honda 1.5 rs cvt olmuş mu?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Renard
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ben mayıs hazirana kadar direnemezler diyorum :D
@sinan 'ın ik sürüşünü izledim de, accord müşterisini hedefledik demelerine neremle gülsem bilemedim. accord'un türkiye'de kaç tane müşterisi kaldı kardeşim? rezalet politikalarınız yüzünden hepsi gitti rakip d segment arabaları aldı bir daha da asla dönüp civic almazlar. ister kabul etsinler ister kabul etmesinler, izledikleri satış stratejisi ile bu araba ellerinde patlayacak.
 
Benim evimin yolu otoban, 3 tane otoban alternatifim var. Dur kalk trafiği çok seyrek görüyorum. Manual kullanmak keyifli olduğu aşikar. Geçen sene mesai sonrası boğazköprüsü trafiğine girdim. hem gaz pedalı için kullandığım ayağım, hemde debriyaj için kullandığım ayağım bileklerinden kopacak gibiydi.
İstanbul trafiğinde otomatik şart diyen arkadaşların, bütün işi gaz pedalı ayağına bıraktıklarında sonuc değişmediğini fark etmeleri lazım.
 
Bu kadar hisli bir araba yap, altyapısı ve motoru mükemmel olsun ama tutup CVT şanzıman kullan olacak iş mi ?
CVT yerine çift kavramalı veya ZF benzeri kaliteli tork konvertörlü bir şanzıman kullansalardı muhtemelen hızlanma ve yakıt değerlerine ciddi şekilde olumlu bir artış yaşanırdı.
1413 kg ağırlığında 1.4 TSI 150 hp DSG Passat 0-100 : 8.4 sn
1388 kg ağırlığında 1.5 Turbo 182 hp CVT Civic 0-100 : 8.1 sn
Şimdi sürtünme katsayısı vb. bir sürü etken var, muadil araçlar da değiller ancak şanzımanın bir arabayı nasıl yürüttüğüne dair basit bir kıyas yapmak adına yazıyorum.Motor hacmin daha yüksek, 25 kg daha hafifsin, 32 beygir daha güçlüsün (!) ve 0-100 hızlanman sadece 3 salise daha iyi. Açıkçası bana kalırsa çok kabul edilebilir bir durum değil. Ha tabii ki hayat sadece 0-100 değerinden ibaret değil ancak böyle bir araçta insan bunları bekliyor..Manuel şanzıman gelirse almayı ciddi düşünebilirim, bu haliyle kendisine bye bye diyorum
 
Son düzenleme:
Bu kadar hisli bir araba yap, altyapısı ve motoru mükemmel olsun ama tutup CVT şanzıman kullan olacak iş mi ?
CVT yerine çift kavramalı veya ZF benzeri kaliteli tork konvertörlü bir şanzıman kullansalardı muhtemelen hızlanma ve yakıt değerlerine ciddi şekilde olumlu bir artış yaşanırdı.
1413 kg ağırlığında 1.4 TSI 150 hp DSG Passat 0-100 : 8.4 sn
1388 kg ağırlığında 1.5 Turbo 182 hp CVT Civic 0-100 : 8.1 sn
Şimdi sürtünme katsayısı vb. bir sürü etken var, muadil araçlar da değiller ancak şanzımanın bir arabayı nasıl yürüttüğüne dair basit bir kıyas yapmak adına yazıyorum.Motor hacmin daha yüksek, 25 kg daha hafifsin, 32 beygir daha güçlüsün (!) ve 0-100 hızlanman sadece 3 salise daha iyi. Açıkçası bana kalırsa çok kabul edilebilir bir durum değil. Ha tabii ki hayat sadece 0-100 değerinden ibaret değil ancak böyle bir araçta insan bunları bekliyor..Manuel şanzıman gelirse almayı ciddi düşünebilirim, bu haliyle kendisine bye bye diyorum
tabi ki hayat 0 100den ibaret değil ama bunlar birer etmen. şuna emin olun ki bu araba ile bırakın 320i ed ler ile kapışmayı 150'lik vagları da geçemezsiniz. insan bir hondaya 110bin tl verip 9 10 lt yakmasına katlanıyorsa daha güçlü arabası ile rakiplerini geçmeyi ister. ben isterim. bunu bir tarafa bırakalım, hayat otobanda düz yol da kapışma değil. piste çıktık diyelim ya da güzel boş bir dağ yolu bulduk virajlı, o şanzıman kesinlikle keyif vermeyecektir,hantal kalacak sinir bozacaktır. arabanın tek eksiği şanzıman. ben diğer saçma eksiklerini de görmezden geliyorum ama bunu görmezden gelemem. direkt diğer alternartiflere bakarım
 
tabi ki hayat 0 100den ibaret değil ama bunlar birer etmen. şuna emin olun ki bu araba ile bırakın 320i ed ler ile kapışmayı 150'lik vagları da geçemezsiniz. insan bir hondaya 110bin tl verip 9 10 lt yakmasına katlanıyorsa daha güçlü arabası ile rakiplerini geçmeyi ister. ben isterim. bunu bir tarafa bırakalım, hayat otobanda düz yol da kapışma değil. piste çıktık diyelim ya da güzel boş bir dağ yolu bulduk virajlı, o şanzıman kesinlikle keyif vermeyecektir,hantal kalacak sinir bozacaktır. arabanın tek eksiği şanzıman. ben diğer saçma eksiklerini de görmezden geliyorum ama bunu görmezden gelemem. direkt diğer alternartiflere bakarım

Katılıyorum. Eski Civic VTI gibi efsane olacağını düşündüm ancak RS benim için hayal kırıklığı oldu
Ayrıca CVT şanzımanlar yüksek tork değerlerine pek dayanaklı olmadıkları için, ve atmosferik motor gibi devirlenen bir hava katmak için torktan ciddi anlamda feragat etmişler. Turbo motor'da 220 nm de pek kabul edilebilir değer değil benim için.
 
tabi ki hayat 0 100den ibaret değil ama bunlar birer etmen. şuna emin olun ki bu araba ile bırakın 320i ed ler ile kapışmayı 150'lik vagları da geçemezsiniz. insan bir hondaya 110bin tl verip 9 10 lt yakmasına katlanıyorsa daha güçlü arabası ile rakiplerini geçmeyi ister. ben isterim. bunu bir tarafa bırakalım, hayat otobanda düz yol da kapışma değil. piste çıktık diyelim ya da güzel boş bir dağ yolu bulduk virajlı, o şanzıman kesinlikle keyif vermeyecektir,hantal kalacak sinir bozacaktır. arabanın tek eksiği şanzıman. ben diğer saçma eksiklerini de görmezden geliyorum ama bunu görmezden gelemem. direkt diğer alternartiflere bakarım
+1
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...