Bundan 15 ay önce arabayı alırken, bugün arabaya yaptıklarım aklımın ucundan bile geçmezdi. Yani bugün konuya belki de şu ana kadarki en önemli güncellemeyi yapıyorum.
MM ME110T eklemesinden sonra, arabayı hem daha korunaklı kullanmak, hem de özellikle pist için gerçek potansiyel performansına ulaştırmak için bir şeyler yapmam gerektiğini hissediyordum.
Bu noktada, iki temel şey yapmak gerekiyordu: Biri frenleri güçlendirmek, diğeri de motoru rahatlatmak.
Frenler için goodridge çelik fren hortumunu sadece ön set olarak tedarik ettim, fren hidroliğini de motul rbf 600 ile değiştirdim.
Motor rahatlatma konusunda ise intercooler büyütmeyi tercih ettim.
Orjinali 3,4lt olan intercooler'ı 6,4lt oem versiyon ile değiştirdik. Orjinal vs OEM intercooler:
Mito özelinde spor intercooler diye pazarlanan ve fiyatı 2000tl üstünde olan kitler, 1 adet 6lt küsüratında intercooler, 2 adet de 2.5" den 2" e redüksiyon & 45 derece açılı cooler hortumlarından oluşuyordu. Onun yerine ben bu malzemeleri Aliexpress'ten teker teker sipariş geçince maliyet 4'te 1'inin bile altına kadar düştü. Tabi getirdiğim hiç bir malzemenin gümrüğe takılmaması noktasında şansımın yaver gitmesi de düşük maliyeti sağlayan önemli bir etken oldu.
Tabi bu işin sonucu ufak çaplı da olsa custom made bir montaj şekli gerektirdi. Ustalarımızla (baş usta babam olur) beraber montaj için kafa patlatırken:
Ama günün sonunda, sadece 4 adet vida deliği açarak, arabanın hiç bir orijinal malzemesini kesip biçmeden montajı tamamladık. İntercooler üst kenarındaki montaj noktalarına saplama vida takıp, bunları merkezleme amacıyla arabanın ön darbe emici demirine açılan iki adet delikten sıkı şekilde geçirdik. Yine intercooler'ın alt kenarına özel olarak hazırladığımız 2 adet braketi alt ön kenardaki tampon destek çubuğuna vidaladık. Borulardan sadece soldaki çok az kısaltıp takınca da, herşey yerli yerinde ve baya sağlam şekilde montajlanmış oldu. Eğer biraz daha büyük (özellikle yükseklik açısından) bir intercooler olsaymış, arabanın baya bir noktasının kesilip biçilmei gerekecekti. Taktığım intercooler'in ölçüsü 50 X 180 X 65 mm tam doğru ölçü olmuş.
Günün sonunda arabanın mevcut speği şu liste oldu:
- Magneti Marelli ME110T Tuning Box
- 6,4lt OEM intercooler
- K&N kutu içi filtre
- Goodridge çelik fren hortumları (sadece ön set)
- Motul RBF 600 fren hidroliği
- NGK iridyum buji
- Nankang NS2-R 205-40-17 (sadece pist kullanımı için)
Tüm işin sonunda kaput altını biraz aklayıp, pakladık:
Dışarıdan bakınca da tampon altından intercooler'ın görüntüsü:
Bugün İzmir baya bir yağmurluydu. Akşam yağmur hafifleyince ilk iş deneme sürüşüne çıkmak oldu.
Yaklaşık 60 km'lik deneme sürüşüm sonrasında, yapılan modlarla ilgili izlenimlerim:
- Frenler kesinlikle çok daha net tepki veriyor. Yüksek hızda üst üste yapılan frenlerde bile hiç yumuşama falan hissettirmedi.
- ME110T sonrası üst deviler bariz canlanmıştı. İntercooler ile bu biraz daha hissedilir oldu. örneğin daha önce 5. viteste iken 180-190 arası boğulan araba, bu sefer 5'te rahatça 200'ü gördü.
- Intercooler büyüyünce en olası olumsuzluk turbo lag olur ama, turbo yine eskisi gibi 2500-3000 rpm arası kendini dolduruyor.
Tabi asıl net izlenimlerimi pistte göreceğim. Yağmurların müsade edeceği ilk gün piste çıkmak üzere, şimdilik bu kadar arkadaşlar....