Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,482
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Geçmişte stock intercooler & MM ME110T var iken obd üzerinden biraz log almıştım.
Log aldığım tarih 02.01.2018 gece saat 11 civarı. Geçmişe dönük hava durumuna baktığımızda, o gün gündüz 15C, gece de 7C hava durumu sıcaklığı varmış. Yani log aldığım sırada tahmini 10C (+ veya - 2C sapar) gibi bir hava sıcaklığı varmış diyebiliriz.
O gün aldığım log'da, stock intercooler ile 2000-2500 rpm civarı sakin giderken IAT 30C civarı imiş. Gaza asılınca da IAT 39-40C'ye kadar çıkıyormuş. Gazı bırakınca da tekrar 30-35C seviyelerine düşüyormuş.

Bugün akşam üstü eve gelirken menemen-manisa yolu yine her günkü gibi trafiksiz ve tatlı sert gazlamaya açıktı. Durum böyle olunca obd'yi takıp IAT'yi izlemeye başladım. Ölçüm esnasında hava sıcaklığı da tam olarak 11C idi.
Büyütülmüş intercooler ile, 2000-2500 rpm civarı sakin giderken IAT 30C'de sabit kalıyordu. Şaşırtıcı olan ise, gaza yüklendiğimde IAT yükseleceğine düşüyor ve 25C'ye kadar gelip, orada sabit duruyordu.
Vites düşürüp, devri 6000rpm seviyesine bile çıkarsam, IAT gazlama anında hep 25C'de çakılı kaldı.

Büyük intercooler ile bugün yaptığım ölçümün ekran görüntüsüne de aşağıya ekliyorum:
VrQ75n.jpg


IAT ölçümü almadan önce de, büyük intercooler sonrası tatlı gazlamalarda hep araba rahatlamış hissettirdi, ne kadar bassam, hep o kadar tepki verdi. Ama bu hissiyatı, ölçüm ile de teyit etmek, hissedilenin sadece psikolojik etki olmadığı noktasında çok güzel bir nokta oldu.
 

Alper45

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,076
3,075
4,070
26
LPG'de AFR ayarının yanlış ayar olduğunu söyleyenler var,sizce doğru mu bu?
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,482
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
LPG'de AFR ayarının yanlış ayar olduğunu söyleyenler var,sizce doğru mu bu?
yanlış ayar derken, metrik olarak ölçülebilen bir veri ortaya koyup, bunu açıklayabiliyorlar mı?
bunun dışında neyi öneriyorlar? Önerdikleri şey yine ölçülebilir birşey midir?

AFR denen olay motora giren hava & yakıt karışımının düzenlenmesidir. Bu ölçüm yakılan hava & yakıt karışımından alındığı için (yani egzozdan), sisteme girenenin benzin mi yoksa lpg mi olduğu önemli değildir.

Örneğin AFR ayarı yapıldıktan sonra, EGT sıcaklığının benzin & LPG'de eşlenik olduğunu kanıtlayan çalışmalar da mevcuttur.

Onun dışında, araca taktığı obd'li lpg sisteminin obd bağlantısını bile yapmayı bilmeyen, ltft, stft nedir bilmeyen ama bunlara rağmen usta diye mekan işleten o kadar çok cahil cüvela usta var ki memlekette, hayret edersin.

Bakıyorsun, adamın kocaman dükkanı var, işini çeviriyor. İlk intiba olarak bu adam işi biliyor dersin. Ama o adamların çoğu, yukarıda anlattıklarımdan bir haber.

Tabi bu işlerden bir haber olan adam da, kendi işi bozulmasın diye "afr ayarı yanlıştır, öyle şey yoktur" diye sağda solda laf anlatmaya çalışır.

Uzun lafın kısası, böyle çakallara itimat göstermeyiniz.
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
MM ME110T nedir biraz anlatabilir misin? Alfa Romeo modifiyesi konusunda bilgim yok. Aydınlatabilirsen memnun olurum @stan

Intercooler çok mantıklı bir hamle olmuş. Performansı biraz daha arttırmak ve rahatlamayı ciddi seviyelerde arttırmak istersen sportcat downpipe yapabilirsin. Daha az maliyetli istersen catless downpipe da olabilir ancak bu seçenekte emisyonun çok artacak ve manevralarda ve stop edince benzin kokusu olacak. Düşünüyor musun bilmiyorum..
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,482
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
MM ME110T nedir biraz anlatabilir misin? Alfa Romeo modifiyesi konusunda bilgim yok. Aydınlatabilirsen memnun olurum @stan

Intercooler çok mantıklı bir hamle olmuş. Performansı biraz daha arttırmak ve rahatlamayı ciddi seviyelerde arttırmak istersen sportcat downpipe yapabilirsin. Daha az maliyetli istersen catless downpipe da olabilir ancak bu seçenekte emisyonun çok artacak ve manevralarda ve stop edince benzin kokusu olacak. Düşünüyor musun bilmiyorum..
MM = Magneti Marelli
ME110t, MM'nin ürettiği bir tuning chip diye özetleyebiliriz.
Aracın orijinal SW'sini veya başka bir şeyi bozmadan, sadece turbo girişindeki be manifold girişindeki soketlere giriş - çıkış şeklinde bağlantı yapılan bir aparat.
ME110T'yi araca bağlamadan önce, cihazı bilgisayar aracılığıyla internetten ilgili aracın motor koduna göre güncelliyorsun, yazılımı yüklüyorsun.

ME110T'nin bir de kumandası mevcut. Kumanda üstünde 0-1-2 modları var. 0, stock yazılım, 1 sport, 2 race diye geçiyor. Ben devamlı race'de kullanıyorum :)

ME110T, kısa özetle turbo basıncı ile oynayarak güç arttırıyor.

Fiat, Alfa, Ford, Toyota, Audi, BMW, Mercedes, Nissan gibi gibi çok fazla araca uygulanabilir bir cihaz. Bazı markalar için sadece kablo bağlantısı değişebiliyor, kutunun kendisi yine aynı kalıyor.

Ama tabi genellikle İtalyan markalar için tercih ediliyor ME110T.

Özellikle Alfa grubunda, yazılım yapan firmalar çok yaygın olmadığından Magneti Marelli gibi, Novitec gibi chip tuning modülleri daha çok tercih ediliyor. MM'nin ürünleri, Novitec'e göre biraz daha pahalı ve TR'de tedarikçisi yok. Bu ME110T'den zamanında birileri piyasaya 50-100 adet getirip satmış sanırım, o modüller ikinci elde kapış kapana gidiyor bugünlerde, hatta ben de ikinci el aldım.

ME110T'nin uyumlu araç listesi & güç tablosu da linkteki gibi.

DP konusunda ise, eğer ME110T'yi ikinci elde bulamasaydım, custom yazılım & DP yapmayı düşünüyordum. Ama ME110T üzerinden lambda sensörü algılanan değerlere müdahale edilemediğinden, o iş yattı. Ama custom yazılım içime sinmeyecekti, o sebeple DP'siz ME110T benim içimi daha rahat tutuyor. Bir de intercooler devreye girinci, şimdilik kafam rahat, tabi birşeyler bozulana kadar :p

Sport DP ise acayip pahalı birşey, en azından internette satılanlar 1,500€ mertebesinde dolaşıyor. Custom sport cat'li DP yapan piyasada var mı bilmiyorum ama...
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,482
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Havaların 1 günlüğüne de olsa yağmura ara vermesini fırsat görerek, bugün soluğu Ülkü parkta aldık.

Lastik olarak Nankang NS2-R 205 40 17 leri takıp da piste çıktım.

Aracın diğer setup'ı zaten yukarıdaki iletilerde belirtildiği gibi.

Geçmişte stok araçta michelin pilot sport 4'ler ile 1:08:6xx yapmıştım. O sebeple bu gün daha iyi bir sonuç bekliyordum. (fakat o zamanı çıkarırken 1 adet lastiği parçaladığımdan, sonrasında pist için nankang'ları almıştım)

Nankang'ları pistte ilk kez bu kadar çok zorladım. Toplam 20 tur attım, bunun yaklaşık 15'i hızlı idi, tüm bu turları 3 seansta yaptım.

Nankang'lar gerçekten inanılmaz dayanıklı çıktı, bugün lastiklerin biraz da olsa canını alırım diye düşünüyordum ama, bana mısın demediler yine. Ama performans olarak belli bir ısınmadan sonra lastikler kendini salıp arabayı önden kaydırdı. Mito'da ilk kez bu kadar çok önden kayma yaşadım.

Yaptığım revizyonlar ise meyvesini vermiş gibiydi. Çünkü önceden 6000rpm'e gelmeden vites atmam gerekirdi, bugün ise gereken noktada 6500'e kadar rahat rahat çıkardım arabayı. 18C olan hava sıcaklığında, iat 30-40C arası gitti geldi, 40'dan fazlaya çıkmadı ama zaten o noktada çok fazla tutmadan arabayı soğuttum hep.

Günün sonunda en iyi turum 1:08:934 oldu, hedefim olan seviyeye çekemesem de, oldukça keyifliydi. İlgili turun videosu şöyle:
[video=youtube;y_s-0KoE2sE]

bir de lastiğin kendini bıraktığı anların birisinde çizgiden çıkıp sağ arkayı mıcıra kaptırdım, ufak & keyifli bir aksiyonda olmuş oldu:
[video=youtube;qotaPl-J5lc]

Bugün bizlere pist konusunda kapıları açan ve her türlü desteği veren, ev sahibi Muhammed Ali'ye de teşekkürü borç bilirim. Pistte tadilat çalışmaları başlamadan önce, mevcut hali ile son bir kez track day kasmak paha biçilemezdi.

Benim yanı sıra, piste ilk kez gelen diğer Alfa'lara da selam olsun, bugün aslında küçük çaplı bir Alfa track day yapmış olduk. Bu zehiri daha çok Alfa'ya bulaştırmak dileğiyle...
nONjoN.jpg


BENİM MEVCUT RUH HALİM İSE:
Z9zMPk.png
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,656
1
64,539
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Maşallah maşallah. Keyifli bir hafta sonu olmuş belli ki :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Havaların 1 günlüğüne de olsa yağmura ara vermesini fırsat görerek, bugün soluğu Ülkü parkta aldık.

Lastik olarak Nankang NS2-R 205 40 17 leri takıp da piste çıktım.

Aracın diğer setup'ı zaten yukarıdaki iletilerde belirtildiği gibi.

Geçmişte stok araçta michelin pilot sport 4'ler ile 1:08:6xx yapmıştım. O sebeple bu gün daha iyi bir sonuç bekliyordum. (fakat o zamanı çıkarırken 1 adet lastiği parçaladığımdan, sonrasında pist için nankang'ları almıştım)

Nankang'ları pistte ilk kez bu kadar çok zorladım. Toplam 20 tur attım, bunun yaklaşık 15'i hızlı idi, tüm bu turları 3 seansta yaptım.

Nankang'lar gerçekten inanılmaz dayanıklı çıktı, bugün lastiklerin biraz da olsa canını alırım diye düşünüyordum ama, bana mısın demediler yine. Ama performans olarak belli bir ısınmadan sonra lastikler kendini salıp arabayı önden kaydırdı. Mito'da ilk kez bu kadar çok önden kayma yaşadım.

Yaptığım revizyonlar ise meyvesini vermiş gibiydi. Çünkü önceden 6000rpm'e gelmeden vites atmam gerekirdi, bugün ise gereken noktada 6500'e kadar rahat rahat çıkardım arabayı. 18C olan hava sıcaklığında, iat 30-40C arası gitti geldi, 40'dan fazlaya çıkmadı ama zaten o noktada çok fazla tutmadan arabayı soğuttum hep.

Günün sonunda en iyi turum 1:08:934 oldu, hedefim olan seviyeye çekemesem de, oldukça keyifliydi. İlgili turun videosu şöyle:
[video=youtube;y_s-0KoE2sE]

bir de lastiğin kendini bıraktığı anların birisinde çizgiden çıkıp sağ arkayı mıcıra kaptırdım, ufak & keyifli bir aksiyonda olmuş oldu:
[video=youtube;qotaPl-J5lc]

Bugün bizlere pist konusunda kapıları açan ve her türlü desteği veren, ev sahibi Muhammed Ali'ye de teşekkürü borç bilirim. Pistte tadilat çalışmaları başlamadan önce, mevcut hali ile son bir kez track day kasmak paha biçilemezdi.

Benim yanı sıra, piste ilk kez gelen diğer Alfa'lara da selam olsun, bugün aslında küçük çaplı bir Alfa track day yapmış olduk. Bu zehiri daha çok Alfa'ya bulaştırmak dileğiyle...
nONjoN.jpg


BENİM MEVCUT RUH HALİM İSE:
Z9zMPk.png
Yazın hem zaman olarak hem araç sağlığı olarak daha verimli olur hocam yaptığınız modifiyeler. Nankang'ları pek bilmiyorum ama 18 derece az gelmiş olabilir, 25+ derecelerde kendini gösterir muhtemelen.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,482
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Neden süreniz iyileşmedi açıklar mısınız

Bugün biraz düşünüp, yaptığım tur zamanlarına bakınca fark ettim, aslında benim dünkü en önemli hatam, sanırım lastik basınçlarını yeterince düşürmemek olmuş.

Daha öncesinde lastik basınçlarını 3 psi kadar düşürürdüm ve üst üste genellik en fazla 3 tur atardım.

Ama dün yine 3 psi düşürüp, her seferinde üst üste 5 tur attım.

Aslında, sürücü olarak üst üste atılan turlarda piste alışmamdan dolayı son turlara doğru tur zamanlarımın iyileşmesini beklerim. ama dünkü tur zamanlarıma bakınca, en iyi turumu her seansın 2. turunda atmışım.

Zaten yukarıda paylaştığım 12 saniyelik video da, son seansın 4. turuna ait. Negatif virajına girerken her zamanki noktada fren yapmama rağmen, araç kafadan ciddi şekilde kaymış. Bu da lastiklerle alakalı bir sorun olduğuna işaret ediyor.

Artık aracım üst üste daha fazla tur atacak kapasiteye sahip olduğundan, bundan sonra lastikleri 5-6psi kadar daha fazla indirmemde ciddi fayda olacak gibi.

Bir de tabi şunu da söyleyeyim, zamanında stock araçla 1:08:6xx yaparken, araçta michelin pilot sport 4 vardı. Bu lastiklerin muazzam bir yol tutuşu var. Ama aşırı zorlamaya hiç dayanamıyorlar, örneğin o gün sağ ön lastik kullanılamaz hale gelmişti.

@fksarall senin de dediğin gibi, dün nankang'lardan tam verimi almadım.
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,482
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Dünkü pist ziyaretimizden:
İzmir Ülkü Yarış Pisti yeni haline kavuşmadan önceki son pist günümüzdü.
Pist bu aralar pek kullanılmadığından ciddi tozluydu. Özellike dışarıdan piste giren diğer arkadaşı izlerken, özellikle ilk virajı geçerkenki çıkan tozu görünce baya şaşırdım.

Videodaki iki turda da üst üst aynı tur zamanı çıktı!!! 1:09:616

Araç detayları:
Alfa Romeo Mito Tjet 155hp
Magneti Marelli ME110T tuning box
6,4 liter OEM Intercooler
K&N Air Filter
Goodridge Steel Brake Hoses
Nankang NS2-R tires 205-40-17

 

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Dünkü pist ziyaretimizden:
İzmir Ülkü Yarış Pisti yeni haline kavuşmadan önceki son pist günümüzdü.
Pist bu aralar pek kullanılmadığından ciddi tozluydu. Özellike dışarıdan piste giren diğer arkadaşı izlerken, özellikle ilk virajı geçerkenki çıkan tozu görünce baya şaşırdım.

Videodaki iki turda da üst üst aynı tur zamanı çıktı!!! 1:09:616

Araç detayları:
Alfa Romeo Mito Tjet 155hp
Magneti Marelli ME110T tuning box
6,4 liter OEM Intercooler
K&N Air Filter
Goodridge Steel Brake Hoses
Nankang NS2-R tires 205-40-17

Abi ikinci virajda biraz geç apex yapsan daha iyi olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,482
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Abi ikinci virajda biraz geç apex yapsan daha iyi olabilir.
O viraja bir tık geç kafayı sokmam lazımdı aslında.
Ama bundan sonra o dediğimi yapmam mümkün değil maalesef. Çünkü pistin tam olarak o kısmı belediye tarafından alınıp, eshot garajı yapılacakmış.
Gitti güzelim negatif virajı yani...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
O viraja bir tık geç kafayı sokmam lazımdı aslında.
Ama bundan sonra o dediğimi yapmam mümkün değil maalesef. Çünkü pistin tam olarak o kısmı belediye tarafından alınıp, eshot garajı yapılacakmış.
Gitti güzelim negatif virajı yani...
Onu diyorum ben de abi, diğer türlü hızlı kalıp çok açılıyorsun gibi, sonra da hızlanamayıp vakit kaybına dönüşüyor doğal olarak.

Yazık olmuş valla :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım