Evvvet, arkadaşlar,
Akşam saat 11'de ustayı dükkanından aldım (adam o saate kadar çalışmış), Menemen - Bornova arası çevreyolunda güzelce gazlayıp ince ayarı yaptık. Ayar yaptıkça araba gerçekten düzeldi. Fakat başka bir sorun gördük, lpg regületörü (kafası), devamlı gazlama sonunda aşırı soğuyor, bu da teklemeye sebep oluyor.
Sistem şu şekilde çalışıyor(muş), "muş" diyorum, çünkü ben de yeni yeni öğreniyorum:
Regülatörden -40C kadar soğuk olan lpg gazı geçip, enjektörler üzerinden manifolda verilen yakıt oradan da yanma odasına ulaşıp yakıtın yanması sağlanıyor. Bu noktada yakıtın çok soğuk olması durumunda sağlıklı yanma gerçekleşmiyor. Bu sebeple regülatörün 50-70C arası bir sıcaklıkta tutulması gerekmektedir. Regülatör sıcaklığının stabil olması için motor ısıtma suyu regülatöre bağlanmaktadır. Çünkü regülatör içinden geçen lpg miktarı arttıkça doğal olarak regülatör soğuma eğilimi gösteriyor. Bu nokta regülatörü ısıtan suyun verimli çalışması çok önemli.
Bizim usta, regülatör su bağlantısını yaparken, pek çok standart araçta yeterli olan T bağlantı (yani paralel bağlantı) ile motor suyunu regülatöre bağlamış. Tabi benim araç basma durumunda regülatörden çok fazla lpg geçirdiği için, T bağlantı ile sağlanan ısıtma suyu yeterli olmuyor.
Bu sorunu çözmek için regülatör su bağlantısını T bağlantıdan seri bağlantıya çevireceğiz, sonrasında son bir ince ayar ile inş bu sefer işi bitireceğiz.