Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

emert20

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,451
6,788
4,270
27
Denizli
Marka
Fiat
Valla ben de magnetl marelli box i takali sadece birkaç gün oluyor. O sebeple uzun süreli kullanım açısından yorum yapamam. Ama ilk izlenimi,performans çok arttı, sakın kullanımda yakıt yaklaşık 1 litre dustu.

Ama her yazılım işinde olduğu gibi, tning box'da da herseyden önce turbonun basıncı artıyor, bu illa ki turbonun ömrünü az ya da çok etkileyecektir. Ama tuning box i yaptıktan sonra hala tadında gazlamaya devam edersen,bir sıkıntı olacağını sanmam.

Bir de yazılım kesin yaptırmayı dusunuyorsan, burada Fiat grubu için en garanti çözümü magneti marelli olarak görüyorum. Sonuçta adamlar Fiat in kendi tedarikçisi.

Son olarak,ilandaki kablo grubu kodunun senin aracinla uyumlu olduğuna emin ol, ondan sonra alacaksan al derim.
Abi sürekli gazlamak için istemiyorum aslında bunu. Alt devirlerin birazcık daha canlı olması gaz tepkisinin daha iyi olması için istiyorum. Bulduğum ilan buydu. Ebay'a falanda baktım orayla yarı yarıya nerdeyse fiyatı. Benim ki için de me100T diyor bundan başka bakmam gereken bir şey var öı?
https://www.sahibinden.com/ilan/yed...-tuning-box-3-modlu-kumandali-485947133/detay
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,482
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Abi sürekli gazlamak için istemiyorum aslında bunu. Alt devirlerin birazcık daha canlı olması gaz tepkisinin daha iyi olması için istiyorum. Bulduğum ilan buydu. Ebay'a falanda baktım orayla yarı yarıya nerdeyse fiyatı. Benim ki için de me100T diyor bundan başka bakmam gereken bir şey var öı?
https://www.sahibinden.com/ilan/yed...-tuning-box-3-modlu-kumandali-485947133/detay
İlan sahibine kablo grubunun kodunu sor. senin arabaya uyan kablo ME101BCR imiş. Kablo kodu tutuyorsa, alabilirsin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emert20

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,482
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Bugün akşam otobanda biraz log alarak gazladım ve magneti marelli tuning box'ınbana ne kattığını karşılaştırmalı olarak gözlemledim.

Aldığım loglar aşağıdaki gibiydi:
  • Tuning box kapalı & araç dynamic modda
  • Tuning box race modunda ve araç dynamic modda
Pl4DDd.jpg


Grafikten de gözüktüğü üzere peak basınç değişmemiş. Ama tuning box aktif iken basınç çok bariz şekilde üst devirlere gittikçe düşüş ivmesi çok çok yavaş oluyor. Örneğin stock araç 4000rpm civarı 0,8 bar basarken, tuning box aktif iken 1 bar basıyor. Bu sayede aracın özellikle orta üst devirlerdeki ivmelenmesi çok ciddi fark ediyor. ama özellikle 5500 rpm sonrasında bu basınç farkı iyicene azalıyor. En son 6500rpm'de stock arack 0,50 bar basarken, tuning box'lı araç 0,55 bar ile noktayı koyuyor.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,044
7
51,392
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Bugün akşam otobanda biraz log alarak gazladım ve magneti marelli tuning box'ınbana ne kattığını karşılaştırmalı olarak gözlemledim.

Aldığım loglar aşağıdaki gibiydi:
  • Tuning box kapalı & araç dynamic modda
  • Tuning box race modunda ve araç dynamic modda
Pl4DDd.jpg


Grafikten de gözüktüğü üzere peak basınç değişmemiş. Ama tuning box aktif iken basınç çok bariz şekilde üst devirlere gittikçe düşüş ivmesi çok çok yavaş oluyor. Örneğin stock araç 4000rpm civarı 0,8 bar basarken, tuning box aktif iken 1 bar basıyor. Bu sayede aracın özellikle orta üst devirlerdeki ivmelenmesi çok ciddi fark ediyor. ama özellikle 5500 rpm sonrasında bu basınç farkı iyicene azalıyor. En son 6500rpm'de stock arack 0,50 bar basarken, tuning box'lı araç 0,55 bar ile noktayı koyuyor.
E iyiymiş. Çok karında kararında hiç zorlamayacak oynamalar yapıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,482
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
E iyiymiş. Çok karında kararında hiç zorlamayacak oynamalar yapıyor.
Bu şekilde olması benim de içime sindi doğrusu.

Tjet motorların gurusu denilen revlimit bile stage 1 yazılımında kesiciye giderken turo basıncını 0.8 bar olarak belirtiyor. Magneti Marelli baya safe'te kalmış, iyi de yapmış...
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,044
7
51,392
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Bu şekilde olması benim de içime sindi doğrusu.

Tjet motorların gurusu denilen revlimit bile stage 1 yazılımında kesiciye giderken turo basıncını 0.8 bar olarak belirtiyor. Magneti Marelli baya safe'te kalmış, iyi de yapmış...
Turbo basıncını arttırmaktan ziyade sürüş deneyimini iyileştirecek düzenlemeler yapıyor, çok doğru müdahaleler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

ikaanbozkurt

Profesör
20 Eyl 2016
122
249
1,435
Rahmi bey, yurtdışındayken Mito hakkında o kadar sizi rahatsız ettim, Türkiyeye dönünce yoğunluktan sizinle görüşme fırsatı bulamadım. Ancak izmir lpg ayar grubunda Mito'nuzdaki son gelişmleri takip etmiştim. Merak ettiğim bir konu olacak, lpg ayarından sonra aracın gidişinde çekişinde çalışmasında bir fark sezdiniz mi? box sizi mutlu eden güzel bir çözüm olmuş. umarım uzun süre keyifle binersiniz. LPG ile benzin arasında bu kadar makas olması beni şaşırttı açıkcası... 20kr fark çok ciddi...

CZ3'üm varken uzun dönem ortalamam şu anki benzin fiyatlarıyla düşünülünce 35kr oluyordu. Diğer yandan aynı aracın birebir aynı motor şanzıman ve şasi (ama 5kapılı) olanını kardeşim lpg ile kullanıyor. onun da şu anki lpg fiyatları ile benim kullanımımda 23kr civarında oluyor. 12kr fark vardı diye taktırmadım, zaten 1yıl sonra aracı sattım. Kardeşimin aracını dün bakıma götürdüm, bujileri de değişti, lpg'li bir araca göre çok güzel bujiler çıkınca afr ayarını yaptırmaktan vazgeçtim, çekiş filan güzel ancak ustam ayarını elletme dedi. Zaten kardeşim ulaşım aracı olarak kullanıyor diye lpg'sini ellemedim. subaplar değiştikten sonra 45bin km yaptı. afr ayarı bile yapılsa subapların eriyeceği orada. Çünkü benzin sıvı olduğu için subaplarda soğuma ve koruma etkisi yapıyor, lpg ise gaz fazında olduğu için benzinin sağladığı koruma faktörlerini sağlamıyor ancak lpg için afr ayarı yapılırsa daha dengeli silindir sıcaklığı ve egzoz sıcaklığı olduğu için subap problemi daha ilerleyen zamanda ortaya çıkıyor...

Bu arada yeni aracım Lancer, bu yılın ilk ülküdeki pist etkinliğine gitmek için 4 gözle bekliyorum. Araç piste hazır durumda ama havalar hazır değil :D Etkinliklere gelecekseniz Mito'u görmek isterim :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: stan

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,482
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Rahmi bey, yurtdışındayken Mito hakkında o kadar sizi rahatsız ettim, Türkiyeye dönünce yoğunluktan sizinle görüşme fırsatı bulamadım. Ancak izmir lpg ayar grubunda Mito'nuzdaki son gelişmleri takip etmiştim. Merak ettiğim bir konu olacak, lpg ayarından sonra aracın gidişinde çekişinde çalışmasında bir fark sezdiniz mi? box sizi mutlu eden güzel bir çözüm olmuş. umarım uzun süre keyifle binersiniz. LPG ile benzin arasında bu kadar makas olması beni şaşırttı açıkcası... 20kr fark çok ciddi...

CZ3'üm varken uzun dönem ortalamam şu anki benzin fiyatlarıyla düşünülünce 35kr oluyordu. Diğer yandan aynı aracın birebir aynı motor şanzıman ve şasi (ama 5kapılı) olanını kardeşim lpg ile kullanıyor. onun da şu anki lpg fiyatları ile benim kullanımımda 23kr civarında oluyor. 12kr fark vardı diye taktırmadım, zaten 1yıl sonra aracı sattım. Kardeşimin aracını dün bakıma götürdüm, bujileri de değişti, lpg'li bir araca göre çok güzel bujiler çıkınca afr ayarını yaptırmaktan vazgeçtim, çekiş filan güzel ancak ustam ayarını elletme dedi. Zaten kardeşim ulaşım aracı olarak kullanıyor diye lpg'sini ellemedim. subaplar değiştikten sonra 45bin km yaptı. afr ayarı bile yapılsa subapların eriyeceği orada. Çünkü benzin sıvı olduğu için subaplarda soğuma ve koruma etkisi yapıyor, lpg ise gaz fazında olduğu için benzinin sağladığı koruma faktörlerini sağlamıyor ancak lpg için afr ayarı yapılırsa daha dengeli silindir sıcaklığı ve egzoz sıcaklığı olduğu için subap problemi daha ilerleyen zamanda ortaya çıkıyor...

Bu arada yeni aracım Lancer, bu yılın ilk ülküdeki pist etkinliğine gitmek için 4 gözle bekliyorum. Araç piste hazır durumda ama havalar hazır değil :D Etkinliklere gelecekseniz Mito'u görmek isterim :)

Araban hayırlı olsun Kaan. İnş içine siner. Piste hazır dediğine göre araçta biraz ekstralar var gibime geldi. Varsa aracın konusu, paylaşırsan sevinirim.

Lpg ayarından sonra performans olarak çok net bir fark yok. Sadece yarım litre falan daha az yakıyor artık araba. Bir de şimdi aracın setup ı farklı, o sebeple elma ile elma karşılaştırmış olmuyorum.

Ama zaten daha önce benim yaptığım ayar da baya iyiymiş, afr ayarından sonra haritada sadece open loop da küçük değişiklikler yapmak yeterli oldu. Ben zaten zamanında yaparken, özellikle ayarı fazla bırakmıştım ki, fakirde kalması yerine zenginde kalması için çünkü subablar için tehlikeli olan karışım, fakir karışımdır.

Benim aracımda egt sıcaklığıokunamıyor. Ama, egt sıcaklığı okunan araçlarda, afr ayrı yapılmayan araçlarda lpg ile egt bariz yüksek olduğu görülüyor. Afr ayarı yapıldıktan sonra lpg ve benzin egt değerleri aynı oluyor. Hatta özdin abinin (afr ayarını yapan abi) kendi sayfasında bununla ilgili bir log videosu da var.

Bir de, arabaya eşek gibi binilirse, turbo da patlar, subab da yanar. Benzin ya da lpg fark etmez. Ama ben tam 24.000km lpg ile mitoyu kullandıktan sonra yaptığımız afr ayarında benzin ve lpg ile afr ayarının çok rahat tuttuğunu gördük. Yani bu motorun sağlıklı çalıştığına işaret ediyor. Ama bu saatten sonra subab yanar mı, allah bilir.

Lpg nin sağladığı ekonominin geçmişe göre artması aslında tamamen suni algı. Çünkü eskiden lpg 2tl idi, şimdi 3tl. Yani yakıt fiyatları arttı, makas açıldı.
 

ikaanbozkurt

Profesör
20 Eyl 2016
122
249
1,435
Evet fakir karışım motor için en tehlikeli durum, hafif zengin karışım çok sıkıntı olmuyor tabi :)
LPG ayarlarının düzgün olduğunu bilmek iyi ve kafa rahatlatıcı, umarım subap sorunu yaşamazsınız.

Lancer için konu açacak vaktim olmadı, aldığımda stok ve aile arabası idi. AVS - advan racing(replica değil, orijinal japon malı) model t6 17inç(hafif) ve pirelli p7 225/45r17 lastikli jant lastik takımı aldım, Hatta sizin ps4'lere talip olacaktım da ben TR'ye gelip araç işini çözene kadar satmışsınız sanırım... Ultra racing evoX kule gergisi aldım taktım. Çukurköy'e keyif amaçlı inip çıktım, yol tutuşu olarak tadmin etti piste hazır olduğunu düşünüyorum :) görsel olarak sadece kısa tip spoiler var. Başka da bi şey yapmam araca atmosferik olunca kısıtlı oluyor insan ama şasinin evoX ile oluşu yol tutuşunda çok mutlu ediyor. Belki eibach pro kit yay takabilirim ama zaman gösterecek.

Asıl sizin aracı merak ediyorum nankanglar ile nasıl acaba, umarım bir etkinlikte inceleme fırsatı yakalarım.
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,482
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Evet fakir karışım motor için en tehlikeli durum, hafif zengin karışım çok sıkıntı olmuyor tabi :)
LPG ayarlarının düzgün olduğunu bilmek iyi ve kafa rahatlatıcı, umarım subap sorunu yaşamazsınız.

Lancer için konu açacak vaktim olmadı, aldığımda stok ve aile arabası idi. AVS - advan racing(replica değil, orijinal japon malı) model t6 17inç(hafif) ve pirelli p7 225/45r17 lastikli jant lastik takımı aldım, Hatta sizin ps4'lere talip olacaktım da ben TR'ye gelip araç işini çözene kadar satmışsınız sanırım... Ultra racing evoX kule gergisi aldım taktım. Çukurköy'e keyif amaçlı inip çıktım, yol tutuşu olarak tadmin etti piste hazır olduğunu düşünüyorum :) görsel olarak sadece kısa tip spoiler var. Başka da bi şey yapmam araca atmosferik olunca kısıtlı oluyor insan ama şasinin evoX ile oluşu yol tutuşunda çok mutlu ediyor. Belki eibach pro kit yay takabilirim ama zaman gösterecek.

Asıl sizin aracı merak ediyorum nankanglar ile nasıl acaba, umarım bir etkinlikte inceleme fırsatı yakalarım.
Pistte illa ki denk geliriz.
Ben ps4leri satmaktan vazgeçtim, araçta şu an onlar takılı.
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,482
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Bundan 15 ay önce arabayı alırken, bugün arabaya yaptıklarım aklımın ucundan bile geçmezdi. Yani bugün konuya belki de şu ana kadarki en önemli güncellemeyi yapıyorum.

MM ME110T eklemesinden sonra, arabayı hem daha korunaklı kullanmak, hem de özellikle pist için gerçek potansiyel performansına ulaştırmak için bir şeyler yapmam gerektiğini hissediyordum.

Bu noktada, iki temel şey yapmak gerekiyordu: Biri frenleri güçlendirmek, diğeri de motoru rahatlatmak.

Frenler için goodridge çelik fren hortumunu sadece ön set olarak tedarik ettim, fren hidroliğini de motul rbf 600 ile değiştirdim.

Motor rahatlatma konusunda ise intercooler büyütmeyi tercih ettim.

Orjinali 3,4lt olan intercooler'ı 6,4lt oem versiyon ile değiştirdik. Orjinal vs OEM intercooler:
0ERM1W.png


Mito özelinde spor intercooler diye pazarlanan ve fiyatı 2000tl üstünde olan kitler, 1 adet 6lt küsüratında intercooler, 2 adet de 2.5" den 2" e redüksiyon & 45 derece açılı cooler hortumlarından oluşuyordu. Onun yerine ben bu malzemeleri Aliexpress'ten teker teker sipariş geçince maliyet 4'te 1'inin bile altına kadar düştü. Tabi getirdiğim hiç bir malzemenin gümrüğe takılmaması noktasında şansımın yaver gitmesi de düşük maliyeti sağlayan önemli bir etken oldu.

Tabi bu işin sonucu ufak çaplı da olsa custom made bir montaj şekli gerektirdi. Ustalarımızla (baş usta babam olur) beraber montaj için kafa patlatırken:
41IcMq.jpeg


Ama günün sonunda, sadece 4 adet vida deliği açarak, arabanın hiç bir orijinal malzemesini kesip biçmeden montajı tamamladık. İntercooler üst kenarındaki montaj noktalarına saplama vida takıp, bunları merkezleme amacıyla arabanın ön darbe emici demirine açılan iki adet delikten sıkı şekilde geçirdik. Yine intercooler'ın alt kenarına özel olarak hazırladığımız 2 adet braketi alt ön kenardaki tampon destek çubuğuna vidaladık. Borulardan sadece soldaki çok az kısaltıp takınca da, herşey yerli yerinde ve baya sağlam şekilde montajlanmış oldu. Eğer biraz daha büyük (özellikle yükseklik açısından) bir intercooler olsaymış, arabanın baya bir noktasının kesilip biçilmei gerekecekti. Taktığım intercooler'in ölçüsü 50 X 180 X 65 mm tam doğru ölçü olmuş.
Pt6Rsr.jpg


Günün sonunda arabanın mevcut speği şu liste oldu:
  • Magneti Marelli ME110T Tuning Box
  • 6,4lt OEM intercooler
  • K&N kutu içi filtre
  • Goodridge çelik fren hortumları (sadece ön set)
  • Motul RBF 600 fren hidroliği
  • NGK iridyum buji
  • Nankang NS2-R 205-40-17 (sadece pist kullanımı için)

Tüm işin sonunda kaput altını biraz aklayıp, pakladık:
JKzQ6h.jpg


Dışarıdan bakınca da tampon altından intercooler'ın görüntüsü:
FXAoXf.jpg


Bugün İzmir baya bir yağmurluydu. Akşam yağmur hafifleyince ilk iş deneme sürüşüne çıkmak oldu.
Yaklaşık 60 km'lik deneme sürüşüm sonrasında, yapılan modlarla ilgili izlenimlerim:
  • Frenler kesinlikle çok daha net tepki veriyor. Yüksek hızda üst üste yapılan frenlerde bile hiç yumuşama falan hissettirmedi.
  • ME110T sonrası üst deviler bariz canlanmıştı. İntercooler ile bu biraz daha hissedilir oldu. örneğin daha önce 5. viteste iken 180-190 arası boğulan araba, bu sefer 5'te rahatça 200'ü gördü.
  • Intercooler büyüyünce en olası olumsuzluk turbo lag olur ama, turbo yine eskisi gibi 2500-3000 rpm arası kendini dolduruyor.

Tabi asıl net izlenimlerimi pistte göreceğim. Yağmurların müsade edeceği ilk gün piste çıkmak üzere, şimdilik bu kadar arkadaşlar....
 
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Bundan 15 ay önce arabayı alırken, bugün arabaya yaptıklarım aklımın ucundan bile geçmezdi. Yani bugün konuya belki de şu ana kadarki en önemli güncellemeyi yapıyorum.

MM ME110T eklemesinden sonra, arabayı hem daha korunaklı kullanmak, hem de özellikle pist için gerçek potansiyel performansına ulaştırmak için bir şeyler yapmam gerektiğini hissediyordum.

Bu noktada, iki temel şey yapmak gerekiyordu: Biri frenleri güçlendirmek, diğeri de motoru rahatlatmak.

Frenler için goodridge çelik fren hortumunu sadece ön set olarak tedarik ettim, fren hidroliğini de motul rbf 600 ile değiştirdim.

Motor rahatlatma konusunda ise intercooler büyütmeyi tercih ettim.

Orjinali 3,4lt olan intercooler'ı 6,4lt oem versiyon ile değiştirdik. Orjinal vs OEM intercooler:
0ERM1W.png


Mito özelinde spor intercooler diye pazarlanan ve fiyatı 2000tl üstünde olan kitler, 1 adet 6lt küsüratında intercooler, 2 adet de 2.5" den 2" e redüksiyon & 45 derece açılı cooler hortumlarından oluşuyordu. Onun yerine ben bu malzemeleri Aliexpress'ten teker teker sipariş geçince maliyet 4'te 1'inin bile altına kadar düştü. Tabi getirdiğim hiç bir malzemenin gümrüğe takılmaması noktasında şansımın yaver gitmesi de düşük maliyeti sağlayan önemli bir etken oldu.

Tabi bu işin sonucu ufak çaplı da olsa custom made bir montaj şekli gerektirdi. Ustalarımızla (baş usta babam olur) beraber montaj için kafa patlatırken:
41IcMq.jpeg


Ama günün sonunda, sadece 4 adet vida deliği açarak, arabanın hiç bir orijinal malzemesini kesip biçmeden montajı tamamladık. İntercooler üst kenarındaki montaj noktalarına saplama vida takıp, bunları merkezleme amacıyla arabanın ön darbe emici demirine açılan iki adet delikten sıkı şekilde geçirdik. Yine intercooler'ın alt kenarına özel olarak hazırladığımız 2 adet braketi alt ön kenardaki tampon destek çubuğuna vidaladık. Borulardan sadece soldaki çok az kısaltıp takınca da, herşey yerli yerinde ve baya sağlam şekilde montajlanmış oldu. Eğer biraz daha büyük (özellikle yükseklik açısından) bir intercooler olsaymış, arabanın baya bir noktasının kesilip biçilmei gerekecekti. Taktığım intercooler'in ölçüsü 50 X 180 X 65 mm tam doğru ölçü olmuş.
Pt6Rsr.jpg


Günün sonunda arabanın mevcut speği şu liste oldu:
  • Magneti Marelli ME110T Tuning Box
  • 6,4lt OEM intercooler
  • K&N kutu içi filtre
  • Goodridge çelik fren hortumları (sadece ön set)
  • Motul RBF 600 fren hidroliği
  • NGK iridyum buji
  • Nankang NS2-R 205-40-17 (sadece pist kullanımı için)
Tüm işin sonunda kaput altını biraz aklayıp, pakladık:
JKzQ6h.jpg


Dışarıdan bakınca da tampon altından intercooler'ın görüntüsü:
FXAoXf.jpg


Bugün İzmir baya bir yağmurluydu. Akşam yağmur hafifleyince ilk iş deneme sürüşüne çıkmak oldu.
Yaklaşık 60 km'lik deneme sürüşüm sonrasında, yapılan modlarla ilgili izlenimlerim:
  • Frenler kesinlikle çok daha net tepki veriyor. Yüksek hızda üst üste yapılan frenlerde bile hiç yumuşama falan hissettirmedi.
  • ME110T sonrası üst deviler bariz canlanmıştı. İntercooler ile bu biraz daha hissedilir oldu. örneğin daha önce 5. viteste iken 180-190 arası boğulan araba, bu sefer 5'te rahatça 200'ü gördü.
  • Intercooler büyüyünce en olası olumsuzluk turbo lag olur ama, turbo yine eskisi gibi 2500-3000 rpm arası kendini dolduruyor.

Tabi asıl net izlenimlerimi pistte göreceğim. Yağmurların müsade edeceği ilk gün piste çıkmak üzere, şimdilik bu kadar arkadaşlar....
Abi hayırlı olsun öncelikle ellerinize sağlık. Ben en çok fren hortumu olayini merak ediyorum gündelik binilen yılda 10 15 kere uzun yol yapacak arabaya takılmasi mantıklı mı? Fiyat neydi bide sorması ayip :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
  • Intercooler büyüyünce en olası olumsuzluk turbo lag olur ama, turbo yine eskisi gibi 2500-3000 rpm arası kendini dolduruyor.
Hayırlı olsun abi, frenler iyi olmuştur cidden, intercooler da kesinlikle rahatlatmıştır.

Intercooler büyütünce boost lag değil turbo lag oluşması olası. Mesela 4000 devir civarı gazdan çekip tekrar basınca turboda bir gecikme oluyor mu, o önemli yani. Senin dediğin olay boost lag diye geçiyor. Farklı kavramlar hocam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,482
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Abi hayırlı olsun öncelikle ellerinize sağlık. Ben en çok fren hortumu olayini merak ediyorum gündelik binilen yılda 10 15 kere uzun yol yapacak arabaya takılmasi mantıklı mı? Fiyat neydi bide sorması ayip :D
Günlük arabada kesinlikle gerekli değil ama frene kattığı direktliğin etkisi de yatsınamaz hani.
Sadece ön frenler için olan set yaklaşık 250tl. AmaAaeabaya özel üretip yüksek basınç altında test ediliyor.

Hayırlı olsun abi, frenler iyi olmuştur cidden, intercooler da kesinlikle rahatlatmıştır.

Intercooler büyütünce boost lag değil turbo lag oluşması olası. Mesela 4000 devir civarı gazdan çekip tekrar basınca turboda bir gecikme oluyor mu, o önemli yani. Senin dediğin olay boost lag diye geçiyor. Farklı kavramlar hocam.
Detaylar için teşekkürler. İnsan hergün bir şeyler öğreniyor işte. İlk izlenimime göre turbo lag de yok gibi.
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,656
1
64,539
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Maşallah maşallah facebookta grupta gördüğümde tampon altı görünüm de çok hoşuma gitti detayları okuyunca daha da çok ilgimi çekti. Frenlere de önem veriyor olmanı bazı gençlerimiz iyi irdelemeli önemsemeli :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve stan
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım