i30 N mucizesi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

assettocorsaa

Profesör
685
Türkiye'de pek adı sanı geçmiyor ancak şu sıralar İngiltere basını araca övgüler yağdırıyor. Özellikle sürüş karakteri bakımından. Sürüş dinamiklerinin en az Megane RS kadar iyi olduğunu ve direksiyon hissiyatının Megane RS'ten bile daha iyi olduğunu söylüyorlar. Golf GTI, Focus ST gibi araçlar ise rakip olarak bile görülmüyor. Motor gücü yeterli, egzos sesi ise muhteşem.
2.0 vergisiyle ülkemizde tutulacağını sanmıyorum. 308 gti 1.6 vergisiyle bile tutunamamışken bu çok zor.

 
Son düzenleme:
Bunu geçenlerde @bt abiyle de konuştuk Hyundai çala çırpa iyi atılımlar yapıyor diye.Vidyolardan(özellikle carwow'dan anladığım) bu da ses getirecek makina olmuş
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Yanlış bilmiyorsam bmw'nin m departmanından bir mühendisi transfer etmişlerdi bu otomobilin üretimi sırasında. Demeçte de rakip hothatch'lerin üretim tekniklerini ve özelliklerini tek tek takip ediyoruz gibi bir açıklaması da vardı. Hatta bu aracın bir aralar awd çekiş sistemine sahip şekilde üretileceğinin, bu sebeple focus rs'de ki arkadan itiş odaklı awd sisteminin de yakından incelendiği dedikodusu bile haber yapılmıştı. Hyundai kendini son yıllarda bayağı geliştirdi gerçekten. Fakat alışkanlıktan mı desem, aşina olmamaktan mı desem böyle bir yabancılama, yadırgama hissi uyandırıyor. Sanırım ilk kez bu lige giriyor oluşundan kaynaklı. İnşaallah ileri ki yıllarda da bu ligde üretimleri devam eder de piyasa yeni bir hothatch kazanmış olur. Her ne kadar hiç bir zaman satın alamayacak olsak da.
 
Manuel şanzımanla sundukları elektronik revmatch desteği bile çok büyük bir güzellik. Her sürücüden heel&toe beklenemez doğal olarak. Benim bildiğim kadarıyla hothatch'ler arasında başka örneği yok. (varsa bilgilendirin, cehaletim azalsın)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Manuel şanzımanla sundukları elektronik revmatch desteği bile çok büyük bir güzellik. Her sürücüden heel&toe beklenemez doğal olarak. Benim bildiğim kadarıyla hothatch'ler arasında başka örneği yok. (varsa bilgilendirin, cehaletim azalsın)
Nette bakındım biraz ama muallak. Bazı otomobillere bakıyorum bir var diyorlar bir yok. Bazen sırf fantezi olsun diye kendi aracımda rev match yapmaya çalışıyorum da olmuyor. Fren hassasiyetini tuttursam da topuğu gaza koyamıyorum pedal fazla aşağıda. Piste çıkanlar için auto rev match güzel özellik. Zira üreticiler de pedal konumlarını tutturmakta zorlanıyor genelde.
 
Golf GTI, Focus ST gibi araçlar ise rakip olarak bile görülmüyor.
Tam olarak ne açıdan rakip görmüyorlar acaba yol tutuş mu, motor mu, şanzıman mı? Hangi Hyundai'nin hangi meziyeti herhangi bir Ford ya da Volkswagen'den daha iyi olmuş acaba? Araç biraz overrated olacağının sinyalini veriyor gibi.
 
Herşeyi iyi olsun ama ne bileyim tasarımını sevmedim. Golf ün standart durup ama alttan bi yaramaz efekti verilmiş tasarımı veya ford un parçalamaya geldim tarzı meganın yine benden uzak dur tarzı asabi duruşu... Buna bişey yakıştıramadım. Sarmadı açıkçası. Bu tarz araba alacak olsam sabah arabaya yürürken yaklaştıkça kan akışımı hafiften bi hızlandırmasını beklerim ama bunda o efekt yok gibi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Aslında direkt bu arabayla alakalı bir durum değil tasarım mevzusu. Bu araç genel anlamda iyi bir araç olmuş ama Hyundai'nin yeni i30'da kullandığı tasarım dili zaten benimsenemedi problem burada. Tamam otomobil fiyatları uçtu gitti ama araba tavsiyesi başlıklarında bile 1-2 yorumdan fazla i30 önerisi yapılmıyor. Ee haliyle o tasarımın üstüne dizayn edilince, daha önce hiç var olmadığı bir lige de girince bu tarz kozmetik dezavantajı olabiliyor. Eğer bu projeden vazgeçmezlerse ileri ki nesillerde tasarımı daha agresif ya da albenili hale getirirler.
 
Tam olarak ne açıdan rakip görmüyorlar acaba yol tutuş mu, motor mu, şanzıman mı? Hangi Hyundai'nin hangi meziyeti herhangi bir Ford ya da Volkswagen'den daha iyi olmuş acaba? Araç biraz overrated olacağının sinyalini veriyor gibi.
Sürüş zevki, yol tutuş karakteri, şasi-direksiyon tepkileri.Ayrıca gti ve st denmiş r ve rs değil, ikiside markaların ana horhatch modelleri değil onlardan iyi olması mümkün
 
Tam olarak ne açıdan rakip görmüyorlar acaba yol tutuş mu, motor mu, şanzıman mı? Hangi Hyundai'nin hangi meziyeti herhangi bir Ford ya da Volkswagen'den daha iyi olmuş acaba? Araç biraz overrated olacağının sinyalini veriyor gibi.
Sadece Hyundai'nin başarısı değil bu hocam. Aracın mühendisliği için bmw'nin m departmanından mühendisler de transfer edilmiş. Neticede iyi ve sürüş keyfi yüksek, özenilmiş bir otomobil olması istenmiş anladığım kadarıyla. Türkçe olarak burada bir ilk izlenim yazısı da mevcut.
https://tr.motor1.com/reviews/181913/hyundai-i30n-performance-ilk-surus/
 
Yeni i30 şuan bu sınıfta mantıklı araçlardan biri bana göre bu spor versiyonda çok güzel olmuş ancak Megane Rs i de merak ediyorum.Bakalım yenisinde seviyeyi arttırmışlar mı.
 
Türkiye'de pek adı sanı geçmiyor ancak şu sıralar İngiltere basını araca övgüler yağdırıyor. Özellikle sürüş karakteri bakımından. Sürüş dinamiklerinin en az Megane RS kadar iyi olduğunu ve direksiyon hissiyatının Megane RS'ten bile daha iyi olduğunu söylüyorlar. Golf GTI, Focus ST gibi araçlar ise rakip olarak bile görülmüyor. Motor gücü yeterli, egzos sesi ise muhteşem.
2.0 vergisiyle ülkemizde tutulacağını sanmıyorum. 308 gti 1.6 vergisiyle bile tutunamamışken bu çok zor.

Bu otomobili ve videoları geçen geyik başlığında konuşmuştuk ama olsun. Bence gayet güzel araba fiyata göre alınası.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Yanlış bilmiyorsam bmw'nin m departmanından bir mühendisi transfer etmişlerdi bu otomobilin üretimi sırasında.
Albert Biermann. BMW M departmanında proje yöneticisiydi. M3 GTS, M4 GTS gibi otomobiller onu elinden çıktı. En son ise, yine herkesin övgüler yağdırdığı, benim de çok beğendiğim KIA Stinger'ı yaptı. Hyundai i30 N'in de başında olan bir insan, direksiyondaki mavi butonlar da BMW M'lerdeki M1, M2 butonlarının aynı işlevine sahip, tabii ki Biermann imzalı.

Tam olarak ne açıdan rakip görmüyorlar acaba yol tutuş mu, motor mu, şanzıman mı? Hangi Hyundai'nin hangi meziyeti herhangi bir Ford ya da Volkswagen'den daha iyi olmuş acaba? Araç biraz overrated olacağının sinyalini veriyor gibi.
Şanzıman için çok çok iyi diyorlar. Yol tutuş açısından karşılaştırma yapmak zor, Nürbürgring zamanını göreceğiz zaten. Otomobil Nürbürgring'de geliştirilmiş. Bence iyi bir başlangıç. Golf GTI ve Focus ST rakip olarak görülmemesi gereken otomobiller. Sunulan sürüş opsiyonları açısından Golf R, Focus RS, Civic Type-R gibi otomobillere denk görülmeli. 5 yıllık Ralli deneyimi olan bir markadan bahsediyoruz, bence bir şeyler öğrenmişlerdir.
 
Hyundai'ya bi ısınamadım gitti önce gitsinler özgün olsunlar N ne Allah aşkına harf mi bitti
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...