Hep aracımızın dış kozmetiği ile ilgili fotoğraflar paylaşmışım, hiç içerisinden fotoğraf yok. Aracın iç ortamında yapmam gereken ufak düzenlemeler var. Bunlardan biri deri koltukların(özellikle sürücü koltuğu oturma yeri) yıpranmasından dolayı koltukları baştan tekrar kaplatmak. Bununla birlikte vites körüğü derisi de değişmeli. Araçta deri olarak sağlam bulunan tek yer arka deri koltukları ve kapılarda kullanılan deriler. Sonrasında güzel bir detaylı temizlik iyi gelecektir.
İç ortamı çekerken kaliteli bir kamera-telefon kamerası gerektiğini iyi anladım. 5S ile anca bu kadar sonuç elde edebildim.
Dıştan içe doğru gidelim. Kapıyı açtığınızda sizi karşılayan manzara bu oluyor. Sürücü koltuğunun oturma yerinde ki deforme rahatlıkla görülebilir. Koltuğun en aşağısında bulunan kol koltuğun yukarı-aşağı yükseklik ayarı. Koltuğun sol yanında bulunan kol ise arkaya geçmeler için koltuğu aşağı yatırma kolu. Bir de fotoğrafta görünmeyen sağ kısımda bel destek ayarı mevcut. Sürücü ve yolcu koltuğunun yan dış kısımlarında hava yastığı konumlandırılmış.
Koltuğu yatırdığınızda bu şekilde bir açı oluşuyor. Arkaya geçişi kolaylaştırmak için ön koltukları biraz öne çekmek gerekli.
Ve içeriye geldik. Sürücü koltuğuna oturduğumuzda Coupe araç hissini görüş açısının darlığından dolayı ve sürücü koltuğunun sizi sarmasıyla rahatlıkla hissediyorsunuz. Fakat direksiyonun büyüklüğü kafalarda soru işareti bırakıyor.
Torpido üzerinde kullanılan malzeme suni deri kıvamında yumuşak malzeme. Ön tarafta oturan kişilerin dokunduğu malzemeler elde kalite hissini uyandırması amacıyla genellikle yumuşak kullanılmış. Dönemine ve segmentine göre tatmin edici.
Sol tarafınızda kolunuzu yaslamanız için kullanacağınız bölge suni deri ile kaplanmış. Geriye kalan gri bölgeler yumuşak malzeme. Hemen onun altında kapı cebi ve düğme paneli. Tek basma ile sürücü camı tamamen iniyor ve kapanıyor. Aynısı yolcu camında geçerli değil. Ayna ayar düğmesi ile aynaları ayarlayabiliyoruz. Düğme paneli şuan için çıkık durumda. Maalesef bu araçların düğme panelleri kronik olarak tırnak kırıyor.
Yolcu tarafından bakıldığında görünen. Sürücü kapı pandizotu ile aynı malzeme kullanılmış. Kol dayama bölgesi suni deri, geriye kalan gri kısımlar yumuşak malzeme.
Şimdi hemen sürücü bölgemize dönüp önümüze bakalım. Beyaz-sarı kombinasyonu ile Renault Coupe için farklılığa gitmiş. Hız göstergesinin hemen altında bulunan küçük kare ekrandan; anlık tüketim, ortalama tüketim, ortalama hız, kalan yakıt ile gidilebilecek yol miktarı, sıfırlandığından itibaren kaç litre tüketim yaptığı, yağ seviyesi bilgilerine ulaşabiliyoruz. Bu küçük ekran gösterge rengi ile aynı renkte ışık veriyor.
Sağ kol üzerinden yol bilgisayarının içeriğini, silecek hızını ve aralığını, arka silecek gibi kombinasyonları kullanıyoruz. Hemen sağ kolun biraz üzerinde radyo düğme paneli mevcut.
Direksiyonun sol tarafına geçtiğimizde araç içerisinde ki -tavan aydınlatması hariç- tüm ışıkların parlaklık seviyesini ayarladığımız düğme ve far yükseklik ayarını görüyoruz Bu panelin hemen altında sigorta kutusu kapağı var. Sigorta paneli çok kullanışsız, sigorta sökmek kabus gibi diyebilirim. İçerisi çok dar yapılandırılmış. Panelin sağ tarafında bozuk para gibi şeyler koyduğum küçük göz bulunuyor.
Yukarıya baktığımızda sol tarafta okuma ışığı, sağ tarafta ise daha kuvvetli yanan ışık görülüyor. Hemen iki düğmenin ortasında sunroof düğmesi. Kırmızı yanan ışık ise aracı kilitlediğinizde yanıyor. Belirli bir hızı geçtiğinde araç otomatik olarak kapılarını kilitliyor. Bu kırmızı ışığı gece yolculuğunda çok seviyorum.
Klima paneli ile birlikte vitesimiz. Maalesef deri körüğünün eskidiği belli oluyor. Aracın geri vitesinde ışık haricinde arka cam sileceği müşürü mevcut. Ön cam sileceği çalışıyorken aracı geri vitese getirdiğinizde arka cam sileceği çalışıyor.
Yolcu için resimlenecek pek bir şey kalmadı. Torpido gözüne bakalım. Aracı ısıttığınız zaman torpido ısınıyor, klima ile soğuttuğunuz zaman ise torpido içerisi fazlasıyla soğuyor. Bu özelliği kapatamıyoruz nedense. Belki özellik olmayabilir ama işe yarıyor.
Torpido aydınlatması için sarı loş ışık kullanılmış. Kapağın kilit bölgesi ses yapmasın diye yumuşak malzeme kullanmışlar kilit ağzına.
Ve içeride son olarak arka bölüm. Arka oturuş pozisyonu sanıldığı kadar dar değil. 1.80 boylarında ki insanlar oturduğunda ön koltuklar aşırı şekilde arkada değilse rahatsız olmuyorlar. Bunun nedeni arka koltukların arkaya doğru yatık olması ve ön koltuk arkalarının bol bir şekilde içeriye esnemesi. Arka koltukları yatırarak bagaj ile birleştirme yapabiliyoruz.
Bagaj dolu olduğundan dolayı fotoğraf eklemeyi düşünmüyordum, burası zaten yabancı değil diyerek son anda ekliyorum.
Bagaj ağzımız maalesef çok dar, stepne bölgesinde simit tüp bulunduğundan dolayı stepne bagaj içerisinde çok yer kaplıyor. Bunu pek dezavantaj olarak görmüyorum, coupe bir araçta bagaj beklentisi üst noktada tutulması taraftarıyım.
Bagaj içerisinde hemen sol tarafta Alpine marka CD Changer bulunmakta. Kendisini kullanmadığımdan dolayı üstü çok tozlanmış. 6 adet CD alıyor ve orijinal teyp ile çalışıyor. Kendisi aracın şımartan özelliklerinden.
Fotoğraflar her ne kadar kalitesiz olsa da bu konuda olması gereken bir içerikti. Kaba-taslak hazırladım, umarım keyifle incelersiniz.