BMW kendi motor bloğunu üretme kararı aldı ve 1.5 3 silindire geçiş yaptı da ondan.Argesi bmwde ise neden uretimi kalkti.
BMW Group Press haberlerinde denk gelmiştim bu habere.
Bu kararı alırkende 6 silindirli 3.0 motorlarını sanki ortadan ikiye kesip kullanabilme ihtimallerini keşfettikleri için yaptılar. Piston küçültüp silindir hacmini düşürüp 1.5 3 silindirli motoru böyle yarattılar.
Bir örnekte 520i ve 320i'de kullanılan N20B20 (2.0 184bg) kodlu motoru kalkıp N20B16'ya çevirip for only Turkish market adı altında üretim yapabildikleri üzerinedir. N20 motorda yine silindir hacmi ve piston küçülterek üretim yaptılar.
Şu anda G30 5 serisi için bu N20B16'yı geliştiryorlar. Temmuz'da hazır.
Son düzenleme: