Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

Alper45

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,077
3,075
4,070
26
Pist lastiği filan mı?İlk defa gördüm böyle bir lastik.Hayırlı olsun.
Edit:Yeni gördüm,öyleymiş :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

Cussler

Panpa
5 Eki 2016
3,477
8,934
4,970
Marka
Toyota
Bugün pabuçları yeniledik
Kumho KU36:
NZv40P.jpg

Rn7VZG.jpg
Eski lastik ebadınızla yeniler arasında bayağı fark var, daha geniş taban seçmenizi anladım ama yanağı neden kalınlaştırdınız?
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan ve fksarall

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,483
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Şimdi ebat olayı şöyle:
Mitonun fabrika çıkış ebatı 215/45/17
Aracı ilk aldığımdan beri günlük olarak kullandığım ebat 225/45/17
Daha önceki pist lastiğimin ebatı 205/40/17
Yani, daha önceki pist lastiğimin ebatı çok küçüktü. O şekilde küçük olması yola aktarılan torku olumlu etkiliyordu ve zamanında özellikle öyle almıştım ama günlük kullanımda araç hem yere çok yakın oluyordu, hem de ince yanak çok sert kalıyordu.

Bugün ise 215 taban ile 225 taban arasımda aynı marka model lastik birim fiyatı tekinde 80₺ falan oynuyordu. Ondan, çok giden ebatı seçtim.

Şu an aldığım lastikleri kış ayları hariç hem günlük hem de pistlik kullanacağımdan, ebatı yine kalın tuttum.

Bugün lastiklerle (kumho ku36) yaklaşık 200km falan yol yaptım. İlk izlenimlerim çok olumlu. Lastikler, eskiden günlük kullandığım michelin pilot sport 4'leri çok anımsattı. Lastik yanakları yumuşak ve şaşırtıcı derecede konforlu. Eski nankang ns-2r'lar tam tersi çok gürültülü ve taş gibiydi.
Nankang'lar gibi kumho'lar da ısınınca yol koşullarında efsane yol tutuyor. Pist koşullarındaki performansı görmek için bekleyeceğiz biraz.
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,483
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Yine unutamayacağım efsane bir gündü.
Geldiğiniz için, sohbetiniz ve körfez taxi şoförü olmama fırsat yarattığınız için :) çok teşekkürler @bt @DuzboruDownpipe

Q2X6Jv.jpg


Şimdilik kısa bir özet geçeyim:
Etkinlikte hakem/görevli olarak yer alan tosfed in görevlendirdiği genç arkadaşlar bile "bu şu lpg li mito de mi?" diye söylemlerde bulundular, az çok bi üne kavuşmuşum, tanınıyoruz çok şükür :p

Sabah 7 de izmirden sağ koltuğumda yine mito sahibi olan bir izmirli arkadaşım ile yola çıktık. Yaklaşık 4,5 saatte falan körfeze vardık. Ortalık şampiyonlar liginden feciydi :)

Mclaren, Nissan GTR, Porsche, M serisi, AMG serisi, fk8 type R, leon cupra ve daha saymayı unuttuğum niceleri.

En yakın rakibim diyebileceğim arabayla bile aramda en az 50 hp vardı:) 600-700 hp ler havalarda uçuşuyordu :)

Ama bugün pistte yaklaşık 36-37 tur falan atarak, pistte max sayıda tur atan kişi bendim :)

Daha ikinci turumda ilk şikandaki çimleri biçip bi korksam da, şanslıydım, intercoolerın oraya biriken çimler haricinde hiç bir şey yoktu.

Bu ufak şoku atlattıktan sonrakendimi toparlayıp, yavaş yavaş hızlanacak şekilde kendimi ve Mito'yu zorladım. Kaç kere pisti çıktım ben bile sayamadım, çıktıkça 3-5 tur atıp max keyif almaya çalıştım. Mito, açık ara güç olarak oranın en zayıf aracıydı ama, bu tür pistlerde keyif alınacak en uygun arabalardan biri olduğunu bir kez daha anladım. O şikanları apex keserek geçerken tekerlerin havalanması, frenler her seferinde aynı muazzam performansı vermesi, kıvraklığı ve onlarca tura ve 1 günde yaklaşık 1000km yol yapmasına rağmen tık bile dememesi ile benim için ne kadar doğru bir araç olduğu tekrar anladım.

Özellikle farklı arkadaşlarla attığımız taxi turlardan ayrı bir keyif aldım, sohbetli gazlamak da başka keyif hani :)

Gün sonunda transponder takıp resmi zaman aldıranlar arasında en yavaş, tabi ki de bendim, 58.7 saniye. Ama mutludum hani. Daha bir gece öncesi uzun bir seyahatinden gece 12 de evime gelip, sabah 7 de piste gitmek için tekrar yollara düşmüş olmanın yorgunluğa rağmen, çok tatminkardı, çok mutluydum :)

Bir lastiklerden de söz edeyim, yeni aldığım kumho ku36 lar beklediğimden de iyi çıktı doğrusu. Çok güzel yol tutuyorlar, günlük kullanımda zaten çok konforlular. Pistte de o ladar tura rağmen hiç eriyip gidecek gibi bir duruma düşmediler. Ön lastikler illa ki biraz diş mesafesi kısaldı :) ama o kadar tura çok iyi bile dayandılar.

Gün sonunda, yaklaşık saat 5 gibi tekrar izmir yoluna koyulduk. Acelemiz olmadığından, baya sakin sakin evimize saat 10 gibi gelmiş olduk.

Pistte 25lt olarak bilgisayar ekranında gözüken benzin tüketimi, gerçekten 30lt nin üstündeydi. Ama sakince gittiğimiz dönüş yolunda aynı yol bilgisayarı 7.3 lt tüketim gösteriyordu. Lpg olarak ise gerçek tüketimim bu dönüş yolunda ortalama 9lt gibi oldu.
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Ben heralde o kadar tur atsaydım benim arabanın motorunu freniyle birlikte elime atardım, topölamda 40 dk hot lap attın yani, valla her yazılımlı araba kaldırmaz o tempoyu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve stan

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,483
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Ben heralde o kadar tur atsaydım benim arabanın motorunu freniyle birlikte elime atardım, topölamda 40 dk hot lap attın yani, valla her yazılımlı araba kaldırmaz o tempoyu.
Valla bu sabah özellikle baktım motora, yağ eksiltme falan var mı diye, şükür tertemiz çıktı. Gazlarken hep torque pro dan iat ve motor soğutma suyu sıcaklığını gözlemledim. Hava sıcaklığı 28C idi. Pitten çıkarken 60C olan iat, gazlamaya başladığım gibi 45C ye gelip sabitliyordu. Gazlama anında max 46C yi gördüm.
Motor suyu sıcaklığı ise en fazla 5 tur üst üste gazlamada 98C yi gördü. Soğutma yaptığım gibi o da 85C altına altına rahatça düştü.

Frenler konusunda, arabanın biraz hafifliğinin de etkisiyle, 4 piston brembo kaliperler ferodo balata (bundan sonra ferodo'dan şaşmam balata olarak) ile çok iyi çalıştı. Sadece ilk çıkışımda, fren üstündeki tozlardan dolayı çok az bir tütme oldu, sonrasında o tütme bile olmadı. Frenin bu kadar uzun süre hiç sıkıntısız dayanmasının bir sebebi de önlere taktığım çelik fren hortumu ve motul rbf600 hidrolik. Gerçekten harcadığım paranın karşılığını misliyle aldım dün.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,070
7
51,462
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Valla bu sabah özellikle baktım motora, yağ eksiltme falan var mı diye, şükür tertemiz çıktı. Gazlarken hep torque pro dan iat ve motor soğutma suyu sıcaklığını gözlemledim. Hava sıcaklığı 28C idi. Pitten çıkarken 60C olan iat, gazlamaya başladığım gibi 45C ye gelip sabitliyordu. Gazlama anında max 46C yi gördüm.
Motor suyu sıcaklığı ise en fazla 5 tur üst üste gazlamada 98C yi gördü. Soğutma yaptığım gibi o da 85C altına altına rahatça düştü.

Frenler konusunda, arabanın biraz hafifliğinin de etkisiyle, 4 piston brembo kaliperler ferodo balata (bundan sonra ferodo'dan şaşmam balata olarak) ile çok iyi çalıştı. Sadece ilk çıkışımda, fren üstündeki tozlardan dolayı çok az bir tütme oldu, sonrasında o tütme bile olmadı. Frenin bu kadar uzun süre hiç sıkıntısız dayanmasının bir sebebi de önlere taktığım çelik fren hortumu ve motul rbf600 hidrolik. Gerçekten harcadığım paranın karşılığını misliyle aldım dün.
Sen bir de dışarıdan görecektin... İlk virajda aşırı tutan frenler yüzünden arkası zıplayan bir MiTo vardı. Viraj öncesi düzde bassan bile arkası havalanıyordu :)
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,483
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,483
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Abi güzel bir yay veya kaliteli bir coilover başta yol tutuşu, sonra frenlemeyi çok geliştirir. Araba inanılmaz öne yığılmış. Süspansiyonda bir değişiklik yapmadın diye biliyorum, konfor kaygılarından mı?
Doğrudur, yaylar stock. Aslında bi spor yay olabilir. Çünkü coilover maliyetleri olacak gibi değil.

Ama arabayı günlük kullandığımdan, yere daha fazla yaklaştırmak istemiyorum. O sebeple şimdilik o işe girmedim.
 

OguzhanC

Panpa
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
774
1,680
2,520
26
Kocaeli-Ordu
Marka
Peugeot
Doğrudur, yaylar stock. Aslında bi spor yay olabilir. Çünkü coilover maliyetleri olacak gibi değil.

Ama arabayı günlük kullandığımdan, yere daha fazla yaklaştırmak istemiyorum. O sebeple şimdilik o işe girmedim.
Coilover muhabbeti uyguna gelse aslında gündelik ve pist için ayrı ayarlar yapabilirsin abi
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım