Havaalani insaati hatta insaatlari tabii ki onemli. O bambaska bir mevzu. Birakin buyuksehirleri, diger yerlesim yerlerine de bunun yapilmasi taraftariyim. Istihdami surekli kildigi gibi karayolu yukunu azaltir, ulasimi kolaylastirir, vakit tasarrufu yapar gibi gibi bir cok faydasi var. Fakat istanbul'da olusan trafigi ne yeni yapilan yollar ne de kopruler bertaraf edebilir. Daha fazla yol daha fazla araba demektir. Istanbul'un trafigini arttiran yegane unsur tum is sahalarinin hemen hemen hepsinin istanbul'da toplanmis ve devam ediyor olusudur. Is dusunen hemen herkes istanbul'a goc ediyor. Diger Anadolu sehirlerine baktigimizda ozel sektorun calisan orani oldukca dusuk. Bir kac buyuk sehir belediyesi haric yerlerde. Hatta ozel sektor adina tek bir isletmesi olmayan iller bile mevcut. Hal boyle olunca Istanbul'un goc almasi kacinilmaz. Koprunun ise ilk 1 yili zararla gecti. Onumuzdeki 2 yil ise geriye kalan surede belirleyici etken olacak diye dusunuyorum. 4.5 liradan 6.5 liraya cikan otoban ucreti, mtv ve otv zamlari bu zararin yegane sonuclarindan. Insaallah dedigin gibi olur ve bu zarardan kurtuluruz neticede gecmesek de gormesek de o koprunun parasini veriyoruz vatandas olarak.Olmaz abdestliyim.
10 yıl çok uzun zaman. Ben geçen araç sayı grafiğinin lineer değil parabolik artacağını düşünüyorum. Kuzey otoyolunun inşaatı tamamlanınca, vakit geçip istanbul genişlemeye devam ettikçe, ve bayramlarda kullanımın artacağını öngörüyorum yani sığ bakış açısı, düz matematik ile hesaplanıcak bir husus olmadığını düşünüyorum zira azaltacağı trafik sayesinde tasarruf edilicek benzin ve araç harcamalarının ekonomiye yapacağı katkısı yatsınamaz. İstihdam konusunda 3. Havalimanın sağlayacağı etki büyük çünkü başlı başına bir hizmet sektörü turizim gibi bacasız fabrika resmen. Oradaki insanların uçmasını benzinini temizliği mutluluğu düzenlenmesi doyurulması ve devam eden inşaatı gibi gibi pekçok sektöre katkısı var. Köprülerde ki istihdamın büyük çoğunluğunun korunumu maalesef sözkonusu değil o konuda muzdaripiz. Ufak fizibilite raporu sizin için yeterlimi bilmem ama 5-6 safalık pdf halihazırde yayında daha sıkı araştırma ile daha fazlası bulunabilir. http://www2.tbmm.gov.tr/d24/7/7-4259sgc.pdf
Bir ressamın dediği çok güzel bir sözü anımsadım
Gözlerim görebildiği sürece resim yapmaya devam edeceğim. Göremediğim zaman da eleştirmen olacağım.
A. Walkowitz
Maalesef devletin kasasina giren her para belli alanlara duzenli olarak aktarilamiyor. Normalde sadece otomobil piyasasindan elde edilen gelirle zamanla her ile kopru bile yapilir. Ama otomobil sektorunden elde edilen gelir kompl ekonomiyi ayakta tutmaya yariyor. Suan devletin bir numarali gelir kaynagi konumunda ne yazik ki. Hal boyle olunca otomobillerden gelen vergi gelirini direkt olarak borc kalemlerine aktaramiyorlar.Ben çok merak ediyorum.
Geçen sene devlet minimum %45 ötv ve %18 kdv vergi alarak 983.720 adet otomobil satmış..
Yani en ucuz arabanın fiyatının yarısı 25 bin tl desek , 24,593,000,000 tlcik vergi almış. 24,5 milyar araba satışından kazanmış.
Bu köprülerin maliyeti, yollarıyla beraber 6,9 milyar dolar. Bunu bir çırpıda ödemesi gerekmez mi.
Kasko değeri herhalde bu taşıt değeri dedikleri. 1-3 yaş arası 40 binden ucuz 1301-1600cc arası hangi araba varmış acaba? Yoksa vergisiz fiyatı mı?BEYLER LUX ARACLARA UYGULANACAK YENI MTV HAYIRLI OSSUUUUUN !!!!
En düşük bedelli araçta aracın MTV artisi yüzde 40 olacak. Aracın fiyatı arttıkça, vergi tutarı yüzde 54 ve yüzde 68 olarak uygulanacak.
![]()
Arabalarinin benzinini odedigimiz yetmedigi gibi simdide vergisinide odeyecez ya ofBEYLER LUX ARACLARA UYGULANACAK YENI MTV HAYIRLI OSSUUUUUN !!!!
En düşük bedelli araçta aracın MTV artisi yüzde 40 olacak. Aracın fiyatı arttıkça, vergi tutarı yüzde 54 ve yüzde 68 olarak uygulanacak.
![]()
Herkes için çok fazla bu mtvler ama araç fiyatı sistemi mtv'de olması gereken bir sistem bence de, geçtiğimiz günde yazmıştık.Hahaha bizimi dinliyorlar anlamadım keşke daha iyi birşey isteseydimmakul olmuş fiyat yelpazesini dahada detaylandırabilirlerdi. Umarım trafik cezalarınada benzer sistem gelir f40 ı olup hız yapanla broadway bir olmaz.
Paylaşılan şu pdf'teki dökümanı görünce mesleği bırakarak ne kadar doğru karar verdiğimi bir kez daha gördüm. Üşenmedim okudum, okumaz olsaydım. Musa Çam ve soru önergesiyle resmen alay etmişler.... Ufak fizibilite raporu sizin için yeterlimi bilmem ama 5-6 safalık pdf halihazırde yayında daha sıkı araştırma ile daha fazlası bulunabilir. http://www2.tbmm.gov.tr/d24/7/7-4259sgc.pdf
...
Bence cezadaki ideal sistem gelire endekslenmeli lakin yine dün konuştuğumuz gibi ordada ülkemizde bu sistemin uygulanamayacağını konuşmuştuk. Birde hız sınırını aşma düziyine görede orantılanmalı yani 200kmh ile 150kmh bir olmamalı. Bu gibi iyileştirmelerin haddi hesabı yok konuş konuş bitmez yok carpool olsun yok şerit artsın vs. vs.Herkes için çok fazla bu mtvler ama araç fiyatı sistemi mtv'de olması gereken bir sistem bence de, geçtiğimiz günde yazmıştık.
Ancak ceza kişiye göre olmamalı. Bir yerde hız sınırı 80 ise 110'la gitmenin cezası atıyorum 150 liraysa, senin broadwayin var ver 150, ooo sende mercedes var at bakalım 250 lira demek adaletsizlik olur.
Bunun nedeni basarisiz ve bos olan imam hatipleri basarili gostermek.https://onedio.com/haber/basbakan-y...-falan-yok-acik-uclu-sorular-sorulacak-788600
Bu arada benden başka bekleyen var mıydı bilmiyorum fakat TEOG'un nasıl olacağı hakkında ilk açıklama geldi. Ben kardeşim için takip ediyordum. Bu açık uçlu sorular torpilin önünü daha da açacaktır bence, yazık olacak çocuklara.
Paylaşılan şu pdf'teki dökümanı görünce mesleği bırakarak ne kadar doğru karar verdiğimi bir kez daha gördüm. Üşenmedim okudum, okumaz olsaydım. Musa Çam ve soru önergesiyle resmen alay etmişler.
- Öncelikle şöyle yapıldı böyle edildi diye cevaplar verilmiş. Adam gibi bir tane niceliksel veriye dayandırılan somut yanıt yok. Lisede bile böyle ödev teslim etsek hocalar kan alırdı bizden, üniversiteyi söylemiyorum bile.
- "ÇED Yönetmeliğinin geçici 3. maddesi uyarınca" diye bir açıklama var. Biz yönetmeliği öyle ya da böyle yedik, yemesini biliriz diyor
- Doğayı korumak gibi bir amaç olsa o kadar yeşil yok edilmeden de bol viyadüklü pırıl pırıl yollar yapılırdı. Mevcut şekilde en az 30m genişliğinde yol geçirilerek ekosistemin anası ağlatılıyor. Sormazlar mı adama yolun sağındaki hayvan sola, solundaki hayvan sağa nasıl geçecek diye. Bunun önemini çoğu kişi anlayamayabilir ama habitatı mahveden bir harekettir bu. Buradaki temel amaç, yeşil yok edildikten sonra bölgenin orman niteliğini kaybetmesi ve üzerine imar planı yapılabilmesi.
- Çok güzel estimation yapılmış, projeksiyon yapılmış, trafik yükleri düşünülmüş de, düşünenler ile yapanların aynı kişiler olmadığı çok belli. Yoksa o köprü çat diye kördüğüm Mahmutbey'e bağlanmaz, ne yapılır edilir daha ileriye bağlanıp öyle açılırdı.
- "Yol fiziki ve geometrik standartlarının iyileşmesi ile taşıt işletme giderlerinden sağlanacak faydalar" terimi tamamen projeyi pazarlama amaçlı. Bu işin içinde olup proje alanını kimse bunu yemez. İftira atıyorsun diyen olursa peşinen söyleyeyim, elimizdeki projeyi süslemek için biz de yapardık zamanında, oradan biliyorum
Şimdi daha ihale koşullarına da girilir de sinirim oynadı, ona zaten arkadaşlar giriyor. Sonra yok efendim mtv'si, ötv'si, akaryakıt zammı... Makro ekonominin vergi ve inşaat sektörü üzerine kurulu olması ne kadar balon, kafada biraz canlandırın bakalım. Birazcık aklınızın mantığınızın söylediğini kabullenebilirseniz ülkenin ne kadar ağır battığını anlarsınız. Şahsen ben kabullendim, o yüzden saldım iyice. Ne olursa olsun diyorum.
Edit: Kuzey Marmara Otoyolu ve YSS Köprüsü sadece örnek. Havalimanı inşaatı dahil çoğu büyük proje böyle ilerliyor.
Kasa her zaman kazanır.Telefon alacaktım, vazgeçtim. Arabayı değiştirmeyi düşünüyordum, vazgeçtim. Eldekileri sonuna kadar kullanacağım. Harcamaya hayır. Hadi bakalım kim kazanacak?
Alacaksın bir tane tesla al alabilirsen diyeceksin MTV.
Cidden "zengin" olsam başka araba bakmazdım bile.
Hocam herkes harcamalarını bir müddet ertelese, direk geri adım atarlar. Millet yeni araç alımını azaltsın bakalım, vergi azalıyor mu azalmıyor mu? Sırf araçta değil. Verdiğim sadece bir örnek. Maksat bir tepki olsun.Kasa her zaman kazanır.![]()
Koyun kesim her secimden once yol yaptilar otoyol yaptilar eskiden ekmek kuyrugu din elden gidiyor vs diye diye her secimden once konusurlardi. Simdi bir dakika benim cebimde para kalmaz oldu deyip tepki gostermeye uyanmaya basliyorlar. Muhtemel yuzde 40 yuzde 20 ye cekilir.2019 secimlerinden once bu hamle koyunu uyandirir yoksa.Hocam herkes harcamalarını bir müddet ertelese, direk geri adım atarlar. Millet yeni araç alımını azaltsın bakalım, vergi azalıyor mu azalmıyor mu? Sırf araçta değil. Verdiğim sadece bir örnek. Maksat bir tepki olsun.
Kendi adıma harcamalarımı kısacağım. Bu harcamalar gerekli mi dersen, değildi. Ama olsun. Sonuçta yapacaktım ama vazgeçtim.