Otopark forum vs. Dizel

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
benim gibi öğrenci adamı benzinli araba mahvediyor ama down shift yaparken o doğal emiş sesiyle 3000-4000 devir birden aniden çıkması..
vitesi doldururken uzun uzun gaza çökmek ( uzun devirler ) ve o telli gaz ile birlikte 16 subaplı motorun 4000 devirden sonra zırıltıyla bir başka yürümesi... ne kadar ağzıma etse de benzinli araba vazgeçemiyorum :( bak yine canım çekti :D haattatatatataaa
Tucson'dan önceki aracımız 2002 model 1.5 Accent GLS idi. Hiç LPG takmadan yıllarca kullandık. Direksiyonu hidrolik olmasına rağmen hissizdi fakat o gaz tepkilerini unutamıyorum. Gaz pedalındaki milimlik değişimi hissediyordum. O kasa Accent'ler pek beğenilmese de, Tucson ondan çok daha kuvvetli ve torklu da olsa gazlarken onda aldığım hazzı, ağırlık transferi yaparken yaşadığım heyecanı veremiyor.

Benzin/dizel konusuna da gelirsek, önceki sayfalarda yazılan tercih sebeplerine aynen katılıyorum. Hiç dizel aracımız olmadı ama çevremdeki dizel araçları fazlasıyla kullandım. Tucson her ne kadar ocağımıza incir ağacı dikse de benzinliden vazgeçemiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: anl_akl ve TSIDSG
Benzinlinin Sürüş zevki olduğunu kullanmadığım halde söylüyorum onda bir sıkıntı yok
Yanlış anlaşılmasın:)
 
Anladim hocam tesekkur ederim aydinlattiniz beni gercekten dediklerinizi goz onunde bulunduracagim araba otomatik ama bakimina en son nisanda goturmustum herhalde geldi bakimi. yillardir opetten aliyordum bende sonra shell e gecmek zorunda kaldim dediklerinizin aynisini tecrube ettim simdi benzin icin yolumu degistiriyorum opet bulayim diye. bide sanirim o bahsettiginiz benzindeki tortu olayini sikca yasiyor olabilirim cunku depo 230 lira ya doldugu icin genelde ceyrek depo civarina ulastiginda benzin alabiliyorum . verdiginiz cevaplar olaylarin daha baska acilardanda bakilmasi gerektigini gosterdi cok tesekkur ederim hocam gercekten en yakin zamanda servise gitmem gerekiyor herhalde benimde.cunku genelde araba ile hareket etmeden benzinli olmasina ragmen 2 3 dk soguk isareti sonene kadar rolantide bekletirim buna ragmen hem isinma zamani gozle gorulur artti ki istanbuldayim havalar sogumadi ole hemde giderken cikardigi sesleri daha once duymamistim ama bir kere yapti bunlari.bu arada hocam bakimlar hic aksamadi 2 -3 sene boyunca simdide ailemin yahu o japon bisi olmaz gibi laflarina istinaden senede bir civari gotuyorum bakimina.
Vallahi hocam sizin aracınız bakımları kaç bin km'de bir bilemiyorum. 10 ya da 15 olmalı diye tahmin ediyorum. Japonlar tabii ki çok sağlam ama buna güvenip davranmamak gerek, belki dayanıklılıktan ötürü motor bozulmaz ama ömründen ve performansından çalar. Bakım ve yakıt sizin sorununuzun kaynağı yahut kaynaklarından biridir diye tahmin ediyorum. Yakıtı eski istasyondan alıp bir süre daha gözlemlemeye devam edin, sıkıntı düzelmişse sorun yok demektir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Benzinlinin Sürüş zevki olduğunu kullanmadığım halde söylüyorum onda bir sıkıntı yok
Yanlış anlaşılmasın:)

Bugun luks segment araclar bile dizel motor secenegiyle uretilmeye baslandiysa, 5 kasa bmwlerde bile yollarda en cok gordugumuz motor dizelse, dizelinde kimine gore mantikli olabildigini kimse inkar etmez sanirim.

benzinli artik keyfe keder bir durum.. sadece turkiye icin de degil bu durum avrupada dizeli seviyor, avrupada dizel yasaklanacak soylentileri var ama bu soylentilerin yaninda araba firmalari hala dizel icin arge yatirimi yapiyorlar, sonucunu merakla bekliyorum. o kadar itfiaiyesi ambulansi is makinasi otobusu kamyonu varken dizeli komple yasaklayamazlar bu endustriye de darbe olur.
 
Ben benzinli, LPGli ve dizel araçları kullandım.
Dizelde aynı yolu 4,4 litre yakıtla gidiyordum, pompada sevindiriyordu. 580 km yolu 100 tl ye gitmiştim.
1,2 atmosferik benzinli araba ile 6,5 litre yakıt tüketim oratalamsına rağmen 100 tl yakıt masrafı ile 360 km yol gezebilmiştim.
Son olarak beni en çok tatmin eden tabiki 1,0 atmosferik lpgli aracım oldu. 130 liralık gaz yakıtı ile tam 900 km yol gidebiliyor.

3 farklı motor tipinide kullandım, 3 farklı motoru çeşitli araçlarda sınadım. Hepside saate 90 km hızla gidebiliyor, hepside 5 ileri vites kutusuna sahipti. Hepside 140 km hıza kadar çıkabiliyordu. Sadece depodan azalan yakıtın pahası ve ibreledeki devir saatinin çevrimlerinden başka bir farkları yoktu.
1,5 tdci fiestanın , 1,2 i20 hyundaiden yada, 1,3 multijet egeanın, 1,2 cvt micradan yada yada 1,6 powershift fiestadan 1,4 dualogic puntodan performans manasından yada sürüş zevki bakımından beni tatamin edecek çok fazla iz bırakmadılar. Benim tek derdim, İstasyonda pompacıya ödediğim bedel olmuştur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Lüks araçlardaki dizeller patlama yapmıyor, düşük devirlerde bile torku kabaca patlatmıyor. Gaz tepkileri milimetrelik olabiliyor. Bunlar sürüş zevkini artıran faktörler ve bunları herkesin ulaşabileceği fiyatlara sunan araçlar ise bence hala benzinli atmosferikler. Bu da sevilmelerinin sebebidir diye düşünüyorum.

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Tucson'dan önceki aracımız 2002 model 1.5 Accent GLS idi. Hiç LPG takmadan yıllarca kullandık. Direksiyonu hidrolik olmasına rağmen hissizdi fakat o gaz tepkilerini unutamıyorum. Gaz pedalındaki milimlik değişimi hissediyordum. O kasa Accent'ler pek beğenilmese de, Tucson ondan çok daha kuvvetli ve torklu da olsa gazlarken onda aldığım hazzı, ağırlık transferi yaparken yaşadığım heyecanı veremiyor.
hyundai ile ilk tanışmama vesile 2001 model milenyum kasa 1.5 gls olmuştu. lpgliydi arada benzinde kullanıyordum ve tabiri caizse benzine alınca köpek gibi koşuyordu. araba zaten hafif olması da buna etken tabiki. bir de benzindeyken o 1.5 gls nin çıkardığı motor sesine hayrandım. sonra onu satıp 2011 de sıfır km 1.5 crdi accent era aldım. aslında hedefim o değildi ama bir şekilde onu almak zorunda kaldım. bu sefer de o arabanın gidişine , torkuna ve ekonomisine hayran kaldım. o gün bu gündür dizelciyim. 2014 te onu satıp , 2003 model vw touran 1.6 fsi aldım. onun da konforuna genişliğine ve kullanışlılığına hayrandım ama dizelin ekonomisi ve torku olmadığı için sattım. bir de lpg yoktu onda 200 km yolda 150 160 tl masrafım oluyordu. velhasıl 2015'te sıfır km bir i30 crdi nasip oldu ve artık 100 tl ye 500 km gitmenin rahatlığıyla hem güvenli hissediyorum hem gazlıyorum hem ekonomi yapabiliyorum memnunum yani.

sonuç olarak benzinlilerin sesini , dizelin ekonomisini ve alt devir güçlülüğünü, ekonomisini seviyorum. türkiye gibi bir ülkede de ne benzinliye lpgsiz binerim, ne de dizelden vazgeçerim :) bunları niye anlattım onu da bilmiyorum ama milenyum accenti görünce dayanamadım :)
 
Benzinli motor yüksek hacimde iş görür bana göre. Evet sesi biraz kulak tırmalıyor dizelin ama downsizing yüzünden benzinlilerde de süpürge sesi var :) Benim aracım 1.6 atmosferik ve lpg kullanmıyorum, daha düşük hacim ve güçteki dizeller bile daha performanslı hissettiriyor. Açıkçası araç alıcak olsam dizel alırdım. Yeni nesil 1.5-1.6 dizeller gayet güzel güç üretiyor haliyle daha esnek ve ekonomikler.
 
Bu bataryalara ne olacak merak ediyorum doğrusu.
japonyada cok uzun suredir hirbitler piyasada hatta ikinci elde bataryasi degismemis prius bulmaniz cok guc,. isin guzel yani toyota pil tedarik ediyor ayrica yansanayi bir firma daha var daha ucuza prius icin pil satiyor, yani pilini zamani gelince degistirmek lazim o kadar. Pilin fiyatini da biraz piyasa belirliyor, alternatif yan sanayiler mutlaka avrupada da olacaktir zamanla... once yayginlasmasi gerek
 
Bu bataryalara ne olacak merak ediyorum doğrusu.
ek olarak sunu da belirteyim, arkadasimin CR-Z hondasinin bataryasi bitti, suan 1.5 benzinli gibi tuketiyor ama araba calisiyor yani yurumesini engellemedi. Batarya bitince calismaz diye dusunmustum ama atesleme sistemi icin akusu ayrica mevcut.
 
İstanbul trafiğindeki dizel araçlar bmw/mercedes'ten ziyade kamyonlar,servis araçları,taksiler gibi eski teknolojili dizeller. Sokakta yürürken veya trafikte bunların egzostuna maruz kaldıkça dizelden daha da nefret ediyorum. Zehir saçıyorlar. Traktör sesi,devir çevirmemesi vs tercih meselesidir,tahammül edilebilir ama kara tren gibi duman atan, milleti göz göre göre zehirleyen birşeyi de savunmanın veya övmenin manası yok. Tabii bunun sorumlusu devlettir,benzin fiyatı bu seviyede olursa adam atık yağ ile mazotu karıştırıp kullanır gerekirse.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard
İstanbul trafiğindeki dizel araçlar bmw/mercedes'ten ziyade kamyonlar,servis araçları,taksiler gibi eski teknolojili dizeller. Sokakta yürürken veya trafikte bunların egzostuna maruz kaldıkça dizelden daha da nefret ediyorum. Zehir saçıyorlar. Traktör sesi,devir çevirmemesi vs tercih meselesidir,tahammül edilebilir ama kara tren gibi duman atan, milleti göz göre göre zehirleyen birşeyi de savunmanın veya övmenin manası yok. Tabii bunun sorumlusu devlettir,benzin fiyatı bu seviyede olursa adam atık yağ ile mazotu karıştırıp kullanır gerekirse.
Milleti zehirleyen o araclar degil aslinda onu olmasi gerektigi gibi kullanmayan ..... lar :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: emre.kilincarslan
İstanbul trafiğindeki dizel araçlar bmw/mercedes'ten ziyade kamyonlar,servis araçları,taksiler gibi eski teknolojili dizeller. Sokakta yürürken veya trafikte bunların egzostuna maruz kaldıkça dizelden daha da nefret ediyorum. Zehir saçıyorlar. Traktör sesi,devir çevirmemesi vs tercih meselesidir,tahammül edilebilir ama kara tren gibi duman atan, milleti göz göre göre zehirleyen birşeyi de savunmanın veya övmenin manası yok. Tabii bunun sorumlusu devlettir,benzin fiyatı bu seviyede olursa adam atık yağ ile mazotu karıştırıp kullanır gerekirse.
Tabi burada gara duman atanlara atıf var ama benzinli ford vardı da bizmi sürmedik
Hem de iş çevreciliğe gelince sigara içen insanlarda gara duman atıyor hem çevreyi hem kendini zehirliyor uzar da uzar
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Yeni sistem turbo benzinli kucuk hacimli motorlar oldukca az yakit tuketiyor hatta yuklenmedigin zaman dizel gibi yakit tuketimleri var turkiyede dizel almac icin bir alt segment almak lazim cunku dizel motorda fark maalesef cok fazla ornegin dizel golf ile benzinli passat ayni para bence bu sartlarda asiri km yapilmiyorsa dizel gercekten masraf verilen parayi ne zaman kara cevirecek. Dizel almak pek karli gelmiyor bana. Ayrica bizim millette 100 bini gecince dizelin ikinci eli cok dusuyor sanki motor 100 binde bitecek gibi algi var eee o zaman km yapmayacaksak neddn dizel alacaz ki? Adam 130 binde araba satiyo millet fiyat kirmaya calisiyor
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...