Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

LPG konusu hortlamış panpalar:)
Son durumda araç normal modda 3400rpm'e kadar tamamen lpg'de çalışıyor. Üst devirlere çıkarsanız direk benzine geçiyor.
Yani dizel kullanır gibi lpg kullanıyorum. Zaten alt devir torku sayesinde, normal kullanımda max 3000 rpm'e kadar çevirerek araç çok güzel yürüyor. Üst devirlerde otomatik benzine geçiş ise aracı lpg'nin olası tüm yan etkilerinden korumuş oluyor.
Performans istiyorsanız, dynamic moda alıp benzine geçiyorsunuz ve araba bambaşka bir şeye dönüşüyor. Gerçekten acelem varsa veya traffikte densizin birine denk gelirsem (gereksiz selektör gibi) bu moda geçiyorum ve her türlü ders verilmiş oluyor.
Velhasıl kelam, tek araçta günlük kullanım için dizel torku & ekonomisi, performans için de bir canavarım oldu; benzin & lpg & turbo kombinasyonunun müthiş uyumu sağolsun.
 
LPG konusu hortlamış panpalar:)
Son durumda araç normal modda 3400rpm'e kadar tamamen lpg'de çalışıyor. Üst devirlere çıkarsanız direk benzine geçiyor.
Yani dizel kullanır gibi lpg kullanıyorum. Zaten alt devir torku sayesinde, normal kullanımda max 3000 rpm'e kadar çevirerek araç çok güzel yürüyor. Üst devirlerde otomatik benzine geçiş ise aracı lpg'nin olası tüm yan etkilerinden korumuş oluyor.
Performans istiyorsanız, dynamic moda alıp benzine geçiyorsunuz ve araba bambaşka bir şeye dönüşüyor. Gerçekten acelem varsa veya traffikte densizin birine denk gelirsem (gereksiz selektör gibi) bu moda geçiyorum ve her türlü ders verilmiş oluyor.
Velhasıl kelam, tek araçta günlük kullanım için dizel torku & ekonomisi, performans için de bir canavarım oldu; benzin & lpg & turbo kombinasyonunun müthiş uyumu sağolsun.
Hocam sizin araba motoru sıkıştırınca ikinci boğazını açan çift boğaz karbüratörlü eski İtalyanlara benzemiş. :)
 
@stan Abi bu arada tüm ön yargılarını bir köşeye atıp böyle bir arabaya her şey den öte bir Turbo motora LPG yapman son dönemdeki zamlardan sonra çoğu insana yol gösterecektir.Helal olsun valla.
Hocam benim şiddetle karşı çıktığım bir işlemi uygulayıp başarıya ulaşmış durumdasınız. 2-3 yıl boyunca tamamen sorunsuz bu arabayı kullanırsanız da ben bunu bilirsem elim ayağım titrer, bünyem kabul etmez söyleyeyim :) Gördüğüm bildiğim ilk sorunsuz LPG olur inşallah. Güle güle kullanın.
 
@stan Abi bu arada tüm ön yargılarını bir köşeye atıp böyle bir arabaya her şey den öte bir Turbo motora LPG yapman son dönemdeki zamlardan sonra çoğu insana yol gösterecektir.Helal olsun valla.
Sonuçta bana da yol gösterenler oldu, onlardan da allah razı olsun.
Yaklaşık 6 ay önce bu forumda mito ile ilgili bir başlık açılmıştı, biri de o başlıkta alfanın 1.4 motoruna lpg takılabildiğinden bahsetmişti. Aklımda "MiTo" fikri ilk kez o gün oluşmuştu.
Sonra zaten başladım detaylı araştırmaya, araç ile ilgili güzel şeyler söyleniyordu. Lpg konusunda da Gui ve Mito'da yapılan uygulamara denk geldim. Kullanıcı yorumları hep olumluydu.
Son olarak da lpg ustamın hakkı, payı çok büyük. Adamın turbo konusunda tecrübesi yoktu, problem de yaşadık ama her seferinde adam araştırdı, denedi, uğraştı ve birlikte doğruyu bulduk. Ve tüm bu ekstra işçilik için kuruş talep etmedi.
Çok şükür...
 
Sonuçta bana da yol gösterenler oldu, onlardan da allah razı olsun.
Yaklaşık 6 ay önce bu forumda mito ile ilgili bir başlık açılmıştı, biri de o başlıkta alfanın 1.4 motoruna lpg takılabildiğinden bahsetmişti. Aklımda "MiTo" fikri ilk kez o gün oluşmuştu.
Sonra zaten başladım detaylı araştırmaya, araç ile ilgili güzel şeyler söyleniyordu. Lpg konusunda da Gui ve Mito'da yapılan uygulamara denk geldim. Kullanıcı yorumları hep olumluydu.
Son olarak da lpg ustamın hakkı, payı çok büyük. Adamın turbo konusunda tecrübesi yoktu, problem de yaşadık ama her seferinde adam araştırdı, denedi, uğraştı ve birlikte doğruyu bulduk. Ve tüm bu ekstra işçilik için kuruş talep etmedi.
Çok şükür...
Yukarıda arkadaşlar da yazmış, usta bakımından ciddi şanslısınız.
 
LPG konusu hortlamış panpalar:)
Son durumda araç normal modda 3400rpm'e kadar tamamen lpg'de çalışıyor. Üst devirlere çıkarsanız direk benzine geçiyor.
Yani dizel kullanır gibi lpg kullanıyorum. Zaten alt devir torku sayesinde, normal kullanımda max 3000 rpm'e kadar çevirerek araç çok güzel yürüyor. Üst devirlerde otomatik benzine geçiş ise aracı lpg'nin olası tüm yan etkilerinden korumuş oluyor.
Performans istiyorsanız, dynamic moda alıp benzine geçiyorsunuz ve araba bambaşka bir şeye dönüşüyor. Gerçekten acelem varsa veya traffikte densizin birine denk gelirsem (gereksiz selektör gibi) bu moda geçiyorum ve her türlü ders verilmiş oluyor.
Velhasıl kelam, tek araçta günlük kullanım için dizel torku & ekonomisi, performans için de bir canavarım oldu; benzin & lpg & turbo kombinasyonunun müthiş uyumu sağolsun.
Daha önceki setup'ta sanırım üst devirlerdede lpg'de çalışıyor sadece benzin takviyesi yapıyordu değilmi?Şuanki setup bence çok ideal ve en sağlıklısı olmuştur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC
Daha önceki setup'ta sanırım üst devirlerdede lpg'de çalışıyor sadece benzin takviyesi yapıyordu değilmi?Şuanki setup bence çok ideal ve en sağlıklısı olmuştur.
Aynen dediğin gibi. Eski setup ile zaten 300km bile yol yapmadım. Bir de tüm devir aralığını kapsamaya çalıştığımda ya alt devirde, ya da üst devirde illa ki bazı noktalarda tekleme oluyor. O sebple böylesi hem temiz, hem risksiz.
 
Benim araç 155hp, 170hp olan qv ve 135hp olan diğer modele de lpg uygulanabiliyor. Özellikle Gui'nin 170hplik versiyonunda lpg uygulaması baya yaygın.
 
170 lik Ma ünite pek uyumlu değil diye biliyorum.Yanlış biliyor da olabilirim.Senin tjet uyumlu ama.
Aynen dediğin şekilde bir genel kanı mevcut. Ama bence bu konu tam bir şehir efsanesi. Sonuçta her iki motorda da benzer enjektörler manifolda benzini veriyor.
Hatta 135hp'lik motorda %100lpg ile çalışma bile mümkün olabilir, çünkü o motordaki enjektör çalışma yoğunlu çok fazla değil. Yani lpg enjektörleri daha rahat şekilde gerekli performansı verebilir.
Yani güzel ayar ile, direk enjeksiyon olmayan her motora lpg bir şekilde uygulanabilir.
Son olarak, 170hp ve 135hp lik multiair motorların en büyük handikapı, kronik multiair hatasıdır ve baya pahalıya patlamaktadır. 155hp lik motorda ise bu sorun yok, çünkü multiair yok;)
 
Aynen dediğin şekilde bir genel kanı mevcut. Ama bence bu konu tam bir şehir efsanesi. Sonuçta her iki motorda da benzer enjektörler manifolda benzini veriyor.
Hatta 135hp'lik motorda %100lpg ile çalışma bile mümkün olabilir, çünkü o motordaki enjektör çalışma yoğunlu çok fazla değil. Yani lpg enjektörleri daha rahat şekilde gerekli performansı verebilir.
Yani güzel ayar ile, direk enjeksiyon olmayan her motora lpg bir şekilde uygulanabilir.
Son olarak, 170hp ve 135hp lik multiair motorların en büyük handikapı, kronik multiair hatasıdır ve baya pahalıya patlamaktadır. 155hp lik motorda ise bu sorun yok, çünkü multiair yok;)
120 lik 1.4 de varmış o da ömürlük herhalde Giulietta'da gördüm de.
 
@stan Mito maksimum LPG devrinde son vitesde kaç yapabiliyor. Merak ettim.
Şu anki ayar ile 135-140 gibi bir hız yapıyor, lpg ile. Usta yeni bir set enjektör getirdi, henüz deneyemedik. O set ile lpg üst devir limitini 4000rpm gibi bir seviyeye çekmek mümkün olacak gibi. Yapabilirsek otoban hızları için daha güzel bir sonuç almış olacağız.
 
6500 devir ceviremiyormu bu enjektorler. Bu her otomobilde demi boyle.
Aslında direk devir çevirmekle alakalı değil. Devir arttıkça, gaza tam bazmasan bile enjektör çalışma sıklığı çok artıyor. Lpg enjektörünün yetişemediği nokta tam olarak çalışma sıklığı ile alakalı. Örneğin benim araçta normal modda 2000-3000 rpm aralığında tam gaz yaptığımda lpg enjektörü yetişebiliyor. Ama gaz tepkisinin daha sert olduğu dynamic modda aynı devirde tam gaz yaparsam lpg enjektörü yetişemiyor ve araç tekliyor. Zaten bu sebeple fabrika çıkışlı lpg li versiyonlarda birim zamanda pistonlara atılan yakıt miktarını minimumda tutup enjektör açısından sıkıntı yaşamamak için gücü kısıyorlar.
Benim aracımdaki setupta ise, lpg çalışma üst devrini kısaraktan, lpg enjektörünün yetersiz kaldığı limitten itibaren benzine geçiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC ve bt
Şu anki ayar ile 135-140 gibi bir hız yapıyor, lpg ile. Usta yeni bir set enjektör getirdi, henüz deneyemedik. O set ile lpg üst devir limitini 4000rpm gibi bir seviyeye çekmek mümkün olacak gibi. Yapabilirsek otoban hızları için daha güzel bir sonuç almış olacağız.
Sök,tak,oyna zevkli olsa gerek :D