Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

abi neden lpg taktırıyosun acaba cok merak ettim bagaj hacmini küçültüyorsun
Tabi ki de ekonomik sebeplerden.
Araba sürmeyi seviyorum, hızlı arabaları daha çok seviyorum. Bu araçların yakıt tüketimi benim belimi bükmesin diye lpg takıyorum.
Ayrıca simit tank takıldığından bagaj hiç küçülmüyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Adamı soğutacaksınız bak. Abi ne oldu bu arada, en son ayar çekecez diyordun yarım kaldı falan dedin, naptınız? @stan
 
Evvvet, arkadaşlar,
Akşam saat 11'de ustayı dükkanından aldım (adam o saate kadar çalışmış), Menemen - Bornova arası çevreyolunda güzelce gazlayıp ince ayarı yaptık. Ayar yaptıkça araba gerçekten düzeldi. Fakat başka bir sorun gördük, lpg regületörü (kafası), devamlı gazlama sonunda aşırı soğuyor, bu da teklemeye sebep oluyor.
Sistem şu şekilde çalışıyor(muş), "muş" diyorum, çünkü ben de yeni yeni öğreniyorum:
Regülatörden -40C kadar soğuk olan lpg gazı geçip, enjektörler üzerinden manifolda verilen yakıt oradan da yanma odasına ulaşıp yakıtın yanması sağlanıyor. Bu noktada yakıtın çok soğuk olması durumunda sağlıklı yanma gerçekleşmiyor. Bu sebeple regülatörün 50-70C arası bir sıcaklıkta tutulması gerekmektedir. Regülatör sıcaklığının stabil olması için motor ısıtma suyu regülatöre bağlanmaktadır. Çünkü regülatör içinden geçen lpg miktarı arttıkça doğal olarak regülatör soğuma eğilimi gösteriyor. Bu nokta regülatörü ısıtan suyun verimli çalışması çok önemli.
Bizim usta, regülatör su bağlantısını yaparken, pek çok standart araçta yeterli olan T bağlantı (yani paralel bağlantı) ile motor suyunu regülatöre bağlamış. Tabi benim araç basma durumunda regülatörden çok fazla lpg geçirdiği için, T bağlantı ile sağlanan ısıtma suyu yeterli olmuyor.
Bu sorunu çözmek için regülatör su bağlantısını T bağlantıdan seri bağlantıya çevireceğiz, sonrasında son bir ince ayar ile inş bu sefer işi bitireceğiz.
 
Lpg işi aslında zevkli işmiş ya:)
Doğrusu araç tam randıman vermeyince, insanın içine kuşku düşüyor, bi acaba diyor. Ama öğrendikçe, işin arkasında baya mühendislik olduğunu anlayınca keyifli bile oluyor.
Bir de insan bilmediği şeyden korkarmış. Yaşanan sorunlara tespit koyunca, çözüm üretince insanın içi rahat ediyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Ugur
Yaw atiker matiker takana kadar obdli prins felan takaydin. Yanlişim yoksa lpgnin ustasi yusuf koparan izmirde. Allaha şukur lpg de dunya markasi der lpg vsi prins takar gonderirdi seni..
 
Yerli malı yurdun malı hesabı.
Sonuçta ben de yerli bir firmada çalışarak ekmeğimi kazanıyorum. Ben bile yerli malı kullanmazsam sıkıntı büyük.
Tabi o yerli malı hiç bir türlü beni düze çıkarmazsa, Atiker'i söküp prins de takılır.
 
Yerli malı yurdun malı hesabı.
Sonuçta ben de yerli bir firmada çalışarak ekmeğimi kazanıyorum. Ben bile yerli malı kullanmazsam sıkıntı büyük.
Tabi o yerli malı hiç bir türlü beni düze çıkarmazsa, Atiker'i söküp prins de takılır.
Yerli mali diyonda istedigin performansli araba kullanmak. Atiker lpg kitleri nedeniyle arabalarini letgoda satan iki arkadasim var. 1.6 mondeo 2012 model. Araba cekmiyo. 1.0 i10 lpg ile 1.6 atiker mondeoyu solluyorum. Megane 3 otomatik vardi gene. Oda elden cikardi.. Oyuzden arabadan anlamayan adamlar atiker takiyor yada eşine ucuz otomatik araba yapanlar citycarlarina lpg atiker takiyo.. Senki bilincli bir insan mitoya prins takar beklentim vardi. Atikeri gorunce sasirdim... Beklyordum boyle bisiy..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Atiker'in çok kötü kitleri var, eyvallah. Ama benim taktığım kit grand serisi ve OBD'li. Abimin fiesta'da gold serisi var, 1 seneyi geçti sorunsuz kullanıyor. Yakınlarda bir arkadaşım 1.4 ivtec honda'ya yine gold serisi taktı, çok memnun. Yakın çevremden gördüklerim üstüne biraz da bu kararı verdim.
Kaldı ki, şu ana kadar yaşadığım sorunlar kit kaynaklı değil, ustanın araçla olan tecrübesizliğinden kaynaklanıyor. Zaten alfa'nın turbo motorlu aracında tecrübe usta bulmak zaten mucize olurdu.
Bence burada önemli olan ustanın niyeti. Ustayı yıllardır tanıyorum, babamla da yakın iş yapıyorlar. Sağolsun adam MiTo üstünde gerçekten emek harcıyor. Yanlış yapsa da, yanlışını düzeltmenin yollarını arıyor. Bence önemli olan bu.
İnş. bu hafta bu işi hayırlısıyla sonlandıracağız ustayla beraber.
 
Son düzenleme:
Bizim Accente atiker bile isteye taktık, 1.5 sene oldu takalı henüz bir sıkıntı yaşamadık biz, çekişi de iyi. Octaviada brc var, aman aman bir fark görmüyorum.
 
benim avatarımda olan jeep zj de atiker gold var hiç bir sorun performans kaybı yaşamadık gayet başarılı
 
Avrupada, i10 1,2 otomatik versiyonu, enerji seviyesi B alsın diye Hyundai Almanya, prins ile anlaşıp bayide montaj opsiyon model çıkardı. Eşim iş başı yapacağı zaman 2013 model otomatik Hyundai i10 1,2 elit kasa alıp Prins kit takıp kullanmayı düşünüyorum.
 
@stan abi aracın hayırlı olsun
@istanbul abi bebiş hayırlı olsun :)

Rahmi abim senin pist günlerini vloglarını falan baya severek takip ediyorum inşallah bu aracındada istediğin performansı yakalarsın , bi buluşabilsek senle rolling yaparız :) 1.7 ile anca düz yol gazcısı olunuyo :)
 
Çok sağol @kerpetenemir
Araba bugün ustada. Revizuon için malzemeler bugün gelmiş. İnş bu hafta içinde bi test sürüşüne daha çıkacağız. Sonrasında piat videoları devam edecek inş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kerpetenemir
Belki artık seçimini yaptın, bir şey ifade etmiycek ama, şu Prins'in kullandığı Japon enjektörlerin püskürtme hızları dehşet...
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt