Otopark forum vs. Dizel

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

dizelci

Profesör
112
İsmimden de anlaşılacağı gibi dizel sürücüsüyüm (2013 i20 1.4)
Babam esnaf olması sebebiyle arabalarla olan muhabbetim dizel üzerinden yürüdü
(Transitler teansporterlar caddyler kangoolar
Tdi jetta lar (bi ara tsi otomatik jetta vardı ama o zaman ne ben şoförlükten anlıyordum ne de ehliyetim vardı,aradakı farkı dahi pek bilmezdim:))
Daha sonra kendi özel arabamız olan (%99 benim kullandığım) i20 miz oldu
Ehliyeti alalı 1 sene yi geçti ve bu zamana kadar 10.000 km civarı yol yapmışımdır
Max 50 km benzinli sürmüşümdür
Ama bakıyorum ki forumda da bazı kişilerde dizel düşmalığı var (şu hibrit gelsede kurtulsak şunlardan vs.)nedir bu düşmanlık (çevrecilik olduğunu düşünmüyorum)
Bu arada çok şey mi kaybetmişimdir? (Benzinli sürmeyerek)
Bu dizelin yakıt ekonomisi harici hiç mi faydası yok
Tamam saygım var benzinlinin sürüş zevki bambaşka olabilir aynı saygıyı dizele de beklerim
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: kerpetenemir
Benimde aracim dizel.ülkemizdeki acimasiz yakit fiyatlari yuzunden zorunlu biniyorum.yoksa benzinli arac en iyisi.dizel miş ,lpg imis hepsi hikaye.benim mantigimda dizel arac sadece ticari araclarda olmali(tork sebebiyle) binek araclar benzinli olmali.
 
Dizellerle şahsen benim alıp veremediğim tek şey masrafı ve sesidir parçaları pahalı motor yersen turbo patlatırsan evine ocağına incir ağacı dikiyor yoksa bir eksisi yoktur hatta arazide tartışmasız daha iyidir.
 
Dizel düşmanlarının sebepleri: Gürültü, ses, düzensiz çekiş, masraf farkı ve en önemlisi otomobil tutkunları oldukları için devir çevirme arzusu...
Ortalama dizellerde 4000'den sonra bir şey gelmiyorken benzinlilerde asıl oralarda bir şeyler gelmeye başlıyor. Tabii turbo benzinli isede sürekli geliyor ve çevir Allah çevir oluyor. Yani özetle otomobil tutukunlarının dizele düşman olması garipsenmemeli. Normal karşılanmalı, çünkü bakış açıları ve arabadan beklentilerine göre çok fazla gerekçeleri var...
(Bir de dizele binip yılda 10.000 km yapıyorsan, yol yakınken kaç kardeş; seni parçalayabilirler...)
 
İsmimden de anlaşılacağı gibi dizel sürücüsüyüm (2013 i20 1.4)
Babam esnaf olması sebebiyle arabalarla olan muhabbetim dizel üzerinden yürüdü
(Transitler teansporterlar caddyler kangoolar
Tdi jetta lar (bi ara tsi otomatik jetta vardı ama o zaman ne ben şoförlükten anlıyordum ne de ehliyetim vardı,aradakı farkı dahi pek bilmezdim:))
Daha sonra kendi özel arabamız olan (%99 benim kullandığım) i20 miz oldu
Ehliyeti alalı 1 sene yi geçti ve bu zamana kadar 10.000 km civarı yol yapmışımdır
Max 50 km benzinli sürmüşümdür
Ama bakıyorum ki forumda da bazı kişilerde dizel düşmalığı var (şu hibrit gelsede kurtulsak şunlardan vs.)nedir bu düşmanlık (çevrecilik olduğunu düşünmüyorum)
Bu arada çok şey mi kaybetmişimdir? (Benzinli sürmeyerek)
Bu dizelin yakıt ekonomisi harici hiç mi faydası yok
Tamam saygım var benzinlinin sürüş zevki bambaşka olabilir aynı saygıyı dizele de beklerim
Biraz içerlemişsiniz duruma. Bazı uç örnekler de var gerçekten, hak verebilirim size :) .

i20 özelindeki yorumumu belirteyim. 1.4crdi ve 1.2 benzinli motorlarını arka arkaya kullandım. 1.4 dizelde kaputun altında daha fazla ağırlıktan mıdır nedendir bilemiyorum, arabanın direksiyonu iyice hissizdi ve manevralarda elleri salınca kendini toplayamıyordu, elleri salmadan sürücünün çevirmesi gerekiyordu. Bir de tabii ciddi gürültü farkı vardı ama ben bunu sorun olarak görmem. :)

Benzinli arabalarda özellikle atmosferikler sürüldüğünde üst devir canlılığı tamamen farklı bir deneyim sunar. Yeni turbo benzinlilerin çoğunda ise en üst devirler biraz sağır geçiyor. Dikkat edenler devir kesicilere varmadan vitesi değiştirir. Mutlaka bir süre atmosferik benzinli araç kullanarak (lpg'li değil, o bambaşka bir histir =) ) tecrübe edin. Belki hoşunuza gider, belki gitmez ama iyi tecrübe olur. Çekmesini beklediğiniz bazı yerlerde çekmeyerek sürprizler yaşatır size :) Dizele alışan ise dizelin çekişinden daha çok keyif alır, bunun biraz alışkanlık meselesi olduğunu düşünüyorum. Ben atmosferik benzinli motorları seven ve savunan biriyim, ama 1.6 Multijet motorlar beni tavlayabilmişti.

Dizelin yakıt maliyeti haricindeki bir avantajı da bakımlarını aksatmadan doğru kullanımdaki uzun motor ömrüdür.

Dizelin diğer dezavantajlarını arkadaşlar da belirtmiş zaten. Ama gözden kaçan bir noktayı belirtmek isterim: Yeni nesil düşük hacimli turbo benzinli motorların bakım giderleri ile dizel motorların bakım giderleri arasında pek bir fark yok. Bu motorlar yüksek verimi yakalayabilmek ve motordaki ekstra yükü kaldırabilmek için daha gelişmiş parçalar kullanıyorlar. Bu parçalar da bakımlarda maliyeti arttırıyor.

Benim de dizel konusunda desteksiz salladığım mesajlar olduysa bu vesileyle özür dilerim. =)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve dizelci
Benim gözlemlediğim:
Dizelci mantık: az yakar, at beşe git uğraşma, ikiden inmiyorum.
Benzinci mantık: tüp takarız, çekmesede olur (veya turbo vardır), alırken ucuz.
Otopark mantığı: petrolhead=benzin kafa, benzinli seven - gearhead=dişli(vites kafa), vites değiştirmeyi seven.
unutmadan hat hat hat kesici.

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial
Bu şekilde bir çalışma sitemine sahip olduğunu zaten biliyorum
Diyorum ya zaten esnaf çocuğum etrafım dizel kaynıyor
Ama bu zamana kadar ocak değilde dükkanımıza incir ağacı diken birşeyler dikkatimi çekmedi
Ford kangoo caddy jetta vs. vs.
 
çok ağır parçalar içeriyorlar ve çalışması, sıkıştıran havanın ısınıp üzerine yakıt gönderilmesiyle gerçekleşiyor, arıza durumunda v.s biraz uğraştırıyorlar ama sorunsuz giden dizeller çok var piyasa da hele 4-5 litre ortalamayı da görünce insan imreniyor ama benzinli aracın tadı biraz daha başka :)
Benzinli arabanın sürüş zevkinin bir başka olduğunu sürmediğim halde sayenizde biliyorum ve bunuda soranlara söylüyorum da zaten
 
Bu şekilde bir çalışma sitemine sahip olduğunu zaten biliyorum
Diyorum ya zaten esnaf çocuğum etrafım dizel kaynıyor
Ama bu zamana kadar ocak değilde dükkanımıza incir ağacı diken birşeyler dikkatimi çekmedi
Ford kangoo caddy jetta vs. vs.
mutluysanız ve memnunsanız ne mutlu :) zaten ticari yönde bakıyorsunuz elbette dizel işinize gelecektir, sizin için avantajları çok
 
çok ağır parçalar içeriyorlar ve çalışması, sıkıştıran havanın ısınıp üzerine yakıt gönderilmesiyle gerçekleşiyor, arıza durumunda v.s biraz uğraştırıyorlar ama sorunsuz giden dizeller çok var piyasa da hele 4-5 litre ortalamayı da görünce insan imreniyor ama benzinli aracın tadı biraz daha başka :)
Motor ustası tabii sevmez. Bozan değil, tamir eden tarafta olunca bir başka soğukluğu olur dizele :D
 
Yakıt masrafını bir kenara bırakırsak benzinli gerçekten hem konfor hem de sürüş hissi açısından daha iyi. Yalnız cebindeki para sınırlı olan birisi olarak gaza her bastığımda hesap yapacağım, pompanın başına geçince ' tamam bu son bir daha bu kadar basmayacağım ' diyeceksem maalesef benzinli araca yaklaşmam. Ayrıca dizel motoru tek bir parça halinde düşünürsek insan pek hoşlanmayabiliyor fakat 3.0 tdi quattro, 3.20 d gibi araçlarda da dizeli beğenmemek için aşırı dizel düşmanı olmak gerek.
 
Çevre ve insanların sağlığı için yavaş yavaş akaryakıttan ve özellikle dizelden kurtulmamız şart.

Ekonomik sebeplerden dolayı dizel araç kullanıyorum. İmkânım olsa en azından plug-in hybrid alırdım. Geleceğin araçları hybrid, elektrikli ve hidrojenli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Çevre ve insanların sağlığı için yavaş yavaş akaryakıttan ve özellikle dizelden kurtulmamız şart.

Ekonomik sebeplerden dolayı dizel araç kullanıyorum. İmkânım olsa en azından plug-in hybrid alırdım. Geleceğin araçları hybrid, elektrikli ve hidrojenli.
Hidrojen esasında biraz zor. Geçenlerde bir makalede 0 ın altında çalışmadığını ve belli bir hava sicakligindan sonra da zorlandigini okumustum. Gelecegin araçları hybrid, elektrikli ve BOR :p lu olacak.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...