sosyal mesaj:Maşallah maşallah facebookta grupta gördüğümde tampon altı görünüm de çok hoşuma gitti detayları okuyunca daha da çok ilgimi çekti. Frenlere de önem veriyor olmanı bazı gençlerimiz iyi irdelemeli önemsemeli
Eyyyyy frenler!!!!!
sosyal mesaj:Maşallah maşallah facebookta grupta gördüğümde tampon altı görünüm de çok hoşuma gitti detayları okuyunca daha da çok ilgimi çekti. Frenlere de önem veriyor olmanı bazı gençlerimiz iyi irdelemeli önemsemeli
yanlış ayar derken, metrik olarak ölçülebilen bir veri ortaya koyup, bunu açıklayabiliyorlar mı?LPG'de AFR ayarının yanlış ayar olduğunu söyleyenler var,sizce doğru mu bu?
MM = Magneti MarelliMM ME110T nedir biraz anlatabilir misin? Alfa Romeo modifiyesi konusunda bilgim yok. Aydınlatabilirsen memnun olurum @stan
Intercooler çok mantıklı bir hamle olmuş. Performansı biraz daha arttırmak ve rahatlamayı ciddi seviyelerde arttırmak istersen sportcat downpipe yapabilirsin. Daha az maliyetli istersen catless downpipe da olabilir ancak bu seçenekte emisyonun çok artacak ve manevralarda ve stop edince benzin kokusu olacak. Düşünüyor musun bilmiyorum..
Yazın hem zaman olarak hem araç sağlığı olarak daha verimli olur hocam yaptığınız modifiyeler. Nankang'ları pek bilmiyorum ama 18 derece az gelmiş olabilir, 25+ derecelerde kendini gösterir muhtemelen.Havaların 1 günlüğüne de olsa yağmura ara vermesini fırsat görerek, bugün soluğu Ülkü parkta aldık.
Lastik olarak Nankang NS2-R 205 40 17 leri takıp da piste çıktım.
Aracın diğer setup'ı zaten yukarıdaki iletilerde belirtildiği gibi.
Geçmişte stok araçta michelin pilot sport 4'ler ile 1:08:6xx yapmıştım. O sebeple bu gün daha iyi bir sonuç bekliyordum. (fakat o zamanı çıkarırken 1 adet lastiği parçaladığımdan, sonrasında pist için nankang'ları almıştım)
Nankang'ları pistte ilk kez bu kadar çok zorladım. Toplam 20 tur attım, bunun yaklaşık 15'i hızlı idi, tüm bu turları 3 seansta yaptım.
Nankang'lar gerçekten inanılmaz dayanıklı çıktı, bugün lastiklerin biraz da olsa canını alırım diye düşünüyordum ama, bana mısın demediler yine. Ama performans olarak belli bir ısınmadan sonra lastikler kendini salıp arabayı önden kaydırdı. Mito'da ilk kez bu kadar çok önden kayma yaşadım.
Yaptığım revizyonlar ise meyvesini vermiş gibiydi. Çünkü önceden 6000rpm'e gelmeden vites atmam gerekirdi, bugün ise gereken noktada 6500'e kadar rahat rahat çıkardım arabayı. 18C olan hava sıcaklığında, iat 30-40C arası gitti geldi, 40'dan fazlaya çıkmadı ama zaten o noktada çok fazla tutmadan arabayı soğuttum hep.
Günün sonunda en iyi turum 1:08:934 oldu, hedefim olan seviyeye çekemesem de, oldukça keyifliydi. İlgili turun videosu şöyle:
[video=youtube;y_s-0KoE2sE]
bir de lastiğin kendini bıraktığı anların birisinde çizgiden çıkıp sağ arkayı mıcıra kaptırdım, ufak & keyifli bir aksiyonda olmuş oldu:
[video=youtube;qotaPl-J5lc]
Bugün bizlere pist konusunda kapıları açan ve her türlü desteği veren, ev sahibi Muhammed Ali'ye de teşekkürü borç bilirim. Pistte tadilat çalışmaları başlamadan önce, mevcut hali ile son bir kez track day kasmak paha biçilemezdi.
Benim yanı sıra, piste ilk kez gelen diğer Alfa'lara da selam olsun, bugün aslında küçük çaplı bir Alfa track day yapmış olduk. Bu zehiri daha çok Alfa'ya bulaştırmak dileğiyle...
BENİM MEVCUT RUH HALİM İSE:
Neden süreniz iyileşmedi açıklar mısınız
Abi ikinci virajda biraz geç apex yapsan daha iyi olabilir.Dünkü pist ziyaretimizden:
İzmir Ülkü Yarış Pisti yeni haline kavuşmadan önceki son pist günümüzdü.
Pist bu aralar pek kullanılmadığından ciddi tozluydu. Özellike dışarıdan piste giren diğer arkadaşı izlerken, özellikle ilk virajı geçerkenki çıkan tozu görünce baya şaşırdım.
Videodaki iki turda da üst üst aynı tur zamanı çıktı!!! 1:09:616
Araç detayları:
Alfa Romeo Mito Tjet 155hp
Magneti Marelli ME110T tuning box
6,4 liter OEM Intercooler
K&N Air Filter
Goodridge Steel Brake Hoses
Nankang NS2-R tires 205-40-17
O viraja bir tık geç kafayı sokmam lazımdı aslında.Abi ikinci virajda biraz geç apex yapsan daha iyi olabilir.
Onu diyorum ben de abi, diğer türlü hızlı kalıp çok açılıyorsun gibi, sonra da hızlanamayıp vakit kaybına dönüşüyor doğal olarak.O viraja bir tık geç kafayı sokmam lazımdı aslında.
Ama bundan sonra o dediğimi yapmam mümkün değil maalesef. Çünkü pistin tam olarak o kısmı belediye tarafından alınıp, eshot garajı yapılacakmış.
Gitti güzelim negatif virajı yani...
Herkesin kafasında aynı soru var valla. Hatta bir ara komple pisti almayu falan konuşmuşlar da, en sonunda anlaşılmış. İnşallah pistin yeni hali daha da güzel olacak.Başka yer mi bulamamışlar koca izmirde?
2 kanallı lastik çok değişik olmuş hayırlı olsunBugün pabuçları yeniledik
Kumho KU36: