Otopark forum vs. Dizel

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ben şahsen yeni nesil dizelleri çok ruhsuz buluyorum.Dizel oldu mu eski F8M gibi ya da audi 80 Turbo Diesel gibi olucak.Böyle çalıştımı ortalık inleyecek,millet bir dönüp ne oluyor diyecek.Şöyle atmosferik bir dizel ya da eski nesil TD olsa da kullansak.
 
Tucson'dan önceki aracımız 2002 model 1.5 Accent GLS idi. Hiç LPG takmadan yıllarca kullandık. Direksiyonu hidrolik olmasına rağmen hissizdi fakat o gaz tepkilerini unutamıyorum. Gaz pedalındaki milimlik değişimi hissediyordum. O kasa Accent'ler pek beğenilmese de, Tucson ondan çok daha kuvvetli ve torklu da olsa gazlarken onda aldığım hazzı, ağırlık transferi yaparken yaşadığım heyecanı veremiyor.

Benzin/dizel konusuna da gelirsek, önceki sayfalarda yazılan tercih sebeplerine aynen katılıyorum. Hiç dizel aracımız olmadı ama çevremdeki dizel araçları fazlasıyla kullandım. Tucson her ne kadar ocağımıza incir ağacı dikse de benzinliden vazgeçemiyorum.
O kasa Accent'ler konforu hariç çok güzel araba zaten motoruna bitiyorum. 1,5 16V deli makina.
 
  • Beğeni
Tepkiler: At ve Onay Kalkan
O kasa Accent'ler konforu hariç çok güzel araba zaten motoruna bitiyorum. 1,5 16V deli makina.
Hissiz direksiyona rağmen zevkliydi gerçekten. Hızı da çok hissettiriyordu. Tatmin olmak için yüksek hıza ihtiyaç duymuyordum. İlk ağırlık transferimi bile o araçla yanlışlık sonucu yapmıştım. Bilerek hızlı girdiğim virajın sonuna doğru korkmam sebebiyle frene dokundum ve arkası geldi geldi hemen. Yol kenarındaki tabelayla yüz yüze geldik ve kontrayla birlikte hiç tedirgin etmeden topladı araba kendisini. Ne günlerdi be :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: anl_akl
Hissiz direksiyona rağmen zevkliydi gerçekten. Hızı da çok hissettiriyordu. Tatmin olmak için yüksek hıza ihtiyaç duymuyordum. İlk ağırlık transferimi bile o araçla yanlışlık sonucu yapmıştım. Bilerek hızlı girdiğim virajın sonuna doğru korkmam sebebiyle frene dokundum ve arkası geldi geldi hemen. Yol kenarındaki tabelayla yüz yüze geldik ve kontrayla birlikte hiç tedirgin etmeden topladı araba kendisini. Ne günlerdi be :)
Bence bu güne kadar tasarımı en güzel olan accent.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onay Kalkan
Hidrojen esasında biraz zor. Geçenlerde bir makalede 0 ın altında çalışmadığını ve belli bir hava sicakligindan sonra da zorlandigini okumustum. Gelecegin araçları hybrid, elektrikli ve BOR :p lu olacak.
:)

Zamanla sistemi daha da geliştirirler, adamlar bizim gibi boş oturmuyor. Arabaya yardımcı bir sistem koyup arabayı rölantide ısıtıp hidrojenle çalışmasına olanak sağlarlar vs.

Bu arada bilmiyordum böyle bir şey olduğunu. Yanlış bilmiyorsam Avrupa'da satılan ilk Miray'ı Danimarka'dan bir aile aldı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
:)

Zamanla sistemi daha da geliştirirler, adamlar bizim gibi boş oturmuyor. Arabaya yardımcı bir sistem koyup arabayı rölantide ısıtıp hidrojenle çalışmasına olanak sağlarlar vs.

Bu arada bilmiyordum böyle bir şey olduğunu. Yanlış bilmiyorsam Avrupa'da satılan ilk Miray'ı Danimarka'dan bir aile aldı.
Doğrudur valla hocam bende başka biryerde okumuştum ama nerde okudum hatırlayamıyorum.
 
Şimdi bakındım biraz göremedim Avrupa'daki ilk Miray'ı alma haberini ama fotoğrafı buldum.

Bu aile Miray almış ama Avrupa'da ilk mi değil mi şuan net değil :D, o haberi bulamadım. Kim bilir nerede görmüştüm.
Bir yerde de Danimarka'nın ilk alıcısı yazıyor.
Evet evet bu aileyi hatırlıyorum fotoğrafı görünce hatilradim ama bende bilemiyorum :D:D.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Hidrojen yakıt sisteminin belirli sıkıntılar var.

Mesela yurtdışında çoğu yerde istasyonlarda bizdeki gibi pompacılar çalışmaz,gidip aracı kendiniz doldurursunuz. Statik elektrik yüklü olduğunuzu düşünün, ufacık bi çık dizel ya da benzine alev aldırmaz ama olay sıvılaştırılmış hidrojen olunca istasyonu havaya uçurabilirsiniz. Bu yüzden otomatik dolum sistemi gibi meselelerin üzerinde çalışıyor üreticiler.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...