KAPALI Yeni Focus mu Leon mu ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

baranp

Takipçi
4
Bu 2 araba arasında kaldım arkadaşlar. Yakın zamanda alacağım lakin 2 araç da çok hoşuma gitti ve ikisini de kullanmışlığım var. Focus teknolojik donanım açısından daha ileri gibi sanki ama bilemiyorum. Focus'un yol tutuşu da biliyorsunuzdur ödüllü ve 1 numara. Alırsam full model alacağım. Ford'un ST-Line 5 Kapı _ 1.5L EcoBlue 120PS 8 İleri Otomatik modelini Leon'un ise FR ya da Xcellence modelinin arasında kaldım.

Ford: https://www.ford.com.tr/getmedia/fc...-7e3c0b1eaa4a/Yeni-Ford-Focus-Brosur.pdf.aspx

Leon: Yeni SEAT Leon Donanımlar | SEAT Türkiye

Fiyatlar:

https://www.seat.com.tr/yeniseat_files/20193514821441_LEON01MART2019MY190219.pdf
153.000 TL


https://www.ford.com.tr/getmedia/24f4ad40-7be3-4805-a134-bdba754d5a9f/Yeni_Ford_Focus.pdf.aspx
163.000 TL
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Direkt yanlı olarak Focus diyorum.
Objektif olarak da Focus diyorum.
Focus la Leon u karşılaştırmayı Focus a haksızlık olarak görüyorum. Civic, Corolla, Golf veya Elantra olsaydı karşılaştırma konusu karşılaştırırdık. Ama Leon ne konfor ne sürüş zevki ne kalite ne de muhtemel problemler açısından yeni Focus tan iyi değil. Belki yakıt tüketiminde bir tık iyidir ancak geri kalan herşey için Focus.
Ben ve ailemin güvenliği için de Focus.
Saygılar :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
Harfi harfine katılıyorum.
Mqb neden bu kadar eleştiriliyor ki ?
Golf R, S3’te bu platformda değil mi ?
Veya standart A3, kapatın espyi görün.

Golf R da olsa S3 de olsa onlardan daha iyi yol tutan rakipleri var fakat gomuldugu kadar da kotu bir platform degil mqb.
Leon surus kalitesiyle one cikan bir arac degil. Beklentiler yol tutustan yanaysa asla bir Focus olamaz. Fakat burada Leon uzerinden oyle elestiriler yapiliyor ki v8 bir motoru fazla yaktigi icin elestirmekle ayni sacmalik derecesinde.
Elestirirken otomobilin ne ile on plana ciktigini goz onunde bulundurmak gerekiyor.

Ayrica arabadan anlamayan insanlar Leon ve Focus arasinda sadece donanima,yakita ve fiyata bakarak karar verir. Sanzimanmis, yol tutusmus bunlar konusulmaz bile. Bu yuzden Leon kullanan insanlar hakir goruluyor. Bu da yanlis bir bakis acisi
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
E 39 kasalar o kadar prim yapıyor mu hala? Gençliğimizde çok popülerdi. Ergen esprisi yaptınız galiba:rolleyes:
Şu canavar alnmaz mı? Araştılırsa eminim daha iyisi de rahatlıkla bulunur.
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...tline-beyaz-72.000km-1-kdv-li-671475700/detay

Sifira kiyasla ikinci el ve hangi kosullarda kullanildigi belli olmayan bir otomobil olmasini geciyorum. Peki mesela bir Bmw’nin yurutme maliyeti Leon ve Focus ile bir mi olacaktir ? Yetkili servisteki bakim ucretleri konusunda bilginiz var mi ?
Mantik her zaman bu sekilde dogrusal ilerlese herkes premium otomobil kullaniyor olurdu.
Butcem kisitli olsa sahsen paramin ucu ucuna yettigi ikinci el bmw alip yurutme maliyetine katlanamayip sanayi arabasi yapmak yerine yurutme maliyetine katlanabilecegim ve sifir km bir otomobil almayi tercih ederim.
 
Son düzenleme:
Benim tercihim focustan yana olurdu çünkü yeni focusun görünüşü, dinamikleri, darbe emişi ve motorunun istekliliği bence leona göre daha başarılı ama bu leonun anlatıldığı kadar kötü olduğu anlamına gelmiyor. Burda en büyük etken bizim söylediklerimiz değil sizin o arabaya bakınca, binince neler hissetiğiniz bu arabayı biz değil siz kullanacaksınız.

Ama leon cephesindeki trim seslerini ve sert yapısınıda göz önünde bulundurmak lazım, söylenenlerin aksine iç malzeme kalitesinide gayet yeterli buluyorum çünkü elinizin gittiği yerlerde malzemeler gayet başarılı kimse her gün arabanın gögsüne orasına burasına kimse parmak basıp burası yumuşak vov süper demiyordur.

Yol tutuş konusundaki leonun arkasının kopma eğilimini çokta kafanıza takmamanız gerektiğini düşünüyorum çünkü bu forumda da ülkemizde de (buna bende dahilim) insanların büyük çoğunluğu limitlerde araba kullandığını sadece zannediyor. Bir arabanın milisaniyede vites atması veya hayvan gibi yol tutması günlük koşullarda çokta önemli şeyler değiller. Bence günlük koşulda acil durum manevrasının üstesinden gelebilme kabiliyeti (moose test) daha çok önem taşıyor burda da çok iyi yol tuttuğu söylenen arabalar bazen kötü yol tutuyor denen arabalardan daha başarısız sonuçlar çıkartabiliyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: godofwar ve by
@petrich bende seninle aynı fikirdeyim focusunda arkasının kopacağı bir hızda viraja girilse sanki onlar da paniklemeden durumu toparlayabilecekler
Bu sebeple benim gözümde leonun eksisi bozuk zeminlerde(sonuçta sürekli karşılaşabilecek bir detay Türkiye yollarında) verdiği rahatsızlıktır; fiesta ile kafa kafaya olabilir
Ayrıca focus güncel kasa olmasına rağmen bence leon hala daha sportif ve golf deki değişimsizliğe bakarsak leon da da pek bir değişim olmayacak gibi duruyor
Mqb evo daki 45 kg hafifleme çok önemli her sınıfta en hafif araç olacak gibi duruyor demekki
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: godofwar
İki aracı da önermem. Aradığınız kriterlerde benim aklıma yatan modeller 308 ve Corolla Hybrid oluyor.

Leon, burada herkesin gömdüğü sebepler nedeniyle önermeyeceğim bir araç, tekrar yazmama gerek yok. Uzun süredir ilk sahibi olduğumuz için ciğerini biliyorum ciğerini :)
Focus'u neden önermediğimi sorarsanız yıllarca Ford kullanmış biri olarak benim için büyük bir hayal kırıklığı. Henüz kullanma fırsatım olmadı ama en iyi torsiyonun bile eski kasadaki Control Blade bağımsız süspansiyonun kalitesini yakalayamayacağından eminim. Beni hayal kırıklığına uğratan bir tarafı da iç mekan kalitesizliği oldu. Pek çok detayı, araca maksimum 50000km kadar ekonomik ömür biçilerek tasarlanmış gibi bir izlenim veriyor. Hatta o kadar vahim yerler var ki, bu forumda iç mekanını da sıkça gömdüğüm Leon'un Focus'tan daha kaliteli olduğu noktalar var. Focus'ta olumlu gördüğüm iki nokta var: Biri tork konvertörlü şanzıman, diğeri de B&O ses sistemi.
 
Sifira kiyasla ikinci el ve hangi kosullarda kullanildigi belli olmayan bir otomobil olmasini geciyorum. Peki mesela bir Bmw’nin yurutme maliyeti Leon ve Focus ile bir mi olacaktir ? Yetkili servisteki bakim ucretleri konusunda bilginiz var mi ?
Mantik her zaman bu sekilde dogrusal ilerlese herkes premium otomobil kullaniyor olurdu.
Butcem kisitli olsa sahsen paramin ucu ucuna yettigi ikinci el bmw alip yurutme maliyetine katlanamayip sanayi arabasi yapmak yerine yurutme maliyetine katlanabilecegim ve sifir km bir otomobil almayi tercih ederim.
Ben de sıfır C sınıfı almaktansa, ikinci el BMW almayı tercih ederim.Bu da benim görüşüm. Yetili servislerin fiyatları nı da gayet iyi biliyorum. Gayet sağlam özel servisler var.Atmosferik motorlu , BMW den sayılmayan 316 ımı sattıkdan sonra sıfır Corolla aldım hala pişmanım.Herneyse Volvo V 40 da alınası bir araç, Focusda da iyidir
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: omerta84
Ben de sıfır C sınıfı almaktansa, ikinci el BMW almayı tercih ederim.Bu da benim görüşüm. Yetili servislerin fiyatları nı da gayet iyi biliyorum. Gayet sağlam özel servisler var.Atmosferik motorlu , BMW den sayılmayan 316 ımı sattıkdan sonra sıfır Corolla aldım hala pişmanım.Herneyse Volvo V 40 da alınası bir araç, Focusda da iyidir
Herkes sizin gibi yapmak ister de, teorik ile pratik biraz farklı maalesef :rolleyes:
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...