus olarak boğaz kelebeğini iç dış güzelce temizliyoruz

Ekli dosyayı görüntüle 50307

Ve nihayet K&N kutuya giriyor :)

Ekli dosyayı görüntüle 50308

Alt takımdaki burçları da gresledikten sonra bakım işlemi bitiyoruz.

Gelelim kozmetiğe,

Uzun zamandır iyi bir lastiğe geçebilmek ve görünüşte bir farklılık kazandırmak için i20 jantı bakıyordum, baktığım jantlar Elite paketin 16 jantıydı. Offset ve inç olarak çok kısıtlı jantların benim aracıma uyduğunu bildiğim için tam 17 jantlardan vazgeçtiğim esnada önüme i20 active'in orijinal 17 jantları düştü. Aylar süren matematik hesapları, sürter mi sürtmez mi, dışarıya taşar mı taşmaz mı hesaplarından sonra tek atımlık kurşun misali alabileceğim en iyi lastiği alarak riski göze aldım. Bu jantlar 17 inçler arasında offseti 50 ve 6.5 inç olmasından dolayı tam aradığım ve sürtme yapmadan kullanabileceğim tek janttı ve tam tahmin ettiğim gibi arabanın üzerine cuk diye oturdu.

Lastikler 49. hafta 2024 üretimi 205/45/17 88Y XL Asymmetric 6, PC7 ile arasında çok kalsam da hep merak ettiğim ve 5. neslini oldukça beğendiğim bir lastikti. Yorum yapmak için erken, ancak şimdiden söylemek gerekirse tutuş 10 kat arttı :D Konfor konusu ise beni oldukça şaşırttı zira XL olmasına rağmen 16 inç Primacy 4 varmışcasına bir konfor sunuyor ki beni epey memnun etti. Negatif yan olarak tabii ki aracı daha hantallaştırdı ve tüketimi bir miktar arttırdı, ancak buna değer gibi duruyor.

Ekli dosyayı görüntüle 50310

Ekli dosyayı görüntüle 50311


Ekli dosyayı görüntüle 50312


Sonraki haftalarda V kayışı, antifriz, 4 disk 4 balata ve hidrolik değişimi yapacağım.
Teaser niteliğinde bi ince test yaptım, boncuk boncuk
Yol tutuş fazlaca artmış, konfor hiç fena değil
Güle güle kazasız belasız kullan inşallah..
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Selamlar, 150 bin bakımını yapmak için 150 bini bekleyemedim. Artan işçilik maliyetleri ve en önemlisi, kendim yapınca içime daha çok sineceği için 148 binde atölyenin ilk müsaitliğini yakaladığım anda kolları sıvadık. Bu bakımda normal periyodik bakıma ek olarak şanzıman yağ ve filtresi, külbütör ve triger kapak contaları ve bujileri değiştirdik, kelebeğini temizledik.

İlk olarak işe motor yağını değiştirmekle başlıyoruz, eski yağa flush katarak 15 dakika çalıştırdım,

Ekli dosyayı görüntüle 50290

Bu aşamadan sonra hazır elimizde yağ varken ticari yağı Castrol Vectron 10W-40 ile 30 dakika çalıştırarak bütün motorun durulanmasını sağladım,

Ekli dosyayı görüntüle 50304
Ekli dosyayı görüntüle 50303

Tekrardan yağ filtremizi yağ ile doldurup contasını yağlayıp el kuvvetiyle sıkıp Molygen 5W-30'a geri dönüyoruz

Ekli dosyayı görüntüle 50291


Şanzıman yağ değişiminin videosu aşağıda,


Külbütör kapak contasını, yaşı gereği hafif yağ terletmeleri yaptığı için söküyoruz. Egzantrik konum sensörü, değişken subap zamanlama sensörü, pcv havalandırma borusunu söküp kapağı alıyoruz

Ekli dosyayı görüntüle 50293

İlk manzara, kaçıran yerlerdeki contalar artık eridiği için kendini belli ediyor. Bütün eski conta kalıntılarını kazıyarak zemini hazırlıyoruz

Ekli dosyayı görüntüle 50300

Ekli dosyayı görüntüle 50292


Yaklaşık 45 bin km sonra çıkardığım nikel buji bu şekildeydi, bir şikayetim yoktu ama motorun stabilitesi değişimden sonra farkedilir arttı

Ekli dosyayı görüntüle 50298

Yeni bujilerin yuva içinin temizliğini yapıp buji gresi sürüp torklayıp takıyoruz
Ekli dosyayı görüntüle 50296

Ekli dosyayı görüntüle 50297

Yeni Mobis orijinal külbütör kapak contamızı takmadan önce külbütörü balata spreyiyle temizliyoruz
Ekli dosyayı görüntüle 50299

Yeni conta takılı hali, fabrikanın yaptığı gibi contanın kıvrım yerlerini sıvı contayla destekleyip kürleştikten sonra 12nm ile torklayıp kapatıyoruz

Ekli dosyayı görüntüle 50295

Ekli dosyayı görüntüle 50306

Bonus olarak boğaz kelebeğini iç dış güzelce temizliyoruz

Ekli dosyayı görüntüle 50307

Ve nihayet K&N kutuya giriyor :)

Ekli dosyayı görüntüle 50308

Alt takımdaki burçları da gresledikten sonra bakım işlemi bitiyoruz.

Gelelim kozmetiğe,

Uzun zamandır iyi bir lastiğe geçebilmek ve görünüşte bir farklılık kazandırmak için i20 jantı bakıyordum, baktığım jantlar Elite paketin 16 jantıydı. Offset ve inç olarak çok kısıtlı jantların benim aracıma uyduğunu bildiğim için tam 17 jantlardan vazgeçtiğim esnada önüme i20 active'in orijinal 17 jantları düştü. Aylar süren matematik hesapları, sürter mi sürtmez mi, dışarıya taşar mı taşmaz mı hesaplarından sonra tek atımlık kurşun misali alabileceğim en iyi lastiği alarak riski göze aldım. Bu jantlar 17 inçler arasında offseti 50 ve 6.5 inç olmasından dolayı tam aradığım ve sürtme yapmadan kullanabileceğim tek janttı ve tam tahmin ettiğim gibi arabanın üzerine cuk diye oturdu.

Lastikler 49. hafta 2024 üretimi 205/45/17 88Y XL Asymmetric 6, PC7 ile arasında çok kalsam da hep merak ettiğim ve 5. neslini oldukça beğendiğim bir lastikti. Yorum yapmak için erken, ancak şimdiden söylemek gerekirse tutuş 10 kat arttı :D Konfor konusu ise beni oldukça şaşırttı zira XL olmasına rağmen 16 inç Primacy 4 varmışcasına bir konfor sunuyor ki beni epey memnun etti. Negatif yan olarak tabii ki aracı daha hantallaştırdı ve tüketimi bir miktar arttırdı, ancak buna değer gibi duruyor.

Taktırdıktan hemen sonra rot ayarını da yaptırdım, 2.5 yılın ardından neredeyse hiç bozulmamış.

Ekli dosyayı görüntüle 50313
Ekli dosyayı görüntüle 50314



Ekli dosyayı görüntüle 50311


Ekli dosyayı görüntüle 50312

Ekli dosyayı görüntüle 50315

Sonraki haftalarda V kayışı, antifriz, 4 disk 4 balata ve hidrolik değişimi yapacağım.
Jantlar çok yakışmış arabaya kardeşim oldukça beğendim. Seninle konuşmuştuk asym 6 aynı ebatta benim de radarımda olan bir lastik. Değiştirme zamanı gelince muhtemelen asym 6 ile pc7 arasında kalacağım o yüzden uzun vadeli kullanımdaki yorumların benim için önemli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Selamlar, 150 bin bakımını yapmak için 150 bini bekleyemedim. Artan işçilik maliyetleri ve en önemlisi, kendim yapınca içime daha çok sineceği için 148 binde atölyenin ilk müsaitliğini yakaladığım anda kolları sıvadık. Bu bakımda normal periyodik bakıma ek olarak şanzıman yağ ve filtresi, külbütör ve triger kapak contaları ve bujileri değiştirdik, kelebeğini temizledik.

İlk olarak işe motor yağını değiştirmekle başlıyoruz, eski yağa flush katarak 15 dakika çalıştırdım,

Ekli dosyayı görüntüle 50290

Bu aşamadan sonra hazır elimizde yağ varken ticari yağı Castrol Vectron 10W-40 ile 30 dakika çalıştırarak bütün motorun durulanmasını sağladım,

Ekli dosyayı görüntüle 50304
Ekli dosyayı görüntüle 50303

Tekrardan yağ filtremizi yağ ile doldurup contasını yağlayıp el kuvvetiyle sıkıp Molygen 5W-30'a geri dönüyoruz

Ekli dosyayı görüntüle 50291


Şanzıman yağ değişiminin videosu aşağıda,


Külbütör kapak contasını, yaşı gereği hafif yağ terletmeleri yaptığı için söküyoruz. Egzantrik konum sensörü, değişken subap zamanlama sensörü, pcv havalandırma borusunu söküp kapağı alıyoruz

Ekli dosyayı görüntüle 50293

İlk manzara, kaçıran yerlerdeki contalar artık eridiği için kendini belli ediyor. Bütün eski conta kalıntılarını kazıyarak zemini hazırlıyoruz

Ekli dosyayı görüntüle 50300

Ekli dosyayı görüntüle 50292


Yaklaşık 45 bin km sonra çıkardığım nikel buji bu şekildeydi, bir şikayetim yoktu ama motorun stabilitesi değişimden sonra farkedilir arttı

Ekli dosyayı görüntüle 50298

Yeni bujilerin yuva içinin temizliğini yapıp buji gresi sürüp torklayıp takıyoruz
Ekli dosyayı görüntüle 50296

Ekli dosyayı görüntüle 50297

Yeni Mobis orijinal külbütör kapak contamızı takmadan önce külbütörü balata spreyiyle temizliyoruz
Ekli dosyayı görüntüle 50299

Yeni conta takılı hali, fabrikanın yaptığı gibi contanın kıvrım yerlerini sıvı contayla destekleyip kürleştikten sonra 12nm ile torklayıp kapatıyoruz

Ekli dosyayı görüntüle 50295

Ekli dosyayı görüntüle 50306

Bonus olarak boğaz kelebeğini iç dış güzelce temizliyoruz

Ekli dosyayı görüntüle 50307

Ve nihayet K&N kutuya giriyor :)

Ekli dosyayı görüntüle 50308

Alt takımdaki burçları da gresledikten sonra bakım işlemi bitiyoruz.

Gelelim kozmetiğe,

Uzun zamandır iyi bir lastiğe geçebilmek ve görünüşte bir farklılık kazandırmak için i20 jantı bakıyordum, baktığım jantlar Elite paketin 16 jantıydı. Offset ve inç olarak çok kısıtlı jantların benim aracıma uyduğunu bildiğim için tam 17 jantlardan vazgeçtiğim esnada önüme i20 active'in orijinal 17 jantları düştü. Aylar süren matematik hesapları, sürter mi sürtmez mi, dışarıya taşar mı taşmaz mı hesaplarından sonra tek atımlık kurşun misali alabileceğim en iyi lastiği alarak riski göze aldım. Bu jantlar 17 inçler arasında offseti 50 ve 6.5 inç olmasından dolayı tam aradığım ve sürtme yapmadan kullanabileceğim tek janttı ve tam tahmin ettiğim gibi arabanın üzerine cuk diye oturdu.

Lastikler 49. hafta 2024 üretimi 205/45/17 88Y XL Asymmetric 6, PC7 ile arasında çok kalsam da hep merak ettiğim ve 5. neslini oldukça beğendiğim bir lastikti. Yorum yapmak için erken, ancak şimdiden söylemek gerekirse tutuş 10 kat arttı :D Konfor konusu ise beni oldukça şaşırttı zira XL olmasına rağmen 16 inç Primacy 4 varmışcasına bir konfor sunuyor ki beni epey memnun etti. Negatif yan olarak tabii ki aracı daha hantallaştırdı ve tüketimi bir miktar arttırdı, ancak buna değer gibi duruyor.

Taktırdıktan hemen sonra rot ayarını da yaptırdım, 2.5 yılın ardından neredeyse hiç bozulmamış.

Ekli dosyayı görüntüle 50313
Ekli dosyayı görüntüle 50314



Ekli dosyayı görüntüle 50311


Ekli dosyayı görüntüle 50312

Ekli dosyayı görüntüle 50315

Sonraki haftalarda V kayışı, antifriz, 4 disk 4 balata ve hidrolik değişimi yapacağım.
 
Selamlar, 150 bin bakımını yapmak için 150 bini bekleyemedim. Artan işçilik maliyetleri ve en önemlisi, kendim yapınca içime daha çok sineceği için 148 binde atölyenin ilk müsaitliğini yakaladığım anda kolları sıvadık. Bu bakımda normal periyodik bakıma ek olarak şanzıman yağ ve filtresi, külbütör ve triger kapak contaları ve bujileri değiştirdik, kelebeğini temizledik.

İlk olarak işe motor yağını değiştirmekle başlıyoruz, eski yağa flush katarak 15 dakika çalıştırdım,

Ekli dosyayı görüntüle 50290

Bu aşamadan sonra hazır elimizde yağ varken ticari yağı Castrol Vectron 10W-40 ile 30 dakika çalıştırarak bütün motorun durulanmasını sağladım,

Ekli dosyayı görüntüle 50304
Ekli dosyayı görüntüle 50303

Tekrardan yağ filtremizi yağ ile doldurup contasını yağlayıp el kuvvetiyle sıkıp Molygen 5W-30'a geri dönüyoruz

Ekli dosyayı görüntüle 50291


Şanzıman yağ değişiminin videosu aşağıda,


Külbütör kapak contasını, yaşı gereği hafif yağ terletmeleri yaptığı için söküyoruz. Egzantrik konum sensörü, değişken subap zamanlama sensörü, pcv havalandırma borusunu söküp kapağı alıyoruz

Ekli dosyayı görüntüle 50293

İlk manzara, kaçıran yerlerdeki contalar artık eridiği için kendini belli ediyor. Bütün eski conta kalıntılarını kazıyarak zemini hazırlıyoruz

Ekli dosyayı görüntüle 50300

Ekli dosyayı görüntüle 50292


Yaklaşık 45 bin km sonra çıkardığım nikel buji bu şekildeydi, bir şikayetim yoktu ama motorun stabilitesi değişimden sonra farkedilir arttı

Ekli dosyayı görüntüle 50298

Yeni bujilerin yuva içinin temizliğini yapıp buji gresi sürüp torklayıp takıyoruz
Ekli dosyayı görüntüle 50296

Ekli dosyayı görüntüle 50297

Yeni Mobis orijinal külbütör kapak contamızı takmadan önce külbütörü balata spreyiyle temizliyoruz
Ekli dosyayı görüntüle 50299

Yeni conta takılı hali, fabrikanın yaptığı gibi contanın kıvrım yerlerini sıvı contayla destekleyip kürleştikten sonra 12nm ile torklayıp kapatıyoruz

Ekli dosyayı görüntüle 50295

Ekli dosyayı görüntüle 50306

Bonus olarak boğaz kelebeğini iç dış güzelce temizliyoruz

Ekli dosyayı görüntüle 50307

Ve nihayet K&N kutuya giriyor :)

Ekli dosyayı görüntüle 50308

Alt takımdaki burçları da gresledikten sonra bakım işlemi bitiyoruz.

Gelelim kozmetiğe,

Uzun zamandır iyi bir lastiğe geçebilmek ve görünüşte bir farklılık kazandırmak için i20 jantı bakıyordum, baktığım jantlar Elite paketin 16 jantıydı. Offset ve inç olarak çok kısıtlı jantların benim aracıma uyduğunu bildiğim için tam 17 jantlardan vazgeçtiğim esnada önüme i20 active'in orijinal 17 jantları düştü. Aylar süren matematik hesapları, sürter mi sürtmez mi, dışarıya taşar mı taşmaz mı hesaplarından sonra tek atımlık kurşun misali alabileceğim en iyi lastiği alarak riski göze aldım. Bu jantlar 17 inçler arasında offseti 50 ve 6.5 inç olmasından dolayı tam aradığım ve sürtme yapmadan kullanabileceğim tek janttı ve tam tahmin ettiğim gibi arabanın üzerine cuk diye oturdu.

Lastikler 49. hafta 2024 üretimi 205/45/17 88Y XL Asymmetric 6, PC7 ile arasında çok kalsam da hep merak ettiğim ve 5. neslini oldukça beğendiğim bir lastikti. Yorum yapmak için erken, ancak şimdiden söylemek gerekirse tutuş 10 kat arttı :D Konfor konusu ise beni oldukça şaşırttı zira XL olmasına rağmen 16 inç Primacy 4 varmışcasına bir konfor sunuyor ki beni epey memnun etti. Negatif yan olarak tabii ki aracı daha hantallaştırdı ve tüketimi bir miktar arttırdı, ancak buna değer gibi duruyor.

Taktırdıktan hemen sonra rot ayarını da yaptırdım, 2.5 yılın ardından neredeyse hiç bozulmamış.

Ekli dosyayı görüntüle 50313
Ekli dosyayı görüntüle 50314



Ekli dosyayı görüntüle 50311


Ekli dosyayı görüntüle 50312

Ekli dosyayı görüntüle 50315

Sonraki haftalarda V kayışı, antifriz, 4 disk 4 balata ve hidrolik değişimi yapacağım.
Hocam jantlar çok hoş olmuş, teyzemin ırzına geçilen jantlarının yerine bunu mu aldırsam diye düşünmedim değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Teaser niteliğinde bi ince test yaptım, boncuk boncuk
Yol tutuş fazlaca artmış, konfor hiç fena değil
Güle güle kazasız belasız kullan inşallah..
Teşekkür ederim canım, hep birlikte nice mutlu kmlere.

Accenti öttürdüm bugün, araba farklı bir kimliğe bürünmüş Accent N olmuş.
Biliyorum arkanda 1.9 JTS’in ninnisini dinliyordum :D

Jantlar çok yakışmış arabaya kardeşim oldukça beğendim. Seninle konuşmuştuk asym 6 aynı ebatta benim de radarımda olan bir lastik. Değiştirme zamanı gelince muhtemelen asym 6 ile pc7 arasında kalacağım o yüzden uzun vadeli kullanımdaki yorumların benim için önemli.

Teşekkür ederim abi, almasam içimde kalacaktı. Gerçekten çok memnunum ilk intiba olarak, 17’lerle birlikte araç şu anda yüzdüğü virajları viraj yokmuşcasına döner oldu gerçekten şaşırıyorum.

IMG_3950.jpeg


Jantı alana kadar akla karayı seçtim taşar mı eder mi sürter mi vs diye ama aslında tüm amaç daha tutuş odaklı bir lastiğe geçebilmek ve görüntüde yeni bir soluk getirmekti.

IMG_3958.jpeg


Bu lastiğin 69db olmasına inanamıyordum ancak gerçekten öyle, yol sesi kışlıklara göre inanılmaz azaldı, neredeyse Primacy seviyesine indi. UHP sınıfı bir lastiğe göre gerçekten müthiş başarılı bence. İstikrarını ise zaman geçtikçe deneyimleyeceğiz ama en az 3-4 yıl kendini koruyacağını düşünüyorum.

Adamlar yapmış işte. Accent blue grubunda orijinal triger ile 750 bin km yaptım diyor birisi. Yaparsın tabiki şu zincire bak. Bisiklet zinciri koymamışlar diğerleri gibi😅

Komple triger tarafını da açtığım için zincir gerginliğine de baktım tabii ki, 2 adet aktif gergiyle destekleniyor ve 150 bin oldu en ufak bir esneme, yıpranma ibaresi yok. %1 verimlilik hesabı içib yağlı triger gibi bir saçmalığa girmemişler, dümdüz motor yapıp geçmişler :)

Jantlar nokta atışı olmuş 👌

Çok teşekkürler, ben de bu kadar uyacağını kestiremedim benim de çok hoşuma gitti. Arabanın üzerinde leylek gibi de durmadı. Orijinal jant olduğu için ölçüleri de i20 ye göre, yani absürt offset inç değerleriyle gelmiyor.

Hocam jantlar çok hoş olmuş, teyzemin ırzına geçilen jantlarının yerine bunu mu aldırsam diye düşünmedim değil.

Çok teşekkürler