i30 N mucizesi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

by

Reis
Katılım
17 Kas 2016
Mesajlar
3,744
Beğeni puanı
7,381
Puanları
5,020
Konum
İstanbul
Marka
Audi
Pek sağlıklı bir test değil bu. Evet aracın sürüş karakteristiği hakkında bilgi veriyor ancak o hızlarda normal bir araç da o sürelere yakın bir süre ile döner parkuru. Yani araç bu kadar iddialıysa neden diğer hot hatchlerle kıyaslamıyorlar pistte merak ediyorum
Diğer rakipleriyle kıyasını sabırsızlıkla bekliyorum bakalım bu aracın performansı övüldüğü kadar var mı

Zamanında Mclaren mp4-12c için de benzer şeyler yazılmıştı. Autocar Ferrari'den çok daha iyi yazıyordu.Kağıt üzerinde Ferrari'den çok daha üstündü ancak piste çıktıklarında Ferrari tarafından maymun edilmişti
 
Son düzenleme:

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
Katılım
24 Mar 2017
Mesajlar
8,991
Beğeni puanı
22,609
Puanları
5,320
Konum
İzmir
Marka
Toyota
Trabant üretimine 1957'de başlanmış,ilk Golf üretimine 1974 yılında başlanmış. Şimdi bunların sağlamlığını burada örnek olarak göstermek ne kadar doğru ? Mercedes'in yaptığı evet bir hata, ancak herkes bilir ki w168 safkan bir Mercedes asla değildir. Belli kaygılarla üretilmiştir. Daha yakın döneme kadar Hyundai ; Accent Blue, Accent Era gibi peynir tenekesinden hallice araçlar üretiyordu. Bu araçların üretildiği yıllarda hiçbir Alman arabası bu kadar kalitesiz sedan üretmiyordu..Hyundai sonradan kendini daha üst bir noktada konumlandırdı. Şu anda i30 modelini Golf'e göre konumlandırıyorlar, kalitesi eskiye kıyasla bariz arttı..Rekabet güzeldir, attığı adımlar bana kalırsa da olumlu ancak "Hah Hyundai olmuş" demek için henüz erken

Şu yazdığımın halen arkasındayım, pistte kafa tuttuğu araçlarla yarışmasını çok isterim..O zaman ak koyun kara koyun belli olur
Herhalde Manas destanını okuduysanız bilirsiniz.Manas'ın torunu falan olmalısınız.Size göre bir tüzel kurum veya bir şahıs doğduktan sonra hemen koşmalı,tıp okumalı,mühendis olmalı,program tasarlamalı.Her marka özellikle milli bir firmaysa böyle emeklemeler yaşar.Ya da low cost sürümden kazan tecrübe edin mantığını uygulayabilir bence.Asıl odaklanmanız ve iğnelerinizi uzatmanız gereken kurumlar kalite algısını hakkıyla kazanıp sonra bu algıya inananları kandıran uygulamalar yapan kurumlardır.i30n geçilir pistte ya da bizi şaşırtıp iyi iş çıkartır.Ama unutmayin ki en azından denemişler ve yenilmişler olacak.Daha çok yenilsinler daha çok öğrensinler
 

anl_akl

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,248
Beğeni puanı
3,437
Puanları
3,720
Konum
Ankara
Bence Hyundai 20 yıl önce neyse şuan da o. O zaman japonlara özeniyorlardı şimdi avrupa araçlarına özeniyorlar tek fark bu.
Keşke öyle kalsalardı eski hyundai’lere bakınca yenilerinden çok daha başarılılar, en azından benim için.Taş gibi arabalardı.Hem de az yakıyorlardı.
 

alptamer

Profesör
Katılım
26 Eki 2016
Mesajlar
996
Beğeni puanı
1,896
Puanları
2,270
Konum
İstanbul
Marka
BMW
Bence Hyundai 20 yıl önce neyse şuan da o. O zaman japonlara özeniyorlardı şimdi avrupa araçlarına özeniyorlar tek fark bu.
Son derece hatalı bir yorum. Hyundai'nin gelişimini ve başarılarını hiç saymak çok yanlış. 5 yıldır Dünya Ralli Şampiyonasında kıyasıya rekabetteler, Nürburgring'in yanında N test merkezi açtılar.
Audi ve BMW gibi markalardan tasarımcı ve mühendisler transfer ettiler. VW gibi markalarda 1000 Euro'ya alabileceğiniz opsiyonları çok daha ucuza koydular. Bunları yaparken de hala NCAP'ten 5 yıldız alıyorlar, bunlar kolay işler değil.

Alman arabalarına özenmek kötü bir şey değil, her marka özenebilir. Fakat 20 yıl önceki Hyundai ile şu anki Hyundai'yi aynı kefeye koymak ciddi bir hata.
 
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
3,246
Beğeni puanı
4,053
Puanları
4,820
Yaş
21
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Keşke öyle kalsalardı eski hyundai’lere bakınca yenilerinden çok daha başarılılar, en azından benim için.Taş gibi arabalardı.Hem de az yakıyorlardı.
97 accent durduğu yerde çürümüş bir araç profil fotomda hala var daha kaldırmadım. Çürümüş derken plastik aksamindan bahsediyorum ki bu milenyum kasa ve era için de geçerli. Nasıl oluyor da taş gibi arabalar oluyor anlamadım. 119 binde aldık 138 binde sattık ve 5 günde 15 tane yeri elimde kaldı arabanın. Ailede de İ30 sw var 2015 dizel otomatik. Yaaani kıyaslıyorum da hyundai kendini pozitif açıdan coook geliştirdi bence de yanlış bir yorum yapıyorsunuz. Kıyaslıyorum derken döneminin arabalarına göre kıyaslıyorum yanlış anlamayın :)
 

mgdedeoglu

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
2,954
Beğeni puanı
9,107
Puanları
4,570
Yaş
32
Konum
İstanbul
Pek sağlıklı bir test değil bu. Evet aracın sürüş karakteristiği hakkında bilgi veriyor ancak o hızlarda normal bir araç da o sürelere yakın bir süre ile döner parkuru. Yani araç bu kadar iddialıysa neden diğer hot hatchlerle kıyaslamıyorlar pistte merak ediyorum
Diğer rakipleriyle kıyasını sabırsızlıkla bekliyorum bakalım bu aracın performansı övüldüğü kadar var mı

Zamanında Mclaren mp4-12c için de benzer şeyler yazılmıştı. Autocar Ferrari'den çok daha iyi yazıyordu.Kağıt üzerinde Ferrari'den çok daha üstündü ancak piste çıktıklarında Ferrari tarafından maymun edilmişti
Ben bu kadar övülen araçlara hep soru işaretiyle yaklaşıyorum zaten. Hyundai kendini geliştirdi eyvallah da bazı şeyleri de abartmamak lazım, bizim insanımız mazlumu sever. Testlerde olacak olan şu, İ30 N'in şurası iyi, iddialı bir başlangıç, güzel motor sesi var vs ama bizim tercihimiz Megane RS :D
 

At

Takipçi
Beta Programı
Katılım
29 Eki 2016
Mesajlar
6,472
Beğeni puanı
16,223
Puanları
5,020
Konum
Antalya
Marka
Aston Martin
Son derece hatalı bir yorum. Hyundai'nin gelişimini ve başarılarını hiç saymak çok yanlış. 5 yıldır Dünya Ralli Şampiyonasında kıyasıya rekabetteler, Nürburgring'in yanında N test merkezi açtılar.
Audi ve BMW gibi markalardan tasarımcı ve mühendisler transfer ettiler. VW gibi markalarda 1000 Euro'ya alabileceğiniz opsiyonları çok daha ucuza koydular. Bunları yaparken de hala NCAP'ten 5 yıldız alıyorlar, bunlar kolay işler değil.

Alman arabalarına özenmek kötü bir şey değil, her marka özenebilir. Fakat 20 yıl önceki Hyundai ile şu anki Hyundai'yi aynı kefeye koymak ciddi bir hata.
Yav ben kötü bir şey yapıyorlar mı dedim 11 yıl 1998 Accent kullandık bir kere yolda bırakmadı çok güzel arabaydı hakkatten yani B sedan sınıfının bir numarası Accenttir benim için. Bir arabayı üretirken bazı markaların yaptığı gibi saçmasapan yerlerden tasarrufa gitmemişler.
Aslında demek istediğim şey mekanik olarak Hyundai o yıllarda da kaliteli araç üretiyordu ama insanlar sağlam olmayan arabaya çöp muamelesi yaptığı için Hyundai’yi gömüp durdular.
 
Son düzenleme:

anl_akl

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,248
Beğeni puanı
3,437
Puanları
3,720
Konum
Ankara
97 accent durduğu yerde çürümüş bir araç profil fotomda hala var daha kaldırmadım. Çürümüş derken plastik aksamindan bahsediyorum ki bu milenyum kasa ve era için de geçerli. Nasıl oluyor da taş gibi arabalar oluyor anlamadım. 119 binde aldık 138 binde sattık ve 5 günde 15 tane yeri elimde kaldı arabanın. Ailede de İ30 sw var 2015 dizel otomatik. Yaaani kıyaslıyorum da hyundai kendini pozitif açıdan coook geliştirdi bence de yanlış bir yorum yapıyorsunuz. Kıyaslıyorum derken döneminin arabalarına göre kıyaslıyorum yanlış anlamayın :)
Benim çevremde de bir sürü bahsettiğimiz döneme ait hyundai’ler mevcut oldu ancak bıgüne kadar adam akıllı bir sıkıntısını duymadım.Ve çok yakıyor diyeni de.Tabi sizin tecrübeleriniz de farklı olabilir saygı duyarım.:)
 

by

Reis
Katılım
17 Kas 2016
Mesajlar
3,744
Beğeni puanı
7,381
Puanları
5,020
Konum
İstanbul
Marka
Audi
Herhalde Manas destanını okuduysanız bilirsiniz.Manas'ın torunu falan olmalısınız.Size göre bir tüzel kurum veya bir şahıs doğduktan sonra hemen koşmalı,tıp okumalı,mühendis olmalı,program tasarlamalı.Her marka özellikle milli bir firmaysa böyle emeklemeler yaşar.Ya da low cost sürümden kazan tecrübe edin mantığını uygulayabilir bence.Asıl odaklanmanız ve iğnelerinizi uzatmanız gereken kurumlar kalite algısını hakkıyla kazanıp sonra bu algıya inananları kandıran uygulamalar yapan kurumlardır.i30n geçilir pistte ya da bizi şaşırtıp iyi iş çıkartır.Ama unutmayin ki en azından denemişler ve yenilmişler olacak.Daha çok yenilsinler daha çok öğrensinler
Destanlar gibi olağanüstü ve abartılmış yazılara inanmam doktor. Çok güzel bir noktaya değinmişsin, Manas destanı tam olarak Hyundai'nin hikayesi ile özdeşleştirilebilir. İlk defa hot hatch üretiyorum zirvenin mutlak sahibi olacağım, yıllardır bu işi yapan firmalar da kimmiş ki peh ?
Low cost ürünler üreten firma bir anda premium mu oldu ? Veya etik şu mudur ; low cost üretiriz sonra kaliteyi artırır premium oluruz.

Yeteri kadar zenginsen birkaç mecraya ödeyeceğin hatırı sayılır parayla gayet güzel advertorial reklam yaptırırsın. En etkili yol da budur viral bir etki yaratır

Hyundai markasıyla bir sorunum yok, düzgün iş yapıyorlarsa kaliteli otomobil üretiyorlarsa gelsinler piyasayı domine etsinler, rekabet ortamı oluştursunlar. Daha önce de bahsettiğim üzere yıllardır hot hatch üreten markaların top modellerinin önüne bir anda bir otomobil çıkarıp biz bu işi iyi yaptık diğerlerinden iyiyiz veya diğerleri kadar iyiyiz demek "bana göre" kendini bilmezliktir. Otomotiv gazetecileri bir markayı bu denli övüyorsa karşılaştırmalı testlerde sonucu genelde hüsran oluyor

Karşılaştırmalı testi bekliyorum, dedikleri kadar varsa bana helal olsun adamlar yapmış demek düşer, tam tersi olursa neyin ne olduğunu herkes görür zaten
 
Son düzenleme:

assettocorsaa

Profesör
Katılım
11 Eyl 2016
Mesajlar
686
Beğeni puanı
1,267
Puanları
2,270
Destanlar gibi olağanüstü ve abartılmış yazılara inanmam doktor. Çok güzel bir noktaya değinmişsin, Manas destanı tam olarak Hyundai'nin hikayesi ile özdeşleştirilebilir. İlk defa hot hatch üretiyorum zirvenin mutlak sahibi olacağım, yıllardır bu işi yapan firmalar da kimmiş ki peh ?
Low cost ürünler üreten firma bir anda premium mu oldu ? Veya etik şu mudur ; low cost üretiriz sonra kaliteyi artırır premium oluruz.

Yeteri kadar zenginsen birkaç mecraya ödeyeceğin hatırı sayılır parayla gayet güzel advertorial reklam yaptırırsın. En etkili yol da budur viral bir etki yaratır

Hyundai markasıyla bir sorunum yok, düzgün iş yapıyorlarsa kaliteli otomobil üretiyorlarsa gelsinler piyasayı domine etsinler, rekabet ortamı oluştursunlar. Daha önce de bahsettiğim üzere yıllardır hot hatch üreten markaların top modellerinin önüne bir anda bir otomobil çıkarıp biz bu işi iyi yaptık diğerlerinden iyiyiz veya diğerleri kadar iyiyiz demek "bana göre" kendini bilmezliktir. Otomotiv gazetecileri bir markayı bu denli övüyorsa karşılaştırmalı testlerde sonucu genelde hüsran oluyor

Karşılaştırmalı testi bekliyorum, dedikleri kadar varsa bana helal olsun adamlar yapmış demek düşer, tam tersi olursa neyin ne olduğunu herkes görür zaten
Dayanamadım Hyundai'nin press release'lerine baktım. Yahu Allah aşkına Hyundai ne zaman "biz bu işi iyi yaptık diğerlerinden iyiyiz veya diğerleri kadar iyiyiz" demiş? Bir söyler misin? Hyundai başından beri Golf GTI'ı kendisine rakip olarak gördü. Daha iyi olduğuna da basın karar verdi. İşte en büyük birkaç basın yazısı:
https://www.hyundai.news/eu/model-n...motor-journalists-lavish-praise-on-the-i30-n/
 

by

Reis
Katılım
17 Kas 2016
Mesajlar
3,744
Beğeni puanı
7,381
Puanları
5,020
Konum
İstanbul
Marka
Audi
Dayanamadım Hyundai'nin press release'lerine baktım. Yahu Allah aşkına Hyundai ne zaman "biz bu işi iyi yaptık diğerlerinden iyiyiz veya diğerleri kadar iyiyiz" demiş? Bir söyler misin? Hyundai başından beri Golf GTI'ı kendisine rakip olarak gördü. Daha iyi olduğuna da basın karar verdi. İşte en büyük birkaç basın yazısı:
https://www.hyundai.news/eu/model-n...motor-journalists-lavish-praise-on-the-i30-n/
Bunu kendileri demiyor zaten basina soyletiyorlar. Daha onceki yazilarda bir cok arkadas kendine Golf R ve Focus RS'i rakip gordugunu yazmis. Bu ne yaman celiski
 

assettocorsaa

Profesör
Katılım
11 Eyl 2016
Mesajlar
686
Beğeni puanı
1,267
Puanları
2,270
Bunu kendileri demiyor zaten basina soyletiyorlar. Daha onceki yazilarda bir cok arkadas kendine Golf R ve Focus RS'i rakip gordugunu yazmis. Bu ne yaman celiski
Madem Top Gear'a, Evo'ya, Autocar'a, AutoExpress'e güvenmiyorsun, neden karşılaştırmalı testleri bekliyorsun? O testleri de bunlar yapacak. Seni inandırmaları için ne yapmaları gerekiyor?
R ve RS'i kim yazdıysa yanlış yazmış. Rakip her zaman GTI idi.
 
Son düzenleme:

by

Reis
Katılım
17 Kas 2016
Mesajlar
3,744
Beğeni puanı
7,381
Puanları
5,020
Konum
İstanbul
Marka
Audi
Madem Top Gear'a, Evo'ya, Autocar'a, AutoExpress'e güvenmiyorsun, Neden karşılaştırmalı testleri bekliyorsun? O testleri de bunlar yapacak. Seni inandırmaları için ne yapmaları gerekiyor?
R ve RS'i kim yazdıysa yanlış yazmış. Rakip her zaman GTI idi.
Konuda ilk yazdigin mesajda Golf GTI, Focus ST rakip olarak gorulmuyor yaziyorsun. Ben buna kendini bilmezlik dedigimde Hyundai nerede soylemis diyorsun. Bu nasil bir akil tutulmasi ? Ayrica konudaki diger mesajlari okursan kendini Golf R ve Focus RS'e rakip goruyor yaziyor ve buna karsi herhangi bir tepkin olmamis..Hayir Focus RS veya Golf R degil rakibi GTI yazmamissin
Daha farkli bir sey yazmaya luzum gormuyorum
 

assettocorsaa

Profesör
Katılım
11 Eyl 2016
Mesajlar
686
Beğeni puanı
1,267
Puanları
2,270
Konuda ilk yazdigin mesajda Golf GTI, Focus ST rakip olarak gorulmuyor yaziyorsun. Ben buna kendini bilmezlik dedigimde Hyundai nerede soylemis diyorsun. Bu nasil bir akil tutulmasi ? Ayrica konudaki diger mesajlari okursan kendini Golf R ve Focus RS'e rakip goruyor yaziyor ve buna karsi herhangi bir tepkin olmamis..Hayir Focus RS veya Golf R degil rakibi GTI yazmamissin
Daha farkli bir sey yazmaya luzum gormuyorum
Benim "Rakip olarak görülmüyor" yazım Hyundai'den alıntı değil basındaki testlerden alınmadır. Yani orda demek istidiğim şu ki, "Golf GTI vs buna rakip bile olamaz.". diyor basın. Bunu diyen ben değilim, Hyundai de değil. Evet basın diyor. İnanıp inanmamak sana kalmış.
Mesela Steve Sutcliffe aynen şunu diyor: "Forget comparing this to something like a Golf GTI. This is way more serious than a GTI". İngilizcen yoksa türkçesini yazabilirim.
 

by

Reis
Katılım
17 Kas 2016
Mesajlar
3,744
Beğeni puanı
7,381
Puanları
5,020
Konum
İstanbul
Marka
Audi
Benim "Rakip olarak görülmüyor" yazım Hyundai'den alıntı değil basındaki testlerden alınmadır. Yani orda demek istidiğim şu ki, "Golf GTI vs buna rakip bile olamaz.". diyor basın. Bunu diyen ben değilim, Hyundai de değil. Evet basın diyor. İnanıp inanmamak sana kalmış.
Mesela Steve Sutcliffe aynen şunu diyor: "Forget comparing this to something like a Golf GTI. This is way more serious than a GTI". İngilizcen yoksa türkçesini yazabilirim.
Güzel kardeşim madem çok doğrucusun, madem Hyundai markasının bu kadar arkasındasın yazılan yanlışları da düzeltirsin burada..
Kendi savunduğun veya doğruluğuna inandığın şeyleri bana zorla kabul ettirmeye çalışmak sana bir şey kazandırmaz..Ben bu araç hakkında böyle düşünüyorum isteyen istediğini düşünmekte özgür.
Basın sektörün içerisinden bir reklamcı olarak da sana tavsiyem bu testlerin tarafsızlığına bu kadar kendini kaptırma..Yeteri kadar paraya herkesi hizaya sokarsın..
İngilizlerin de Hyundai için yaptığı PR sadece budur..Fazlası değil
Golf GTI ile kıyaslıyorlar, Focus ST ile kıyaslıyorlar, 26 saniyede dönülen parkurda Type-R ile bile kıyaslanıyor şaka gibi...10 saniyelik parkurda 488 GTB ile kıyaslamalarını bekliyorum
 
Son düzenleme:

assettocorsaa

Profesör
Katılım
11 Eyl 2016
Mesajlar
686
Beğeni puanı
1,267
Puanları
2,270
Tamam o zaman kimseye güvenmeyelim. @sinan a da güvenmeyelim. Hatta hiç test izlemeyelim. Kendimiz test edelim. Kendimiz karar verelim. Problem çözülmüştür.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst