Honda Jazz 1.4 II Fun

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan bt
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Arkadaş ilk kez 2 gün önce beni üzdü. Otoyolda gürültü kıyamet giderken klima devreden çıktı. Durup benzin alırken sigortalarını kontrol ettim, sağlamdı. Korkmaya başladım. Motoru çalıştırınca ise acı gerçek kulaklarıma geldi. Kaputun altından motor yatak vuruyormuş gibi ses geliyordu, baktım kompresör kasnağından geliyor. Bütün tadım tuzum kaçtı.
Tamamen kasnak kilitleyip V kayışını koparma riskine karşı ertesi gün sabahtan sanayiye gittim. Korktuğum başıma geldi, kompresör gitmiş. Öğlene kadar parça bekledim, öğleden sonra ustalarla birlikte ben de girdim çalışmaya, akşam 19:30 civarları ancak bitirebildik.
Orijinal kompresör (SANDEN) ve yan sanayi klima radyatörü (KAPO) kullanıldı. Tabii bir de yeni gaz basıldı. Neyse ki V kayışı sağlam... Ama parça maliyeti çok canımı yaktı. Gerçekten kendimi Alman premium yürütüyor gibi hissediyorum.

Araba sökülmüşken kaputun içinde daha rahat gezebildim. Debriyaj alt merkez yağ kaçırmaya başlamış. Baskı balata zamanı onu da değişmek gerekebilir. Evet, baskı balata da yolda, o da yakında kendini salacak. Bakalım o ne zaman vuracak... :/
 
Arkadaş ilk kez 2 gün önce beni üzdü. Otoyolda gürültü kıyamet giderken klima devreden çıktı. Durup benzin alırken sigortalarını kontrol ettim, sağlamdı. Korkmaya başladım. Motoru çalıştırınca ise acı gerçek kulaklarıma geldi. Kaputun altından motor yatak vuruyormuş gibi ses geliyordu, baktım kompresör kasnağından geliyor. Bütün tadım tuzum kaçtı.
Tamamen kasnak kilitleyip V kayışını koparma riskine karşı ertesi gün sabahtan sanayiye gittim. Korktuğum başıma geldi, kompresör gitmiş. Öğlene kadar parça bekledim, öğleden sonra ustalarla birlikte ben de girdim çalışmaya, akşam 19:30 civarları ancak bitirebildik.
Orijinal kompresör (SANDEN) ve yan sanayi klima radyatörü (KAPO) kullanıldı. Tabii bir de yeni gaz basıldı. Neyse ki V kayışı sağlam... Ama parça maliyeti çok canımı yaktı. Gerçekten kendimi Alman premium yürütüyor gibi hissediyorum.

Araba sökülmüşken kaputun içinde daha rahat gezebildim. Debriyaj alt merkez yağ kaçırmaya başlamış. Baskı balata zamanı onu da değişmek gerekebilir. Evet, baskı balata da yolda, o da yakında kendini salacak. Bakalım o ne zaman vuracak... :/
Geçmiş olsun abi
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Arkadaş ilk kez 2 gün önce beni üzdü. Otoyolda gürültü kıyamet giderken klima devreden çıktı. Durup benzin alırken sigortalarını kontrol ettim, sağlamdı. Korkmaya başladım. Motoru çalıştırınca ise acı gerçek kulaklarıma geldi. Kaputun altından motor yatak vuruyormuş gibi ses geliyordu, baktım kompresör kasnağından geliyor. Bütün tadım tuzum kaçtı.
Tamamen kasnak kilitleyip V kayışını koparma riskine karşı ertesi gün sabahtan sanayiye gittim. Korktuğum başıma geldi, kompresör gitmiş. Öğlene kadar parça bekledim, öğleden sonra ustalarla birlikte ben de girdim çalışmaya, akşam 19:30 civarları ancak bitirebildik.
Orijinal kompresör (SANDEN) ve yan sanayi klima radyatörü (KAPO) kullanıldı. Tabii bir de yeni gaz basıldı. Neyse ki V kayışı sağlam... Ama parça maliyeti çok canımı yaktı. Gerçekten kendimi Alman premium yürütüyor gibi hissediyorum.

Araba sökülmüşken kaputun içinde daha rahat gezebildim. Debriyaj alt merkez yağ kaçırmaya başlamış. Baskı balata zamanı onu da değişmek gerekebilir. Evet, baskı balata da yolda, o da yakında kendini salacak. Bakalım o ne zaman vuracak... :/
Geçmiş olsun hocam
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Arkadaş ilk kez 2 gün önce beni üzdü. Otoyolda gürültü kıyamet giderken klima devreden çıktı. Durup benzin alırken sigortalarını kontrol ettim, sağlamdı. Korkmaya başladım. Motoru çalıştırınca ise acı gerçek kulaklarıma geldi. Kaputun altından motor yatak vuruyormuş gibi ses geliyordu, baktım kompresör kasnağından geliyor. Bütün tadım tuzum kaçtı.
Tamamen kasnak kilitleyip V kayışını koparma riskine karşı ertesi gün sabahtan sanayiye gittim. Korktuğum başıma geldi, kompresör gitmiş. Öğlene kadar parça bekledim, öğleden sonra ustalarla birlikte ben de girdim çalışmaya, akşam 19:30 civarları ancak bitirebildik.
Orijinal kompresör (SANDEN) ve yan sanayi klima radyatörü (KAPO) kullanıldı. Tabii bir de yeni gaz basıldı. Neyse ki V kayışı sağlam... Ama parça maliyeti çok canımı yaktı. Gerçekten kendimi Alman premium yürütüyor gibi hissediyorum.

Araba sökülmüşken kaputun içinde daha rahat gezebildim. Debriyaj alt merkez yağ kaçırmaya başlamış. Baskı balata zamanı onu da değişmek gerekebilir. Evet, baskı balata da yolda, o da yakında kendini salacak. Bakalım o ne zaman vuracak... :/
Klima kompresör değişiminde sistemden dökülen antifrizli suyu normal suyla tamamladılar. Kalan kısmını evde antifrizle takviye ettim. Dün son durumunu ölçtüm, -23°C / +127°C . Bereket versin... Bir şekilde su eksilirse antifrizle takviye eder, -30'lara kadar getiririm artık.
 
10k bakımına 3.8km kala girdik. Yarım saatte çıktık.
IMG_20250524_090843.jpg
Toplam km aldı başını yürüdü
IMG_20250524_090847.jpg
 
Son düzenleme:
geçen hafta karlı haftasonunda kaza kalıntısı buruşuk metal parçalar altta depo muhafazasını parçalamıştı, bugün de ticari ebat silecek kolu mudur ne s2*dir belli değil sol sisi parçaladı. karşı yoldan gelen çakılları filan artık saymıyorum zaten. uçak veya inek gibi şeyler sekip gelirse şaşırmayarak onları da paylaşırım.
Ekli dosyayı görüntüle 49737
Şükür kavuşturana...
4 Mart'ta kaza yaşandı, 5 Mart'ta başvuru yapıldı, 6 Mart'ta kaskodan dosyası açıldı,
26 Mayıs'ta parça ancak geldi.

Gerizekalılar parçayı yanlış dükkana göndermiş.
IMG_20250526_175214.jpg
IMG_20250526_181243.jpg
Ek olarak anaya sövduren ledlerini söküp photon halojen taktım. Yeni farda gelen Philips'i de yedeğe aldım.
IMG-20250526-WA0005.jpeg
Zamanında benim sökemediğim sis lambasının çerçevesini tutan tek paslı vidayı kimseler sökemedi ve sonunda vidayı kesip yeni vida taktılar.
IMG_20250526_225602.jpg
Son durum yüz güldürüyor. Eskisinin içinde buğu olduğu için biraz tatsız görüntü var ama çok önemsemiyorum açıkçası.
IMG_20250526_225511.jpg
 
Güncel: gözlük kabı montajını yaptım. Çok içime sinmedi ama idare eder.
Kavanoz dibi numara + fotofobi (ışığa karşı hassasiyet) olduğu için gece sürüşünde ayrı gözlük, güneşli havada ayrı güneş gözlüğü takmak bende zorunluluk gibi bir şey.
1000050863.jpg
 
Keyifler kaçtı. Daha önce aynayı degdirdigim duvara şimdi de arka çamurluğu degdirdim. Başka arabaya böyle dokunsam en ufak iz bile olmazdı, taş duvar çok fena... Halledeceğiz...
1000051352.jpg


Bir de 1 yılda pastan çürümeden tanınmaz hale gelen egzoz ucunu yeniledim. Fena olmadı gibi :)
Hazır araba yükseğe çıkmışken altının kontrolünü yaptım. Karter koruyucunun iki vidası eksilmiş, yerinden çıkmış. Onları toparladım.
1000051562.jpg
 
Son düzenleme:
Keyifler kaçtı. Daha önce aynayı degdirdigim duvara şimdi de arka çamurluğu degdirdim. Başka arabaya böyle dokunsam en ufak iz bile olmazdı, taş duvar çok fena... Halledeceğiz...
Ekli dosyayı görüntüle 50890

Bir de 1 yılda pastan çürümeden tanınmaz hale gelen egzoz ucunu yeniledim. Fena olmadı gibi :)
Hazır araba yükseğe çıkmışken altının kontrolünü yaptım. Karter koruyucunun iki vidası eksilmiş, yerinden çıkmış. Onları toparladım.
Ekli dosyayı görüntüle 50892
Geçmiş olsun hocam duvarı yıkalım
 
  • Haha
Tepkiler: bt
Keyifler kaçtı. Daha önce aynayı degdirdigim duvara şimdi de arka çamurluğu degdirdim. Başka arabaya böyle dokunsam en ufak iz bile olmazdı, taş duvar çok fena... Halledeceğiz...
Ekli dosyayı görüntüle 50890

Bir de 1 yılda pastan çürümeden tanınmaz hale gelen egzoz ucunu yeniledim. Fena olmadı gibi :)
Hazır araba yükseğe çıkmışken altının kontrolünü yaptım. Karter koruyucunun iki vidası eksilmiş, yerinden çıkmış. Onları toparladım.
Ekli dosyayı görüntüle 50892
Geçmiş olsun abi, gönlünce halledilir umarım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt