KAPALI Yeni Focus mu Leon mu ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

baranp

Takipçi
4
Bu 2 araba arasında kaldım arkadaşlar. Yakın zamanda alacağım lakin 2 araç da çok hoşuma gitti ve ikisini de kullanmışlığım var. Focus teknolojik donanım açısından daha ileri gibi sanki ama bilemiyorum. Focus'un yol tutuşu da biliyorsunuzdur ödüllü ve 1 numara. Alırsam full model alacağım. Ford'un ST-Line 5 Kapı _ 1.5L EcoBlue 120PS 8 İleri Otomatik modelini Leon'un ise FR ya da Xcellence modelinin arasında kaldım.

Ford: https://www.ford.com.tr/getmedia/fc...-7e3c0b1eaa4a/Yeni-Ford-Focus-Brosur.pdf.aspx

Leon: Yeni SEAT Leon Donanımlar | SEAT Türkiye

Fiyatlar:

https://www.seat.com.tr/yeniseat_files/20193514821441_LEON01MART2019MY190219.pdf
153.000 TL


https://www.ford.com.tr/getmedia/24f4ad40-7be3-4805-a134-bdba754d5a9f/Yeni_Ford_Focus.pdf.aspx
163.000 TL
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Leon u gömün versiyon bilmem kaç ...
Yok, o kadar değil arkadaşlar, bu kadar da gömülmez.. eski bir Leon Mk3 ve golf 7 kullanıcısı olarak biliyorum Leon un ne olduğunu ama biraz da fazla gömülüyor ... ve yalnızca, nedense forumda gömülüyor Leon ... neyse, konuya gelecek olursak,

Bana kalsa bende büyük olasılıkla Ford derim, sebebi ise aslında yüz olarak baya yeni olması olur... hoş benim için Focus un iç mekanı da çok çok etkileyici değil ama aracın yüzü yeni.. heyecanı yeni.. eski 6 ileri çift kavrama PowerShift mi, DSG mi deseler, Powershift diyebilirim (dizel araçlarda) .. yeni 8 ileri tam otomatiği bilemiyorum, muhtemelen iyidir... ... Sürüş kalitesi Leon dan yüksektir, keza süspansiyon kalitesi, yol tutuşu vs gibi konularda da iyidir Leon dan ...

Leon fiyat / performs arabası bence... bu gün Leon için verilen 140 küsürlü fiyata, tam dolu Leon aldırıyorken, eşimin şirketi TrendX donanımlı focusların 18 tanesini sipariş etti ve 144k fiyata alabildiler... Leon un olası fiyat avantajı, biraz daha düşük yakıt tüketimi ve belki bir parçacık daha iyi olan performansı dışında, ancak donanım avantajı olabilir .. onun dışında focus alınır
 
Sizinki Çok Gereksiz Bi Soru Olmuş. Tercihine Leon u Ekleyen Herkes Aynı Cevabı Alıyor. Leon nun Geçtiği Böyle Bir Sürü Konu var.
Siz Şahin mi, Leon mu Deseniz bile , Burda Herkes Şahin Der....

Ben de aynı düşündüm [emoji23][emoji23] nedir bu leon’un çektiği bu forumdan. Bu ara bir eğilim var leon gömülüp mondeo övülüyor.
 
Üff keşke artık c segmentte başka bi rakip çıksa dişli de focusla arasında kalmak zorunda olsak, böyle sıkıcı oluyor [emoji14]
Yiğidi öldürüp, hakkını yemeyelim.
Tamam C sınıfında Focus yol tutuş olarak başarılı, kabul. Ama, Golf yaşam alanı, konfor açılarından, 'standart kullanıcı' için daha tercih edilebilir. benim, şahsi görüşümdür.
 
Yiğidi öldürüp, hakkını yemeyelim.
Tamam C sınıfında Focus yol tutuş olarak başarılı, kabul. Ama, Golf yaşam alanı, konfor açılarından, 'standart kullanıcı' için daha tercih edilebilir. benim, şahsi görüşümdür.
Focus Mk4de yaşam alanı çok genişledi, c segmentinin lideri konumunda, sürüş konforu olarak da çok daha iyi olduğuna eminim yenisinin. Tabi golf un de en yenisini görmek lazım ama mevcut şartlarda focus o eksiklerini tamamladı.
Focus iç dizaynda zayıf ama, en azından şahsi görüşüm o. St line mavi olunca dışarıdan çok şık yakışıklı ama, içeride insanı şımartacak bir şeyler olmalıydı. Ambians aydınlatma, dijital kadranı çok aramasam da opsiyon olabilirdi, biraz daha şık ve albenili bi torpido güzel olurdu
 
Focus Mk4de yaşam alanı çok genişledi, c segmentinin lideri konumunda, sürüş konforu olarak da çok daha iyi olduğuna eminim yenisinin. Tabi golf un de en yenisini görmek lazım ama mevcut şartlarda focus o eksiklerini tamamladı.
Focus iç dizaynda zayıf ama, en azından şahsi görüşüm o. St line mavi olunca dışarıdan çok şık yakışıklı ama, içeride insanı şımartacak bir şeyler olmalıydı. Ambians aydınlatma, dijital kadranı çok aramasam da opsiyon olabilirdi, biraz daha şık ve albenili bi torpido güzel olurdu

İşte, standart kullanıcılarda bunlara bakıyor...
 
Ben aileden gelen Ford sevdasıyla Focus alırdım ama motor şanzıman ikilisine bakmak lazım. VAG arabaları DSG ile az yakar, çok kaçar ünvanına sahip. Fordların da altyapısı çok sağlam, konfor ve güvenli sürüşü yanında taşıyor. Focus, Leon gibi atik ve ekonomik olmayacaktır ama ne aradığınıza bağlı işte.
 
Aşırı abartılmış araç yurtdışında benchmark otomobil haline geldi Carwow dan bir hatchback in alacağı en yüksek notu aldı. Türkiyede dizel bağımsız süspansiyon olmayan versiyon ise ona bir sözüm yok lakin iç mekanın artan hacim ve kalitesi altyapının Bağımsızlar ile çok iyi bir hale gelmesi tutuş konfor dengesindeki muazzamlık motoru zaten piyasanın en iyi ve keyifli dizeli şanzıman kaliteli 8 ileri bu sefer Focus Golfü tahttan etti lakin tabi ülkemizde durum farklı bizde İlla VAG olacak
Yazdığınız yazıda Golf ve Focus'un adı geçmese muhtemelen A5 quattrodan bahsettiğinizi sanardım. Bu sebepten abartılmış bir araç. Golf'ün tahtı kendinden çok daha pahalı premium araç hislerine en yakın standart araç olmasından geliyor. Gerek konforu, gerek motor şanzımanı gerek kalitesi onu şu anda bulunduğu konuma getirdi. Ayrıca 2013 te piyasaya çıkmış bir aracı da halen tam anlamıyla geçememesi ford için bir ayıptır. Focus'ta ise yol tutuş odaklı bir şaseden başka pek bir espiri yok. Ayrıca cayır cayır giden standart kullanıcı olmayan Focus sürücüsü de görmedim :D Taksiciler alıyor genelde
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğeni
Tepkiler: AlperErdem ve by
Malesef bence de her iki araç da fazla abartılıyor. Ben de leondan hoşlanmam ama arabadan beklentim farklı çünkü. Yol tutuş anlamında, Sinan Abinin test videolarının bir kısmında yer verdiği dağ yollarında virajdan viraja gazlama bölümlerini sürekli olarak yapıyorsanız 2. El focus rs, leon cupra tavsiye ederim. Ama ayda yılda bir, ihtiyaç kullanımından vakit bulup bir iki viraj dönerim diyorsanız çoğu güncel c segment hatchback üç aşağı beş yukarı aynı tadı verecektir.
Sürüş zevki isteniyorsa, şahsen ben bir iki donanıma vereceğim parayla, yeni alacağım arabanın yanına bi accent coupe, mk1 megan coupe ya da swift gti alır bayıla bayıla sürerim. Ha yok abartmayalım, o kadar da viraj hastası değilim, o kadar araba tutkunu değilim diyorsanız zaten 3-5 km/h farkla biri önce esp açmış biri sonra açmış, biri 2mm daha çok yatmış, biri iki gıdım daha çok direksiyon hissi vermiş pek bi anlamı yok bence.

İlla bu ikisi arasında seçim yapmak gerekirse focusa o kadar para vermem, dolu leon yerine birkaç oyuncak eksiği olan golfü düşünürüm. İmkanınız varsa corollayı bekleyin veya 308’e bir göz atın derim.
 
Ben de bu kiyasta Focus derdim.
Fakat Ford sever arkadaslar da kusura bakmasinlar Ford’un gittigi yolun Vag’dan pek bir farki yok. Mk4 yasam alani olarak genisledi, ici daha keyifli bir hale geldi fakat bu artan maliyetin karsiliginda ne oldu ? Bagimsiz suspansiyon gitti yerine torsiyon geldi. Yalitim zayifladi. E bu bildigin baya vag tarzi bir yaklasim acisi degil mi ? Vag daha ekonomik modelleri bu sekilde satmiyor mu ? Simdi o torsiyonlu otomobil daha cok esp tabanli bir otomobil haline gelmedi mi ? Ayni sey Bmw 1 serisinde yasandi. Arkadan itisli olan segmentinin en iyi surus hissiyati yasatan ve yol tutan modeli yine segmentinin ihtiyaclarina cevap verebilmesi adina onden cekisli oldu. Bu Bmw kullanicisinin bile kabul etmeyecegi bir sey.
Kisacasi maliyetler belli, elde edilecek kar belli. Bir tarafa bir seyler koyuyorlarsa, diger bir taraftan da eksiltiyorlar. Yeni bir model ciktiginda neleri eklediklerine veya gelistirdiklerine degil bunlari eklemek icin nelerden feragat ettiklerine bakin...
 
Son düzenleme:
Malesef bence de her iki araç da fazla abartılıyor. Ben de leondan hoşlanmam ama arabadan beklentim farklı çünkü. Yol tutuş anlamında, Sinan Abinin test videolarının bir kısmında yer verdiği dağ yollarında virajdan viraja gazlama bölümlerini sürekli olarak yapıyorsanız 2. El focus rs, leon cupra tavsiye ederim. Ama ayda yılda bir, ihtiyaç kullanımından vakit bulup bir iki viraj dönerim diyorsanız çoğu güncel c segment hatchback üç aşağı beş yukarı aynı tadı verecektir.
Sürüş zevki isteniyorsa, şahsen ben bir iki donanıma vereceğim parayla, yeni alacağım arabanın yanına bi accent coupe, mk1 megan coupe ya da swift gti alır bayıla bayıla sürerim. Ha yok abartmayalım, o kadar da viraj hastası değilim, o kadar araba tutkunu değilim diyorsanız zaten 3-5 km/h farkla biri önce esp açmış biri sonra açmış, biri 2mm daha çok yatmış, biri iki gıdım daha çok direksiyon hissi vermiş pek bi anlamı yok bence.

İlla bu ikisi arasında seçim yapmak gerekirse focusa o kadar para vermem, dolu leon yerine birkaç oyuncak eksiği olan golfü düşünürüm. İmkanınız varsa corollayı bekleyin veya 308’e bir göz atın derim.
Dediklerinize kısmen katılıyorum. Kullanıcı hardcore virajdan viraja savurmasa bile herhangi sert girilen bir virajdan tabiri caizse k*çı başı ayrı oynayarak çıkmak ve kaymadan çıkmak önemli bir olay. Aile kullanımında özellikle bu olayın önemi artıyor.Kaliteli altyapının nimetleri sadece hızlı kullanımda belli olmaz.
 
Son düzenleme:
Bu forumda vag grubu bir araçla başka araç kıyaslanamaz. Şahin mı golf mu desen şahin daha iyi derler. Hele ki Leon hiç karşılaştırılamaz bugüne kadar üretilmiş en kotu araç. Alt yapısı yok üst yapıyla gidiyor.
Hesap makinesi gibiekranı olan trend focus teknoloji harikası.
Müzik sistemi çin malı hapörlör gibi olan focus müthiş.

EVA-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bu forumda vag grubu bir araçla başka araç kıyaslanamaz. Şahin mı golf mu desen şahin daha iyi derler. Hele ki Leon hiç karşılaştırılamaz bugüne kadar üretilmiş en kotu araç. Alt yapısı yok üst yapıyla gidiyor.
Hesap makinesi gibiekranı olan trend focus teknoloji harikası.
Müzik sistemi çin malı hapörlör gibi olan focus müthiş.

EVA-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hocam, Alt yapısı yok üst yapıyla gidiyor. Baya Güldüm
Neyse Bu Yorumları Yazanlardan Kaçı Leon Kullandı. Kıytırık Bi iki Video Ya Bakıp Yorum Yapıyor.
 
Ben de bu kiyasta Focus derdim.
Fakat Ford sever arkadaslar da kusura bakmasinlar Ford’un gittigi yolun Vag’dan pek bir farki yok. Mk4 yasam alani olarak genisledi, ici daha keyifli bir hale geldi fakat bu artan maliyetin karsiliginda ne oldu ? Bagimsiz suspansiyon gitti yerine torsiyon geldi. Yalitim zayifladi. E bu bildigin baya vag tarzi bir yaklasim acisi degil mi ? Vag daha ekonomik modelleri bu sekilde satmiyor mu ? Simdi o torsiyonlu otomobil daha cok esp tabanli bir otomobil haline gelmedi mi ? Ayni sey Bmw 1 serisinde yasandi. Arkadan itisli olan segmentinin en iyi surus hissiyati yasatan ve yol tutan modeli yine segmentinin ihtiyaclarina cevap verebilmesi adina onden cekisli oldu. Bu Bmw kullanicisinin bile kabul etmeyecegi bir sey.
Kisacasi maliyetler belli, elde edilecek kar belli. Bir tarafa bir seyler koyuyorlarsa, diger bir taraftan da eksiltiyorlar. Yeni bir model ciktiginda neleri eklediklerine veya gelistirdiklerine degil bunlari eklemek icin nelerden feragat ettiklerine bakin...
Benim bahsettigim de zaten bu torsiyonlu olanlara lafım yok bağımsız olup da maliyet değil yine altyapı kalitesinin muazzam olduğu Focus lar için Golfü tahttan etti diyorum ki yurtdışında alınabilecek en yüksek puanları alanlarda zaten bunlar tıpkı Mondeo gibi sınıfının üstünde konfor yalıtım yol tutuş kısaca Rafine lik sunuyor iç mekan ise Golf un bir tık altında kalsa da İç mekanda eskisine göre çağ atladı ve geriye kalanlar o kadar iyiki lafı dahi yapılamaz.
Keza zaten tüm Ford lar böyle Fiesta otopark da testi yapıldı iç mekan hariç sınıfının en iyisi Eski focus iç mekan hariç sınıfının en iyisi ydi bu kasada bağımsız olan için söylüyorum altyapı daha da iyi oldu iç mekan da toplandı sınıfın en iyisi Mondeo iç mekan hariç en iyisi Tourneo Connect yine testte söylendi iç mekan da dahil sınıfının en iyisi Tüm Fordlar böyle
 
Son düzenleme:
Yazdığınız yazıda Golf ve Focus'un adı geçmese muhtemelen A5 quattrodan bahsettiğinizi sanardım. Bu sebepten abartılmış bir araç. Golf'ün tahtı kendinden çok daha pahalı premium araç hislerine en yakın standart araç olmasından geliyor. Gerek konforu, gerek motor şanzımanı gerek kalitesi onu şu anda bulunduğu konuma getirdi. Ayrıca 2013 te piyasaya çıkmış bir aracı da halen tam anlamıyla geçememesi ford için bir ayıptır. Focus'ta ise yol tutuş odaklı bir şaseden başka pek bir espiri yok. Ayrıca cayır cayır giden standart kullanıcı olmayan Focus sürücüsü de görmedim :D Taksiciler alıyor genelde
Premium demek yalnızca Alcantara koltuk demekse katılıyorum lakin premium larda varken Golf de olmayanlar otomobili asıl otomobil yapanlar mesela zevksiz sürüş Focus dan daha kötü konfor ve yol tutuş ki Mqb zaten ESP tabanlı yalıtımı bir tık iyiydi yenisinde focus daha iyi ve artık eskimiş dizel olmayan donanim ki bu focusda da yok Golf premium olmadığı gibi yakın da değil sadece iç mekan ile göz boyamadan ibaret sınıfında eskiden iyi olsada artık rakipleri daha iyi konfor tutuş sürüş kalitesi sunuyor
 
Premium demek yalnızca Alcantara koltuk demekse katılıyorum lakin premium larda varken Golf de olmayanlar otomobili asıl otomobil yapanlar mesela zevksiz sürüş Focus dan daha kötü konfor ve yol tutuş ki Mqb zaten ESP tabanlı yalıtımı bir tık iyiydi yenisinde focus daha iyi ve artık eskimiş dizel olmayan donanim ki bu focusda da yok Golf premium olmadığı gibi yakın da değil sadece iç mekan ile göz boyamadan ibaret sınıfında eskiden iyi olsada artık rakipleri daha iyi konfor tutuş sürüş kalitesi sunuyor
Yorumlarınıza bakınca fordun sizin için sadece bir otomobil markası olmadığı kanaatindeyim. Bu sebepten başka yorum yapmayacağım
 
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...