Körfez Pistine Çıkmak / Körfez Pistine Nasıl Çıkabilirim ? / Piste Çıkmanın Maliyetleri

racer

Sedat
Profesör
27 Eyl 2021
223
350
1,085
29
ankara
Marka
Ford
@stan @OguzhanC Hocamlar iyi akşamlar. Yaza doğru arkadaşımın Fiesta Red'iyle Körfez Pisti'ne çıkmak istiyoruz. İstanbul Park bizim araca fazla gelir diye düşünüyoruz. Araç tamamen stock. Konuyla ilgili bir iki sorum olacaktı.
1- Piste çıkış ücretleri aşağı yukarı nedir?
2- Piste çıkmamız durumunda bir takım lastiği ve fren balatalarını gözden çıkarmalı mıyız?
3- Pist günü için kayıt olmamız durumunda nasıl bir süreç bizi bekliyor olacak kısaca anlatır mısınız?

Daha önce karting dışında kendi araçlarımızla piste çıkmadık. Sizlerin tecrübesi var diye danışmak istedim.
Teşekkürler...
 

Bedirhan

Reis
Yönetici
Admin
Destekçi
8 Eyl 2016
6,278
21,696
5,320
26
Avcılar-Darıca
İstanbul Park'a 1 seans bile olsa çıkmanızı tavsiye ederim açıkçası. Araca fazla gelir demişsiniz doğru ama yarışa çıkmıyorsunuz sonuçta :D Uzun düzlükler olduğu için biraz güç olsa iyi olurdu dedirtiyor hep ancak aracı tanımak ve keyif almak açısından Formula 1 pistinde gazlayabilmek güzel olur diye düşünüyorum. :D Simülasyonda da (Assetto Corsa) gerçeğine çok yakın mod'ları olan pistler ikisi de öncesinde bir miktar antrenman çok faydalı olacaktır.
Rahmi abi ( @stan ) daha iyi bilir tabii ama Körfez pistinde genelde organizasyon şeklinde belirli bir grup tarafından günlük kiralanarak oluyor örneğin sallıyorum Track Lovers grubu olarak bir gün boyunca tur atabileceğiniz bir etkinlik vb. Ücretleri de 2k TL'den başlıyordu birkaç gördüğüm etkinlikte.

1671477949367.png

Az çok demeyelim İstanbul Park'a çıkalım :D
 

racer

Sedat
Profesör
27 Eyl 2021
223
350
1,085
29
ankara
Marka
Ford
İstanbul Park'a 1 seans bile olsa çıkmanızı tavsiye ederim açıkçası. Araca fazla gelir demişsiniz doğru ama yarışa çıkmıyorsunuz sonuçta :D Uzun düzlükler olduğu için biraz güç olsa iyi olurdu dedirtiyor hep ancak aracı tanımak ve keyif almak açısından Formula 1 pistinde gazlayabilmek güzel olur diye düşünüyorum. :D Simülasyonda da (Assetto Corsa) gerçeğine çok yakın mod'ları olan pistler ikisi de öncesinde bir miktar antrenman çok faydalı olacaktır.
Rahmi abi ( @stan ) daha iyi bilir tabii ama Körfez pistinde genelde organizasyon şeklinde belirli bir grup tarafından günlük kiralanarak oluyor örneğin sallıyorum Track Lovers grubu olarak bir gün boyunca tur atabileceğiniz bir etkinlik vb. Ücretleri de 2k TL'den başlıyordu birkaç gördüğüm etkinlikte.

Ekli dosyayı görüntüle 41084
Az çok demeyelim İstanbul Park'a çıkalım :D
Cevap için teşekkürler hocam :)
İnternet sitesinde İstanbul Park ın 20 dk lık seansına 900 TL diyor. Körfez pistinin daha pahalı olmasına şaşırdım açıkçası...

Hocam peki pistten sonra lastik ve fren bakımı konusunda ne düşünüyorsunuz. Bir kere girmeyle bu parçaların değişmesi gerekir mi? (Tabiki aracı fazla kaydırıp kötü pilotaj sergilemeyeceğimizi varsayıyorum...)
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,030
7
51,360
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Cevap için teşekkürler hocam :)
İnternet sitesinde İstanbul Park ın 20 dk lık seansına 900 TL diyor. Körfez pistinin daha pahalı olmasına şaşırdım açıkçası...

Hocam peki pistten sonra lastik ve fren bakımı konusunda ne düşünüyorsunuz. Bir kere girmeyle bu parçaların değişmesi gerekir mi? (Tabiki aracı fazla kaydırıp kötü pilotaj sergilemeyeceğimizi varsayıyorum...)
@Bedirhan ın bahsettiği organizasyon open pit dedikleri olay. Yani pist tam gün kiralanıyor, aracına güvenen gün içerisinde istediği kadar çıkabiliyor.
Normalde lastik ve frenlerin %50 ömrü gider diye düşünüyorum. Eğer open pit yapılıp depo bitirecek kadar çok tur atılırsa yol lastiğinin ve standart balatanın tamamı tükenir muhtemelen.
 

Bedirhan

Reis
Yönetici
Admin
Destekçi
8 Eyl 2016
6,278
21,696
5,320
26
Avcılar-Darıca
Cevap için teşekkürler hocam :)
İnternet sitesinde İstanbul Park ın 20 dk lık seansına 900 TL diyor. Körfez pistinin daha pahalı olmasına şaşırdım açıkçası...

Hocam peki pistten sonra lastik ve fren bakımı konusunda ne düşünüyorsunuz. Bir kere girmeyle bu parçaların değişmesi gerekir mi? (Tabiki aracı fazla kaydırıp kötü pilotaj sergilemeyeceğimizi varsayıyorum...)
İstanbul Park'ın ücreti aslında biraz pahalı önceden düşük güçlü araçlara bir miktar iskontolu fiyatı vardı ancak artık tek tarife. Genellikle Supersport araç sahipleri 2-4 saatlik Open Pit'lere katılıyor ki bunun fiyatı 10k TL :D Körfez'de dediğim 2k TL (Tam bilmiyorum ücretini yanlış bilgi vermek istemem.) günlük bir ücret olduğu için uygun bence, baya bir tur atabilme hakkınız olduğu için güzel olacaktır :D

Lastik konusunda hiç piste çıkmadığım için seni bilgilendirmem doğru olmaz ancak pist asfaltı tutan bir asfalt (zımpara) olduğu için kullandığımız günlük tip lastikleri normal yol kullanımından çok daha fazla yoruyor ve traşlıyor :D Özellikle yanlış basınç ve sıcaklıklarda hem araç yol tutmayacak hem de lastiğin hızlı tükenecektir. Sürekli hotlap atmaya çalışmamak, 2 hotlap 1 soğutma turu gibi kullanmak gerekiyor sanırım. Gün sonunda lastiğin muayeneden geçer durumda olur mu bilemiyorum :D Bu fren için de geçerli, balataların kalitesine bağlı olarak gün içinde tükenmesi çok olası. Çok dikkat etmek lazım genelde pist günlerine giderim, şahit olduğum kazaların bir çoğu fren hidroliği kaynatan araçlardı. Allah korusun diyelim ama tedbiri elden bırakmamak lazım.

1671480100371.png

Yukarıda bilek reisin bir çok seansa girip büktüğü 500+ HP önden çeker bir aracın sıfır lastiklerinin gün sonunda geldiği hali görebilirsiniz hatatat
 

Bedirhan

Reis
Yönetici
Admin
Destekçi
8 Eyl 2016
6,278
21,696
5,320
26
Avcılar-Darıca
Bu konu daha önce de konuşulmuştu. Forumun derinliklerinde bulduğum bu bilgi selini okumanızı şiddetle tavsiye ederim. Ders niteliğinde çoğu forumda arayıp bulamayacağımız bilgiler içeriyor :D
İstanbul Park'ta 1000 turdan fazla atmış biri olarak nacizane:

Hafif 100-150 HP arası araçlar: 2.45+ pist süresi. Bu segmentte çok özel gereklilik pek yok. Eskimemiş motor yağı, eskimemiş padler, taşlanmamış disk, eskimemiş baskı balata vs. yeterli. İlk çıkıldığında yavaş ve limitelere epey uzak gidilecek. Sıfır yol lastiği İstanbul Park'ta sürüş dinamiklerine göre bu segmentte 40 ila 100 tur döner. 20 dakikalık seans için bu segmentte özel ekipmana gerek yok. Önden çekerler sağ ön lastiğin omzunu yiyecektir. İlk çıkılıyorsa lastikler yol basıncının 4 psi altına ayarlanabilir. Limite yakın sürüşte soğuk lastik basıncı 6 psi düşük ister.

150-250 HP araçlar: Zor segment. Neyin gerekli olup olmadığı araca ve sürüşe göre çok değişir. 235 HP Giulietta QV ile ilk 2 çıktığımda ne lastik kalmıştı ne balata ne de fren hidroliği. Bu segmentte 200 HP ve üzerinde ilk çıkılıyorsa dahi, yol lastiği ile çıkılmaz. Özellikle önden çekerler sağ önü 2 seansta parçalar ve limit dönüş hızlarına yakın dinamiklerde muhtemel 2 seansta dahi lastikte teller çıkar. Pist odaklı lastik ile çıkmakta fayda var. Misal Nankang Ns2r'lar kötü-orta lastiktir ama pist kullanımına bolca dayanır. Yol lastiklerinin dip noktasındaki Michelin 4S vs ise iyi yol tutar ancak hamur yumuşak olduğundan omuzlar silgi gibi erir. 200 HP üstü kesinlikle balata ister. Minimum EBC yellowstuff, Ferodo DS2500 takılmalı. Fren hidroliği 2.30 ve altı süre dönen tüm araçlarda kaynar. Araştırmaya gerek olmayan bir konudur, pist için en iyisi Castrol SRF'dir. Akılda kalmaması için değiştirilir. (Motul 660 vs hiç araştırmayın).

250 HP üzeri araçlar: 9'a ve 12nci viraja doğru 220 km/h hızlara çıkan bu segmentte aracın ağırlığına ve pilotun limitlerine göre süre ve ekipman değişir. Araç heyyula gibi S kasa değilse lastik minimum Michelin Cup2, üzeri Trofeo. Zevkine dönülmeyecek ve 5-10 seans sonrası süreye koşulacaksa DS Uno, RSL29 seviyesinde pad, Castrol SRF, Motul 300V motor yağı vs. ister. Hızlı araçlarla (100-200 km/h 12-13 sn civarı) ilk çıkılacaksa kesinlikle pisti ve işi bilen adam sağda oturmalı.

2.20 sürelerine yakın dönebilen araçlarda, üsttekilere ek olarak pist tipi kaliper (en azından ön), pist için hafif jant (oz ultraleggara vs.) ister. 4 piston kaliperlerin limit süreleri gibidir. Arka düzlükte 240 km/h, 9'a gelirken 220 km/h gibi hızlardan 70-80 km/h'e fren yapılır. Fecidir. Stock süspansiyonların tamamı bu sürelerde dönen araçlarda 6-7 turda ısınır, cacık gibi olur.

İstanbul Park sokak araçları için aşırı zorlayıcı bir pisttir. Hafif, yarı güçlü araçlar ve iyi ekipmanla çok zevklidir.

Baybars abi araçlarla ilgili çok güzel bir özet vermiş, benim eklemek istediğim aslında piste çıkarken ilk önce kendinizi mental olarak hazırlamanız gerekiyor, böylece aracınız çok fazla yıpranmaz.
Piste ne araç ile çıkarsanız çıkın yol size çok büyük gözükecek ve bundan dolayı hep yavaş gidiyormuşsunuz gibi hissedeceksiniz, bunun dezavantajı 50 ile girmeniz gereken viraja belki 80 belki 100 ile girmeye çalışacaksınız ve sonuç olarak lastiklerini parçalayacaksınız. Bu problemi engellemek için mantıklı olan önce ortalama hızda aracın tutuşunu hissederek turlamak ve ondan sonra hızınızı yükselterek limite ulaşmaya çalışmak.
İkinci konu direksiyon hareketleri, çoğu kişinin videosunda görüyorum, insanlar virajda dönemedikçe direksiyonu daha da çevirip dönmeyi umuyorlar. Böyle bir önden kayma durumunda direksiyonu çevirmek sadece yere temas eden lastik kesit alanını daha da daraltmanıza ve yanakları daha çok tıraşlamanıza sebep olur. Virajı mevcut hızda dönemiyorsanız yapılacak en sağlıklı şey direksiyonu düzleştirip yavaşlamaya çalışmak ve ondan sonra dönmeye çalışmak.
Üçüncü konu ise direksiyon çevrili halde fren yapmak veya gaza basmak, az önce bahsettiğim gibi lastiğinizin yere basan kesiti aracınızın tutuşunu etkileyen en önemli noktadır ve bir pist gününde lastik en çok yıpranan parçadır, kötü kullanımda ise 1 seansta bile lastik bitirebilirsiz. Direksiyonunuz düzken frene bastığınızda lastik kesitinizin tamamı aracınızı yavaşlatma görevini üstlenir, ama direksiyon çevrili halde frene basarsanız bu sefer aynı kesit alanının hem durma yönünde hem de viraj yönünde tutuş sağlaması gerekeceğinden büyük ihtimalle ne durabileceksiniz ne de dönebileceksiniz. Profesyonel yarışçılar trail braking denen yöntem ile viraja frenle gelebilir ve gerekli tutuşu sağlayabilirler ancak amatörlerin başlarda lastiklerini koruması için yapması gereken virajdan önce düz bir çizgide yavaşlayıp, virajı dönüp daha sonra yine düz bir çizgide hızlanması.

Yazdığım şeyler genel olarak aslında lastikler ile bağlantılı ama dediğim gibi pistte en çok murdar edilen şey lastik oluyor :)
Bir de en son şunu ekleyeyim büyük ihtimalle duymuşsunuzdur ama bir turunuz ne kadar sıkıcı ise o kadar hızlı gidiyorsunuz demektir.
 
Son düzenleme:

OguzhanC

Panpa
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
768
1,635
2,520
26
Kocaeli-Ordu
Marka
Peugeot
Merhaba, genel olarak görüşler yazılmış. Ben olayın körfez kısmına daha hakimim. İstanbulpark 2 etkinliği(halk günü ve openpit) de kendi organize ediyor ve düzenliyor diye biliyorum. Körfez pistinde ise pist yönetiminin düzenlediği bir özel organizasyon yok. Pist organizatörlere kiralanıyor ve planlamayı onlar yapıyor. Kiralama için günlere özel kira bedelleri var. Bu bedel genelde araç sayısına göre paylaştırılıyor(organizatör paylarını katmıyorum o organizatöre göre değişebilir). Kiralanan vakit standart olduğu için araç sayısı arttıkça ödenecek tutar düştüğü gibi piste çıkabileceğiniz tur sayısı da azalıyor. Fiyatlar ortalama olarak yukarıda yazıldığı tutarlarda. Yeni yılda her şeyde olduğu gibi onda da zam gelebilir.

Körfez Yarış Pisti için sol ön lastiğinize dayanma gücü diliyorum hatatat
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,718
1
6,457
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Selamlar,

Körfez'deki de Ülkü'deki de etkinlikler artık kişiler tarafından organize ediliyor. Körfezdeki etkinliklerin hemen hemen hepsi open pit oluyor. 2-2,5KTL şeklinde ücret talep ediyor organizatörler. Ülkü'de de benzer şekilde olabiliyor ancak, benim taptığım etkinliklerde her zaman için seans başı ücretlendirme yapıyoruz. Binek araç ile 5 hot lap'lik seans ücreti 450TL. Tek günde 3 seans almak herkesi ihya ediyor. Ancak bu ücretlere asgari ücret oranında zam gelecektir diye tahmin ediyorum. Bir de Ülkü'nün durumu diğer başlıkta anlattığım üzere belirsiz.

Özellikle körfezin asfaltı çok yıpratıcı değil. Viraj da fazla olmadığından, 10-15 turda dahi balatan da lastiğin de sağlam şekilde çıkarsın. Ancak 30 tur kastırırsan özellikle balatan bitebilir. Lastiği en fazla ön arka yapman gerekebilir.

Benim sana nacizane tavsiyem, balata, fren hidroliği, buji ve yağının taze olduğuna emin ol, şekilde piste çık.
 

MAERKEK

Elit Apaçi
1 Ocak 2019
64
35
970
Pistte aracı korumak ne zormuş öyle . Oturduğun yerden simülasyon oynamakla alakası yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: racer

yasarcan

Asfalt Kurutucu
11 May 2017
21
84
635
28
İstanbul
Selamlar, körfez pistinde daha önce kendi aracım ile tek pist gününde 27 tur attım, aynı balata ile +12,13 bin km kadar normal yol yaptım anca bittiler. Lastikler değiştirmeyi gerektirecek kadar aşınmadı hala iyi durumda. (lastik iki kere körfez gördü totalde 55-60 turu var pist üzerinde.) Araç mito qv bu arada çok sakin turlar değildi. ilk çıktığımda sürekli hot lap atmaya çalıştığım için balataları çok hızlı bitirmiştim fakat daha sonra 2 hot lap + 1 soğuma turuna döndüm hatta son seansta 1 hot lap + 1 soğuma gibi yaptığım için daha ekonomik kullanılmış oldu balatalar.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım