Otopark forum vs. Dizel

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
1.2 Turbo'ların çoğunluğu 1.5-1.6 dizelden iyi yürüyor.1.2 Purutec 130 ps,1.2 Tce felan emsal dizellerden iyi yürüyor.Hatta hyundai'nin 1.0 T-GDI'ı bile 1.6 Dizellerin bazılarından daha performanslı.
Şu 130'luk 230 torklu 1.2'ler dışında beni adam akıllı zorlayabilen bir düşük hacimli motor (1.0 ve 1.2) henüz görmedim. O da c4'de değil ama 308'de zorlamıştı. Bu motorların çoğuyla yürümüşlüğüm vardır. 180-200 nm torklu tsi 1.0 ve 1.2'leri zaten saymıyorum bile.
 
Şu 130'luk 230 torklu 1.2'ler dışında beni adam akıllı zorlayabilen bir düşük hacimli motor (1.0 ve 1.2) henüz görmedim. O da c4'de değil ama 308'de zorlamıştı. Bu motorların çoğuyla yürümüşlüğüm vardır. 180-200 nm torklu tsi 1.0 ve 1.2'leri zaten saymıyorum bile.
Aracınız sanıyorum 1.5 tdci powershift focus doğrumuyum?1.0 Ecoboost focus yine daha performanslı olacaktır.1.0 Tsi 115 Octavia'ya bakmak lazım ama büyük ihtimal 1.0 Tsi octavia'da 1.5 Tdci focus'u geçecektir.
 
Aracınız sanıyorum 1.5 tdci powershift focus doğrumuyum?1.0 Ecoboost focus yine daha performanslı olacaktır.1.0 Tsi 115 Octavia'ya bakmak lazım ama büyük ihtimal 1.0 Tsi octavia'da 1.5 Tdci focus'u geçecektir.
Aracım 1.6 tdci manuel. Çevremdeki arkadaşlarımda 1.2 golf, ibiza ve 1.2 eat6 308 var. Bu araçlardan golf ve ibiza'da zorlanmıyorum, 308'de ise burnu, aracımın sağ yolcu kapısına denk gelecek şekilde bir deneme yapabiliyoruz. Tabii bu sırada hızlarımız 150-160 civarında. Ötesinde ne olur bilemiyorum deneyecek yol hiç olmadı. Hacimden kaynaklı kesilir mi yoksa devir çevirebildiği için daha fazla yürür mü bilemiyorum. 1.0 octavia ise boş haliyle 1250 kg. Sürücü ve sıvaları dahil edersek 1400 kg'a kadar yaklaşacaktır. Benim aracım benle ve sıvılarla beraber 1340 kg. Zaten arkadaşımın aracı 1.2 tsi golf'de boş haliyle 1210 kg civarı ve dolu halde hemen hemen benim aracımla aynı ağırlığa sahip. Onunla yürürken fazla zorlanmadığıma göre daha ağır olan octavia'da da zorlanacağımı düşünmüyorum. Dediğim gibi denemek lazım. Ama tüm bu araçlar içinde 1.2 308 beni ciddi zorlamıştı.
 
Aracım 1.6 tdci manuel. Çevremdeki arkadaşlarımda 1.2 golf, ibiza ve 1.2 eat6 308 var. Bu araçlardan golf ve ibiza'da zorlanmıyorum, 308'de ise burnu, aracımın sağ yolcu kapısına denk gelecek şekilde bir deneme yapabiliyoruz. Tabii bu sırada hızlarımız 150-160 civarında. Ötesinde ne olur bilemiyorum deneyecek yol hiç olmadı. Hacimden kaynaklı kesilir mi yoksa devir çevirebildiği için daha fazla yürür mü bilemiyorum. 1.0 octavia ise boş haliyle 1250 kg. Sürücü ve sıvaları dahil edersek 1400 kg'a kadar yaklaşacaktır. Benim aracım benle ve sıvılarla beraber 1340 kg. Zaten arkadaşımın aracı 1.2 tsi golf'de boş haliyle 1210 kg civarı ve dolu halde hemen hemen benim aracımla aynı ağırlığa sahip. Onunla yürürken fazla zorlanmadığıma göre daha ağır olan octavia'da da zorlanacağımı düşünmüyorum. Dediğim gibi denemek lazım. Ama tüm bu araçlar içinde 1.2 308 beni ciddi zorlamıştı.
Sürücü faktörü vs olabilir.Normal şartlarda Stock 1.6 Tdci düz vites focus III'ün 1.2 Tsi ibiza ve 1.2 Purutec 308'i geçmesi imkansız denilebilir.
Octavia'da focus III'den hafif bir araç verilerinizde yanlışlık olmasın?
 
Vallahi bende dizelciyim benzinli motor yuksek hacimli olmasi lazim yada asiri beslemeli olmasi lazim ama dizel torkunu hicbiseye degismem hele bi ara 2.0 dizel focus kullanmistim rusyada 140bg di arti chip vardi 180 bg civariydi ozaman ehliyetimde yoktu 15 yasindayim o arabanin 3 te sarmasina hasta olmustum o tork 1700 devirden sonra kucagina ööğğğhhh diye yigilmasi ozamanda 1.6 105 lik benzili focus kullaniyoduk dizelinden sonra bizdekini suresim gelmedi :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: ihsan ve dizelci
Vallahi bende dizelciyim benzinli motor yuksek hacimli olmasi lazim yada asiri beslemeli olmasi lazim ama dizel torkunu hicbiseye degismem hele bi ara 2.0 dizel focus kullanmistim rusyada 140bg di arti chip vardi 180 bg civariydi ozaman ehliyetimde yoktu 15 yasindayim o arabanin 3 te sarmasina hasta olmustum o tork 1700 devirden sonra kucagina ööğğğhhh diye yigilmasi ozamanda 1.6 105 lik benzili focus kullaniyoduk dizelinden sonra bizdekini suresim gelmedi :D
Dorse çeker :)
 
Sürücü faktörü vs olabilir.Normal şartlarda Stock 1.6 Tdci düz vites focus III'ün 1.2 Tsi ibiza ve 1.2 Purutec 308'i geçmesi imkansız denilebilir.
Octavia'da focus III'den hafif bir araç verilerinizde yanlışlık olmasın?
Vallahi hocam 1.0 octavia icin nette bos agirlik 1250 kg diye gozukuyor. Orada bir yanlislik varsa bilemem tabii. 0-100 kiyaslamasinda tabii benden biraz daha ondeler malum ama roll dedigimiz ara hizlanmalarda dizel olmasina ragmen agir bir kasasi olmayan aracimla 70-90 nm arasi tork farkiyla beraber 180-200 torklu benzinlilerden iyi yuruyor. 230 torklu 308'le dedigim gibi burnu aracimin yarisi hizasina geliyor. 230 torklu beni ciddi zorluyor muhtemelen 150-160dan sonra acmaya baslayabilir 130 hp olmasi ve yuksek hizda daha fazla devir cevirecegi icin ama oburleriyle de ciddi tork farkim var.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: ilhan55
Vallahi hocam 1.0 octavia icin nette bos agirlik 1250 kg diye gozukuyor. Orada bir yanlislik varsa bilemem tabii. 0-100 kiyaslamasinda tabii benden biraz daha ondeler malum ama roll dedigimiz ara hizlanmalarda dizel olmasina ragmen agir bir kasasi olmayan aracimla 70-90 nm arasi tork farkiyla beraber 180-200 torklu benzinlilerden iyi yuruyor. 230 torklu 308'le dedigim gibi burnu aracimin yarisi hizasina geliyor. 230 torklu beni ciddi zorluyor muhtemelen 150-160dan sonra acmaya baslayabilir 130 hp olmasi ve yuksek hizda daha fazla devir cevirecegi icin ama oburleriyle de ciddi tork farkim var.
1.0 Tsi octavia 1175 Kg boş ağırlığa sahip.Skoda resmi sayafında 75 kg sürücü dahil ağırlık verilmiştir.

1.6 tdci manuel Focus'a baktım 1340 Kg civarı gözüküyor yanlış,doğru kesin bilgim yok ama octavia'nın ağırlığından eminim:)
 
1.0 Tsi octavia 1175 Kg boş ağırlığa sahip.Skoda resmi sayafında 75 kg sürücü dahil ağırlık verilmiştir.

1.6 tdci manuel Focus'a baktım 1340 Kg civarı gözüküyor yanlış,doğru kesin bilgim yok ama octavia'nın ağırlığından eminim:)
http://www.skoda.com.tr/models/new-octavia/teknikbilgiler/
Resmi sayfada yanlis bakmadiysam 1.0 tsi 115 hp octavia icin bos agirlik 1225 kg gozukuyor. Bos agirlik diyorum cunku yanlisim yoksa vag grubu surucusuz ve sivisiz haldeki agirligini koyar genelde. Eger dediginiz gibi surucu dahil ise 1225 kg'a sivilari da eklersek 1300e yaklasir yuksel ihtimal.
 
Son düzenleme:
@motorsinann ın benzin kuyusu var galiba boyuna atmosferik benzinli diyor iflahım kurudu ya benzin almaktan.
benim gibi öğrenci adamı benzinli araba mahvediyor ama down shift yaparken o doğal emiş sesiyle 3000-4000 devir birden aniden çıkması..
vitesi doldururken uzun uzun gaza çökmek ( uzun devirler ) ve o telli gaz ile birlikte 16 subaplı motorun 4000 devirden sonra zırıltıyla bir başka yürümesi... ne kadar ağzıma etse de benzinli araba vazgeçemiyorum :( bak yine canım çekti :D haattatatatataaa
 
http://www.skoda.com.tr/models/new-octavia/teknikbilgiler/
Resmi sayfada yanlis bakmadiysam 1.0 tsi 115 hp octavia icin bos agirlik 1225 kg gozukuyor. Bos agirlik diyorum cunku yanlisim yoksa vag grubu surucusuz ve sivisiz haldeki agirligini koyar genelde. Eger dediginiz gibi surucu dahil ise 1225 kg'a sivilari da eklersek 1300e yaklasir yuksel ihtimal.
1.0 Tsi octavia 1175 Kg boş ağırlığa sahip.Skoda resmi sayafında 75 kg sürücü dahil ağırlık verilmiştir.

1.6 tdci manuel Focus'a baktım 1340 Kg civarı gözüküyor yanlış,doğru kesin bilgim yok ama octavia'nın ağırlığından eminim:)
Düzeltme yapayım hocam. 1175 kg deyince sürücü dahil zannettim ben. 1175+75 şeklinde 1250 kg ediyor. Sitede direkt bakınca sürücü falan yazmıyor ama kataloğu indirdim anca orada yazıyor 75 kg sürücü dahil diye. Şimdi oldu işte. 1250 kg sürücülü ağırlığı + sıvıları da eklersek 1300 kg falan edecektir bir önceki mesajımda dediğim gibi. Arkadaşımda olan 1.2 tsi golf de toplamda 1330-1340 kg civarı falan. Aralarında pek bir ağırlık farkı yok, 25 nm tork farkla octavia 200 nm civarı bir güce sahip.
Sonuç olarak, hemen hemen benzer ağırlığa sahip golf ve octavia ama octavia'nın gücü 25 nm daha fazla. 1.2 golf ile yürüdüğümde pek zorlanmıyorum, bulabilirsem +25 nm güç fazlasıyla 1.0 octavia ile de yürümeyi denerim. Ama yine de sonucun değişeceğini sanmıyorum. Yani +25 nm tork farkı octavia'nın geçebilmesi için yeterli olmaz diye tahmin ediyorum.
 
Son düzenleme:
benim gibi öğrenci adamı benzinli araba mahvediyor ama down shift yaparken o doğal emiş sesiyle 3000-4000 devir birden aniden çıkması..
vitesi doldururken uzun uzun gaza çökmek ( uzun devirler ) ve o telli gaz ile birlikte 16 subaplı motorun 4000 devirden sonra zırıltıyla bir başka yürümesi... ne kadar ağzıma etse de benzinli araba vazgeçemiyorum :( bak yine canım çekti :D haattatatatataaa
ah be hocam ya 1.6 motor 7.500 devır cevıren bır japona sahıbım ımanım gevredı tamam hersey super atmosferık motorun verdıgı hıs bana bambaska ama 11- 12 litre nedir ama can yakıyor can ...
 
benim gibi öğrenci adamı benzinli araba mahvediyor ama down shift yaparken o doğal emiş sesiyle 3000-4000 devir birden aniden çıkması..
vitesi doldururken uzun uzun gaza çökmek ( uzun devirler ) ve o telli gaz ile birlikte 16 subaplı motorun 4000 devirden sonra zırıltıyla bir başka yürümesi... ne kadar ağzıma etse de benzinli araba vazgeçemiyorum :( bak yine canım çekti :D haattatatatataaa
Ya o değilde geçen ananemi götürüyodum bi yere tesbih çekiyodu herşey kapalıydı arabada gaz kelebeğinin kapanışını açılışını duydum orası ayrı bi zevk ama gel gelelim Tr şartlarında benzin öldürüyor adamı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dizelci
O zaman dizel hakkında bildiklerimi ve sürekli uyguladıklarımı şöyle açıklayayım ki dizel ve benzinli kullanıcıları aradaki farkları değerlendirebilsinler;
1- Yaz-kış ilk çalıştırmada mutlaka 30 sn- 1 dk arası rölantide beklerim, durdurmadan öncede aracı 30 sn civarı rölantide çalıştırırım turbo yağlaması devam etsin diye.
2- Bakım zamanı her motor için önemlidir fakat dizel araç daha nazlı olduğu için bakım zamanından en az 1000 km önce bakıma sokarım.
3- Soğuk havalarda yağ sıcaklığı 90 dereceyi görmeden hiç bir viteste 2 bin devir üzerine çıkmamaya çalışırım. Motor sıcaklığı 50-60 dereceye geldiğinde yavaş yavaş 2 bin üzerine çıkarım ki 90 dereceyi yani ideal çalışma sıcaklığını bulabilsin.
4- Genelde sakin sürerim ama belli aralıklarla devirli kullanırım. Dizel motorun sağlığı ve kurumların temizlenmesi için devirli kullanım önemlidir.
5- Motorun torku vermeye başladığı 1750 devir altına inmemeye çalışırım ki motor boğulmasın titremesin. İneceğini anlarsam da bir alt vitese üşenmeden geçerim. Hiç bir zaman motoru boğmam, titretmem.
6- Performanslı sürüşlerde 4 bin devir üzerine kesinlikle çıkmam. Araç yavaşlar, boşa devir çevirir, güç hiç bir şekilde gelmez, yakıt sarfiyatı artar ve zaman kaybı yaşatır.
7- Yakıt aldığım istasyonu ve yakıtı özenle seçerim. Kesinlikle hep aynı markayı ve istasyonu kullanırım. Hiç bir şekilde ucuz mazotu araca koymam. Yakıt kalitesi dizel için hayati önem taşır.
8- Yakıt ibresinde son çeyreğin altına hiç bir zaman düşmem. Deponun dibine birikmiş pislikler ve kalıntılar, son çeyreğin altına düştüğünüzde enjektörlere ve motora sirayet etmeye başlar ki motoru tıkayabilir.
9- Havadaki oksijen kalitesinin ve miktarının değiştiği yollarda ( rakımı yüksek dağ yolları gibi ), yazın havanın çok sıcak olduğu nemin fazla olduğu zamanlarda kesinlikle aracı zorlamam, fazla devir çevirmem. Zaten böyle anlarda motorun garipleştiğini, çekişin düştüğünü ve motorun alışmakta zorlandığını hissedersiniz özellikle rakımı yüksek bölgelerde. Şimdilik aklıma gelenler bu yönde diyebilirim.
Hocam bu dedikleriniz benzinli araba icinde gecerlimi ? soyle diyeyim size yillardir ayni yerden benzin aliyordum ama kapaninca marka degistirdim.tabi bide ogrenci olunca her zaman benzin alamiyorum bide atmosferik motor olunca yildizimiz barismiyor pek . 80 bin km yi gectim ek olarak. eskiden 2. viteste 110 120 civarlarini rahat gorurken simdi gozle gorulur dusus yasadim bi tavsiyeniz varsa sevinirim
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Hocam bu dedikleriniz benzinli araba icinde gecerlimi ? soyle diyeyim size yillardir ayni yerden benzin aliyordum ama kapaninca marka degistirdim.tabi bide ogrenci olunca her zaman benzin alamiyorum bide atmosferik motor olunca yildizimiz barismiyor pek . 80 bin km yi gectim ek olarak. eskiden 2. viteste 110 120 civarlarini rahat gorurken simdi gozle gorulur dusus yasadim bi tavsiyeniz varsa sevinirim
Yakıt kalitesi benzinli araçlar için de önemli bir etkendir. Temiz ve kaliteli yakıt değilse benzinli araçta da problem çıkarma olasılığı yüksek ama dizel motorlar bu mevzuda biraz daha nazlıdır.
Yakıt aldığınız markayı değiştirdiyseniz ( örn, opetten alırken shell'e geçmek gibi) aracınızın o markanın yakıtına alışmak için belli bir süreye ihtiyacı olabiliyor. Her markanın yakıtı aynı olmadığı için bir kaç depo yeni geçtiğiniz markadan yakıt aldıktan sonra araç alışmaya başlar tabii yakıtın kalitesi ve temizliğiyle doğru orantılı bu. Arkadaşımın 1.6 115 hp'lik atmo megane'ı var, yıllardır po'dan yakıt alırdı ve shell v-power'a geçiş yaptı. Aracın çekişi ciddi derece arttı ama bir süre sonra motor garip tepkiler vermeye başladı. Belli ki o yakıta henüz alışamadı araç. Arkadaşım da korkunca tekrar po'ya döndü ve araç da normale döndü.
2.viteste görmüş olduğunuz hıza ulaşamama konusunda sadece yakıt etken değildir tabii. Aracın bakımı, km'den kaynaklı kondisyonu v.s bir çok etken olabilir. Mesela 2.0 atmo mondeo kullanırken debriyaj balatası ömrünün sonuna gelmişti ve aracım ciddi manada yokuşu bile zor çıkıyordu. Balata değişince kendine gelmişti. Bakım yeni yapıldıysa yakıt aldığınız eski markaya dönüp tekrar denemekte fayda var. Bakıma az kaldıysa bakımdan sonra bakmak gerekli. Dediğim gibi 2.viteste yaptığınız hız konusunda gözle görülür bir düşüş yaşıyor olmayı sadece yakıtla açıklayamayabiliriz. Yakıtla direkt alakası varsa eğer bu da yakıtın kalitesinin pek iyi olmamasındandır ki bu mevzuyu sadece 2.viteste değil, diğer bir çok vitesteki hızda, ara hızlanmalarda, kalkışlarda hatta rölantide bile fark edersiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Yakıt kalitesi benzinli araçlar için de önemli bir etkendir. Temiz ve kaliteli yakıt değilse benzinli araçta da problem çıkarma olasılığı yüksek ama dizel motorlar bu mevzuda biraz daha nazlıdır.
Yakıt aldığınız markayı değiştirdiyseniz ( örn, opetten alırken shell'e geçmek gibi) aracınızın o markanın yakıtına alışmak için belli bir süreye ihtiyacı olabiliyor. Her markanın yakıtı aynı olmadığı için bir kaç depo yeni geçtiğiniz markadan yakıt aldıktan sonra araç alışmaya başlar tabii yakıtın kalitesi ve temizliğiyle doğru orantılı bu. Arkadaşımın 1.6 115 hp'lik atmo megane'ı var, yıllardır po'dan yakıt alırdı ve shell v-power'a geçiş yaptı. Aracın çekişi ciddi derece arttı ama bir süre sonra motor garip tepkiler vermeye başladı. Belli ki o yakıta henüz alışamadı araç. Arkadaşım da korkunca tekrar po'ya döndü ve araç da normale döndü.
2.viteste görmüş olduğunuz hıza ulaşamama konusunda sadece yakıt etken değildir tabii. Aracın bakımı, km'den kaynaklı kondisyonu v.s bir çok etken olabilir. Mesela 2.0 atmo mondeo kullanırken debriyaj balatası ömrünün sonuna gelmişti ve aracım ciddi manada yokuşu bile zor çıkıyordu. Balata değişince kendine gelmişti. Bakım yeni yapıldıysa yakıt aldığınız eski markaya dönüp tekrar denemekte fayda var. Bakıma az kaldıysa bakımdan sonra bakmak gerekli. Dediğim gibi 2.viteste yaptığınız hız konusunda gözle görülür bir düşüş yaşıyor olmayı sadece yakıtla açıklayamayabiliriz. Yakıtla direkt alakası varsa eğer bu da yakıtın kalitesinin pek iyi olmamasındandır ki bu mevzuyu sadece 2.viteste değil, diğer bir çok vitesteki hızda, ara hızlanmalarda, kalkışlarda hatta rölantide bile fark edersiniz.
Anladim hocam tesekkur ederim aydinlattiniz beni gercekten dediklerinizi goz onunde bulunduracagim araba otomatik ama bakimina en son nisanda goturmustum herhalde geldi bakimi. yillardir opetten aliyordum bende sonra shell e gecmek zorunda kaldim dediklerinizin aynisini tecrube ettim simdi benzin icin yolumu degistiriyorum opet bulayim diye. bide sanirim o bahsettiginiz benzindeki tortu olayini sikca yasiyor olabilirim cunku depo 230 lira ya doldugu icin genelde ceyrek depo civarina ulastiginda benzin alabiliyorum . verdiginiz cevaplar olaylarin daha baska acilardanda bakilmasi gerektigini gosterdi cok tesekkur ederim hocam gercekten en yakin zamanda servise gitmem gerekiyor herhalde benimde.cunku genelde araba ile hareket etmeden benzinli olmasina ragmen 2 3 dk soguk isareti sonene kadar rolantide bekletirim buna ragmen hem isinma zamani gozle gorulur artti ki istanbuldayim havalar sogumadi ole hemde giderken cikardigi sesleri daha once duymamistim ama bir kere yapti bunlari.bu arada hocam bakimlar hic aksamadi 2 -3 sene boyunca simdide ailemin yahu o japon bisi olmaz gibi laflarina istinaden senede bir civari gotuyorum bakimina.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
hem dizel hem benzinli kullanan biri olarak yorum yapiyorum :)
Yorumlari yaparken sunu da belirteyim, bulundugum ulkede benzin ile dizel ayni paraya satiliyor, ona ragmen dizel ekonomik geliyor.

hibritlerin dizeli ciksa diye bekliyorum, bence dizel cok ekonomik bir tercih. Dizelin sesi beni hicbir zaman rahatsiz etmedi (motor sesinden rahatsiz olanlar ferrariyi niye begeniyor motor sesi yuzunden, bence atmosferik benzinli dizelden daha gurultulu) turbo arizasi iyi tamam da bu dizele alternatif alacaginiz benzinli de turbolu olacak %80 ihtimalle.
Ayrica birkac olumcul kazadan sag kurtulan ve benzinli bir aracin nasil yandigini goren biri olarak, dizel yanmadigindan daha guvenli geliyor.

Dizel yada benzinli arac kullanmak biraz tercih meselesi, biri digerinden her konuda avantajli olsa piyasa sadece o motordan olurdu.

Ayrica dizel ile benzinli aracin servis masrafi da parca masrafi da cok farkli degil, bunlar eskidendi, artik benzinli de turbolu.
 
Son düzenleme:
hem dizel hem benzinli kullanan biri olarak yorum yapiyorum :)
Yorumlari yaparken sunu da belirteyim, bulundugum ulkede benzin ile dizel ayni paraya satiliyor, ona ragmen dizel ekonomik geliyor.

hibritlerin dizeli ciksa diye bekliyorum, bence dizel cok ekonomik bir tercih. Dizelin sesi beni hicbir zaman rahatsiz etmedi (motor sesinden rahatsiz olanlar ferrariyi niye begeniyor motor sesi yuzunden, bence atmosferik benzinli dizelden daha gurultulu) turbo arizasi iyi tamam da bu dizele alternatif alacaginiz benzinli de turbolu olacak %80 ihtimalle.
Ayrica birkac olumcul kazadan sag kurtulan ve benzinli bir aracin nasil yandigini goren biri olarak, dizel yanmadigindan daha guvenli geliyor.

Dizel yada benzinli arac kullanmak biraz tercih meselesi, biri digerinden her konuda avantajli olsa piyasa sadece o motordan olurdu.

Ayrica dizel ile benzinli aracin servis masrafi da parca masrafi da cok farkli degil, bunlar eskidendi, artik benzinli de turbolu.
Değişik bi yaklaşım (kanım kaynadı buna):)
 
Değişik bi yaklaşım (kanım kaynadı buna):)
benim 1.2 turbosuz benzinli ford ka icin yetkili servise odedigim para ile volvo Dizel otomatik V40 icin servise odedigim para arasinda fark neredeyse yok (volvo %10 daha pahali), arada acayip bir guc farki var 69 beygir vs 150 beygir, 0-100 veya konfor gibi detaylarini yazmiyorum bile, ve sehir icinde ayni yakiyorlar sehirlerarasinda dizel daha az yakiyor.

Forum ahalisi benzinli seviyor cunku benzinli de surus zevki var, eger birden fazla araciniz olacaksa biri benzinli olmali, ama sadece tek araciniz olacaksa bence gunluk kullanim icin benzinli biraz luks kacar.

Not: simdi 1.2 benzinli ile 2.0 dizeli karsilastirdim diye yerden yerevurabilirsiniz , ama bmw ile karsilastirsam daha da vahim olurdu, binmedigim kullanmadigim araci karsilastirmak istemedim.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...