Marka Fanatikliği ve VAG sorunsalı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Zaten işin en anlaşılamayan kısmı şudur ki polo fiesta'ya göre daha konforludur, yalıtımı da bir miktar daha iyidir. Bunu kullanıcı kitlesi de böyle söylüyor, test çekimleri yapan insanlar da. Bunu başka markaları seven insanlar olarak bizler de kabullendik. Ama biz sürüş keyfi fiesta'nın daha fazla dediğimizde bu kime göre neye göre kısmına çekiliyor. Halbuki bu sadece bizim kendi tecrübelerimizden yola çıkarak yaptığımız bir yorum değil ki. Bunu testerlar da bu şekilde belirtiyor. Ek olarak bu bir üstünlük de değildir, iki marka araçlarını o şekilde bir prensiple üretme kararı almış ve üretmiştir hepsi bu.
En basitinden fiesta ile ilgili değinilen en önemli unsur direksiyon tepkisinin keskinliği ve netliğidir. Ford bu mevzuda ayrı bir arge bütçesi ayırıp Epas isimli direksiyon sistemini geliştirmiştir. Günümüzde elektrikli direksiyonların tüm markalar için sürüş anlamında dezavantaj ortaya koyduğu aşinadır. Hatta Ford, bu epas denen sistemi makyajsız fiesta ve focus'da özellikle de focus'da pek becerememiştir. Fakat makyajla beraber direksiyon sistemleri elektrikli direksiyonlara göre çok iyi seviyeye çekildi. Tur sayıları ciddi düşürüldü. Keza şasi üretimi de performans araçlarını tasarlayan mühendislerin elinden geçerek üretilir. Yani binek araçlarda da mutlaka performans araçlarını tasarlayan mühendislerin dokunuşları vardır şase anlamında. Fiesta ve polo'nun süspansiyon olarak birbirinden yapısal anlamda bariz farkı yoktur. Önde mc pherson arkada torsiyon. Fakat amortisör ve helezon yay üretimi polo'da konfor odaklıyken, fiesta'da dinamik sürüş odaklı ayarlanmıştır. Zaten konfor farkları da buradan gelir. İşi golf-focus gibi segmentlere çıkardığımızda orada süspansiyon sistemleri bambaşka farklılıklar gösteriyor.
Sonuç olarak tüm bunları bir bütün haline getirdiğimizde ortaya çıkan üretim stratejisi birini daha konforlu yaparken birini daha dinamik ve keskin yapıyor. Söylediğim gibi bu önde ya da geride olma meselesi değildir. Üreticinin stratejisiyle alakalı bir durumdur.
 
Neyse ben uzatmiyim çünkü verdiğiniz cevaplar benim için yeterli değil ve ölçülebilir verilere dayanmadığından bence taraflı.Milimetrenin %1'i hassasiyetinde üretim yapan ve ralliye katılan tek marka ford mu?

Otopark bence bu testi güncel modellerle istanbul parkta yapmalı. Yol tutuş,tüketim,0-100-0 testi yapıp koysalar da konu bir süreliğine kapansa.
 
Otopark bence bu testi güncel modellerle istanbul parkta yapmalı. Yol tutuş,tüketim,0-100-0 testi yapıp koysalar da konu bir süreliğine kapansa.

kesinlikle..ama olmayacağını biliyoruz. her arabayı piste alıp ölçüm yapamazlar. belki 3 4 tane hot hatch aynı anda ellerine geçse olurdu ama dizel bir i20,fiesta falan piste alıp bu ölçümleri yapacak ne vakit olur ne izni alınabilir ne de yeterli prodüsiyon sağlanabilir.
 
Son düzenleme:
Neyse ben uzatmiyim çünkü verdiğiniz cevaplar benim için yeterli değil ve ölçülebilir verilere dayanmadığından bence taraflı.Milimetrenin %1'i hassasiyetinde üretim yapan ve ralliye katılan tek marka ford mu?

Otopark bence bu testi güncel modellerle istanbul parkta yapmalı. Yol tutuş,tüketim,0-100-0 testi yapıp koysalar da konu bir süreliğine kapansa.
@IbizaFR150 hocam anlamak istediğinizi anlıyorsunuz,
hayatınızda hiç Saxo veya 106 ile virajlara daldınız mı? temelde bunlarında arkada torsiyon var ve önde yarım travers
ben 1.4 polo ile arka getirmeye çalıştığımda benim bile elim ayağım karıştı, poloda torsiyon işte burada daha ince detaylar devreye giriyor.
Siz anlamak istemediğiniz için ve sevmediğiniz markayı kötülemek için konuşuyorsunuz :) neyse uzatmaya gerek yok
 
Bunun ölçülebilir verisini ben ölçüp koyamam. Marka özellikle açıklıyor; Epas sistemini geliştirdik, control blade süspansiyonu geliştirdik, performans modellerinin üretiminde kullanılan mühendisliği binek araçların şasilerinde de uyguladık diye. Control balde süspansiyonun daha gelişmişi integral link'i ürettik diye.
Tüm bunları ürettiğini ve neyin ne olduğunu açıklayan bir markanın araçlarını test eden tester'ları izlediğim ve gördüğümde hepsinin yorumu bu araçlar üzerine benzer. Ben kendi fikrimi ve yorumumu bir kenara bıraktım, söylediğim üzere bu işi yapan insanlar da bu paralelde yorumlarda bulunuyor yerli yabancı.
Şimdi tüm bunları üzerine ben de isterim binek araçlar için gerçek teknik karşılaştırmaları ama elimizde böyle bir done olmadığında biz taraflı oluyoruz, ama testerlar bu yönde yorum yapınca o kısım atlanıyor. Ben teknik doneyi kendim üretmem söylediğim üzere. Bu mevzularda benim yaptığım yorumların hiç biri bu işi yapan insanlardan daha başka değil. Bundan dolayı ben taraflı oluyorsam bu işi yapanlar da taraflı demektir.
 
Zaten işin en anlaşılamayan kısmı şudur ki polo fiesta'ya göre daha konforludur, yalıtımı da bir miktar daha iyidir. Bunu kullanıcı kitlesi de böyle söylüyor, test çekimleri yapan insanlar da. Bunu başka markaları seven insanlar olarak bizler de kabullendik. Ama biz sürüş keyfi fiesta'nın daha fazla dediğimizde bu kime göre neye göre kısmına çekiliyor. Halbuki bu sadece bizim kendi tecrübelerimizden yola çıkarak yaptığımız bir yorum değil ki. Bunu testerlar da bu şekilde belirtiyor. Ek olarak bu bir üstünlük de değildir, iki marka araçlarını o şekilde bir prensiple üretme kararı almış ve üretmiştir hepsi bu.
En basitinden fiesta ile ilgili değinilen en önemli unsur direksiyon tepkisinin keskinliği ve netliğidir. Ford bu mevzuda ayrı bir arge bütçesi ayırıp Epas isimli direksiyon sistemini geliştirmiştir. Günümüzde elektrikli direksiyonların tüm markalar için sürüş anlamında dezavantaj ortaya koyduğu aşinadır. Hatta Ford, bu epas denen sistemi makyajsız fiesta ve focus'da özellikle de focus'da pek becerememiştir. Fakat makyajla beraber direksiyon sistemleri elektrikli direksiyonlara göre çok iyi seviyeye çekildi. Tur sayıları ciddi düşürüldü. Keza şasi üretimi de performans araçlarını tasarlayan mühendislerin elinden geçerek üretilir. Yani binek araçlarda da mutlaka performans araçlarını tasarlayan mühendislerin dokunuşları vardır şase anlamında. Fiesta ve polo'nun süspansiyon olarak birbirinden yapısal anlamda bariz farkı yoktur. Önde mc pherson arkada torsiyon. Fakat amortisör ve helezon yay üretimi polo'da konfor odaklıyken, fiesta'da dinamik sürüş odaklı ayarlanmıştır. Zaten konfor farkları da buradan gelir. İşi golf-focus gibi segmentlere çıkardığımızda orada süspansiyon sistemleri bambaşka farklılıklar gösteriyor.
Sonuç olarak tüm bunları bir bütün haline getirdiğimizde ortaya çıkan üretim stratejisi birini daha konforlu yaparken birini daha dinamik ve keskin yapıyor. Söylediğim gibi bu önde ya da geride olma meselesi değildir. Üreticinin stratejisiyle alakalı bir durumdur.
Cenk'in açıklamasına katılıyorum.ford keskinliğe direksiyon hissine çalışıyor ve bende onları satın almak istiyorum konfor sessizlik gibi şeyler şuan ilgimi çekmiyor bu yüzden jetta yerine focus tercih ettim.
 
Cenk'in açıklamasına katılıyorum.ford keskinliğe direksiyon hissine çalışıyor ve bende onları satın almak istiyorum konfor sessizlik gibi şeyler şuan ilgimi çekmiyor bu yüzden jetta yerine focus tercih ettim.
Ben de golf kullanıyorum gerçekten çok konforlu. Evet sert sürüşlerimde torsiyon takıntım olduğu için torsiyonun tepkilerini hissetmek hoşuma gitmiyor ama aracın konforu çok güzel. Bir gün gerçekten konforlu bir araca binmek istediğimde golf'ü ilk seçeneklerim arasına kesinlikle koyacağım. Ama şuan aradığım konfor odaklı bir sürüş değil. Her zaman da söylüyorum; bir model diğer bir modelden üstün değildir. Üretimi ona göre yapılmıştır, marka politikasıdır hepsi bu.
 
Heryerde görüyorum vw pahalı vw böyle vw şöyle,Forumda bir arkadaş "Kedi ulaşamadığı ciğere mundar" dermiş diye belirtti çok haklı bir söz,Neden herkesin dilinde golf passat golf passat ? Ben vag severim ama fordda severim her araba aldığımızda babama fordu gösteririm.
Golfü ele alalım 100bin lira 1.6 highline dsg,Astraya bakalım oda bu civarlarda FORD'a bakalım focus 100bin liraya ulaşıyor ama gel gör ki bixenon için 3bin lira fark ödemek lazım aynı olayı mondeo passat için açarsak zaten and abi bu olayı passat testinde gayet açıkladı,orta segmentlerde premium olmayan segmentlerde diyelim,Hiçbir arabanın otomatik şanzımanı dsg kadar pürüzsüz çalışmıyor o kadar hızlı vites değiştirmiyor bu lafım corolla,civic,megane'a ithafen.
Corolla da 100bin liraya yaklaşıyor ama golfün yanına yaklaşamaz bile,neden kimse pahalı demiyor ?
Megane sedan'da öyle 100bin liraya yakın ama yol tutuş limitlerine baktığımızda egea seviyesinde belkide egea daha iyidir.Talismana bakalım D segmenti için,En baz modeli 100bin lira vs...
Bu böyle uzar elbet hiçbir araba kusursuz değildir ve bazı KOYU vag'cılar savunurken gerçektende haddini aşıyor.
Konfor izolasyon istiyorsan mondeo
Sürüş keyfi iç mekan motor şanzıman istiyosan passat
Hepsinin harmanlanmış hali superb
Hangisi seni ilgilendiriyorsa onu alırsın.
Ve bence milletimizin önyargılarından kurtulması lazım,golfü torsiyon diye yerin dibine gömdüler ama çok iyi çıktı konuyu uzatmaya gerek yok tartışmayada.Herkes tercihini önerisini yapsın otursun yerine tabiiki İNSANCA.
 
Ben de golf kullanıyorum gerçekten çok konforlu. Evet sert sürüşlerimde torsiyon takıntım olduğu için torsiyonun tepkilerini hissetmek hoşuma gitmiyor ama aracın konforu çok güzel. Bir gün gerçekten konforlu bir araca binmek istediğimde golf'ü ilk seçeneklerim arasına kesinlikle koyacağım. Ama şuan aradığım konfor odaklı bir sürüş değil. Her zaman da söylüyorum; bir model diğer bir modelden üstün değildir. Üretimi ona göre yapılmıştır, marka politikasıdır hepsi bu.

Kesinlikle,zaten hepsinin olduğu araç çok pahalı bir araçtır mesela golfde sürüş keyfi focusdaki kadar yok ama golfdeki izolasyon konforda focusda yoktur herkesin ihtiyacı neyse onu almalı.
 
Valla üniversitede gaza gelip focus st130'u satıp 106 gti almayı düşünüyordum, bir arkadaşımdan ödünç isteyip 1 gün boyunca 106 gti kullanmıştım (o zaman ford focus sport trend 2.0 kullanıyordum)
hayatımda bu kadar rezalet bir araba daha kullanmadım desem yeridir. Pist koşullarında zevkli diye günlük olarak peynir kutusundan hallice bir araç kullanmak bana birşey ifade etmiyor.
 
Kesinlikle,zaten hepsinin olduğu araç çok pahalı bir araçtır mesela golfde sürüş keyfi focusdaki kadar yok ama golfdeki izolasyon konforda focusda yoktur herkesin ihtiyacı neyse onu almalı.
Aynen öyle. Hiç bir zaman elmayla armudu birbirine karıştırmadım. Focus golf'ten konforlu ve iyi yalıtımlı veya fiesta aynı şekilde polo'dan daha iyi diye bir yorum yapmadım. Niye yapayım gerçek değil ki. Sürüş hissiyatları üzerine yaptığım yorumlar ise kendi tecrübelerim, üretim olarak deklare edilenler ve testerların tecrübesi üzerinedir hepsi bu. Gerçekten fanatikliğe çekilecek bir mevzu yok ortada. Bir gün vw üretimini değiştirip golf'ü focus'tan daha dinamik de üretebilir. Passat'ta bunu yapmayı istemediler mi ? aynı şeyi golf'te de yapabilirler ve polo'da da. Ama üretim anlayışı bu şekilde değil. Sonuç olarak kimsenin de kalbini kırmaya gerek yok. Ben arkadaşlarımı anladım, onlar da beni bizleri anladı diye umuyorum.
 
Bu anticilik ve fanboyluk ne zamandan beri var ve neden var bunu düşünmek lazım. Her yerde aynı tartışma oluyor ve olmaya da devam edecek. Ben şuana kadar golf 1.2,1.4 ve 1.6, jetta,passat,caddy kullandım ve eskiden araba alınacağı zaman direk vw lere bakan bundan 3 yıl önce koyu vwci olan ben doğuş grubunun fiyatlandırması,servisin tavırları ve insanların en iyisi benimki tavırlarından dolayı iyicene soğudum yukarı da detaysızca da olsa fiyatlar karşılaştırılmış. Evet Coralla 1.4 dizel motor ile çok pahalı bu bir gerçek ama kimse corallayı bu kadar övmüyor.

Golfü ele alalım 100bin lira 1.6 highline dsg,Astraya bakalım oda bu civarlarda FORD'a bakalım focus
1.6 tdi dsg comfortline golf 100k donanım dengi astra 88k focus 90k ceed 90k fiyatlandırmayı donanım paketlerine göre bakın.
 
Şu başlıkta bahsi geçen araçları herkes binlerce km tecrübe etmiş, pistlerde bütün sınırlarını zorlamış gibi konuşuyor ya çok komik oluyor. Bunu yapan varsa önceden belirtsin de ona göre dikkate alayım.

Ben Fiesta sahibiyim ve aracımı uzun sayılabilecek bir araştırmadan sonra aldım. Bugüne dek hiç bir fuarı kaçırmadığım için zaten bir çok modeli yakından inceleme fırsatım oldu. Araç alım aşamasında da bayileri tek tek gezerek B segmenti tüm araçları detaylı inceledim, test sürüşleri yaptım. İnternet üzerindeki yorumlar, videolar derken neticede Fiesta'da karar kıldım.

Fakat bu aracı almamdaki asıl etken bunlar değil. Koltuğuna oturduğum bütün araçların içinde beni anında sardığını hissettiğim, iç mekan kalitesini bariz bir şekilde belli eden ve artıları eksileri yan yana koyduğumda artısı en fazla olan araç Fiestaydı. İyi ki de öyle yapmışım çünkü B sınıfı bir araçta rüzgarlı bir havada bile 170 km/h ile giderken makul denebilecek bir rüzgar sesi (yol sesi biraz fazla ama), asla kafayı kaldırmadan yoldan kopmadan var gücüyle yere basması, normal devirlerde neredeyse hiç motor sesi olmaması, uzun yolda yaklaşık 400 km bana mola yaptırmaması bu aracın mühendislik olarak ne kadar başarılı olduğunu gösterir. Ayrıca bir çok B sınıfı araçta sunulmayan veya opsiyonel olarak sunulan bazı detayların Fiesta'da standart olması (kaput altı izolasyonunun en boş pakette bile mevcut olması (i20 de orta ve üst donanımlarda vardı o zamanlar), sürücü ve yolcu tek tuşla cam açma, deri direksiyon, arkaya hoparlör koymamak gibi bir çingeneliğin Ford'da yapılmamış olması v.s gibi detaylar)

Diğer B sınıfı araçlara sahip (Clio, Polo, i20) arkadaşlarımın aktardıklarına ve muadil araçların inceleme videolarına baktığımda bu saydığım avantajların bu araçlarda beni memnun edecek kadar var olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim. Yoksa ben bu diğer markaların sürücü koltuğunda uzun zamanlar geçirmedim.

Velhasıl bir araçtan beklentinizi hangi araç karşılıyorsa en güzel araba odur. Konu başlığından da sapmadan bitireyim, VAG kullanıcılarında gerçekten bir arabasına toz kondurmama durumu var. Bazıları yerli bazıları yersiz ama benim bu konuda dikkate aldığım yorum sayılıdır çünkü ehliyeti bile olmadan VW baş mühendisi gibi arabayı yere göğe sığdıramayan, sanki her gün Nürburgring'de süre kasıyormuş gibi konuşan ukala tipleri dikkate alırsam onlardan farkım kalmaz.
 
Valla üniversitede gaza gelip focus st130'u satıp 106 gti almayı düşünüyordum, bir arkadaşımdan ödünç isteyip 1 gün boyunca 106 gti kullanmıştım (o zaman ford focus sport trend 2.0 kullanıyordum)
hayatımda bu kadar rezalet bir araba daha kullanmadım desem yeridir. Pist koşullarında zevkli diye günlük olarak peynir kutusundan hallice bir araç kullanmak bana birşey ifade etmiyor.

ozamanlar o focusla hiç viraja girip bilinçli olarak aracın dengesini bozdunuzmu
 
Şu başlıkta bahsi geçen araçları herkes binlerce km tecrübe etmiş, pistlerde bütün sınırlarını zorlamış gibi konuşuyor ya çok komik oluyor. Bunu yapan varsa önceden belirtsin de ona göre dikkate alayım.

Ben Fiesta sahibiyim ve aracımı uzun sayılabilecek bir araştırmadan sonra aldım. Bugüne dek hiç bir fuarı kaçırmadığım için zaten bir çok modeli yakından inceleme fırsatım oldu. Araç alım aşamasında da bayileri tek tek gezerek B segmenti tüm araçları detaylı inceledim, test sürüşleri yaptım. İnternet üzerindeki yorumlar, videolar derken neticede Fiesta'da karar kıldım.

Fakat bu aracı almamdaki asıl etken bunlar değil. Koltuğuna oturduğum bütün araçların içinde beni anında sardığını hissettiğim, iç mekan kalitesini bariz bir şekilde belli eden ve artıları eksileri yan yana koyduğumda artısı en fazla olan araç Fiestaydı. İyi ki de öyle yapmışım çünkü B sınıfı bir araçta rüzgarlı bir havada bile 170 km/h ile giderken makul denebilecek bir rüzgar sesi (yol sesi biraz fazla ama), asla kafayı kaldırmadan yoldan kopmadan var gücüyle yere basması, normal devirlerde neredeyse hiç motor sesi olmaması, uzun yolda yaklaşık 400 km bana mola yaptırmaması bu aracın mühendislik olarak ne kadar başarılı olduğunu gösterir. Ayrıca bir çok B sınıfı araçta sunulmayan veya opsiyonel olarak sunulan bazı detayların Fiesta'da standart olması (kaput altı izolasyonunun en boş pakette bile mevcut olması (i20 de orta ve üst donanımlarda vardı o zamanlar), sürücü ve yolcu tek tuşla cam açma, deri direksiyon, arkaya hoparlör koymamak gibi bir çingeneliğin Ford'da yapılmamış olması v.s gibi detaylar)

Diğer B sınıfı araçlara sahip (Clio, Polo, i20) arkadaşlarımın aktardıklarına ve muadil araçların inceleme videolarına baktığımda bu saydığım avantajların bu araçlarda beni memnun edecek kadar var olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim. Yoksa ben bu diğer markaların sürücü koltuğunda uzun zamanlar geçirmedim.

Velhasıl bir araçtan beklentinizi hangi araç karşılıyorsa en güzel araba odur. Konu başlığından da sapmadan bitireyim, VAG kullanıcılarında gerçekten bir arabasına toz kondurmama durumu var. Bazıları yerli bazıları yersiz ama benim bu konuda dikkate aldığım yorum sayılıdır çünkü ehliyeti bile olmadan VW baş mühendisi gibi arabayı yere göğe sığdıramayan, sanki her gün Nürburgring'de süre kasıyormuş gibi konuşan ukala tipleri dikkate alırsam onlardan farkım kalmaz.
2000 model 2litre focusumuz 2001den beri bizde yeni araç almaya gittiğimizde babamımın jetta inadını kırıp focus aldırdım babam biraz daha konfor ve sessizlik istiyordu bende organiklik doğrudan iletkenlik arıyordum.anlatmak istedigim herkezin hevesi isteği onu mutlu eden nitelikler var ona göre tercihler yapıyoruz.vagin iyi araclar ürettiği doğru fakat en iyisi o değil onunda eksikleri var her marka gibi
 
ozamanlar o focusla hiç viraja girip bilinçli olarak aracın dengesini bozdunuzmu
Bizde 15 yıldır 2 litre focus var arkadaşin yaptığı yoruma katılmıyorum şuan 0 km araçların bazılarından daha iyi yol tutuyor daha iyi iceri girme çabası gösteriyor arkasını çok tatlı açiyor ve arka önü takip ediyor ön başka yere arka başka yere gitmiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kerpetenemir
ozamanlar o focusla hiç viraja girip bilinçli olarak aracın dengesini bozdunuzmu
ufak ufak hareketler yapıyordum ama ne tecrübem ne de o zaman kullandığım araç sayısından dolayı focus st şöyledir 106gti böyledir diye detaylı analiz yapamazdım. Bunları test edecek yegane ortam pist. 2002-2003 civarı da böyle bir imkanım yoktu açıkçası
 
bence pistte sadece bir sayı elde edebiliriz , örnek olarak istanbulda kayışdağı yolunu arkadaşım @motorsinann ın arabasıyla döndüğümüzde arabadan inice yüzümüzde gülücükler oluşuyor ama aynı yolu benim 1.7dtim ile döndüğümüzde korkudan titreyen bir vücut ve fal taşı gibi açılmış gözler oluyor
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...