Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

Bugün de oil catch tank (OCT) montajımızı yaptık arkadaşlar.

Aliex'ten sipariş ettiğim OCT aşağıdaki gibi geldi.

zjv3W6.jpg


Tabi bahçe hortumundan hallice olan kendi borularını kullanmadım. Zaten çapı da uymuyordu. Parçaçıdan aldığım motor suyu hortumu hem arabanın üstündeki girişlere hem de OCT'ye tam geldi. OCT'nin kendisini de tornacıda büktürdüğüm 2 adet braketle açık filtre metal ısı duvarına montajladım. Üst kapak olmadan montaj detayları gözüken iki fotoyu şöyle bırakayım:

qd1bgD.jpg


MV50zQ.jpg


Borular biraz kalın kaçtığından, bir ara üst kapağı oturtamayacağımdan korktum ama, o da sıkıntısız tam yerine oturdu.

Kaput altı son durum:
v6db06.jpg
 
Bugün de oil catch tank (OCT) montajımızı yaptık arkadaşlar.

Aliex'ten sipariş ettiğim OCT aşağıdaki gibi geldi.

zjv3W6.jpg


Tabi bahçe hortumundan hallice olan kendi borularını kullanmadım. Zaten çapı da uymuyordu. Parçaçıdan aldığım motor suyu hortumu hem arabanın üstündeki girişlere hem de OCT'ye tam geldi. OCT'nin kendisini de tornacıda büktürdüğüm 2 adet braketle açık filtre metal ısı duvarına montajladım. Üst kapak olmadan montaj detayları gözüken iki fotoyu şöyle bırakayım:

qd1bgD.jpg


MV50zQ.jpg


Borular biraz kalın kaçtığından, bir ara üst kapağı oturtamayacağımdan korktum ama, o da sıkıntısız tam yerine oturdu.

Kaput altı son durum:
v6db06.jpg
Takılmadan önce yapışan yağ kalıntılarını temizlemek mümkün olacak mı?
 
Ne ise yarayacak abi bu
Stock araçların hemen hemen hepsinde, karterde buharlaşan yağ, hava filtresi ile turbo arasındaki hortuma verilir. Bu sayede söz konusu yağ motor içinde yakılarak yok edilir. Fakat bunun iki büyük yan etkisi vardır. Birisi, motor içi kurum tutması, diğeri de özellikle motoru sıkıştırırken afr'nin sapması. Bu yan etkilerden sakınmak için, söz konusu buharlaşan yağ OCT'de biriktirilecek.

Takılmadan önce yapışan yağ kalıntılarını temizlemek mümkün olacak mı?
Doğrusu bugün çok vaktim yoktu ama belki bir sonraki bakımda, tüm boruları söküp, tinerle temizlenebilir.

Sırf artık daha fazla yağ gelmeyecek diye, zamanla hortumlar içindeki yağ kendiliğinden kaybolur mu konusunda ben de şüpheliyim.
 
Malumunuz MiTo artık 8. yaşını da doldurmak üzere. Durum böyle olunca, direksiyon derisi artık yıpranmaya başlamıştı.

Bir de kafamda yarı alcantara olayı varfı bayadır ama İzmir'de insani fiyatlara bu işi yapacak usta bulamamıştım.

Sonunda, 6. sanayide emek oto döşemeyi buldum, serkan usta ile anlaştık ve işe başladık.

İlk etapta direksiyon simidini serkan usta alt ve üst yarısı alcantara, yanları ise delikli deri olacak şekilde kapladı.
MVPrp7.jpg


Sonrasında da kendim, direksiyon göbeğindeki gri plastiği 3D katbon ile kapladım.
qdmrMV.jpg


Bu sabah da araç üstüne montajı yaptık. Sonuç:
9a9OoO.jpg
 
Oil catch tankin bazı ayrıntıları var diye biliyorum, böyle delik saysının fazla olması mı ne gerekiyormuş falan, biraz araştır istersen
 
Oil catch tankin bazı ayrıntıları var diye biliyorum, böyle delik saysının fazla olması mı ne gerekiyormuş falan, biraz araştır istersen
Haklısın, oct'nin yağ giriş noktasında, buharı yoğuşturup sıvaya çevirecek bir süzgü olması gerekiyor. Aksi taktirde oct verimli çalışamıyor, yağ buharı olduğu gibi motor içine gitmeye devam ediyor.

Taktığım oct'nin süzgüsü de şöyle:
jgLYnr.jpg
 
B oct yi atmo araçlara takmamızın faydası varmıdır ? sürekli hava filtre borusu ve emme temizlemekten bıktım
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
B oct yi atmo araçlara takmamızın faydası varmıdır ? sürekli hava filtre borusu ve emme temizlemekten bıktım
atmo / turbo / benzin / dizel farketmez, tüm araçlar için faydası olan bir uygulama.

Üreticiler sırf ekstra servis maliyeti çıkmasın diye kaçındıkları bir uygulama bu oct. Bence kendi aracınıza da yaptırın derim.
 
atmo / turbo / benzin / dizel farketmez, tüm araçlar için faydası olan bir uygulama.

Üreticiler sırf ekstra servis maliyeti çıkmasın diye kaçındıkları bir uygulama bu oct. Bence kendi aracınıza da yaptırın derim.
abi aldığını önerirsen bende sipariş edeyim bir tane o zaman
 
abi aldığını önerirsen bende sipariş edeyim bir tane o zaman
Öneririm, zaten ben de tavsiye üzerine bunu aldım.

Çünkü bu OCT'lerde önemli husus süzgü olması ve bunda var o detay. Ayrıca çok büyük de değil, o sebeple kaput altında yer bulman da daha kolay olacaktır. Bir de, 2 farklı tipte boru girişi adaptörüyle geldi, genellikle sadece ince adaptör geönderiyorlar o da uymuyor. Bundaki büyük adaptör, kullanılan boruya tam uydu.

Sadece kullanılacak boruyu bir parçacıdan benimki gibi ayrıca almanı tavsiye ederim. Çünkü gönderdikleri boru gerçekten çok çirkin.

Link aşağıda:
Aliexpress OCT linki
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Öneririm, zaten ben de tavsiye üzerine bunu aldım.

Çünkü bu OCT'lerde önemli husus süzgü olması ve bunda var o detay. Ayrıca çok büyük de değil, o sebeple kaput altında yer bulman da daha kolay olacaktır. Bir de, 2 farklı tipte boru girişi adaptörüyle geldi, genellikle sadece ince adaptör geönderiyorlar o da uymuyor. Bundaki büyük adaptör, kullanılan boruya tam uydu.

Sadece kullanılacak boruyu bir parçacıdan benimki gibi ayrıca almanı tavsiye ederim. Çünkü gönderdikleri boru gerçekten çok çirkin.

Link aşağıda:
Aliexpress OCT linki
sağolasın abi, veriyorum siparişi. Boruyu babamdan çalarım ben :D babalarımız meslektaş zaten :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Neredeyse 1 aydır tüm parçaları evde hazır bekleyen projeyi bugün sonunda hayata geçirdik, T-jet MiTo'ya 200 cell cat'ı taktık.

Parça listesini paylaşarak başlayalım:

Öncelikle, spor cat vs stock cat seramik görselleri ile başlayalım. Net şekilde görüldüğü üzere stock cat ciddi dar deliklerden oluşuyor. (Yukarıdaki stock cat)
nQgkG5.png


İlk iş olarak işaretlemeleri yapıp, kesmeye başladık. Önceliğimiz sport cat'ın gövdesi ile stock cat'ın ucunu birbirine tutturmaktı.
Nn43gN.jpg


k9gAL7.jpg


Sonrasında, boru kıvırma işine geçtik. Doğrusu dirsek bulamadığımızdan, tamamen kıvırma yaparak ilerledik. Dik büküm marullanmaya sebep oldu ama çok umursamadım doğrusu.
oXZ2zQ.jpg


Kıvrılan boruyu, araç üstünde katalizörle beraber güzelce ölçü alıp puntalamasını yaptık.
MVyXlk.jpg


r5VjdV.jpg


Sonrasında kaynakların üzerinden güzelce geçildi ısı yalıtım sargımız dp kısmına sarıldı.
V9LAyy.jpg


Son olarak da araç üstünde son kaynakları attık. Bu sayede artık egzoz sistemimiz 200 cell spor cat, 60'lık düz boru ve stock son susturucudan meydana gelir oldu.
7abY8P.jpg


İlk cold startımız:
[video=youtube_share;9AzGM-iJVHk]

İşlem tamalandıktan sonra yaklaşık 70 km kadar test sürüşü yaptım. Ses olarak cold start'ta biraz ses arttı ama motor ısınınca net bir fark var demek çok zor. Sadece araç yükte iken, derinlerden bir rezonans fark ediliyor. Yani ses artmadı ama daha içten, daha tok gibi bir hissiyat veriyor.

Performans olarak ise, araç stock egzozlayken 5. viteste ancak 5700 rpm civarı, 190 km hıza çıkar orada boğulurdu.

Ama güncel hali ile yine 5. viteste 6000 rpm e kadar çevirip, 200'ü görebiliyor. Hatta bunu her zaman test yaptığım otoban güzergahında üst üste 5 kez denedim, hepsinde sonuç aynı oldu.
 
Neredeyse 1 aydır tüm parçaları evde hazır bekleyen projeyi bugün sonunda hayata geçirdik, T-jet MiTo'ya 200 cell cat'ı taktık.

Parça listesini paylaşarak başlayalım:

Öncelikle, spor cat vs stock cat seramik görselleri ile başlayalım. Net şekilde görüldüğü üzere stock cat ciddi dar deliklerden oluşuyor. (Yukarıdaki stock cat)
nQgkG5.png


İlk iş olarak işaretlemeleri yapıp, kesmeye başladık. Önceliğimiz sport cat'ın gövdesi ile stock cat'ın ucunu birbirine tutturmaktı.
Nn43gN.jpg


k9gAL7.jpg


Sonrasında, boru kıvırma işine geçtik. Doğrusu dirsek bulamadığımızdan, tamamen kıvırma yaparak ilerledik. Dik büküm marullanmaya sebep oldu ama çok umursamadım doğrusu.
oXZ2zQ.jpg


Kıvrılan boruyu, araç üstünde katalizörle beraber güzelce ölçü alıp puntalamasını yaptık.
MVyXlk.jpg


r5VjdV.jpg


Sonrasında kaynakların üzerinden güzelce geçildi ısı yalıtım sargımız dp kısmına sarıldı.
V9LAyy.jpg


Son olarak da araç üstünde son kaynakları attık. Bu sayede artık egzoz sistemimiz 200 cell spor cat, 60'lık düz boru ve stock son susturucudan meydana gelir oldu.
7abY8P.jpg


İlk cold startımız:
[video=youtube_share;9AzGM-iJVHk]

İşlem tamalandıktan sonra yaklaşık 70 km kadar test sürüşü yaptım. Ses olarak cold start'ta biraz ses arttı ama motor ısınınca net bir fark var demek çok zor. Sadece araç yükte iken, derinlerden bir rezonans fark ediliyor. Yani ses artmadı ama daha içten, daha tok gibi bir hissiyat veriyor.

Performans olarak ise, araç stock egzozlayken 5. viteste ancak 5700 rpm civarı, 190 km hıza çıkar orada boğulurdu.

Ama güncel hali ile yine 5. viteste 6000 rpm e kadar çevirip, 200'ü görebiliyor. Hatta bunu her zaman test yaptığım otoban güzergahında üst üste 5 kez denedim, hepsinde sonuç aynı oldu.
Bundan bir kaç ay önce öylesine denk geldiğim bir TV programında mavi bi subaru ya egzoz yapmışlardı. Stock ve egzozluyu dynoya çıkartıp stock olanın daha fazla güç sahibi olduğunu gördüler. Yazılım attıktan sonra hedefledikleri güce ulaşabildiler anca.
Merak ettiğim bir yazılım güncellemesi gerekir mi anlık hava çıkışıyla alakalı? He bir de hava filtresi yapmıştın giriş ve çıkış arttı mekanik olarak. Yazılımsal olarak desteklemek gerekir mi?
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve stan
Bundan bir kaç ay önce öylesine denk geldiğim bir TV programında mavi bi subaru ya egzoz yapmışlardı. Stock ve egzozluyu dynoya çıkartıp stock olanın daha fazla güç sahibi olduğunu gördüler. Yazılım attıktan sonra hedefledikleri güce ulaşabildiler anca.
Merak ettiğim bir yazılım güncellemesi gerekir mi anlık hava çıkışıyla alakalı? He bir de hava filtresi yapmıştın giriş ve çıkış arttı mekanik olarak. Yazılımsal olarak desteklemek gerekir mi?
Setup a özel yazılım yapılsıdığında güncelleme gerekebiliyor.

Bir de arıza yandığında yazılıma müdahale olmazsa olmaz.

Ama zaten benim box'ın vaad ettiği güö, baya açık bir yazılıma denk geliyor, doğrusu daha önceden vaad edilen 183hp yi tam veriyormuş gibi de hissettirmiyordu. Şimdi biraz daha yaklaştık o değere.

Motor için son bir kurşunum daha kaldı, onu da yaklaşık 1 aya halletmiş olacağım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve RYAN7R