KAPALI Yeni Focus mu Leon mu ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

baranp

Takipçi
4
Bu 2 araba arasında kaldım arkadaşlar. Yakın zamanda alacağım lakin 2 araç da çok hoşuma gitti ve ikisini de kullanmışlığım var. Focus teknolojik donanım açısından daha ileri gibi sanki ama bilemiyorum. Focus'un yol tutuşu da biliyorsunuzdur ödüllü ve 1 numara. Alırsam full model alacağım. Ford'un ST-Line 5 Kapı _ 1.5L EcoBlue 120PS 8 İleri Otomatik modelini Leon'un ise FR ya da Xcellence modelinin arasında kaldım.

Ford: https://www.ford.com.tr/getmedia/fc...-7e3c0b1eaa4a/Yeni-Ford-Focus-Brosur.pdf.aspx

Leon: Yeni SEAT Leon Donanımlar | SEAT Türkiye

Fiyatlar:

https://www.seat.com.tr/yeniseat_files/20193514821441_LEON01MART2019MY190219.pdf
153.000 TL


https://www.ford.com.tr/getmedia/24f4ad40-7be3-4805-a134-bdba754d5a9f/Yeni_Ford_Focus.pdf.aspx
163.000 TL
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hiç biri, gerçekten hiç biri...Sıfır araba kokusu alıcam illaki diyorsanız Civic RS, ikinci ele de girerim diyorsanız tarzınıza göre BMW 316 ve 320 lere bakın derim...

Yok yok E39 M5 der gecerim :D, hatta o paraya boxter ve cayenne de var bence cok isabetli tercihler :D
 
Son düzenleme:
Öncelikle herkesi aynı kefeye koyamazsınız bunu bir fark edin yukarıda yazmış olan arkadaşların bir kısmını tanıyorum ve gayet araç kullanan insanlar. Eger forumda ki herkese ayni gözle bakıyorsanız zaten bir tek siz araç kullanıyorsunuz 29 yıldır değil mi bizler daha 16-17 yaşında liseye giden ergen insanlariz heralde sizin gözünüzde.
Burada kimsenin focusu övüp leon'u yerme derdi yok. Yukarıda yazan tanıdığım "vag'cı" diye ifade edebileceğimiz bir çok arkadaş bile focus demiş. Burada sizin yapmak istediğiniz şey sadece leonun kötü yanlarını görmek istememek. Leon'a denk bir araç ile arasında kalınırsa niye leon demeyelim ki ? Mesela burda golf mü focus mu diye konu açılsa da golf'ü eminim yere göğe sığdıramayıp golf diyecektiniz ama aracı alacak kişinin neye ihtiyacı olduğuna bakmayacaktınız bile. Leon benim gözümde fiyat/performans arabası her şeyden Az Az var sınıfında liderliğe oynayabilecek bir araç değil kesinlikle.
Sizin bilmem kaç yildir kaç araba kullandığınız deneyim açısından evet iyi bir şey ama bunu buraya konunun ilk sayfasına aşağıda ki gibi yazarak ;






kimseye faydanız olmaz. Amaç burada karşı taraf için daha faydalı/kullanışlı hangi araç olacağını tavsiye etmek. Vag grubu için hangi foruma girerseniz girin bu tartışmalar mevcut.
Burada fanboyluk illaki yapanlar var ama ister fan boy olarak bakin isterseniz de nötr bir perspektif ile bakın yine de yüzü eski, trim sesi aşırı fazla, otomatik şanzımanı problemli, aracın cadde/sokak/otobanda yarattığı imaj ile geride kalıyor. Focus'un tabiki kötü yanları var ve bunlar da ayni şekilde yukarıda yazılmış. Mesela bağımsız süspansiyonun olmaması bence büyük bir eksi ama yine de leon karşısında daha mantıklı bir tercih oluyor..
Konu Benim Kaç Yıldır Araç Kullandığım Değil .
Ben Bursa lıyım Bursa da Tofaş Ve Reno ya Yedek Parça Üreten İşletmelerimiz Mevcut
Artı Farklı Markaların Yedek Parça ve Özel Servisliğini Yapıyoruz. 30 yıldır Bu Sektördeyiz .
Neyin Ne Olduğunu Gayet İyi Biliyoruz. İşimiz Sadece Araç Kullanmak Değil.
Konuya Gelirsek, Ben Ne Leon cu Nede Vag çıyım . X Markanın da Bi Modeli de Bu Şekilde Kötülen se Tepkim Aynı Olur.
 
alfanın parçası bulunmuyor alfa çok leş alfanın elektrik aksamında sıkıntıları var diyenlere dert anlatmaktan bıktım. kulaktan dolma bilgilerle ahkam kesmek sadece bizim millete özgü olsa gerek

2012 Giulietta TCT Multiair 2 yıl kullandım, çok da keyifli bir araçtı. Alırken ben de tepkiler gördüm. Parçası olmaz, bakımları pahalı, satarken zor olur gibi.. Pek bir parçaya ihtiyaç olmadı, arızası hiç olmadı. Ama Bostancı'da Alfa ustam deneyimliydi ve hiçbir parçası konusunda sorun yaşamayız, her türlü sıkıntıyı çözeriz demişti. Sadece periyodik bakımlarını yaptırdım, onlar da 300TL civarıydı. Satarken de zorlanırsın dediler, ilanı açtım 1 haftada arabam satıldı. Hatta İzmir'den gelip aldılar.

Alfa evet piyasası, servisi ve ustası kısıtlı bir araç. İstanbul, İzmir ve Ankara başta olmak üzere bu konularda sorun olmayabilir. Ama küçük şehirlerde ve buralara uzak yerlerde belki sıkıntılar yaşatabilir. Kıyaslama yapılırken doğru açıdan bakmak, dediğiniz gibi ahkam kesmemek lazım.
 
alfanın parçası bulunmuyor alfa çok leş alfanın elektrik aksamında sıkıntıları var diyenlere dert anlatmaktan bıktım. kulaktan dolma bilgilerle ahkam kesmek sadece bizim millete özgü olsa gerek
Aynısını bizim Mitsubishi için de derlerdi, abi ikinci eli zayıf alma dediler, ikinci eli güçlü olan Golf'e göre 1 ay erken satıldı.
 
Satılmıyor abi, arkadaşın dizel manuel guiliettası kaç aydır ilanda. Fiyatı da kırıyor ama yok.
O sadece Gui özelinde değil ki, 2. el piyasası da 0 km piyasası da geberik durumda. Alıcı yoksa kimse mal satamaz sonuçta. Ayrıca söz konusu araçta boyalı pek çok parça var diye hatırlıyorum. Bizim millet boyalı araç olunca cüzzamlı gibi kaçıyor.
 
Son düzenleme:
Konuyu sabote etmek için söylemiyorum ama bu forumda trentopic olmak istiyorsanız herhangi bir araçla leon arasında kararsız kaldım deyin direk olursunuz
Dizel leon ile golf arasında 35 bin tl fark var herhalde bu kadar sürüş farkı olmasıda bence normal olsa gerek
 
Konuyu sabote etmek için söylemiyorum ama bu forumda trentopic olmak istiyorsanız herhangi bir araçla leon arasında kararsız kaldım deyin direk olursunuz
Dizel leon ile golf arasında 35 bin tl fark var herhalde bu kadar sürüş farkı olmasıda bence normal olsa gerek

Bu forumda iki tarzda konu trende girer.

1.) @Ozgur Gunes in açtığı tüm konular :D
2.) Tüm VAG konuları.
 
Satılmıyor abi, arkadaşın dizel manuel guiliettası kaç aydır ilanda. Fiyatı da kırıyor ama yok.

Eger dogru fiyat yazilmiyorsa hangi arac olursa olsun satilmiyor. Ilan girerken piyasaya bakiyorsunuz, sizin aracinizdan daha kotu durumdaki ilanlara 100bin yazilmis, siz de 105bin yaziyorsunuz. Oyle oyle piyasa sisiyor. Arac icin dogru ve gercekci rakami yazmak lazim. Km, donanim, hasar durumu, yipranmisligi, bakim gereklilikleri, ekstralari, kozmetigi, gorunusu vs. bircok etken var elbette. Ama alfa icin “en hizli” satis istanbul, izmir, ankara gibi buyuk sehirlerimizde olacaktir.
 
O sadece Gui özelinde değil ki, 2. el piyasası da 0 km piyasası da geberik durumda. Alıcı yoksa kimse mal satamaz sonuçta. Ayrıca söz konusu araçta boyalı pek çok parça var diye hatırlıyorum. Bizim millet boyalı araç olunca cüzzamlı gibi kaçıyor.
Aslında tamda geberik değil piyasa. Evet, çoğu parçasından yarım yarım boyalar var ve fotoğrafları durmakta.

ben az önce sattım....
Hayırlı Olsun.

Eger dogru fiyat yazilmiyorsa hangi arac olursa olsun satilmiyor. Ilan girerken piyasaya bakiyorsunuz, sizin aracinizdan daha kotu durumdaki ilanlara 100bin yazilmis, siz de 105bin yaziyorsunuz. Oyle oyle piyasa sisiyor. Arac icin dogru ve gercekci rakami yazmak lazim. Km, donanim, hasar durumu, yipranmisligi, bakim gereklilikleri, ekstralari, kozmetigi, gorunusu vs. bircok etken var elbette. Ama alfa icin “en hizli” satis istanbul, izmir, ankara gibi buyuk sehirlerimizde olacaktir.
Araç, istanbul da ve en uygun fiyatlardan birine sahip. Ama boyalı olması negatif oluyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Konu Benim Kaç Yıldır Araç Kullandığım Değil .
Ben Bursa lıyım Bursa da Tofaş Ve Reno ya Yedek Parça Üreten İşletmelerimiz Mevcut
Artı Farklı Markaların Yedek Parça ve Özel Servisliğini Yapıyoruz. 30 yıldır Bu Sektördeyiz .
Neyin Ne Olduğunu Gayet İyi Biliyoruz. İşimiz Sadece Araç Kullanmak Değil.
Konuya Gelirsek, Ben Ne Leon cu Nede Vag çıyım . X Markanın da Bi Modeli de Bu Şekilde Kötülen se Tepkim Aynı Olur.
Zaten konu sizin kaç yıldır araç kullandığınız olmamalı da ama bunu mesaj da söyleyen de sizsiniz farkındaysanız aynı şekilde nereli ve ne işle uğraştığınız da.
Size leoncu, vagcı veya benzeri bir şey yazmadım ki olabilirsiniz de, herhangi bir markaya ekstra ilgi duymak kötü bir şey değil ama anlamadığınızı düşündüğüm nokta, bu konuda neden leon densin ? Neden leon alsın bu arkadaş ? Yani burada focus demeyelim de ne diyelim ? He bana kalırsa o paraya mis gibi d segment alırım.
Leon bana göre fiyat perf. arabası yeri geldiğin de leon da alınır derim ve forumda ki bir çok kişi de diyecektir. Nasıl ki focusun arka süspansiyonlarının bağımsız olmaması veya içinin (bence) pek güzel olmaması gibi özellikleri söyleniyorsa leon da aynı şekilde söyleniyor. Ama leonun bir çok şeyi kusurlu veya tercih etmek istemeyeceğimiz kusurları olduğu için daha fazla göze batıyor.
Sizlere iyi forumlar dilerim, umarım anlaşılmıştır demek istediğim anlaşılmadıysa da daha fazla enerjimi bu konuya sarf edemem.
 
Son düzenleme:
Boyalı arabaya aynen cüzzamlı gözüyle bakılıyor.

Arabayı alayım diyorsun.. aslında tertemiz, hiç birşeyi yok. Bir bakıyorsun kaput boyalı... o veya bu olmuş.. sonra aklına kurt düşüyor... “sonra ben nasıl satarım” gibisinden... almıyorsun arabayı...

Halbuki araç, misal bir kaç parça boyalı olsun... al piyasasının biraz altına.. sonrada satarsın o haliyle yine piyasanın biraz altına...

Bunu bol değişenli, hatta ağır hasar kayıtlı, iyi toplanmış araçlar için de yapanlar var ama hadi onları geçtim... bir kaç parça boyadan ne olur yahu..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın
Ya bir de şu “leon u şunlar kullanıyor, böyle tipler oluyor, seviye yerlerde” falan filan gibi konulara çok takılıyoruz...

Boşverin ya, makul bir fiyata bulun, alın geçin.. kim ne diyecek, ne derse de desin.. çoğu insan bana “senin 5 serisi dönemin geldi, biraz takıl Mercedes e geç... ne diyorsun böyle Golf, Leon Focus falan “ diyorken, gidip düzgün bir Leon u makul bir fiyata bulsam alırım, çokta fifi :)
 
Bakın Burada Konu, Leon nun Geçtiği Konularda İş Tercih Meselesinden Çıkıp Leon u Nasıl Gömerim Konusuna Dönüyor. Asıl Önyargı Bu
Tercihler Passat, Golf, Mondeo, veya Focus dan Çıkıyor Bu Örneklerden Onlarca Konu var.
Ehliyeti Olmayan, Hayatında Araç Kullanmayan, Arabanın A sından Anlamayan Burada Tercihte Bulunup Yorum Yapıyor.

Bu Arada 29 Yıldır Kullanmadığım Ve Sahip Olmadığım Marka, Model Yok Denecek Kadar Az. Fan Boyluk Günlerim Çok Geçmişte Kaldı.
Merhabalar, öncelikle yazı şekliniz, çok göz yoruyor, bunu belirteyim.
Daha sonrasında ise; Leon’un, Focus’tan tek bir artısını söylemenizi rica edeyim.
Leon mu, Fiesta mı deseniz, düşünür, öyle Leon derim. O kadar zayıf bir araç. Üretiliş amacı bu çünkü. F/P mantığıyla üretilmiş bir araç. O yüzden, her şeyden biraz var (bütün VAG modelleri için geçerli), ama hiçbir şeyden tam yok. Golf mü, Focus mu deseniz, ihtiyaçlar ve seçimler devreye girer de, Leon sadece görsel.
 
Son düzenleme:
Focus Mk4de yaşam alanı çok genişledi, c segmentinin lideri konumunda, sürüş konforu olarak da çok daha iyi olduğuna eminim yenisinin. Tabi golf un de en yenisini görmek lazım ama mevcut şartlarda focus o eksiklerini tamamladı.
Focus iç dizaynda zayıf ama, en azından şahsi görüşüm o. St line mavi olunca dışarıdan çok şık yakışıklı ama, içeride insanı şımartacak bir şeyler olmalıydı. Ambians aydınlatma, dijital kadranı çok aramasam da opsiyon olabilirdi, biraz daha şık ve albenili bi torpido güzel olurdu
Golf eski olmasına rağmen hala focustan kaliteli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: godofwar
Şimdi bu konuya da bir açıklık getirelim. Golf ve Focus diyoruz mesela. Şimdi Golf denilen otomobil asla sürüş zevki olarak öne çıkmadı ve bu şekilde lanse edilmedi. Dolayısıyla Golf'ün sürüşü zevksiz diyenlere anlam veremiyorum. Golf'ün olayı zaten bu değil ki ? Tam tersi Focus da sürüş olarak öne çıkan bir model. Dolayısıyla Golf'ü sürüşü zevksiz diye eleştirmek Focus'u donanımı zayıf, iç hacimi ve bagaj hacmi yetersiz diye eleştirmek tamamen yersiz. Sürüş zevkin öne çıkıyorsa Focus alırsın, sürüş zevki dışındaki unsurlar öne çıkıyorsa Golf alırsın. Ama şimdi ne oldu ? Golf yine aynı Golf fakat Focus'un sürüş zevki baltalandı. Focus'un çizgisi daha çok Golf'e kaydı ? Neden ?
Pazar ve müşteri ihtiyaçları, beklentiler, maliyet vs...

Mqb platforma gelince sürekli kötü olduğundan dem vuruluyor. İşletme maliyeti açısından bakıldığında mqb müthiş bir şeydir. Geliştirilmesi için kabaca 60 milyar dolar gibi bir rakam harcandığı söyleniyor, ne kadar doğru bilemiyorum. Fakat yersiz eleştirecek kadar düşük rakamlar değildir muhtemelen (Opel 2.2 milyar euro'ya satıldı).. Çok çeşitli avantajlarının yanında dezavantajları da vardır. Öncelikle sağlam ve hafif bir platform. Ön aks ve pedal kutusunun mesafesinin ve motor açısının aynı olması dışında genişlik ve dingil mesafesi büyüyebiliyor. Dolayısıyla her mqb'nin tepkileri aynı değil, aynı diyen varsa daha bir şey diyemiyorum. Bu platformla parça ve arge maliyetleri %20 ve üretim zamanı %30 aşağı çekiliyor. Bir de bu platform üzerinde onlarca farklı marka ve model otomobilin yükseldiği varsayılırsa ; kült modellerin daha yüksek malzeme kalitelerinde rakiplerinin karşısına çıkması çok normal bir durum.

Ha bunun dezavantajı ne ? Leon gibi ucuz amortisörler, süspansiyon parçaları ve lastik kullanılan ve ağırlık dengesinin önde konumlandırıldığı otomobiller sadece elektronik destek sistemleri ile yürüyor. Bu durumda da nispeten güvenli ama geri bildirimi belirsiz, sürüş hissiyatı olarak keyifsiz otomobiller ortaya çıkıyor.
Mqb o kadar kötü olsaydı Leon'u kötüleyen kişiler aynı şekilde Cupra'ya sahip olmak istemezdi.

Vag otomobili almak demek ne kadar ekmek o kadar köfte demek bir yerde...[/QUO
Şimdi bu konuya da bir açıklık getirelim. Golf ve Focus diyoruz mesela. Şimdi Golf denilen otomobil asla sürüş zevki olarak öne çıkmadı ve bu şekilde lanse edilmedi. Dolayısıyla Golf'ün sürüşü zevksiz diyenlere anlam veremiyorum. Golf'ün olayı zaten bu değil ki ? Tam tersi Focus da sürüş olarak öne çıkan bir model. Dolayısıyla Golf'ü sürüşü zevksiz diye eleştirmek Focus'u donanımı zayıf, iç hacimi ve bagaj hacmi yetersiz diye eleştirmek tamamen yersiz. Sürüş zevkin öne çıkıyorsa Focus alırsın, sürüş zevki dışındaki unsurlar öne çıkıyorsa Golf alırsın. Ama şimdi ne oldu ? Golf yine aynı Golf fakat Focus'un sürüş zevki baltalandı. Focus'un çizgisi daha çok Golf'e kaydı ? Neden ?
Pazar ve müşteri ihtiyaçları, beklentiler, maliyet vs...

Mqb platforma gelince sürekli kötü olduğundan dem vuruluyor. İşletme maliyeti açısından bakıldığında mqb müthiş bir şeydir. Geliştirilmesi için kabaca 60 milyar dolar gibi bir rakam harcandığı söyleniyor, ne kadar doğru bilemiyorum. Fakat yersiz eleştirecek kadar düşük rakamlar değildir muhtemelen (Opel 2.2 milyar euro'ya satıldı).. Çok çeşitli avantajlarının yanında dezavantajları da vardır. Öncelikle sağlam ve hafif bir platform. Ön aks ve pedal kutusunun mesafesinin ve motor açısının aynı olması dışında genişlik ve dingil mesafesi büyüyebiliyor. Dolayısıyla her mqb'nin tepkileri aynı değil, aynı diyen varsa daha bir şey diyemiyorum. Bu platformla parça ve arge maliyetleri %20 ve üretim zamanı %30 aşağı çekiliyor. Bir de bu platform üzerinde onlarca farklı marka ve model otomobilin yükseldiği varsayılırsa ; kült modellerin daha yüksek malzeme kalitelerinde rakiplerinin karşısına çıkması çok normal bir durum.

Ha bunun dezavantajı ne ? Leon gibi ucuz amortisörler, süspansiyon parçaları ve lastik kullanılan ve ağırlık dengesinin önde konumlandırıldığı otomobiller sadece elektronik destek sistemleri ile yürüyor. Bu durumda da nispeten güvenli ama geri bildirimi belirsiz, sürüş hissiyatı olarak keyifsiz otomobiller ortaya çıkıyor.
Mqb o kadar kötü olsaydı Leon'u kötüleyen kişiler aynı şekilde Cupra'ya sahip olmak istemezdi.

Vag otomobili almak demek ne kadar ekmek o kadar köfte demek bir yerde...
Harfi harfine katılıyorum.
Mqb neden bu kadar eleştiriliyor ki ?
Golf R, S3’te bu platformda değil mi ?
Veya standart A3, kapatın espyi görün.
 
  • Beğeni
Tepkiler: godofwar
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...