KAPALI Yeni Focus mu Leon mu ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

baranp

Takipçi
4
Bu 2 araba arasında kaldım arkadaşlar. Yakın zamanda alacağım lakin 2 araç da çok hoşuma gitti ve ikisini de kullanmışlığım var. Focus teknolojik donanım açısından daha ileri gibi sanki ama bilemiyorum. Focus'un yol tutuşu da biliyorsunuzdur ödüllü ve 1 numara. Alırsam full model alacağım. Ford'un ST-Line 5 Kapı _ 1.5L EcoBlue 120PS 8 İleri Otomatik modelini Leon'un ise FR ya da Xcellence modelinin arasında kaldım.

Ford: https://www.ford.com.tr/getmedia/fc...-7e3c0b1eaa4a/Yeni-Ford-Focus-Brosur.pdf.aspx

Leon: Yeni SEAT Leon Donanımlar | SEAT Türkiye

Fiyatlar:

https://www.seat.com.tr/yeniseat_files/20193514821441_LEON01MART2019MY190219.pdf
153.000 TL


https://www.ford.com.tr/getmedia/24f4ad40-7be3-4805-a134-bdba754d5a9f/Yeni_Ford_Focus.pdf.aspx
163.000 TL
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Premium demek yalnızca Alcantara koltuk demekse katılıyorum lakin premium larda varken Golf de olmayanlar otomobili asıl otomobil yapanlar mesela zevksiz sürüş Focus dan daha kötü konfor ve yol tutuş ki Mqb zaten ESP tabanlı yalıtımı bir tık iyiydi yenisinde focus daha iyi ve artık eskimiş dizel olmayan donanim ki bu focusda da yok Golf premium olmadığı gibi yakın da değil sadece iç mekan ile göz boyamadan ibaret sınıfında eskiden iyi olsada artık rakipleri daha iyi konfor tutuş sürüş kalitesi sunuyor
Benim bahsettigim de zaten bu torsiyonlu olanlara lafım yok bağımsız olup da maliyet değil yine altyapı kalitesinin muazzam olduğu Focus lar için Golfü tahttan etti diyorum ki yurtdışında alınabilecek en yüksek puanları alanlarda zaten bunlar tıpkı Mondeo gibi sınıfının üstünde konfor yalıtım yol tutuş kısaca Rafine lik sunuyor iç mekan ise Golf un bir tık altında kalsa da İç mekanda eskisine göre çağ atladı ve geriye kalanlar o kadar iyiki lafı dahi yapılamaz.
Keza zaten tüm Ford lar böyle Fiesta otopark da testi yapıldı iç mekan hariç sınıfının en iyisi Eski focus iç mekan hariç sınıfının en iyisi ydi bu kasada bağımsız olan için söylüyorum altyapı daha da iyi oldu iç mekan da toplandı sınıfın en iyisi Mondeo iç mekan hariç en iyisi Tourneo Connect yine testte söylendi iç mekan da dahil sınıfının en iyisi Tüm Fordlar böyle

Şimdi bu konuya da bir açıklık getirelim. Golf ve Focus diyoruz mesela. Şimdi Golf denilen otomobil asla sürüş zevki olarak öne çıkmadı ve bu şekilde lanse edilmedi. Dolayısıyla Golf'ün sürüşü zevksiz diyenlere anlam veremiyorum. Golf'ün olayı zaten bu değil ki ? Tam tersi Focus da sürüş olarak öne çıkan bir model. Dolayısıyla Golf'ü sürüşü zevksiz diye eleştirmek Focus'u donanımı zayıf, iç hacimi ve bagaj hacmi yetersiz diye eleştirmek tamamen yersiz. Sürüş zevkin öne çıkıyorsa Focus alırsın, sürüş zevki dışındaki unsurlar öne çıkıyorsa Golf alırsın. Ama şimdi ne oldu ? Golf yine aynı Golf fakat Focus'un sürüş zevki baltalandı. Focus'un çizgisi daha çok Golf'e kaydı ? Neden ?
Pazar ve müşteri ihtiyaçları, beklentiler, maliyet vs...

Mqb platforma gelince sürekli kötü olduğundan dem vuruluyor. İşletme maliyeti açısından bakıldığında mqb müthiş bir şeydir. Geliştirilmesi için kabaca 60 milyar dolar gibi bir rakam harcandığı söyleniyor, ne kadar doğru bilemiyorum. Fakat yersiz eleştirecek kadar düşük rakamlar değildir muhtemelen (Opel 2.2 milyar euro'ya satıldı).. Çok çeşitli avantajlarının yanında dezavantajları da vardır. Öncelikle sağlam ve hafif bir platform. Ön aks ve pedal kutusunun mesafesinin ve motor açısının aynı olması dışında genişlik ve dingil mesafesi büyüyebiliyor. Dolayısıyla her mqb'nin tepkileri aynı değil, aynı diyen varsa daha bir şey diyemiyorum. Bu platformla parça ve arge maliyetleri %20 ve üretim zamanı %30 aşağı çekiliyor. Bir de bu platform üzerinde onlarca farklı marka ve model otomobilin yükseldiği varsayılırsa ; kült modellerin daha yüksek malzeme kalitelerinde rakiplerinin karşısına çıkması çok normal bir durum.

Ha bunun dezavantajı ne ? Leon gibi ucuz amortisörler, süspansiyon parçaları ve lastik kullanılan ve ağırlık dengesinin önde konumlandırıldığı otomobiller sadece elektronik destek sistemleri ile yürüyor. Bu durumda da nispeten güvenli ama geri bildirimi belirsiz, sürüş hissiyatı olarak keyifsiz otomobiller ortaya çıkıyor.
Mqb o kadar kötü olsaydı Leon'u kötüleyen kişiler aynı şekilde Cupra'ya sahip olmak istemezdi.

Vag otomobili almak demek ne kadar ekmek o kadar köfte demek bir yerde...
 
Son düzenleme:
Şimdi bu konuya da bir açıklık getirelim. Golf ve Focus diyoruz mesela. Şimdi Golf denilen otomobil asla sürüş zevki olarak öne çıkmadı ve bu şekilde lanse edilmedi. Dolayısıyla Golf'ün sürüşü zevksiz diyenlere anlam veremiyorum. Golf'ün olayı zaten bu değil ki ? Tam tersi Focus da sürüş olarak öne çıkan bir model. Dolayısıyla Golf'ü sürüşü zevksiz diye eleştirmek Focus'u donanımı zayıf, iç hacimi ve bagaj hacmi yetersiz diye eleştirmek tamamen yersiz. Sürüş zevkin öne çıkıyorsa Focus alırsın, sürüş zevki dışındaki unsurlar öne çıkıyorsa Golf alırsın. Ama şimdi ne oldu ? Golf yine aynı Golf fakat Focus'un sürüş zevki baltalandı. Focus'un çizgisi daha çok Golf'e kaydı ? Neden ?
Pazar ve müşteri ihtiyaçları, beklentiler, maliyet vs...

Mqb platforma gelince sürekli kötü olduğundan dem vuruluyor. İşletme maliyeti açısından bakıldığında mqb müthiş bir şeydir. Geliştirilmesi için kabaca 60 milyar dolar gibi bir rakam harcandığı söyleniyor, ne kadar doğru bilemiyorum. Fakat yersiz eleştirecek kadar düşük rakamlar değildir muhtemelen (Opel 2.2 milyar euro'ya satıldı).. Çok çeşitli avantajlarının yanında dezavantajları da vardır. Öncelikle sağlam ve hafif bir platform. Ön aks ve pedal kutusunun mesafesinin ve motor açısının aynı olması dışında genişlik ve dingil mesafesi büyüyebiliyor. Dolayısıyla her mqb'nin tepkileri aynı değil, aynı diyen varsa daha bir şey diyemiyorum. Bu platformla parça ve arge maliyetleri %20 ve üretim zamanı %30 aşağı çekiliyor. Bir de bu platform üzerinde onlarca farklı marka ve model otomobilin yükseldiği varsayılırsa ; kült modellerin daha yüksek malzeme kalitelerinde rakiplerinin karşısına çıkması çok normal bir durum.

Ha bunun dezavantajı ne ? Leon gibi ucuz amortisörler, süspansiyon parçaları ve lastik kullanılan ve ağırlık dengesinin önde konumlandırıldığı otomobiller sadece elektronik destek sistemleri ile yürüyor. Bu durumda da nispeten güvenli ama geri bildirimi belirsiz, sürüş hissiyatı olarak keyifsiz otomobiller ortaya çıkıyor.
Mqb o kadar kötü olsaydı Leon'u kötüleyen kişiler aynı şekilde Cupra'ya sahip olmak istemezdi.

Vag otomobili almak demek ne kadar ekmek o kadar köfte demek bir yerde...
En baştan beri söylediğim gibi sizin focus için tüm söyledikleriniz torsiyonlu versiyona yönelik bağımsız focus sınıfının üzerinde
 
Yorumlarınıza bakınca fordun sizin için sadece bir otomobil markası olmadığı kanaatindeyim. Bu sebepten başka yorum yapmayacağım
Lakin bunun sebebi Ford un sürücüye ve sürüş kalitesine verdiği önemden kaynaklanıyor yani bir örnekle anlatmak gerekirse Alfa sadece herhangi bir marka değildir ve o gözle bakılmaz çünkü bu imajı yaratan da Alfadır ben iç mekandaki göz boyamalar haricinde sürücüye sürüşe önem veren tüm markalara ayrı bir gözle bakıyorum Ford Alfa Romeo Mazda BMW Porsche ... bunların içine Vw Seat Fiat Cıtroen vb nin giremiyor oluşu onların sürücüyü 1. Öncelik yapmamasının sonucudur
 
Son düzenleme:
Alfa Giulietta'yı satınca, F20 1.16i ve Leon FR arasında ben de gidip gelirken başımdan geçenleri ekleyeyim. Özellikle Leon FR'ın duruşunu çok beğenmiştim. İlk sahibinden 20.000km'de Leon FR bakmıştım. Fiyatı konusunda anlaştık ama F20 1.16i ' de bakıyordum. Sonra o araç satıldı. Sahibi ile sonrasında muhabbetimiz oldu. Eğer DSG ile problem yaşamak istemiyorsanız tercih etmeyin. Manuel olursa birşey diyemem ama DSG konusunda sıkıntı yaşayan arkadaşlarım oldu dedi. Ben yaşamadım ama benimle birlikte sıfır alan arkadaşlarımdan 10.000km'de şanzıman değiştirenler oldu demişti. Ben de sıkıntı yaşamamak için sattım dedi.

Ayrıca iş yerinde arkadaşım 5000km'de aldı 2 yıldır kullanıyor Dizel DSG. Şuan 25.000km'de. Son zamanlarda kararsızlık ve garip vites geçişleri olmaya başladı, sanki acemi bir şoförün vites geçişleri gibi olmaya başladı dedi ve şuan aracını ilana koydu.

Focus'un eski kasasının otomatiği de yine iş yerinde başka bir arkadaşımda var. Araç 2008 model. 1 yıldır kullanıyor, zaman zaman benim de kullandığım oluyor. Açıkcası Giulietta TCT ve BMW ZF kullanmış biri olarak beni rahatsız eden hiçbir durum olmadı. Focus'un 2019'da şanzıman teknolojisi ne duruma geldi bilemem, herhangi bir araştırmam ve bilgim de yok. Eğer Focus 2019 yılında eski şanzıman kalitesini bozmamışsa Focus bence de daha mantıklı olur.

Eski Focuslar kasa görünümü, spor duruşu konusunda Leon'dan geri durabilir. Hatta ikisi arasında kıyaslama yapılması biraz garip de durabilir. Ama yeni Focus bence gayet modern ve spor görünüyor. İki aracı da almamış ve tarafsız olarak benim de değerlendirmem gerekirse ben de yeni Focus derim.
 
Son düzenleme:
En baştan beri söylediğim gibi sizin focus için tüm söyledikleriniz torsiyonlu versiyona yönelik bağımsız focus sınıfının üzerinde

Focus mk3,5 kullandım. Gerçekten arabayı çok beğendim. Şanzıman ve motor uyumu gerçekten iyiydi. Eleştirilenin aksine arka yaşam alanı ve bagajı bani rahatsız edecek seviyede değildi. Sürüşünü kıyaslayamam fakat yine kullanmış olduğum Megane 4 ile arka yaşam alanı konusunda rekabet edemez mesela, bir de böyle bir durum var..Fakat sınıfının üstünde olan bağımsız süspansiyonlu Focus maalesef üretimden kalktı..
 
  • Beğeni
Tepkiler: AlperErdem
Focus mk3,5 kullandım. Gerçekten arabayı çok beğendim. Şanzıman ve motor uyumu gerçekten iyiydi. Eleştirilenin aksine arka yaşam alanı ve bagajı bani rahatsız edecek seviyede değildi. Sürüşünü kıyaslayamam fakat yine kullanmış olduğum Megane 4 ile arka yaşam alanı konusunda rekabet edemez mesela, bir de böyle bir durum var..Fakat sınıfının üstünde olan bağımsız süspansiyonlu Focus maalesef üretimden kalktı..
Üretimden kalkmadı yurtdışında satılıyor ülkemizdeki durumunu ise bilmiyorum lakin ben torsiyonlu versiyonu kullandım ve O sınıfta hala daha Mazda 3 den sonra en iyi süspansiyona sahip Sinan da test etti bağımsız mı torsiyon mu hatırlamıyorum lakin yol tutuş ve sürüş keyfini artı hanesine yazmıştı
 
Son düzenleme:
Yine bi VAG karşılaştırması ve yine yanlı cevaplar :)
Yıllarca VAG grubu araç kullandım etrafımda arkadaşlarım akrabalarım çoğu vag grubu araçlar.
Nedense biz de Ford araç kullanıcılarına hep itici bi gözle bakıyoruz :)) (şahsi görüşüm :)

Uzun uzadıya teknik ve mekanik özellik kasmicam.
Mk2 Leonumu satıp (nakit ihtiyacı sebebiyle) model düşürdüm.
2008 model otomatik polo aldım (ilanlarda bi kere bile forda bakmadım) :D
Seneye satıp yine vag grubu alacağımdan şüpheniz olmasın.

Bence o paraları söz konusu iki araçta haketmiyo ülkemizde malesef, alternatif 2.el temiz farklı bi araç bakmanızı tavsiye ederim.
Şahsen ne focusa ne de leona o paraları bi VAG sevdalısı olarak ben de vermek istemem
 
  • Beğeni
Tepkiler: DKB34
163.000 TL'ye Mondeo, Passat, İnsignia, superb gibi temiz 2. El D segmenti tercih etmek C segmenti olan Focus ve Leon'u tercih etmekten çok daha iyi olur. İlla ikisi arasında bir tercih söz konusuysa tercihim Focus olur.

Haklısınız..
Excellance li İnsignialar vardı 168 e malum sistede... 0km araçlardı... bayiler de de 174 e vardı ...
Geçen gün ikinci yeni sitesinde 19-30k km da ki insigniaları yı 135-136 civarlarına aldılar ... söylediklerimin hepsi Excellence.. yani öyle giriş paketi değil ki, giriş paketi bile fena değil o aracın ...
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve Akın
Haklısınız..
Excellance li İnsignialar vardı 168 e malum sistede... 0km araçlardı... bayiler de de 174 e vardı ...
Geçen gün ikinci yeni sitesinde 19-30k km da ki insigniaları yı 135-136 civarlarına aldılar ... söylediklerimin hepsi Excellence.. yani öyle giriş paketi değil ki, giriş paketi bile fena değil o aracın ...
Alakasız olacak ama neden sahibinden yerine malum site deniyor forumlarda
 
Haklısınız..
Excellance li İnsignialar vardı 168 e malum sistede... 0km araçlardı... bayiler de de 174 e vardı ...
Geçen gün ikinci yeni sitesinde 19-30k km da ki insigniaları yı 135-136 civarlarına aldılar ... söylediklerimin hepsi Excellence.. yani öyle giriş paketi değil ki, giriş paketi bile fena değil o aracın ...
İnsiginialar gerçekten çok ucuz. Sahibinden de bir ara 110-120'ye yeni kasaları ilanlarda vardı. böyle ciddi paraları c segmentine vermektense d segmentine vermek daha yararlı ve anlamlı olur. Sonuçta D segmentinde alınacak araba, Leon ve Focus'dan çoğu yönden çok daha iyi olacak.
 
İnsiginialar gerçekten çok ucuz. Sahibinden de bir ara 110-120'ye yeni kasaları ilanlarda vardı. böyle ciddi paraları c segmentine vermektense d segmentine vermek daha yararlı ve anlamlı olur. Sonuçta D segmentinde alınacak araba, Leon ve Focus'dan çoğu yönden çok daha iyi olacak.
İnsignia sınıfında zaten kaliteli Mondeo ile beraber nadir kaliteli olanlar fiyatları da cidden uygun 120 ye Mondeo da İnsignia da alınıyor hatta 95 e Style paket mondeo lar şaka gibi
 
Leon u gömün versiyon bilmem kaç ...
Yok, o kadar değil arkadaşlar, bu kadar da gömülmez.. eski bir Leon Mk3 ve golf 7 kullanıcısı olarak biliyorum Leon un ne olduğunu ama biraz da fazla gömülüyor ... ve yalnızca, nedense forumda gömülüyor Leon ... neyse, konuya gelecek olursak,

Bana kalsa bende büyük olasılıkla Ford derim, sebebi ise aslında yüz olarak baya yeni olması olur... hoş benim için Focus un iç mekanı da çok çok etkileyici değil ama aracın yüzü yeni.. heyecanı yeni.. eski 6 ileri çift kavrama PowerShift mi, DSG mi deseler, Powershift diyebilirim (dizel araçlarda) .. yeni 8 ileri tam otomatiği bilemiyorum, muhtemelen iyidir... ... Sürüş kalitesi Leon dan yüksektir, keza süspansiyon kalitesi, yol tutuşu vs gibi konularda da iyidir Leon dan ...

Leon fiyat / performs arabası bence... bu gün Leon için verilen 140 küsürlü fiyata, tam dolu Leon aldırıyorken, eşimin şirketi TrendX donanımlı focusların 18 tanesini sipariş etti ve 144k fiyata alabildiler... Leon un olası fiyat avantajı, biraz daha düşük yakıt tüketimi ve belki bir parçacık daha iyi olan performansı dışında, ancak donanım avantajı olabilir .. onun dışında focus alınır

Kesinlikle şu yoruma +1 veriyorum. Ben insanların artık videoları izleyip videoda yapılan yorumlara göre araçları yargılamasından cidden sıkıldım. Hiç sürülmemiş arabalar hakkında çok net yorumlar yapılıyor. İşin kötüsü bu yorumları yapanların içinde daha ehliyeti olmayan arkadaşlar var.

Şimdi videoların eksik kaldığı noktalara gelirsek:
Bugüne kadar hiç elma yemediğinizi varsayalım. Ben size burda sayfalarca elmanın tadını anlatabilirim ama benim gözümden, ama siz o elmanın tadına bakmadan hiçbir zaman gerçek yargıya varamazsınız. Belki bayılacaksınız belki de bu ne tüh püh diyip tüküreceksiniz. Olay tamamen bundan ibaret.

Sorulan sorunun cevabına gelirsek, Leon biraz pahalı gözüktü gözüme eskimiş bir araç için. Bu yüzden Focus diyorum ama Civic Hb dizele de bakılabilir diyorum.
 
Son düzenleme:
Hocam, Alt yapısı yok üst yapıyla gidiyor. Baya Güldüm
Neyse Bu Yorumları Yazanlardan Kaçı Leon Kullandı. Kıytırık Bi iki Video Ya Bakıp Yorum Yapıyor.
Bu yorumu ister istemez üstüme alınarak alıntılıyorum ve cevaplıyorum.
Leon 2 hafta kadar deneyimleme surem oldu focus ise hem mk2(aktif olarak ailede kullanılan araç) - mk3.5 (her haftasonu 1200 km yapıyorum)- mk4 (kısa bir sürüş) olarak kullandım. Burada kimse mantıklı arz talep olduğun da leon'a ee pee kötü demez. Ama yüzü eskimiş bir leon ile daha yeni çıkmış bir focus kıyaslaması yapılınca insan ister istemez focus diyor. Alt yapı unsuru olarak geçtim artik şahsen yolda leon görünce bir tik daha temkinli davranıyorum bir kere adı çıkmış arabanın. Bu aracı her kullanan öyle demiyorum ama kimse de kusura bakmasın geneli öyle ki bunu herhangi bir cadde otoban veya sokağa çıktığında rahatlıkla görebilirsin. Bu yüzden arkadaş sordugun da herkes kendine gore mantıklı olan cevabi veriyor.
Bu forumda passat'ı yere göğe sığdıramayıp mondeoya çöp diyen insanlar var ve hala gülüyorum bunu yazarken bile. Sizce bu arkadaş mondeo kullandı mı hayatında ? Burada yapılması gereken fan boyluk değil bir mal iyi ise iyi demek kötü ise kötü demek. Ne talep ediliyor ona göre öneride bulunmak.
Fazlaca ön yargı ile yaklaşmışsınız, ön yargılarınızı biraz daha kırarak bakmanızı tavsiye ederim..
 
Hiç biri, gerçekten hiç biri...Sıfır araba kokusu alıcam illaki diyorsanız Civic RS, ikinci ele de girerim diyorsanız tarzınıza göre BMW 316 ve 320 lere bakın derim...
 
Bu yorumu ister istemez üstüme alınarak alıntılıyorum ve cevaplıyorum.
Leon 2 hafta kadar deneyimleme surem oldu focus ise hem mk2(aktif olarak ailede kullanılan araç) - mk3.5 (her haftasonu 1200 km yapıyorum)- mk4 (kısa bir sürüş) olarak kullandım. Burada kimse mantıklı arz talep olduğun da leon'a ee pee kötü demez. Ama yüzü eskimiş bir leon ile daha yeni çıkmış bir focus kıyaslaması yapılınca insan ister istemez focus diyor. Alt yapı unsuru olarak geçtim artik şahsen yolda leon görünce bir tik daha temkinli davranıyorum bir kere adı çıkmış arabanın. Bu aracı her kullanan öyle demiyorum ama kimse de kusura bakmasın geneli öyle ki bunu herhangi bir cadde otoban veya sokağa çıktığında rahatlıkla görebilirsin. Bu yüzden arkadaş sordugun da herkes kendine gore mantıklı olan cevabi veriyor.
Bu forumda passat'ı yere göğe sığdıramayıp mondeoya çöp diyen insanlar var ve hala gülüyorum bunu yazarken bile. Sizce bu arkadaş mondeo kullandı mı hayatında ? Burada yapılması gereken fan boyluk değil bir mal iyi ise iyi demek kötü ise kötü demek. Ne talep ediliyor ona göre öneride bulunmak.
Fazlaca ön yargı ile yaklaşmışsınız, ön yargılarınızı biraz daha kırarak bakmanızı tavsiye ederim..
Bakın Burada Konu, Leon nun Geçtiği Konularda İş Tercih Meselesinden Çıkıp Leon u Nasıl Gömerim Konusuna Dönüyor. Asıl Önyargı Bu
Tercihler Passat, Golf, Mondeo, veya Focus dan Çıkıyor Bu Örneklerden Onlarca Konu var.
Ehliyeti Olmayan, Hayatında Araç Kullanmayan, Arabanın A sından Anlamayan Burada Tercihte Bulunup Yorum Yapıyor.

Bu Arada 29 Yıldır Kullanmadığım Ve Sahip Olmadığım Marka, Model Yok Denecek Kadar Az. Fan Boyluk Günlerim Çok Geçmişte Kaldı.
 
Kesinlikle şu yoruma +1 veriyorum. Ben insanların artık videoları izleyip videoda yapılan yorumlara göre araçları yargılamasından cidden sıkıldım. Hiç sürülmemiş arabalar hakkında çok net yorumlar yapılıyor. İşin kötüsü bu yorumları yapanların içinde daha ehliyeti olmayan arkadaşlar var.

Şimdi videoların eksik kaldığı noktalara gelirsek:
Bugüne kadar hiç elma yemediğinizi varsayalım. Ben size burda sayfalarca elmanın tadını anlatabilirim ama benim gözümden, ama siz o elmanın tadına bakmadan hiçbir zaman gerçek yargıya varamazsınız. Belki bayılacaksınız belki de bu ne tüh püh diyip tüküreceksiniz. Olay tamamen bundan ibaret.

Sorulan sorunun cevabına gelirsek, Leon biraz pahalı gözüktü gözüme eskimiş bir araç için. Bu yüzden Focus diyorum ama Civic Hb dizele de bakılabilir diyorum.

alfanın parçası bulunmuyor alfa çok leş alfanın elektrik aksamında sıkıntıları var diyenlere dert anlatmaktan bıktım. kulaktan dolma bilgilerle ahkam kesmek sadece bizim millete özgü olsa gerek
 
Bakın Burada Konu, Leon nun Geçtiği Konularda İş Tercih Meselesinden Çıkıp Leon u Nasıl Gömerim Konusuna Dönüyor. Asıl Önyargı Bu
Tercihler Passat, Golf, Mondeo, veya Focus dan Çıkıyor Bu Örneklerden Onlarca Konu var.
Ehliyeti Olmayan, Hayatında Araç Kullanmayan, Arabanın A sından Anlamayan Burada Tercihte Bulunup Yorum Yapıyor.

Bu Arada 29 Yıldır Kullanmadığım Ve Sahip Olmadığım Marka, Model Yok Denecek Kadar Az. Fan Boyluk Günlerim Çok Geçmişte Kaldı.
Öncelikle herkesi aynı kefeye koyamazsınız bunu bir fark edin yukarıda yazmış olan arkadaşların bir kısmını tanıyorum ve gayet araç kullanan insanlar. Eger forumda ki herkese ayni gözle bakıyorsanız zaten bir tek siz araç kullanıyorsunuz 29 yıldır değil mi bizler daha 16-17 yaşında liseye giden ergen insanlariz heralde sizin gözünüzde.
Burada kimsenin focusu övüp leon'u yerme derdi yok. Yukarıda yazan tanıdığım "vag'cı" diye ifade edebileceğimiz bir çok arkadaş bile focus demiş. Burada sizin yapmak istediğiniz şey sadece leonun kötü yanlarını görmek istememek. Leon'a denk bir araç ile arasında kalınırsa niye leon demeyelim ki ? Mesela burda golf mü focus mu diye konu açılsa da golf'ü eminim yere göğe sığdıramayıp golf diyecektiniz ama aracı alacak kişinin neye ihtiyacı olduğuna bakmayacaktınız bile. Leon benim gözümde fiyat/performans arabası her şeyden Az Az var sınıfında liderliğe oynayabilecek bir araç değil kesinlikle.
Sizin bilmem kaç yildir kaç araba kullandığınız deneyim açısından evet iyi bir şey ama bunu buraya konunun ilk sayfasına aşağıda ki gibi yazarak ;



Sizinki Çok Gereksiz Bi Soru Olmuş. Tercihine Leon u Ekleyen Herkes Aynı Cevabı Alıyor. Leon nun Geçtiği Böyle Bir Sürü Konu var.
Siz Şahin mi, Leon mu Deseniz bile , Burda Herkes Şahin Der....


kimseye faydanız olmaz. Amaç burada karşı taraf için daha faydalı/kullanışlı hangi araç olacağını tavsiye etmek. Vag grubu için hangi foruma girerseniz girin bu tartışmalar mevcut.
Burada fanboyluk illaki yapanlar var ama ister fan boy olarak bakin isterseniz de nötr bir perspektif ile bakın yine de yüzü eski, trim sesi aşırı fazla, otomatik şanzımanı problemli, aracın cadde/sokak/otobanda yarattığı imaj ile geride kalıyor. Focus'un tabiki kötü yanları var ve bunlar da ayni şekilde yukarıda yazılmış. Mesela bağımsız süspansiyonun olmaması bence büyük bir eksi ama yine de leon karşısında daha mantıklı bir tercih oluyor..
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...