Otomatik Şanzıman dan Manuel e geçiş fikri...

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

mustafa.e

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,884
8,361
4,570
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
75k km ye geldim.. aslında geçen yıl tam bu dönemler de 2nci el olarak 30k da, 2nci el olarak aldım.
Ben problem yaşamadım henüz her ne kadar neredeyse tamamı İstanbul içi de olasa, akşam 3ncü köprüden dönüyorum ki aslında 85km lik yolu 120km olarak geçiyorum bu durumda... tabi yinede o yola bağlanma, oradan eve girme falan filan hep trafik...

Ek bilgi, benden daha kötü trafikte eşim Polo TDI DSG yi 50k km ye getirdi.. onda da bir problem yok ki o araçta Elektronik park freni ve Auto Hold yok .. baya sıkışık trafikte kullanıyor o ... biraz şans işi sanırım ... yarın öbür gün farklı bir DSG alsam, kavrama sorunu yaşamayacağımın garantisi yok tabiki... güvence iyi niyet garantisi, sonra özel servisler.
Güzel güzel inşallah daha yüksek kmler sorunsuz gider :D bizim de 67k'yı geçti çok şükür bi şeyi yok o yüzden çevrede çift kavrama kullananlara soruyorum ne alemde diye :D
 

Kim?

Panpa
15 Eyl 2016
1,027
1,998
2,770
Marka
Subaru
Bence sizin ilacınız manuel ve dizel focus. Göreceli olarak az yakar, çok değer kaybetmez, alışıda satışıda ucuz olur. Yeterli konforu ve güverliğide temin eder. Oldukça mantıklı araç.

Kanaatimce, imkan var ise her araç 70k da satılıp yenilenmelidir. Aklımdayken söyleyeyim dedim :)
 

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Bence sizin ilacınız manuel ve dizel focus. Göreceli olarak az yakar, çok değer kaybetmez, alışıda satışıda ucuz olur. Yeterli konforu ve güverliğide temin eder. Oldukça mantıklı araç.

Kanaatimce, imkan var ise her araç 70k da satılıp yenilenmelidir. Aklımdayken söyleyeyim dedim :)

Yok yok, manuel hakkatan ızdırap olacaktır.. bir önceki şirket aracım manuel Corollaydı.. Dudullu-Halkalı hattında baygınlık geçiriyordum...tabi o Corolla hem yoruyor, hemde gitmiyordu iyice sinir oluyordum... :)

Focuslarda ergonomi problemi yaşıyorum... sol bölgede kalan far kumandaları direk dizimde....koltuğu tam geri yaparsam bacağımı altına doğru alabilirim belki ama o zamanda saçma sapan bir pozisyon oluyor... sırf bu sebepten dolayı geçen yıl araç alırken ilk elediğim araçtı
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kim?

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
1 serisi'nin ekstra bir şey sunacağını sanmıyorum. Tamam sürüş zevki, şanzıman ve motor uyumu iyi ancak Golf'e göre daha sert ve iç yaşam alanı dar bir araç..Zaten deneyimlediğinizde siz de aynı şeyleri göreceksiniz

Dar evet... daha önce çalıştığım bir şirkette şirket aracı olarak 116i veya Fluance dci edc veriyorlardı... 116i o zaman çok yeni çıkan F20 idi...Borusan a gittim, test sürüşü yaptım.., aynı anda Golf 6 tsi sahibiydim... o zaman aklımda kaldığı kadarıyla sürüş sırasında veya ergonomide problem yaşamadım... sonra o araç benzinli ve şriket yakıt giderlerine kısmen katlandığı için ve evin tek aracı olacağı için tercih etmemiştim, Fluance alma erdemini göstermiştim :)

Şimdi eşiminde şirket aracı var.. zaten genelde h.sonları o kullanılıyor... değişim zamanıda geliyor.. eğer ben yine küçük bir araçta kalırsam, belki onun aracımı büyütme gibi bir "master plan" var...

Bakalım.. bir deneyeceğim tekrar 1 serisini... Sorun şu anda Golf kullanıyor olmam ve Golfun genel anlamda her konuda tatmin edebilmesi... bundan önce mk3 leon..ondan önce de Golf 6 sahibi oldum.. evde birde Polo olumca VW den sıkıldım..

Bakalım...
Sonunda bir Crossover a patlamalaım da :)
 

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Sınırısız, karşılıyor.. tabi iş ile ilgili olanları..
Yani kalkıp bana neden 3. Köprüden dönüp, sabahları Avrasyayı kullanıyorsun falan diyen yok

Düzeltme
Aslında tam olarak sınırsız değil... km başına bir ücreti masraf ediyorsun ... öyle bir ödeme yapıyorlar..
Clio ile gitsende aynı parayı veriyorlar, Mustang ile gitsende aynısı oluyor ...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Samed M.

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Dar evet... daha önce çalıştığım bir şirkette şirket aracı olarak 116i veya Fluance dci edc veriyorlardı... 116i o zaman çok yeni çıkan F20 idi...Borusan a gittim, test sürüşü yaptım.., aynı anda Golf 6 tsi sahibiydim... o zaman aklımda kaldığı kadarıyla sürüş sırasında veya ergonomide problem yaşamadım... sonra o araç benzinli ve şriket yakıt giderlerine kısmen katlandığı için ve evin tek aracı olacağı için tercih etmemiştim, Fluance alma erdemini göstermiştim :)

Şimdi eşiminde şirket aracı var.. zaten genelde h.sonları o kullanılıyor... değişim zamanıda geliyor.. eğer ben yine küçük bir araçta kalırsam, belki onun aracımı büyütme gibi bir "master plan" var...

Bakalım.. bir deneyeceğim tekrar 1 serisini... Sorun şu anda Golf kullanıyor olmam ve Golfun genel anlamda her konuda tatmin edebilmesi... bundan önce mk3 leon..ondan önce de Golf 6 sahibi oldum.. evde birde Polo olumca VW den sıkıldım..

Bakalım...
Sonunda bir Crossover a patlamalaım da :)

Tabi olayin mantiksal arka plani farkliymis :)
Hayirlisi olsun diyelim, yeni araci merakla bekliyoruz :)
 

Samed M.

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
1,347
3,278
3,770
24
Antalya
Marka
Hyundai
Düzeltme
Aslında tam olarak sınırsız değil... km başına bir ücreti masraf ediyorsun ... öyle bir ödeme yapıyorlar..
Clio ile gitsende aynı parayı veriyorlar, Mustang ile gitsende aynısı oluyor ...
Dizel otomatik C hb kombinasyonu o zaman size ilaç olur. Günlük söylediğinize göre hesaplarsak yıllık 30 bin km yapmanız lazım, 3 yılda 90 bin. D ve üzeri sınıfta bir araba alırsanız bu kadar kısa sürede yapılan kilometre hem bakım masrafı açısından fuzuli hemde ikinci elde fazlaca değer kaybı olarak yansıyacaktır.

Vag' dan sıkıldım diyorsunuz. Bugün benzinli Astra' ya yolcu olarak bindim, hava yağmurlu olmasına rağmen 140-150 km hızlarda bile gayet huzurlu geldi bana; sizin güzergaha benzer çevre yolunda. Dizel otomatik Astra K düşünülebilir. Hem şanzıman 6 ileri tork konvertörlü diye biliyorum, hemde motor 136' lık uzun yolda boyun eğdirmez Tdi' lara. :D
 

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Dizel otomatik C hb kombinasyonu o zaman size ilaç olur. Günlük söylediğinize göre hesaplarsak yıllık 30 bin km yapmanız lazım, 3 yılda 90 bin. D ve üzeri sınıfta bir araba alırsanız bu kadar kısa sürede yapılan kilometre hem bakım masrafı açısından fuzuli hemde ikinci elde fazlaca değer kaybı olarak yansıyacaktır.

Vag' dan sıkıldım diyorsunuz. Bugün benzinli Astra' ya yolcu olarak bindim, hava yağmurlu olmasına rağmen 140-150 km hızlarda bile gayet huzurlu geldi bana; sizin güzergaha benzer çevre yolunda. Dizel otomatik Astra K düşünülebilir. Hem şanzıman 6 ileri tork konvertörlü diye biliyorum, hemde motor 136' lık uzun yolda boyun eğdirmez Tdi' lara. :D

Bem test etmedim Astra K yı ..ama neredeyse herkes bir izolasyon probleminden bahsediyor... motor ve rüzgar değil, yol sesi diyorlar ..birde trim sesi ile ilgi üli bolca şikayet okudum.. tek tük olmadıkların da gerçeklik payı var diye düşünüyorum ... yoksa 100k ya gayet donanımlı bir Astra neden olmasın... ilk aracım Honda Civic di.. o gün bu gün yol sesine hassasım :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Samed M.

Faruk10

Düz Yol Gazcısı
21 Şub 2018
8
0
135
Ben Saçma buluyorum özellikle istanbul gibi büyük şehirlerde zor oluyor manual özellikle trafikte kaldığım günlerde tam bir kaos haline gelebiliyor otomatik candır
 

rallialp

Düz Yol Gazcısı
11 Şub 2018
21
21
145
Kendini otomatik vites kullanırken bile düşünemeyen biri olarak, İstanbulda yaşasaydım kesinlikle otomatik vites kullanırdım. Ancak başka şehirlerdeyse kesinlikle düz vites.
 

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Nedense son günler de Astra K ya karşı bir sempatim olmaya başladı ...
Golf e göre biraz daha konforsuz, ses izolasyonu da ortamalama olabilir... ama belirgin performans iyileşmesi, donanım ve 100 K civarına tertemiz LedMatrix li bir araç nedense çok kötü durmamaya başladı, keyıpları bir şekilde donanım ile kendimi şımartarak örtbas edebilirim (belki) .. test sürüşü yapıp, mümkün olursa bu aracı da 1-2 günlüğüne bir şekilde kiralamaya çalışacağım
 

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Arkadaşlar,

Beklenmedik birşey oldu.
Genelde start-stop u kullanmasamda, kullandığım zamanlarda nadirende olsa çalıştırma anında bir takılma sesi yapardı aracım.
Cumartesi günü aracımı servise bıraktım 75k bakımı için ... Start Stop için test sürüşü yaptık lakin beklendiği gibi o sesi yaklayamadık... Biraz inceleyecekler... bu arada ikame araç aldım ... veeee bindo .. Jetta TSI Manuel geldi..

Ben daha önce 2 kez Manuel TSI sahibi oldum ... bunun çekişi biraz düşük geldi... sonra ruhsata baktım ve 1.2 TSI olduğunu anladım ... normaldir diyip o muhteşem benzinli konforunu yaşamaya başladım :) Jetta kısmını bir kenara koyarsak, motor dizel bir araçtan sonra gerçekten kuş gib....

Bu sabah evden biraz geç çıkmam ve Pazartesi sabahı olması yoğun denebilecek trafikte kendi aracım olan Golf TSI DSG ile aynı güzergahta tamamen benzer sürüşü göstererek manuel 1.2 TSI ı kullandım ... kullanımda hiç bir zorluk olmadı ... lakin araç 18k km de, debriyajı falan kuş gibi.. motor zaten "fıtı fıtı"... tüketimi de 0 layıp, yanlış yönlendirme yapmasın diye yolculuk sırasında hiç açmadım....

Neyse, en sonunda işe geldiğimde "bu koşulda benim TDI DSG 5-5.2" yakmıştı diyip tüketimi kontrol ettiğimde 6.1 rakamını gördüm .. Muhtemelen araç yarın sabah ta bende olacak .. tekrar aynı güzergahı gideceğim ve doğruma yapacağım... bakalım bu akşam otoban ağırlıklı sabit hızlı kullanımda ne çıkacak ... bana bu değer (6.1) çok düşük gibi geldi.. Akşam trafikli kısımlarda TDI gibi kullanıp, otobanda 120 ye sabitleyip gittiğimde 5.5-6 arası yakarsam gerçekten şaşırıcam

Piskolojik olarak yavaş gitmişsindir durumuda yok .. aynı yerlerde, aynı gazlamaları birazda Jettayı tanımak için yaptım diyebilirim ... ama 1.2 bile olsa TSI ın işini 2k rpm civarında görüyor olması gerçekten iyi ...
 
Son düzenleme:

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Arkadaşlar,

Beklenmedik birşey oldu.
Genelde start-stop u kullanmasamda, kullandığım zamanlarda nadirende olsa çalıştırma anında bir takılma sesi yapardı aracım.
Cumartesi günü aracımı servise bıraktım 75k bakımı için ... Start Stop için test sürüşü yaptık lakin beklendiği gibi o sesi yaklayamadık... Biraz inceleyecekler... bu arada ikame araç aldım ... veeee bindo .. Jetta TSI Manuel geldi..

Ben daha önce 2 kez Manuel TSI sahibi oldum ... bunun şekişi biraz düşük geldi... sonra ruhsata baktım ve 1.2 TSI olduğunu anladım ... normaldir diyip o muhteşem benzinli konforunu yaşamaya başladım :) Jetta kısmını bir kenara koyarsak,

Bu sabah evnden biraz geç çıkmam ve Pazartesi sabahı olması nedeniyle Golf TSI DSG ile aynı güzergahta tamamen benzer sürüşü göstererek manuel 1.2 TSI ı kullandım ... kullanımda hiç bir zorluk olmadı ... lakin araç 18k km de, debriyajı falan kuş gibi.. motor zaten "fıtı fıtı"... tüketimi de 0 layıp, yanlış yönlendirme yapmasın diye yolculuk sırasında hiç açmadım....

Neyse, en sonunda işe geldiğimde bu koşulda benim TDI DSG 5-5.2 yakmıştı diyip tüketimi kontrol ettiğimde 6.1 rakamını gördüm .. Muhtemelen araç yarın sabah ta bende olacak .. tekrar aynı güzergahı gideceğim... bakalım akşam otoban ağırlıklı sabit hızlı kullanımda ne çıkacak ... bana bu değer (6.1) çok düşük gibi geldi..

Piskolojik olarak yavaş gitmişsindir durumuda yok .. aynı yerlerde, aynı gazlamaları birazda Jettayı tanımak için yaptım diyebilirim ... ama 1.2 bile olsa TSI ın işini 2k rpm civarında görüyor olması gerçekten iyi ...

Küçük hacimli turboların olayı bu düşük devirde kullanınca hem arabayı yürütecek tork var hemde az yakıyor. Jetta tdi dsg 2 sene ankara da kullandık. Karma tüketim 6.2 di. Eğer 1.2 tsi böyleyse tdi almanın bir amacı kalmıyor :)
 

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Küçük hacimli turboların olayı bu düşük devirde kullanınca hem arabayı yürütecek tork var hemde az yakıyor. Jetta tdi dsg 2 sene ankara da kullandık. Karma tüketim 6.2 di. Eğer 1.2 tsi böyleyse tdi almanın bir amacı kalmıyor :)

Çok samimi bir test yapıyorum.
İnşallah araç yarın da bende kalır. eğer 1.2 TSI ile 1lt civarında bir fark çıkıyorsa gerçekten, bence değmez...
Değemez derken, 1.0 TSI ile amortisi yıllık 25-30k km e dayanır...

Not : (düşük hacimin MTV, trafik ve kargo avantajlarını hesap etmiyor... yıllık faizi %14 den hesaplayarak yapıyorum bu çıkarımı)
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Çok samimi bir test yapıyorum.
İnşallah araç yarın da bende kalır. eğer 1.2 TSI ile 1lt civarında bir fark çıkıyorsa gerçekten, bence değmez...
Değemez derken, 1.0 TSI ile amortisi yıllık 25-30k km e dayanır...

Not : (düşük hacimin MTV, trafik ve kargo avantajlarını hesap etmiyor... yıllık faizi %14 den hesaplayarak yapıyorum bu çıkarımı)
Tam mtv avantajı filan da var diyecektim. Turbonun tek sorunu basınca cidden açılıyor. Ben 1.2 tsi dsg golf ile gazlamıştım ort direk 12 lt çıkmıştı. Dizelde böyle bir şey olacağını sanmıyorum.
 

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Tam mtv avantajı filan da var diyecektim. Turbonun tek sorunu basınca cidden açılıyor. Ben 1.2 tsi dsg golf ile gazlamıştım ort direk 12 lt çıkmıştı. Dizelde böyle bir şey olacağını sanmıyorum.

Orası öyle ... ama gazladığımızda da çıkacak masrafa katlanmalıyız diye düşünmüyor değilim.. neticede gerçekten gazlama konusunu ben trafikte pek "gündeme" alanlardan değilim ... o yüzden kendi genel kullanım koşul ve stilime göre bir analiz yapacağım bakalım.

Akşam ne çıkacak bakalım :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Orası öyle ... ama gazladığımızda da çıkacak masrafa katlanmalıyız diye düşünmüyor değilim.. neticede gerçekten gazlama konusunu ben trafikte pek "gündeme" alanlardan değilim ... o yüzden kendi genel kullanım koşul ve stilime göre bir analiz yapacağım bakalım.

Akşam ne çıkacak bakalım :)

Bence benzinli motorun sessizliği,bakım ve mtv avantajı değebilir hatta belki performans ihtiyacını da karşılayabilir. 1.0 tsi dsg leon baya sağlam yürüyor
 

Mustafak

Panpa
8 Eyl 2016
1,652
4,709
3,770
31
Afyonkarahisar
Marka
Toyota
Orası öyle ... ama gazladığımızda da çıkacak masrafa katlanmalıyız diye düşünmüyor değilim.. neticede gerçekten gazlama konusunu ben trafikte pek "gündeme" alanlardan değilim ... o yüzden kendi genel kullanım koşul ve stilime göre bir analiz yapacağım bakalım.

Akşam ne çıkacak bakalım :)

Hocam otoyol sürüşü yogunluktaysa 1.4 tsi hem tüketim hem performans açısından daha iyi olur diye düşünüyorum
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım