Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

Acitan gumruk surecinden sonra artik sira torsen lsd'nin montajina geldi.

Bu sabah Tanir Oto'da islerin sakin olmasini firsat bilerek MiTo'yu lifte alip once akslar, sonra da oem diff'i cikardik.

O esnada yaglarimiz ve Blackline torsen lsd'miz kenarda hazir asker modunda bekliyordu.


Sonrasinda oem diff'ten rulmanlarin sokulup yeni diffe aktarilmasi esnasinda babamin ve etrafindaki calisanlarinin goruntusu.


Hazirlanan diff, karpuzuna konuyor ve bundan sonrasi artik sanziman ustunde montaj ile islem tamamlaniyor.


Montajdan sonra cukurkoy yoluna ciktim, biraz tatli seviyede gazladim. Asfaltin kotu oldugu yerlerde, gunluk lastiklerim de cok iyi olmadigindan diff etkisi tabi sinirli kaldi. Ama ne zaman ki cukurkoy yolunun guzel asfaltli kismina geldim, diff muhtesem calismaya basladi. Racing diff'ten sonra cok bariz farki hissediyorsunuz kilitleme orani olarak.

Kilidin calismasina ayak uydurmam, surusumu buna gore adapte etmem lazim. Hava cok sicak oldugundan yakin tarihte piste cikmayiz ama bu hafta tatil icin ailecek Antalya'ya gidecegiz. Keyifli bir yolculuk bizi bekliyor.
 
Abi ben passata lpg nası takarım ya da satıp lpgli araba mı alsam mı diye düşünürken senin yaptığın cesaret ve feraset örneği :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Abi ben passata lpg nası takarım ya da satıp lpgli araba mı alsam mı diye düşünürken senin yaptığın cesaret ve feraset örneği :D
"LPG'li araba mı olur yauw" diye trolleyeyim seni hemen :P

Benim için koşullar benzine dönmek adına ancak oluştu, o sayede sökebildim diyeyim.

Ama bugün ihtiyacım olsa, yine LPG'yi düşünmeden takarım. Özellikle port enjeksiyon araçlarda LPG işi çok da atla deve bir şey değil. Benim için LPG'nin büyük eksi noktası, araca getirdiği ekstra ağırlık idi, bu detaydan kurtulduğuma seviniyorum sadece.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Herkese selamlar,

Haziran ayi sonunda aracta akstan oturu kafa sallama bir anda basladi. Gecmiste sanki var mi yok mu diye belli belirsiz bazi sallantilar oluyordu ama net bir sey yoktu. Ama artik 232.000 km'deki akslar bir anda kendini birakti, bariz bir sallanti vardi. İlk etapta orijinali ile degistireyim diye dusundum ama akslar piyasada yoktu. Bulunsa da hem cok yuksek maliyet hem de uzun tedarik sureleri veriyorlardi. Durum boyle olunca, babamin her zaman calistigi 3. Sanayideki Gurcan Torna'ya tamir icin iki aksi da gonderdik. Akslarla tamirden sonra piste bile ciktim, hic bir sorun yasamadim. Pisti bile atlattigina gore bu is olmustur deyip aks sayfasini kapattim.

Guncel olarak ise aracta tamponlardaki cizikleri yaptirip bir de genel bir pasta cila yaptirdim. Cillop gibi oldu kendisi, boya ustamin isciliginden yine cok memnun kaldim.

Bir de lastikleri yeniledim. Yaz ayi oldugu icin zaten son pist gununden sonra semi slickleri hic sokmemistim, yazin semi slick ile dolasmaya aisigim yani, hatta yol bozuk degil ise oldukca keyif de veriyorlar. Bu sebeple 225 45 17 olculerinde 15. Hafta 2022 uretim Nankang Ar-1 leri siparis ettim. Kendileri hafta basinda geldi, dun montajladik. Ustune de Menemen - Alsancak - Bornova - Menemen seklinde sehir ici ve otoban karisik surus yaptim. Oncelikle fotolari koyayim, sonra yorumlara geceyim.

Lastikler montaj icin beklerken:




Eski 215 45 17 ve yeni 225 45 17 Nankang Ar-1'ler yan yana:


Montaj ve yikama sonrasi






Mahalleden pozlar:






Lastikleri daha montaj etmeden once hamurunun yumusakligi beni cok sasirtti. Daha once hic bu kadar taze Ar-1 takmamistim. Gecmiste aldiklarim ya hep cikma idi ya da eski tarihli uretimdi. En azindan Ar-1 ozelinde taze lastigin farkli oldugunu anladim.

Bir de tabi 215 45 17 ile 225 45 17 karsilastirmasi yapmam gerekiyor. Ben hem gorsel hem surus acisindan tombul yanak taraftariyim. Arabaya hem kabul edilebilir bir yumusaklik ve konfor veriyor, hem de camurlugu doldurma konusunda cok basarili oluyor.

Gerci konfor derken, o konfor bildiginiz konfor degil. Semi slick lastiklerde konfor deyince, olasi minimum izdirap seklinde cevirebiliriz. Cunku lastigin deseninden oturu bolca yol sesi mevcut.

Daha virajli yollarda max atak modunda denemedim tabi ama oldukca lastikler ilk gununde yaz mevsimi kosullari icin oldukca umit verdi. Eylul ayinda standart lastiklerime geri gecerim zaten.
 
Herkese selamlar,

Haziran ayi sonunda aracta akstan oturu kafa sallama bir anda basladi. Gecmiste sanki var mi yok mu diye belli belirsiz bazi sallantilar oluyordu ama net bir sey yoktu. Ama artik 232.000 km'deki akslar bir anda kendini birakti, bariz bir sallanti vardi. İlk etapta orijinali ile degistireyim diye dusundum ama akslar piyasada yoktu. Bulunsa da hem cok yuksek maliyet hem de uzun tedarik sureleri veriyorlardi. Durum boyle olunca, babamin her zaman calistigi 3. Sanayideki Gurcan Torna'ya tamir icin iki aksi da gonderdik. Akslarla tamirden sonra piste bile ciktim, hic bir sorun yasamadim. Pisti bile atlattigina gore bu is olmustur deyip aks sayfasini kapattim.

Guncel olarak ise aracta tamponlardaki cizikleri yaptirip bir de genel bir pasta cila yaptirdim. Cillop gibi oldu kendisi, boya ustamin isciliginden yine cok memnun kaldim.

Bir de lastikleri yeniledim. Yaz ayi oldugu icin zaten son pist gununden sonra semi slickleri hic sokmemistim, yazin semi slick ile dolasmaya aisigim yani, hatta yol bozuk degil ise oldukca keyif de veriyorlar. Bu sebeple 225 45 17 olculerinde 15. Hafta 2022 uretim Nankang Ar-1 leri siparis ettim. Kendileri hafta basinda geldi, dun montajladik. Ustune de Menemen - Alsancak - Bornova - Menemen seklinde sehir ici ve otoban karisik surus yaptim. Oncelikle fotolari koyayim, sonra yorumlara geceyim.

Lastikler montaj icin beklerken:




Eski 215 45 17 ve yeni 225 45 17 Nankang Ar-1'ler yan yana:


Montaj ve yikama sonrasi






Mahalleden pozlar:






Lastikleri daha montaj etmeden once hamurunun yumusakligi beni cok sasirtti. Daha once hic bu kadar taze Ar-1 takmamistim. Gecmiste aldiklarim ya hep cikma idi ya da eski tarihli uretimdi. En azindan Ar-1 ozelinde taze lastigin farkli oldugunu anladim.

Bir de tabi 215 45 17 ile 225 45 17 karsilastirmasi yapmam gerekiyor. Ben hem gorsel hem surus acisindan tombul yanak taraftariyim. Arabaya hem kabul edilebilir bir yumusaklik ve konfor veriyor, hem de camurlugu doldurma konusunda cok basarili oluyor.

Gerci konfor derken, o konfor bildiginiz konfor degil. Semi slick lastiklerde konfor deyince, olasi minimum izdirap seklinde cevirebiliriz. Cunku lastigin deseninden oturu bolca yol sesi mevcut.

Daha virajli yollarda max atak modunda denemedim tabi ama oldukca lastikler ilk gununde yaz mevsimi kosullari icin oldukca umit verdi. Eylul ayinda standart lastiklerime geri gecerim zaten.
Kaputta yer kalmayınca çamurluklara dadandın di mi :D Aman davlumbazın içinde iğne ucu kadar yer kalmasın hepsini doldur hepsini :d
Güle güle kullan. =)
 
  • Beğeni
  • Haha
Tepkiler: alfhonso ve stan
Kaputta yer kalmayınca çamurluklara dadandın di mi :D Aman davlumbazın içinde iğne ucu kadar yer kalmasın hepsini doldur hepsini :d
Güle güle kullan. =)
LPG'yi sökünce kaput altında açılan yerler oldu aslında :D

Oralar için de bir proje planı var ama kesin değil henüz. Fikir ve numuneler olgunlaşırsa onu da paylaşacağım.
 
  • Haha
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara ve bt
Herkese selamlar

Hayirli bir is icin sis lambalarini iptal ettim, yerlerine saglam sekilde petek taktim. Sag tarafta sis lambasini sokmek icin lastik, davlumbaz ve fren sogutma hortumunu sokmem gerekti. Solda ise lastik, davlumbaz ve intercooler borusunu soktum.

Sag tarafta sis lambasi sokuk iken cektigim fotoda iceriye bolca hava girisi olacagi net gozukuyor.


İs bitiminde disaridan goruntu:






Bunlara ek olarak 25 bin km ye gelmis olan bujilerimi ve ariza veren yag musurunu degistirdim. Bir de uzun zamandir motor alt koruma plastigi yoktu, yan sanayi aldigim sadece 125₺ lik alt korumayi taktim gectim, orijinali 1300₺ idi.

Asil aksiyon, ins parcalar gumrukten cikarsa haftaya devam edecek.
 
Yillar once de yukselip ancak yapamadigim yag sogutucu projesini bu sefer bir başka Tjet MiTo sahibi olan degerli bir abimizn abimizin de degerli destegi ile hayata gecirdim.

Tjet motorlu araclarda sevgili fiat grubu malesef cesit cesit yag sogutucu kullanmayi tercih etmis yillar boyunca. Bir modeldeki oem sulu yag sogutucu, bir baska model ile uyusmama gibi durumlar bolca oluyor. O sebeple benim aracimda kullanilan oem sulu yag sogutucusunu cikma ya da yan sanayi olarak tedarik edip, onun uzerinden adaptor kalibi calisma firsatim olmamisti.

İkiz MiTo sahibi Kaan abimle birbirimizi gazlayarak, yapariz biz bu isi deyip, ben yag sogutucu arastirmasini derinlestirdim, o da imalatta destek olacagina soz verdi. Haftalarca suren arastirmam sonucu, 1.3 cdti albea ile ortak montaj noktalarina sahip, fakat petek sayisi tjet MiTo'daki cooler'a gore daha az olan parca kodunu bulup, siparisi gectim. Gelen yan sanayi cooler, benim arabamin ustundeki ile montaj olarak birebir ayni idi ve seruven bu noktadan itibaren basladi.

Yan sanayi albea 1.3 cdti yag sogutucusu:


Adaptorun imalatini dedigim gibi Kaan abim yapti, bir adet bana, bir adet de rosso MiTo'suna. Adaptor aluminyumdan imal dilmiş, taşlaması vesaire yapılmış, oldukça temiz ve kaliteli idi.

Sonrasinda ise aliex'ten fittingler ve ingiliz tip olarak bilinen 13 satir yag sogutucu radyatorun siparisini verdim. Bu sogutucuyu tercih etmemin sebebi, ozellikle Avusturalyali Ari Performance garajinin hazirladigi tjet abarth ve mitolarda hep bu buyuklukte sogutucular kullaniliyor. Hortum olarak da yine Kaan abinin yonlendirmesi ile manisa kucuk sanayide bir kac hidrolikciyi gezip, farkli fikir ve yorumlar aldim. Sonunda 150C'ye kadar dayanikli olan mavi renkli hidrolik hortumdan tedarik ettim.

Yaklasik tum setin fotosu:


Oncelikle cumartesi gunu sanayide Tanir Oto'ya gecip, dukkanin sakin bir kosesinde sag on tekerlek, davlumbaz, alt plastik ve turbo emme borusu gibi şeyleri sokup, kafamdaki montaj yerini kontrol ettim. Aklimdaki konum gectigimiz hafta iptal edip yerine panjur taktigim sag sis farinin arkasi, sasi ucunun hemen alti. Oraya uygun bir yag radyatoru tasiyici tasarladim, ustalarimin destegi ile lamalardan kaynatip, cift montaj noktasi ile hazirladim. Bir de siyah mat sprey boya ile boyadim.


Cumartesi gunu iki adet daha 90 derecelik fitting ihtiyacim oldugunu anlayinca isi yarim bırakıp, arabayi topladim. Pazar gunu soz konusu fitting'i nereden bulurum diye saga sola sorarken Mami Custom Muhammed Sancak yardimima yetisti sagolsun. Pazartesi sabah onun mekanina gidip, hemen yan komsusu olan hidrolikciden eksikleri tamamladim. Oglen gibi tekrar Tanir Oto'ya gecip ise kaldigimiz yerden devam ettim.

İlk is olarak oem yag sogutucuyu sokup, su ve yag kanallarının konumunu net sekilde teyitledik. Buna gore adaptor ustunde ilgili fitting'lerin dislerini acip, montaja hazir hale getirdik.

Arac ustunden soktugum oem sulu yag sogutucu:




Adaptore disleri acip, fittingleri takinca:


Adaptoru yerine montajladik:


Sis fari arkasinda yag radyatorunu montajlayip, borulari cekmeye basladik. Tabi bu noktada radyatorun icine montaj esnasinda borulari da kapsayacak sekilde taze yag doldurdum.


Adaptor ustunde de boru ve 90 derece aciya sahip fittinglerin montajini tamamladik:


Bu noktada borular katlanmasin veya kasilmasin diye her boruyu 3'er kez falan bastan hazirlamam gerekti, kolay gozuken ama cok yorucu bir detay bu.

Ve son olarak montaj bitmis, yag radyatoru ve adaptor ayni foto karesinde:
Tekerlek hizasinda, yandan goruntu:


Ayni foto, asagidan goruntu:


Tum parcalari toplayip, davlumbazi ve alt plastik korumayi takinca yag sogutucu ile ilgili hic bir detay gozukmuyor. Bir baska onemli detay da oldukca kisa olan yag hortumlari. Birisi yaklasik 30 cm, digeri de 10 cm kadar oldu. Ne kadar kisa hortum kullanilirsa, bu tur uygulamalarda pompaya dusen ekstra yuk ortadan kalkiyor.

Dun test surusu olarak menemen'den Yeni Foca'ya geldim. Hem sakin hem de gazlamali kullanimda yaklasik 10C kadar soguma var gibi. Ama biraz daha kullanip, piste falan cikinca net yorumlarimi tekrar paylasirim.
 
Yillar once de yukselip ancak yapamadigim yag sogutucu projesini bu sefer bir başka Tjet MiTo sahibi olan degerli bir abimizn abimizin de degerli destegi ile hayata gecirdim.

Tjet motorlu araclarda sevgili fiat grubu malesef cesit cesit yag sogutucu kullanmayi tercih etmis yillar boyunca. Bir modeldeki oem sulu yag sogutucu, bir baska model ile uyusmama gibi durumlar bolca oluyor. O sebeple benim aracimda kullanilan oem sulu yag sogutucusunu cikma ya da yan sanayi olarak tedarik edip, onun uzerinden adaptor kalibi calisma firsatim olmamisti.

İkiz MiTo sahibi Kaan abimle birbirimizi gazlayarak, yapariz biz bu isi deyip, ben yag sogutucu arastirmasini derinlestirdim, o da imalatta destek olacagina soz verdi. Haftalarca suren arastirmam sonucu, 1.3 cdti albea ile ortak montaj noktalarina sahip, fakat petek sayisi tjet MiTo'daki cooler'a gore daha az olan parca kodunu bulup, siparisi gectim. Gelen yan sanayi cooler, benim arabamin ustundeki ile montaj olarak birebir ayni idi ve seruven bu noktadan itibaren basladi.

Yan sanayi albea 1.3 cdti yag sogutucusu:


Adaptorun imalatini dedigim gibi Kaan abim yapti, bir adet bana, bir adet de rosso MiTo'suna. Adaptor aluminyumdan imal dilmiş, taşlaması vesaire yapılmış, oldukça temiz ve kaliteli idi.

Sonrasinda ise aliex'ten fittingler ve ingiliz tip olarak bilinen 13 satir yag sogutucu radyatorun siparisini verdim. Bu sogutucuyu tercih etmemin sebebi, ozellikle Avusturalyali Ari Performance garajinin hazirladigi tjet abarth ve mitolarda hep bu buyuklukte sogutucular kullaniliyor. Hortum olarak da yine Kaan abinin yonlendirmesi ile manisa kucuk sanayide bir kac hidrolikciyi gezip, farkli fikir ve yorumlar aldim. Sonunda 150C'ye kadar dayanikli olan mavi renkli hidrolik hortumdan tedarik ettim.

Yaklasik tum setin fotosu:


Oncelikle cumartesi gunu sanayide Tanir Oto'ya gecip, dukkanin sakin bir kosesinde sag on tekerlek, davlumbaz, alt plastik ve turbo emme borusu gibi şeyleri sokup, kafamdaki montaj yerini kontrol ettim. Aklimdaki konum gectigimiz hafta iptal edip yerine panjur taktigim sag sis farinin arkasi, sasi ucunun hemen alti. Oraya uygun bir yag radyatoru tasiyici tasarladim, ustalarimin destegi ile lamalardan kaynatip, cift montaj noktasi ile hazirladim. Bir de siyah mat sprey boya ile boyadim.


Cumartesi gunu iki adet daha 90 derecelik fitting ihtiyacim oldugunu anlayinca isi yarim bırakıp, arabayi topladim. Pazar gunu soz konusu fitting'i nereden bulurum diye saga sola sorarken Mami Custom Muhammed Sancak yardimima yetisti sagolsun. Pazartesi sabah onun mekanina gidip, hemen yan komsusu olan hidrolikciden eksikleri tamamladim. Oglen gibi tekrar Tanir Oto'ya gecip ise kaldigimiz yerden devam ettim.

İlk is olarak oem yag sogutucuyu sokup, su ve yag kanallarının konumunu net sekilde teyitledik. Buna gore adaptor ustunde ilgili fitting'lerin dislerini acip, montaja hazir hale getirdik.

Arac ustunden soktugum oem sulu yag sogutucu:




Adaptore disleri acip, fittingleri takinca:


Adaptoru yerine montajladik:


Sis fari arkasinda yag radyatorunu montajlayip, borulari cekmeye basladik. Tabi bu noktada radyatorun icine montaj esnasinda borulari da kapsayacak sekilde taze yag doldurdum.


Adaptor ustunde de boru ve 90 derece aciya sahip fittinglerin montajini tamamladik:


Bu noktada borular katlanmasin veya kasilmasin diye her boruyu 3'er kez falan bastan hazirlamam gerekti, kolay gozuken ama cok yorucu bir detay bu.

Ve son olarak montaj bitmis, yag radyatoru ve adaptor ayni foto karesinde:
Tekerlek hizasinda, yandan goruntu:


Ayni foto, asagidan goruntu:


Tum parcalari toplayip, davlumbazi ve alt plastik korumayi takinca yag sogutucu ile ilgili hic bir detay gozukmuyor. Bir baska onemli detay da oldukca kisa olan yag hortumlari. Birisi yaklasik 30 cm, digeri de 10 cm kadar oldu. Ne kadar kisa hortum kullanilirsa, bu tur uygulamalarda pompaya dusen ekstra yuk ortadan kalkiyor.

Dun test surusu olarak menemen'den Yeni Foca'ya geldim. Hem sakin hem de gazlamali kullanimda yaklasik 10C kadar soguma var gibi. Ama biraz daha kullanip, piste falan cikinca net yorumlarimi tekrar paylasirim.
Rahmi eline sağlık yine döktürmüşsün :) Ben çekmeyen yürümeyen arabayla sürüşteki gaz pedalı konumumla sıcaklık kontrolü yapıyorum yetiyor, sen de neler yapıyorsun :D
10 °C o kadar küçük bir parça için gayet iyi bir değer.👍
 
  • Beğeni
  • Haha
Tepkiler: stan ve OguzhanC
Rahmi eline sağlık yine döktürmüşsün :) Ben çekmeyen yürümeyen arabayla sürüşteki gaz pedalı konumumla sıcaklık kontrolü yapıyorum yetiyor, sen de neler yapıyorsun :D
10 °C o kadar küçük bir parça için gayet iyi bir değer.👍
Eyvallah bro, çok teşekkür ederim. Elimizden geldiğince, çam sakızı çoban armağanı yapmaya çalışıyoruz diyelim :D
Çok teşekkür ederim, daha iyi projeleri yapmak sana nasip olsun inş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve OguzhanC
Bu görüşüne ortağım.

Şimdi bide astra h turbo projesi ekleniyor. Onu da merakla bekliyorum(@SineWave )

Ek olarak yine böyle özenli bir Corolla eklendi son günlerde (@ucanadamyoktur )

Güzel işlerin takibi keyifli
sen de sağol bro :)

Çok şükür imkanlar el verdiğince hobimi gerçekleştirmeye gayret ediyorum, sizlere ilham verebiliyorsam ne mutlu bana.
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC
Yıllardır forumlarda severek okuduğum aynı zamanda pistte de izleme ve görme şansına sahip olduğum güzel bir proje gerçekten maşallah abi kazasız belasız kullanmak nasip olsun :)

Bu görüşüne ortağım.

Şimdi bide astra h turbo projesi ekleniyor. Onu da merakla bekliyorum(@SineWave )

Ek olarak yine böyle özenli bir Corolla eklendi son günlerde (@ucanadamyoktur )

Güzel işlerin takibi keyifli
Güzel düşünceleriniz için çok teşekkür ederim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan ve OguzhanC
Semi slick lastik almaktan günlük lastik olayına bayadır odaklanamamıştım.

Neredeyse tüm yaz semi slickleri günlük kullandıktan sonra, yaklaşık son 3 haftadır, eskilerden kalma, dişleri de fena durumda olmayan 4 mevsim özellikli Kumho Solus TA31'leri takmıştım. Kafamdaki plan bunlarla kışı geçirip, baharda düzgün bir yazlık lastiğe geçmek şeklideydi. Fakat 2018 üretimi Kumholar, taze iken bile 4 mevsim olmasın mütevellit pek keyif vermez iken, artık kendisini çılgın şekilde saldığını bağıra çağıra bana söylüyordu. Hafif ıslak zeminde çeyrek gaz ile kalkış anında patinaja kalması, 3. viteste 120 ile neredeyse kesicideyken asr'nin pavyon ışığı gibi yanması ve sanki arabada kilit yokmuş gibi kafadan alakasız yerlerde kayması, "yeter ulen, ne kadar bi fülüt" dedirttirdi bana.

Ailemizini lastikçisinden, geçtiğimiz haftalarda eşmin C3'üne zaten 15"lik Goodyear almışken, miTo'yu da Goodyear'ladık. Aslında aklımda michelin Pilot Sport 4 vardı ama 225 45 17 tane fiyatı 2000-2100TL seviyesindeydi. Daha önce de kullanıp memnun kaldığım Goodyear Eagle F1 Asym 5'ler için tanesi 1600TL'den anlaşınca, aksiyona geçtik.

12. hafta 2022 üretimi Asym 5'ler:


Çok uzun süredir aklımda olan, günlük ile pist jantını değştirme olayını da gerçekleştirdim bu lastik değişimi esnasında. Çok kollu oem CMS üretimi jantım yaklaşık 10,5 kg gelirken, yine oem 8C jantım ise yaklaşık 8.5 kg geliyor. Zamanında semi slickleri çok kolluya takıp geçmiştim, o sebeple tezat bir durum vardı aslında. Fırsat bu fırsat deyip, üzerinde semi slick'ler olan çok kollu jantları da lastikçiye götürüp, Asym 5'leri buna taktım. Daha hafif olan 8C jantlara ile Nankang Ar-1'ler takıldı ve şimdilik evin kilerine kaldırıldı. Pistte inş hafif jantın faydasını görürüm.

Montaj anında kenarda bekleyen konu misafiri Nankang AR-1'ler:


Montajdan sonra çok kollu CMS üretimi OEM jantlarımız ile Goodyear ASYM 5 kombinimiz:


Son olarak da, 2 Ekim'deki pist günümüz öncesinde montajlarım diye düşündüğüm ve çok uzun zaman önce siparişini verdiğim EBC bluestuff balatalar hala gelmedi. Bu cumartesi V weekend için ailecek İstanbul'a gideceğimiz için, artık dibinin dibini kullandığım yellowstuff balataları söküp, geçici olarak eskiden kalma, kondisyonu da iyi durumda olan Mintex balataları akşam vakti, kapı önünde minik hidrolik krikom ile montajladım. Fren hissiyatı şimdilik yerine geldi. İnş haftaya blustuff balatalar yetişirse, 2 Ekim pist gününe tam anlamıyla hazır gireceğiz.

Akşam vakti, tüm mahallenin "yine ne yapıyor bu sapık" bakışları altında kapı önü balata değiştirme keyfim, 20 dk'da işlem tamamlandı.
 
Hazırsanız uzun bir post olacak.

Her zaman balatalarimi tedarik eden arkadasa 30 Haziran'da pesin odeme ile ebc bluestuff siparis etmistim. Tahmini 4-5 haftada gelmesi gereken balatalar, devamli cesitli sorunlardan gelisi ertelendi. 2 tane pist gunume sacma sapan balatalar ile cikmak zorunda kaldim. Son olarak 6 Kasim'da pist gunu de riske girince iade talep ettim kendisinden. Hakkini yiyemem, euro olarak verdigim ucretin guncel kur ile tl karsiligini bana hemen ertesi sabah gonderdi.

O esnada ebc tedarik eden kim var diye instada bakinirken, 696 otomotiv ile iletisime gectim. Stoklarinda corsa opc icin bluestuff oldugunu ogrenince hemen siparisi gectim. Ertesi gun balatalar elimdeydi. Hizli tedarik icin kendilerine buradan da tekrar tesekkur ederim.


Burada onemli detay, corsa opc, mito, megane 2 rs, abarth 595 gibi araclar hepsi 4 piston brembo kullaniyor. Tedarik kodu farkli olsa da, balatalar birbiri ile ayni, sadece fis detaylari farkli olabiliyor.

Bluestuff balatalarin montajini elimle yaptim. İlk hafta sadece rodaj amaçlı tatlı tatlı günlük kullanım yaptım. Pist öncesinde, cumartesi gecesi otobana çıkıp, EBC'nin önerdiği şekilde orta sert frenler ile rodajı tamamladım. Dünkü pist gününde ise balatalar müthiş çalıştı, pist günü detayna gelince tekrar değineceğim.




Geçtiğimiz hafta sonu balataları takarken çalıştığım bir başka konu ise yag sogutucuya hava yonlendirmesi idi. Hatirlayanlar vardir, sis lambalarini sokup, yag sogutucuyu hizasina denk gelecek sekilde camurluk icine takmistim. Hava aliyordu yag sogutucu, gunluk kullanimda ve performansli kullanimda oldukca iyi sonuc veriyordu. Ancak pistte tam istedigim sonucu vermemisti. Son pist gununde hava sicakligi 30C iken yag sicakligi 130C'yi gormustu. O sebeple bir hava yonlendirme sart olmustu. İlk basta sacdan bir davlumbaz yapip, yag sogutucunun onune takayim diye dusundum ama alan cok dardi, mumkun olmadi. Oyle olunca sis fari bosaltmasindan boru cekip, yag sogutucunun onune kadar cektim. Boru tabi yag sogutucudan daha kucuk, o sebeple hafif acili sekilde konumlandirmaya calistim, cirt kelepce ile bir koseye sabitledim. Görüntü olarak çok içime sinmese de, hafta içi günlük kullanırken bu montajın çok efektif çalıştığını gördüm.


Ek olarak, yag sogutucuya gelen hava kolay tahliye olsun, akis hizlansin diye, davlumbazda yag sogutucu hizasina kocaman bir pencere acip, oraya da plastik petek taktim. Gelmis gecmis en guvenli montaj aparati olan cirt kelepceler ile petekleri davlumbaza tutturdum :P Montaj oncesi foto cekmedim ama asagidaki fotoda azicik gozukuyor bu detay. Kucuk gozuktugune bakmayin, yag sogutucunun kendisi kadar buyuk actim ilgili kismi.


Bu hafta sonu arabayı pist için hazırlarken, yağ soğutucu hava yönlendirme işine dayanamayıp tekrar el attım. Bir plaka 6mm'lik pleksi alıp, onunla bir şeyler yaptım.

Once kartondan sablon alip, sonra japon yapistiricisi ile sunu hazirladim:


Sonrasinda ic kisimda ek yerlerine silikon basip, bazi yerlerinde de cirt kelepce ile ek noktalari guclendirdim. Dis kismina da isi izole etmelik bant cektim.




Sonrasinda da hava yonlendirme hortumunu, pleksi kazana sapladim.




Gecesinde otobana cikip biraz hardcore gazladim, sanki kazan, sadece boruyu soğutucunun yaklaşık 6-7cm onune cekip biraktigim versiyona gore biraz daha dusuk performans veriyor gibi. Pistte de genel olarak iş yaptı, 5 tur üst üste attığımda dahi 120C civarında stabil kaldı yağ sıcaklığı. Ama asıl hafta içi standart işe git gel rotasında "elma - elma" karşılaştırma yapabilmek için bu kaanın performansını takip edeceğim.

Buna ek olarak Amazon.com'dan yağ termostatı ve montaj için gerekli aparatları da sipariş ettim. iyicene soğuklar gelmeden onu montajlamamda fayda olacak.

Ve tabi tüm bunları pist gününde hedeflediğimiz zamanlara ulaşmak ve keyif almak için yapıyoruz. O gün de dündü. Track Machine ekibi olarak toplam 46 arac katildi, 150-250hp grubunda ise 26 arac piste cikmisti.

Gunun kronolojisine gelirsek, oncelikle sabah 11:20'de ilk seans icin ciktim. Lastik basincini, yol basinci olarak biraktim ve 1:16'larda stabil turlar attim. Onumde i20n'i ile Safak Soysal ile onlu arkali bir turumuzun videosu:
[video=youtube_share;TPKUV0-rRZ0]

Ogleden sonra ciktigim ilk seansta, lastik basincini bu sefer, her zaman yaptigim gibi yaklasik 6 psi kadar dusurdum. Ancak hic stabil turlar atamadim, 1:17 - 1:18 turlar ancak atabildim, acik soyleyeyim, keyif de alamadim bu seanstan.

Sonrasinda İzmir nadide big turbu 1.6 TDI A3'ün sahibi, sevgili arkadaşım Baran'ın olagan ustu israrlari ile, hayatimda ilk kez bir baskasinin arabasi ile direksiyon basinda piste ciktim.

Big turbo 1.6 TDI A3 ile video cekemedik ama ilk iki tur azicik tanistik kendisi ile, sonraki 2 turda arabayi guzelce soguttum, sonucta emanetin cani totosundadir zihniyeti ile o anda pistteydim. Son turda da ozellikle frenleri cok sert zorlamadan 1:18:8 geldi. A3 sase olarak bekledigimden cok daha iyi cikti, sure de iyi geldi diye dusunuyorum. Ama lastik, fren vs ile cok daha hizli donebilir. Videomuz yok ama bir fotomus olsun A3 ile, vag da binmedik demeyiz.


Saat 16:30 gibi hava serinledi, yagmur cok az ciselemeye basladi ama MiTo ile 3. seansima ciktim. A3 ile iyi sure gelince kendime güvenim arttı ve MiTo ile de gercek potansiyeli cikarmak icin gozu kara gazlamak lazim moduna girdim.

Burada sunu da vurgulayayim, ebc bluestuff balatalar muthis is yapti. Fren hidroligimi degistirme firsatim olmamisti pist oncesinde. O sebeple fren pedalinda bir miktar yumusama oldu ama yine de muthis bir frenleme performansi vardi. "Gozu karatma" moduna girmek icin frenlerin verdigi bu cesaret de ise yaradi. Bir de ek olarak lastik basinclarini yaklasik 4 psi daha arttirdim, hava soğuduğu için.

3. seansin ilk iki turda, son zamanlarda pek cok kez ayni seansta gazladigim Murat Turel abimizin Audi TTS'inden kopmamayi basardim. Bu bana biraz daha cesaret verdi dogrusu. 3. Turda 1:15:** geldi, 4. turda da hayallerimdeki 1:14:9** geldi. Video o rekor turum, ilk anda ufak bir kufur var, kusura bakmayin, tamamen kendi kendime 1:15 i ilk kez gorunce bunca zamandir niye yapamadim sitemi diyeyim. Video sonunda da race chrono'da 1:14:9'u gorunce, bir nevi sinir bosalmasi oldu diyelim.
[video=youtube_share;WJ9jPmUW7NM]

Son seansta da yagmur bi tik daha artmisti arada, seans aninda da cok az olsa da hala vardi. O sebeple keyif almaya odaklandim, stabil 1:15'ler geldi. Ama belki de gunun en cok keyif aldigim anlari, son senasta Corsa Opc sahibi arkadasimiz ile uzun uzun onlu arkali gazlamamiz oldu. Hatta son anda kendisini gecerken, gaz kesmeseydim belki de best'imi bir tik daha gelistirecektim.
[video=youtube_share;-pEU4B6HvaQ]

Son olarak, bu guzel gune ait, bir kac guzel foto:




 
Abi ne diyim valla, videoları izleyince o eski heyecanı özlediğimi fark ettim :) bluestufflardan memnun olman sevindirdi, ben yellowları sevmemiştim, süreler baya iyi, sağlam sıkmışsın arabayı da belli, ortam şartları da şansına dönünce güzel süre de çıkmış, o mutluluk çığlıklar az bile, çok uzun zamandır emek veriyosun, eline sağlık abi :) sadece bilmediğim bi pist olduğu için sorucam, 3 mü 4 mü ne o virajda çok yavaşlıyosun, gerek var mı o kadar yavaşlamaya? Bana ciddi süre kaybediyosun gibi geldi
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Abi ne diyim valla, videoları izleyince o eski heyecanı özlediğimi fark ettim :) bluestufflardan memnun olman sevindirdi, ben yellowları sevmemiştim, süreler baya iyi, sağlam sıkmışsın arabayı da belli, ortam şartları da şansına dönünce güzel süre de çıkmış, o mutluluk çığlıklar az bile, çok uzun zamandır emek veriyosun, eline sağlık abi :) sadece bilmediğim bi pist olduğu için sorucam, 3 mü 4 mü ne o virajda çok yavaşlıyosun, gerek var mı o kadar yavaşlamaya? Bana ciddi süre kaybediyosun gibi geldi
Yani ciglik konusu, o pist heyecanini bilen anlar ancak, sagolasin bro guzel dileklerin icin.

3. viraj, yani egem viraji, gercekten videoda gordugun kadar yavas. Orayi donerken sol arka teker havaya kalkiyor zaten giriste. Biraz bile hizli kalsan kafadan direkt tariyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC ve RYAN7R