Hazırsanız uzun bir post olacak.
Her zaman balatalarimi tedarik eden arkadasa 30 Haziran'da pesin odeme ile ebc bluestuff siparis etmistim. Tahmini 4-5 haftada gelmesi gereken balatalar, devamli cesitli sorunlardan gelisi ertelendi. 2 tane pist gunume sacma sapan balatalar ile cikmak zorunda kaldim. Son olarak 6 Kasim'da pist gunu de riske girince iade talep ettim kendisinden. Hakkini yiyemem, euro olarak verdigim ucretin guncel kur ile tl karsiligini bana hemen ertesi sabah gonderdi.
O esnada ebc tedarik eden kim var diye instada bakinirken, 696 otomotiv ile iletisime gectim. Stoklarinda corsa opc icin bluestuff oldugunu ogrenince hemen siparisi gectim. Ertesi gun balatalar elimdeydi. Hizli tedarik icin kendilerine buradan da tekrar tesekkur ederim.
Burada onemli detay, corsa opc, mito, megane 2 rs, abarth 595 gibi araclar hepsi 4 piston brembo kullaniyor. Tedarik kodu farkli olsa da, balatalar birbiri ile ayni, sadece fis detaylari farkli olabiliyor.
Bluestuff balatalarin montajini elimle yaptim. İlk hafta sadece rodaj amaçlı tatlı tatlı günlük kullanım yaptım. Pist öncesinde, cumartesi gecesi otobana çıkıp, EBC'nin önerdiği şekilde orta sert frenler ile rodajı tamamladım. Dünkü pist gününde ise balatalar müthiş çalıştı, pist günü detayna gelince tekrar değineceğim.
Geçtiğimiz hafta sonu balataları takarken çalıştığım bir başka konu ise yag sogutucuya hava yonlendirmesi idi. Hatirlayanlar vardir, sis lambalarini sokup, yag sogutucuyu hizasina denk gelecek sekilde camurluk icine takmistim. Hava aliyordu yag sogutucu, gunluk kullanimda ve performansli kullanimda oldukca iyi sonuc veriyordu. Ancak pistte tam istedigim sonucu vermemisti. Son pist gununde hava sicakligi 30C iken yag sicakligi 130C'yi gormustu. O sebeple bir hava yonlendirme sart olmustu. İlk basta sacdan bir davlumbaz yapip, yag sogutucunun onune takayim diye dusundum ama alan cok dardi, mumkun olmadi. Oyle olunca sis fari bosaltmasindan boru cekip, yag sogutucunun onune kadar cektim. Boru tabi yag sogutucudan daha kucuk, o sebeple hafif acili sekilde konumlandirmaya calistim, cirt kelepce ile bir koseye sabitledim. Görüntü olarak çok içime sinmese de, hafta içi günlük kullanırken bu montajın çok efektif çalıştığını gördüm.
Ek olarak, yag sogutucuya gelen hava kolay tahliye olsun, akis hizlansin diye, davlumbazda yag sogutucu hizasina kocaman bir pencere acip, oraya da plastik petek taktim. Gelmis gecmis en guvenli montaj aparati olan cirt kelepceler ile petekleri davlumbaza tutturdum
Montaj oncesi foto cekmedim ama asagidaki fotoda azicik gozukuyor bu detay. Kucuk gozuktugune bakmayin, yag sogutucunun kendisi kadar buyuk actim ilgili kismi.
Bu hafta sonu arabayı pist için hazırlarken, yağ soğutucu hava yönlendirme işine dayanamayıp tekrar el attım. Bir plaka 6mm'lik pleksi alıp, onunla bir şeyler yaptım.
Once kartondan sablon alip, sonra japon yapistiricisi ile sunu hazirladim:
Sonrasinda ic kisimda ek yerlerine silikon basip, bazi yerlerinde de cirt kelepce ile ek noktalari guclendirdim. Dis kismina da isi izole etmelik bant cektim.
Sonrasinda da hava yonlendirme hortumunu, pleksi kazana sapladim.
Gecesinde otobana cikip biraz hardcore gazladim, sanki kazan, sadece boruyu soğutucunun yaklaşık 6-7cm onune cekip biraktigim versiyona gore biraz daha dusuk performans veriyor gibi. Pistte de genel olarak iş yaptı, 5 tur üst üste attığımda dahi 120C civarında stabil kaldı yağ sıcaklığı. Ama asıl hafta içi standart işe git gel rotasında "elma - elma" karşılaştırma yapabilmek için bu kaanın performansını takip edeceğim.
Buna ek olarak Amazon.com'dan yağ termostatı ve montaj için gerekli aparatları da sipariş ettim. iyicene soğuklar gelmeden onu montajlamamda fayda olacak.
Ve tabi tüm bunları pist gününde hedeflediğimiz zamanlara ulaşmak ve keyif almak için yapıyoruz. O gün de dündü. Track Machine ekibi olarak toplam 46 arac katildi, 150-250hp grubunda ise 26 arac piste cikmisti.
Gunun kronolojisine gelirsek, oncelikle sabah 11:20'de ilk seans icin ciktim. Lastik basincini, yol basinci olarak biraktim ve 1:16'larda stabil turlar attim. Onumde i20n'i ile Safak Soysal ile onlu arkali bir turumuzun videosu:
[video=youtube_share;TPKUV0-rRZ0]
Ogleden sonra ciktigim ilk seansta, lastik basincini bu sefer, her zaman yaptigim gibi yaklasik 6 psi kadar dusurdum. Ancak hic stabil turlar atamadim, 1:17 - 1:18 turlar ancak atabildim, acik soyleyeyim, keyif de alamadim bu seanstan.
Sonrasinda İzmir nadide big turbu 1.6 TDI A3'ün sahibi, sevgili arkadaşım Baran'ın olagan ustu israrlari ile, hayatimda ilk kez bir baskasinin arabasi ile direksiyon basinda piste ciktim.
Big turbo 1.6 TDI A3 ile video cekemedik ama ilk iki tur azicik tanistik kendisi ile, sonraki 2 turda arabayi guzelce soguttum, sonucta emanetin cani totosundadir zihniyeti ile o anda pistteydim. Son turda da ozellikle frenleri cok sert zorlamadan 1:18:8 geldi. A3 sase olarak bekledigimden cok daha iyi cikti, sure de iyi geldi diye dusunuyorum. Ama lastik, fren vs ile cok daha hizli donebilir. Videomuz yok ama bir fotomus olsun A3 ile, vag da binmedik demeyiz.
Saat 16:30 gibi hava serinledi, yagmur cok az ciselemeye basladi ama MiTo ile 3. seansima ciktim. A3 ile iyi sure gelince kendime güvenim arttı ve MiTo ile de gercek potansiyeli cikarmak icin gozu kara gazlamak lazim moduna girdim.
Burada sunu da vurgulayayim, ebc bluestuff balatalar muthis is yapti. Fren hidroligimi degistirme firsatim olmamisti pist oncesinde. O sebeple fren pedalinda bir miktar yumusama oldu ama yine de muthis bir frenleme performansi vardi. "Gozu karatma" moduna girmek icin frenlerin verdigi bu cesaret de ise yaradi. Bir de ek olarak lastik basinclarini yaklasik 4 psi daha arttirdim, hava soğuduğu için.
3. seansin ilk iki turda, son zamanlarda pek cok kez ayni seansta gazladigim Murat Turel abimizin Audi TTS'inden kopmamayi basardim. Bu bana biraz daha cesaret verdi dogrusu. 3. Turda 1:15:** geldi, 4. turda da hayallerimdeki 1:14:9** geldi. Video o rekor turum, ilk anda ufak bir kufur var, kusura bakmayin, tamamen kendi kendime 1:15 i ilk kez gorunce bunca zamandir niye yapamadim sitemi diyeyim. Video sonunda da race chrono'da 1:14:9'u gorunce, bir nevi sinir bosalmasi oldu diyelim.
[video=youtube_share;WJ9jPmUW7NM]
Son seansta da yagmur bi tik daha artmisti arada, seans aninda da cok az olsa da hala vardi. O sebeple keyif almaya odaklandim, stabil 1:15'ler geldi. Ama belki de gunun en cok keyif aldigim anlari, son senasta Corsa Opc sahibi arkadasimiz ile uzun uzun onlu arkali gazlamamiz oldu. Hatta son anda kendisini gecerken, gaz kesmeseydim belki de best'imi bir tik daha gelistirecektim.
[video=youtube_share;-pEU4B6HvaQ]
Son olarak, bu guzel gune ait, bir kac guzel foto: