Opel Astra H 2008 HB 5 Kapı, Cosmo, IDS+, Cam Tavan

Kısa süre önceden Aydın'dan alıp İstanbul'a getirdim. 89XXX km'de, 1.6 lt 115HP benzinli motorlu, LPG'siz, metro mavisi renginde. Orijinal, boyasız ve değişensiz. Cosmo donanıma ek olarak cam tavan ve FlexRide'ın atası diyebileceğimiz IDS+ donanıma sahip. :) Otopark ekibi teste uygun görürse her zaman emrinize amade. :)

jyqDXj.jpg

1JpoVG.jpg

2JOlnN.jpg

m2XD4P.jpg

vjaDXp.jpg

Z95qMk.jpg

lOQD3E.jpg

oOdm07.jpg

nObDjR.jpg
2011 astra j sahibiyim cosmo ecoflex aynı koltuk döşemesi
 
  • Beğeni
Tepkiler: SineWave
Son olarak orjinal GM difüzörün ve orjinal GM sport uçlu son susturucunun elime ulaşmasından sonra montajlarını gerçekleştirdim. Önce tampon söküldü. Sonra yeni susturucu takıldı. Tampona difüzör tırnakları için fabrikadan üzerine işaretlenen yerler kesilerek difüzör monte edildi.

2LuMOH.jpg


rTSrTX.jpg


MpKGqF.jpg


tfCqgR.jpg


4DAzlX.jpg


rulI60.jpg


F32DAu.jpg


8bflTm.jpg


cfjHRu.jpg


6zJ1U6.jpg
 
Geçen haftada ATWS yani "Anti Theft Warning System" denilen, bizim tabirimizle alarm montajını gerçekleştirdim. :) Tabi ki after market parçalarla değil de, tüm vida ve somunlarına kadar Opel'in fabrikasyon parçaları ile yapıldı bu retrofit. En büyük avantajım, tüm parçaların tesisatının fabrikadan mevcut olmasıydı aracımda. Kaput switch braketi için sağ kulede işaretli yerlerden 2 adet 4mm delik delip braketi ve switchi monte edip kablo soketini taktım. Sonrasında silecek altı plastik kaplama sökülerek alarm sirenini fabrikadan hazır olan m5 vidalara somunlayıp kablo soketini yerine taktım. En son ön tavan lambası ünitesindeki boş kapağı çıkarıp ultrasonik hareket sensörünü de kablo soketini takarak yerine monte ettim. Sistem çok efektif ve güzel çalışıyor. Alarm devrede iken kaput açılırsa ötüyor, içeride hareket olursa ötüyor. Esp yaw rate sensörü ile ortak çalışıp, araca dışarıdan gelebilecek darbelere de duyarlı oluyor. Aynı zamanda araç kriko ile kaldırılmaya yada çekici ile taşınmaya çalışılırsa yaw rate sensörden alınan eğim bilgisi ile bu tespit ediliyor ve alarm yine ötüyor.

3TN6Jl.jpg


HXwfF5.jpg


FTuYBl.jpg


spDixw.jpg


5pCaly.jpg


VRgSV6.jpg


zFj5GU.jpg


8M3wyc.jpg


ByuDLX.jpg


TXxTcA.jpg


jqyWZb.jpg
 
Uzun bir aradan sonra herkese merhaba. Bir çılgınlık yapıp yapılabilecek en top seviye retrofiti gerçekleştirdik, araca keyless yani anahtarsız giriş ve çalıştırma ekledim. :) Tabi ki orjinal olarak. Parçaların çoğunluğu fabrikasyon anahtarsız giriş ve çalıştırmaya sahip bir astra h'dan söküldü. Eksikler ise epc dediğimiz parça kataloğundan parça numaraları tespit edilerek temin edildi.

Tüm işçiliği kendim yaptım. Tam tamına 75 kablo çekildi. Hepsi nizami ve fabrikasyon olarak nereden gidiyorsa oralardan götürüldü. Tüm kablo kalınlıkları ve hatta renklerine kadar fabrikasyon olarak nasılsa o şekilde kullanıldı.

-4 adet kapı kilit mekanizması keyless sistemi için olanlarla değişti.
-4 adet dış kapı kolları iç braketleri switchli tip keyless sistemi için olanlarla değişti.
-Ön 2 kapı dış kolları dokunmatik ve antenli olarak keyless sistemi için olanlarla değişti.
-Cim modülü keyless sistemi için olanla değişti.
-Direksiyon kilit mekanizması keyless sistemi için olan elektrikli tip ile değişti.
-Ön konsol içine 2 anten, tavana 1 anten, arka tampon altına 1 anten takıldı.
-Start-Stop butonu ve buton delikli orta konsol trimi takıldı.
-Keyless sistemini yöneten ve kontrol eden kontrol beyni takıldı.
-Kontak iptal olduğu için deliği kapatmak için keyless logolu kapak takıldı.
-Eski anahtarlı kumandalar iptal oldu. Keyless için olan kumandalar devreye alındı.

mxbjxzb.jpg


oc3xyaz.jpg


5z5xf6e.jpg


4hyop7d.jpg


ogubvdu.jpg
 
Son düzenleme:
Çok güzel araç ve muazzam güncellemeler yapmışsınız. Zamanında bu kasa Astra'ya paramız yetmemişti su meşhur direksiyon göbeği dönmeyen, ortada dijital hız göstergeli Citroen C4 almıştık. İçimde hep bir ukte kalmıştır.

Daha sonra bir türlü cesaret edemedim Opel almaya. Hâlbuki o kadar sene Alfa Romeo kullanıp Opel'e cesaret edememek ayrı bir saçmalık 😂
 
3. fotodaki görebildigim kadarıyla lokma takım çantasının markasını ve fiyatını öğrenebilir miyim? içeriğini de yazarsan şahane olur bana da lazım böyle bir takım...
 
  • Beğeni
Tepkiler: SineWave
Çok güzel araç ve muazzam güncellemeler yapmışsınız. Zamanında bu kasa Astra'ya paramız yetmemişti su meşhur direksiyon göbeği dönmeyen, ortada dijital hız göstergeli Citroen C4 almıştık. İçimde hep bir ukte kalmıştır.

Daha sonra bir türlü cesaret edemedim Opel almaya. Hâlbuki o kadar sene Alfa Romeo kullanıp Opel'e cesaret edememek ayrı bir saçmalık 😂
Kısmetten ötesi olmuyor sağlık olsun. :)

Ellerinize sağlık, çok güzel olmuş.
Teşekkürler.

3. fotodaki görebildigim kadarıyla lokma takım çantasının markasını ve fiyatını öğrenebilir miyim? içeriğini de yazarsan şahane olur bana da lazım böyle bir takım...
Baytec marka 151 parça olarak geçiyor. Ben alalı 2 sene oldu. Güncel fiyatını bilmiyorum maalesef.

ellerinize sağlık, sizin astra resmen evrim geçirmiş. bayıldım bayıldım..
Teşekkürler. Sırada orjinal Webasto ve 1.6 turbo Z16LET motora dönüşüm işlemleri var. :)
 
Bayıldım gerçekten hem yapılan işlemlere hem de araca.Bu aracın 1.6 atmosferik motora sahip olması gerçekten inanılır gibi değil yani,kesinlikle daha güçlü bir motoru hakediyor ki,turbo dönüşüm işlemleri de geldiğine göre bu da hallolacak demektir.İşte o zaman kusursuz olacak bence,elinize sağlık.
 
  • Beğeni
Tepkiler: SineWave
Herkese selamlar.

Aracı aldığım süreç içinde fabrikasyon tüm donanımları ekledikten sonra yapılacak bir şey kalmayınca, iş motora kaldı. 1.6 atmosferik olan 115 hp'lik Z16XER kodlu benzinli motoru yine 1.6 ama turbo olan 180 hp'lik Z16LET kodlu motora çeviriyorum. Bu iki motorun blok dahil birçok parçası birbiri ile aynı. Hem de parça numaralarına kadar. O nedenle aracın kendi motorunun blok ve birçok parçası sabit kalarak, turbo motordan farklı olan parçalarını temin ettim. Birkaç kıl tüy denilebilecek parça dışında eksiğimiz kalmadı. Yakın zamanda 1.6 turbo olarak yollardayız.

NOT: Çevirdiğim motor Z16LET 180 hp ancak Corsa D OPC Nürburgring Edition modelinde çıkan A16LES kodlu ve Z16LET ile aynı olan 209 hp'lik motorun orjinal yazılımını Z16LET ecu'suna yükledim. Yani motor gücümüz dönüşüm sonrası kağıt üzerinde 209 hp 250 nm olacak.


e4b9lhb.jpg


d1w9o32.jpg


hb8b0pq.jpg


ew51lmo.jpg


jkmk1hw.jpg


hxjhs62.jpg


qbw75df.jpg


ad88s4n.jpg


t0ntlhz.jpg
[

em4gk1b.jpg


fn0wyg5.jpg


7tkpawr.jpg
 
Herkese selamlar.

Aracı aldığım süreç içinde fabrikasyon tüm donanımları ekledikten sonra yapılacak bir şey kalmayınca, iş motora kaldı. 1.6 atmosferik olan 115 hp'lik Z16XER kodlu benzinli motoru yine 1.6 ama turbo olan 180 hp'lik Z16LET kodlu motora çeviriyorum. Bu iki motorun blok dahil birçok parçası birbiri ile aynı. Hem de parça numaralarına kadar. O nedenle aracın kendi motorunun blok ve birçok parçası sabit kalarak, turbo motordan farklı olan parçalarını temin ettim. Birkaç kıl tüy denilebilecek parça dışında eksiğimiz kalmadı. Yakın zamanda 1.6 turbo olarak yollardayız.

NOT: Çevirdiğim motor Z16LET 180 hp ancak Corsa D OPC Nürburgring Edition modelinde çıkan A16LES kodlu ve Z16LET ile aynı olan 209 hp'lik motorun orjinal yazılımını Z16LET ecu'suna yükledim. Yani motor gücümüz dönüşüm sonrası kağıt üzerinde 209 hp 250 nm olacak.


e4b9lhb.jpg


d1w9o32.jpg


hb8b0pq.jpg


ew51lmo.jpg


jkmk1hw.jpg


hxjhs62.jpg


qbw75df.jpg


ad88s4n.jpg


t0ntlhz.jpg
[

em4gk1b.jpg


fn0wyg5.jpg


7tkpawr.jpg


İşte budur,daha önce de 1.6 atmosferik motorun bu araca gitmediğini düşündüğümü yazmıştım,bu işlemden sonra kusursuza dönecek araba.Merakla bekliyorum.
 
Bende buraya yorumumu bırakıyorum izninizle.
Konuyu takip edeceğim çok merak ediyorum elinize emeğinize sağlık kolaylıklar dilerim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: SineWave