Opel Corsa c 1.4

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
hocam aracınızın ne durumda olduğunu bilmiyorum ama stok araçla WRC ye katılsanız bu kadar parça değişmez, EGR ne alaka?
direksiyon kutusunda boşluk mu var? tamir de oluyor
bir araba da ilk defa yay değişmesi gerektiğni gördüm
radyatör ayakları :D
 

emreozukan

Panpa
22 Kas 2016
1,905
4,561
3,720
hocam aracınızın ne durumda olduğunu bilmiyorum ama stok araçla WRC ye katılsanız bu kadar parça değişmez, EGR ne alaka?
direksiyon kutusunda boşluk mu var? tamir de oluyor
bir araba da ilk defa yay değişmesi gerektiğni gördüm
radyatör ayakları :D
ahahaha sinan valla aynı tepkiyi babamda verdi yılların parçacısıyım kaza yapmadan ilkkez bu kadar parça değiştiğini görüyorum dedi,
egr bozuldu tıkandı temizlenemedi benim corsların kronik sorunlarını 1.si
direksiyon kutusu dağıldı resmen boşluk var, ağırlastı, düz yolda bile ses yapıyor,ve artık direksiyon sistemi düzgün çalışamıyor, corsa da kimse tamiri önermedi ve sismak kutuyu cok uygun bir fiyata aldım direkt değiştiriyorum o yüzden
yay tamamen çökmüş artık sanırım dandık bir yay var amortisrlerde patlamış,
radyatör ayaklarınıda usta denilen biri radyatörü temizlemek icin söktüğünde hiçbirini takmamış veya kırmış kazası yok arabanın önden ama rasyatöe ayakları yok o_Oo_Oo_O
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: kerpetenemir

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,037
7
51,372
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Evet bu üstteki postta dediklerimi yapmaya başladım dün itibari ile, ilk bir opel servisine gidip arabamın expertizini yaptırdım orada ustanın değişmesi gerekenleri yazıp babamın yanına gittim ve kendisi yedek parça işi yapması dolayısı ile tek tek tüm arkadaş çevresinden parçaları sordurmaya başladık, ustanın değişmesi gerek dediği şeyler aşağıda
Direksiyon kutusu
Sol aks kafası dış taraf
Ateşleme bobini
Buji çift tırnak (en önemlisi bu çoğu parçacı corsa c kasalara tek tırnak verir ama esasında olması gereken çift tırnak bende bu hataya düştüğüm için egr sorunları yaşadım aman dikkat )
Egr
Motor sıcaklık sensörü
Arka amortisör çift
Arka yay çift
Ön iki salıncak
Viraj demir lastiği sol sağ
Radyatör ayakları 4 tane.
Liste bayağı kabarık cıktı ve takribi bir gün araştırmadan sonra tüm parçaları temin etme aşamasını hallettim aşağıda markaları ile yazıyorum.
Direksiyon kutusu-Sismak,
Sol aks kafası dış taraf-GSP
Ateşleme bobini-NGK
Buji çift tırnak-NGK
Egr-MAHNETİ MERELLİ,
Motor sıcaklık sensörü VERNET
Arka amortisör çift MONROE REFLEX
Arka yay çift STANDART YAY
Ön iki salıncak DELPHİ
Viraj demir lastiği sol sağ YTT
Radyatör ayakları 4 tane. YTT
Ön iki far DEPO
Sol arka sis VALEO
tüm parçaların siparişini toptan olarak verdiğimiz için 15 günü bulucak takribi hepsinin gelmesi bu sırada aracım su alma sorunuda baş gösterdi bunu için ustaya gittim ve suyun ses sistemi kablosundan aldığın bulduk ve onun çözümü içinde aracın sileceklerinin o bölgeyi komple söküp temizleyip baştan izole edicez usta tüm parça değişimi tamirat işlemleri için toplam 250 tl istedi. takriben 20 gün sonra bu ürünlerin hepsi takılmış olucak ondan sonra tüm izlenimlerimi tekrardan yazıcam buraya çok uzun oldu kusura bakmayın ama corsa c kasaların tümm kronik sorunları bu başlıkta oldu suan almayı düşünen varsa yararlı olcağını düşünüyorum bu arada parçaların hepsi biz toptan aldığımız için 1000 tl tuttu parakendede ise 1500 tl civarında bulunabilir.
Kardeş sen bunların hepsi değişecek hale gelene kadar nasıl bekledin :D
Sismak direksiyon kutusu doğru karar olmuş.
YTT bildiğim kadarıyla çin malı (yanlışım varsa düzelt) Eğer çok fiyat farkı yoksa viraj demir lastiklerini başka marka seçseydin keşke derim. Çünkü orijinal olmayan lastikler hep kolayca kopup yırtılıyor.
2 farı nasıl mundar ettin? :) (DEPO gayet mantıklı)
Ateşleme bobini kalitesiz yakıttan çok kolay bozuluyor. Geçmiş olsun.
Ateşleme bobini ve bujilerde her zaman orijinal GM kullanmanı tavsiye ederim. Egr'yi geç, büyük beyin arızasını tattırabilir alternatif markalar.

hocam aracınızın ne durumda olduğunu bilmiyorum ama stok araçla WRC ye katılsanız bu kadar parça değişmez, EGR ne alaka?
direksiyon kutusunda boşluk mu var? tamir de oluyor
bir araba da ilk defa yay değişmesi gerektiğni gördüm
radyatör ayakları :D
Direksiyon kutusu tamiri en fazla 1yıl götürüyor. Tecrübeyle sabit. Belli bir aşamadan sonra zaten tamir edilecek hali bile kalmıyor. O noktaya geldiyse değiştirmek şart.
Yay değişimi yıl ilerleyince değişim gerektirebiliyor. Amortisör için bile ortalama 80binde değiştirseniz güzel olur derler. Araba, sık sık içinde 3-5 kişi ile kullanıldıysa yaylar da değişim ister.
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
ahahaha sinan valla aynı tepkiyi babamda verdi yılların parçacısıyım kaza yapmadan ilkkez bu kadar parça değiştiğini görüyorum dedi,
egr bozuldu tıkandı temizlenemedi benim corsların kronik sorunlarını 1.si
direksiyon kutusu dağıldı resmen boşluk var, ağırlastı, düz yolda bile ses yapıyor,ve artık direksiyon sistemi düzgün çalışamıyor, corsa da kimse tamiri önermedi ve sismak kutuyu cok uygun bir fiyata aldım direkt değiştiriyorum o yüzden
yay tamamen çökmüş artık sanırım dandık bir yay var amortisrlerde patlamış,
radyatör ayaklarınıda usta denilen biri radyatörü temizlemek icin söktüğünde hiçbirini takmamış veya kırmış kazası yok arabanın önden ama rasyatöe ayakları yok o_Oo_Oo_O
hahahaha vallahi biraz şaşırdım valla :D
Allahtan baba parçacı yoksa dışarda iyi öperlerdi,
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan

emreozukan

Panpa
22 Kas 2016
1,905
4,561
3,720
Kardeş sen bunların hepsi değişecek hale gelene kadar nasıl bekledin :D
Sismak direksiyon kutusu doğru karar olmuş.
YTT bildiğim kadarıyla çin malı (yanlışım varsa düzelt) Eğer çok fiyat farkı yoksa viraj demir lastiklerini başka marka seçseydin keşke derim. Çünkü orijinal olmayan lastikler hep kolayca kopup yırtılıyor.
2 farı nasıl mundar ettin? :) (DEPO gayet mantıklı)
Ateşleme bobini kalitesiz yakıttan çok kolay bozuluyor. Geçmiş olsun.
Ateşleme bobini ve bujilerde her zaman orijinal GM kullanmanı tavsiye ederim. Egr'yi geç, büyük beyin arızasını tattırabilir alternatif markalar.


Direksiyon kutusu tamiri en fazla 1yıl götürüyor. Tecrübeyle sabit. Belli bir aşamadan sonra zaten tamir edilecek hali bile kalmıyor. O noktaya geldiyse değiştirmek şart.
Yay değişimi yıl ilerleyince değişim gerektirebiliyor. Amortisör için bile ortalama 80binde değiştirseniz güzel olur derler. Araba, sık sık içinde 3-5 kişi ile kullanıldıysa yaylar da değişim ister.
abi ytt çin malı ama kaliteli olanı var onu alırsan sıkıntı değil yıllardır sattığımız ürün, markaların hepsi opelin parça sisteminde cıkan en kaliteli markalar babam acayıp takıktır bu konuda ve 40 yıllık mesleği itirat etme hakkım bile yok , bu arada ateşleme sistemi orjinal gm ürünler delphi yada ngk üretimi zaten tecdoc tan bakıp yazdık hepsini, farları aldığım arkdaş mundar etmiş zenon takmış led takmış kesmiş biçmiş :(
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,037
7
51,372
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
abi ytt çin malı ama kaliteli olanı var onu alırsan sıkıntı değil yıllardır sattığımız ürün, markaların hepsi opelin parça sisteminde cıkan en kaliteli markalar babam acayıp takıktır bu konuda ve 40 yıllık mesleği itirat etme hakkım bile yok , bu arada ateşleme sistemi orjinal gm ürünler delphi yada ngk üretimi zaten tecdoc tan bakıp yazdık hepsini, farları aldığım arkdaş mundar etmiş zenon takmış led takmış kesmiş biçmiş :(
Hee... Ben de aynı sebepten üzerindeki tek Valeo farı Depo ile değiştirmiştim... İçin cızlamıştır far yuvasını paramparça görünce :) Bir de buji tırnak hakkında verdiğin bilgiden çok emin değilim. Gerçi benim motor Z12XE, seninki Z14XE sanırım. Buji tipi değişebilir
 

emreozukan

Panpa
22 Kas 2016
1,905
4,561
3,720
Hee... Ben de aynı sebepten üzerindeki tek Valeo farı Depo ile değiştirmiştim... İçin cızlamıştır far yuvasını paramparça görünce :) Bir de buji tırnak hakkında verdiğin bilgiden çok emin değilim. Gerçi benim motor Z12XE, seninki Z14XE sanırım. Buji tipi değişebilir
abi 2002 ye kadar referans tek tırnak vermiş ondan sonra hep çift tırnak referans veriyor sistem tek tırnak yüzünden aracın bobin ve egr arızası cıkartıyor diyorlar opelciler
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,037
7
51,372
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
abi 2002 ye kadar referans tek tırnak vermiş ondan sonra hep çift tırnak referans veriyor sistem tek tırnak yüzünden aracın bobin ve egr arızası cıkartıyor diyorlar opelciler
İyi de o ara motor değişmedi ki, sen Twinport'ları diyor olmayasın? Twinport'larınki Z14XEP diye geçiyor sanırım motor kodu. Onlarda çift tırnak olduğunu biliyorum. O konuyu bujileri takmadan önce son son bir daha araştır derim.o_O
 
  • Beğeni
Tepkiler: emreozukan

emreozukan

Panpa
22 Kas 2016
1,905
4,561
3,720
İyi de o ara motor değişmedi ki, sen Twinport'ları diyor olmayasın? Twinport'larınki Z14XEP diye geçiyor sanırım motor kodu. Onlarda çift tırnak olduğunu biliyorum. O konuyu bujileri takmadan önce son son bir daha araştır derim.o_O
hayır abim direkt sistemden kontrol ettim şasemi girdim cıkan buji çift tırnak, bujinin kullanılan motorlara baktığımda da 1.2 1.4 .1.8 yazıyor, bu arada abi twinportların tek farkı trigerleri zincirli hiç bir farkları yok başka.
 
Son düzenleme:

kerpetenemir

Emir Kerpeten
Panpa
9 Eyl 2016
1,332
2,965
3,770
27
İstanbul
Marka
Opel
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan ve TSIDSG

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,037
7
51,372
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
hayır abim direkt sistemden kontrol ettim şasemi girdim cıkan buji çift tırnak, bujinin kullanılan motorlara baktığımda da 1.2 1.4 .1.8 yazıyor, bu arada abi twinportların tek farkı trigerleri zincirli hiç bir farkları yok başka.
I-ıh. Abicim benim arabanın da trigerinde zinciri var. Twinport'ta supap yapısı farklı. Benim bildiğim onlar da 2004 civarlarında makyajlı kasayla geldi. Çok eminim bu bilgilerden. Aman diyeyim Emre kardeşim bir daha kontrol et, sonra başını ağrıtma. Motora uyumsuz parça takmak araba sattırır direk :/
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım