Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

Bu sefer oldu panpalar:)

Regülatör su girişini paralelden seriye çevirmek için hafta başında arabayı ustaya teslim etmiştim.
İlk gün, tadilat için gerekli parçalar beklendi,
İkinci gün sanayide elektrikler sıkça gitti / geldi, araba liftteyken lift bozuldu araba askıda kaldı,
Ama üçüncü gün iş bitti.

Usta regülatör su girişini halletmiş, sonra da garanti olsun diye enjektörleri yenileriyle değiştirmiş. Basit bi ayar yapıp arabayı babama teslim etmiş. Sonrasında yaptığımız testlerde regülatör kafasının aşırı soğuma sorunu kesin ortadan kalktığını bir daha gördük.

Tadilat sonrası ilk test sürüşünü bu sabah yaptım. Arabadaki düzensizlik gittiği belliydi ama belli devir aralıklarında hala ince ayar istiyordu. Gün içinde ustayla, bu akşam 6:30 için sözleştik.

İlk anda usta "lpg ayarını normal moda göre yapalım, spor modda sadece benzinde kullanırsın" dedi. İçime çok sinmedi ama "olsun" dedim. Normal mod için bi ayar yaptık (%100 lpg kullanacak şekilde), sonra duramadık, "hadi spor modda da bakalım" dedik.

Spor modda %100 lpg ile bir türlü tat veremiyordu, aralarda ufak tefek teklemeler hissediliyordu. Sonra artık "abi gerekiyorsa benzin takviyesini açalım" dedim. ilk başta sadece 5000 rpm'den sonra %7 olacak şekilde açtık. Biraz kurcaladık ama 3000 devir civarı teklemeler hem normal hem de spor modda tam temizlenememişti. Böyle olunca benzin takviyesini 2500 rpm'den itibaren başlayacak şekilde revize ettik. Bu noktadan sonra da gaza yüklenilen anlarda benzin takviyesini önce %9, sonra da %11'e çıkardık. Final ayarımız 2500rpm'den itibaren gaza yüklenildiğinde %11'e kadar benzin takviyesi oldu.

Yani, normal modda gaz pedalına yaklaşık yarım basarken bile benzin takviyesi hiç devreye girmiyor. Eğer biraz daha yüklenirseniz %5 gibi bir değerle benzin takviyesi başlıyor, gaz pedalına basmanıza göre ise bu miktar max %11'e kadar çıkıyor. Spor modda iken ise arabanın gaz tepkisi çok keskinleştiği için pedala biraz yüklendiğiniz anda bile benzin takviyesi hemen devreye giriyor.

Ama her durumda araba çok güzel yürüyor.

İş uzun sürdü ama sonunda içime sindi. Ustamın yüzüne de söyledim, buradan da yazayım, allah razı olsun, emeğine sağlık...
 
Bu sefer oldu panpalar:)

Regülatör su girişini paralelden seriye çevirmek için hafta başında arabayı ustaya teslim etmiştim.
İlk gün, tadilat için gerekli parçalar beklendi,
İkinci gün sanayide elektrikler sıkça gitti / geldi, araba liftteyken lift bozuldu araba askıda kaldı,
Ama üçüncü gün iş bitti.

Usta regülatör su girişini halletmiş, sonra da garanti olsun diye enjektörleri yenileriyle değiştirmiş. Basit bi ayar yapıp arabayı babama teslim etmiş. Sonrasında yaptığımız testlerde regülatör kafasının aşırı soğuma sorunu kesin ortadan kalktığını bir daha gördük.

Tadilat sonrası ilk test sürüşünü bu sabah yaptım. Arabadaki düzensizlik gittiği belliydi ama belli devir aralıklarında hala ince ayar istiyordu. Gün içinde ustayla, bu akşam 6:30 için sözleştik.

İlk anda usta "lpg ayarını normal moda göre yapalım, spor modda sadece benzinde kullanırsın" dedi. İçime çok sinmedi ama "olsun" dedim. Normal mod için bi ayar yaptık (%100 lpg kullanacak şekilde), sonra duramadık, "hadi spor modda da bakalım" dedik.

Spor modda %100 lpg ile bir türlü tat veremiyordu, aralarda ufak tefek teklemeler hissediliyordu. Sonra artık "abi gerekiyorsa benzin takviyesini açalım" dedim. ilk başta sadece 5000 rpm'den sonra %7 olacak şekilde açtık. Biraz kurcaladık ama 3000 devir civarı teklemeler hem normal hem de spor modda tam temizlenememişti. Böyle olunca benzin takviyesini 2500 rpm'den itibaren başlayacak şekilde revize ettik. Bu noktadan sonra da gaza yüklenilen anlarda benzin takviyesini önce %9, sonra da %11'e çıkardık. Final ayarımız 2500rpm'den itibaren gaza yüklenildiğinde %11'e kadar benzin takviyesi oldu.

Yani, normal modda gaz pedalına yaklaşık yarım basarken bile benzin takviyesi hiç devreye girmiyor. Eğer biraz daha yüklenirseniz %5 gibi bir değerle benzin takviyesi başlıyor, gaz pedalına basmanıza göre ise bu miktar max %11'e kadar çıkıyor. Spor modda iken ise arabanın gaz tepkisi çok keskinleştiği için pedala biraz yüklendiğiniz anda bile benzin takviyesi hemen devreye giriyor.

Ama her durumda araba çok güzel yürüyor.

İş uzun sürdü ama sonunda içime sindi. Ustamın yüzüne de söyledim, buradan da yazayım, allah razı olsun, emeğine sağlık...
Valla öyle azimli usta bulmak zor Rahmi Abi.Çoğu düzenbaz oldu artık.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Hayırlı uğurlu olsun abi. Ne kadar yaktığını, maliyetleri de paylaş bizimle :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Hayırlı olsun.Güle,güle kullanmak nasip olsun.Bu yapılan ayar'lar ne kadar süre dikiş tutacak birde işin bu boyutu mevcut.Tahmin ediyorum,bilgisayar ile Yakıt karışımı/devir vs ile oynamak zevklidir:)Ancak ne olursa olsun bir alfa'nın ''Gaz''ile yürümesi benim zoruma gidiyor.Bu arada Atiker gold'un enjektör hızının prinse yakın olduğunu duymuştum,okumuştum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Hayırlı olsun.Güle,güle kullanmak nasip olsun.Bu yapılan ayar'lar ne kadar süre dikiş tutacak birde işin bu boyutu mevcut.Tahmin ediyorum,bilgisayar ile Yakıt karışımı/devir vs ile oynamak zevklidir:)Ancak ne olursa olsun bir alfa'nın ''Gaz''ile yürümesi benim zoruma gidiyor.Bu arada Atiker gold'un enjektör hızının prinse yakın olduğunu duymuştum,okumuştum.
Öncelikle iyi dileklerin için çok sağolasın.
Daha önce de paylaşmıştım, tekrar paylaşayım. Alfa & lpg ilişkisi aslında çok uzun zamandır var:
http://www.alfaromeo.it/giulietta/giulietta#Powertrain
http://www.alfaromeo.it/mito/mito#Powertrain
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Araba da çocuk da hayırlı olsun abi araba kazasız belasız çocuk analı babalı sağlıklı sıhhatli olur inşallah :) Takipteyiz :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Bugün MiTo'nun triger değişimini yaptık. Usta olan babam, sağolsun, işi halletti.
Burada önemli 2 nokta var:
  1. Triger km'si gelmese de, yılı dolduğunda (ki bu süre genellikle 5 yıl olur) muhakkak değiştirin. Triger km ömrünün henüz yarısını doldurmuştu ama yıldan dolayı kayışta hafiften de olsa deformasyonlar mevcuttu. Büyük sıkıntıları engellemek için bu noktaya dikkat!!!
  2. "Alfa'nın parçası bulunmaz, pahalı olur" hurafesinin en büyük savunucularından birisi babamdı. Fakat triger kayışının kendi dükkanındaki kısıtlı stoktan bulunca o da baya şaşırdı. Alfa'nın 1.4T motoru, Fiat'ın linea, punto egea gibi araçlarında kullandığı 1.2 atmosferik motor ile ortakmış. Tabi böyle olunca, maliyet de baya düşük tuttu. Yani, hurafelere kulak asmayınız!!!
NOT: merak edenler için yazayım, oğlan 9 ay 7 günlük oldu ama hala doğmadı:)
 
zaqvRB.jpg

Bugün yıkamacıdan bir foto.