Herkese merhabalar. Son postumdan bu zamana kadar birçok şey yaptım araç üstünde. Şimdilik açılışı frenler ile yapıyorum. Zaman buldukça ileriki günlerde araca yaptığım diğer işlemleri sırayla paylaşacağım.
Sonunda fren büyütme işlemini de bitirdik. Önler 280mm'den 345mm'ye, arkalar 264mm'den 292mm'ye büyütüldü. Disk olarak ön ve arka Vectra C OPC'nin diskleri kullanıldı. Ön kaliper olarak VAG araçlarda çıkan, 345mm diske uyumlu kaliperler kullanıldı. Arka kaliper olarak ise yine Vectra C OPC kaliperleri kullanıldı.
Öncelikle eski frenlerimizin görünümlerine bir bakalım. Eski ön frenler;
Soldaki eski ön disk, sağdaki ise yeni ön disk;
Eski arka frenler;
Çıkma olan büyük kaliperlerimiz öncelikle revizyona gönderildi. Tüm tamir takımları değişti, temizlenip kumlandı;
Sonrasında, kullanacağımız ön kaliperlerin braketlerinin, Astra H taşıyıcılarına uzun gelmesi sebebiyle frezede işlenmesi gerekti. Gerekli ölçüler alınıp frezede gerekli işleme ve ölçülendirme yapıldı;
Freze sonrası braketler şu hali aldı;
Sıra boya işlemine geldi. Kaliperlerin temizliği güzelce yapıldıktan sonra 2K epoksi astar üzerine 2K RAL5015 boya uygulandı;
Boya sonrası sıra, braketler ile taşıyıcı arasındaki ara parçanın yapılmasına geldi. Defalarca tasarım revizyonu ve 3D test baskılarından sonra ara parça son halini aldı;
Son olarak 3D printer ile baskı alınıp denendi;
Parçalar lazerde 304 paslanmaz çelikten kestirildi ve ön kaliperler yerlerine monte edildi;
Ön kaliperlere önceki fren hortumlarının uymaması sebebiyle araştırmalarım sonu Ford Fiesta'ların hortumunu kullanabileceğimi düşündüm. Ancak kaliper tarafı uymasına rağmen araç tarafı uymadı. Bende hortumcuda uymayan tarafların rakorları kesilip Opel için olan rakorlardan çakıldı. Hortumlarımız;
Hortumlar takıldıktan sonra;
Artık önler ile bir işimiz kalmadı. Sıra geldi arka kaliperlerimize. Arkalar önler kadar uğraştırmadı. Kaliper braketlerini taşıcıya montajı için gereken ara parçalar bir firma tarafından hazır olarak üretildiğinden direkt satın alındı. Diskler büyüyeceği için eski disk muhafaza sacı küçük geleceği için yine Vectra C OPC'nin disk sacını kullanıldı. Arkalar için kullanacağımız parçalarımız;
Yeni disk saclarımız ve ara parçalarımız monte edildikten sonra;
Disk ve kaliperlerin montajı sonrası arkaların son hali;
Bunlar da yeni frenlerimizin teker dışından görünüşleri;